Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 28 ... 38  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14295
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17838
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 07 Iul 2017, 18:08

Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia si Ucraina trebuie sa intre cat mai repde in UE iar Romania si Bulgaria urgent in spatiul Schengen pentru a putea trece din Ungaria in Romania-Bulgaria-Grecia fara control si cat mai rapid.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10433
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13427
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 07 Iul 2017, 18:59

mielutu zburator a scris:
Serbia nu va intra în următorii câțiva ani în UE, probabil că unul din motivele pentru care trag atât de tare acum pe orice fel de infrastructură (vezi cum fac zeci de km de autostradă pe an, repară zeci de km de cale ferată, modernizează/reconstruiesc stații, poduri, terasamente, etc.) pentru că știu și ei, au luat aminte de la proștii de mai la nord-est, că după ce intri în UE adios amigos.
Și la ei se circulă cu un mecanic, în sistem simplificat Smile) Nu au ajutori decât uneori pe anumite trenuri.
Controlul vamal e la fel de strict și la noi că nu suntem Shengen sau cum se scrie. Gândește-te cât stă Dacia prin vămi - ghici ce, stă cam cât stau și la ei trenurile în vamă Smile).
Sper, le țin pumnii vecinilor noștri, să termine marile proiecte înainte de aderarea la UE - dacă e să le dăm crezare în vreo 4-5 ani or să fie gata cu mare parte din ele.

Au fost zile la Curtici cand Ister la intrare a stat si o ora jumate s-au luat actele de la calatori si duse la birouri la politia de frontiera cand la sarbii si in Macedonia iti baga buletinul undeva si il scaneaza in fine..
Nu stiu cat dureaza controlul vamal la trenurile de marfa la sarbi dar si la noi dureaza 2-3 ore
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13997
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16389
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 08:09

Warrington a scris:
Și de ce operatorii privați au bani de trenuri noi, pe care British Rail nu-i avea? Cumva pentru că British Rail funcționa cam cum funcționează CFR-ul astăzi? Very Happy
Sunt gata să pun pariu că mare parte din materialul lor rulant e luat în leasing operațional... un mod de utilizare pe care ți-l permiți când știi că ai linia X ani.
Dacă sistemul britanic era atât de bun, nu crezi că l-am fi văzut aplicat și prin alte țări?

mielutu zburator a scris:
Controlul vamal e la fel de strict și la noi că nu suntem Shengen sau cum se scrie. Gândește-te cât stă Dacia prin vămi - ghici ce, stă cam cât stau și la ei trenurile în vamă
Fals, între frontiere interne ale UE nu se face control vamal, ci doar control de frontieră. Vama este în subordinea Ministerului de Finanțe, nu are treabă cu Poliția de Frontieră. La un tren de marfă se verifică toată marfa, după care se percep taxele vamale necesare, care sunt undeva pe la 30 - 40 % din valoarea mărfii. Până nu plătești taxa și nu intră banii în cont, nu se mișcă trenul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vale_ntin

avatar

Numarul mesajelor : 179
Varsta : 37
Localizare : Galati
Reputatie : 2115
Data de inscriere : 11/08/2012

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 09:37

Nici nu mai contează că sunt sau nu în leasing operațional, ideea este că personalul de la privat din RO are grijă de materialul rulant, iar CFR nu. Acum la un 20-49 cu apa în toaletă de 1cm nu poți spune că este vina călătorului. Ce putea să facă acel călător să spargă acel bazin cu apă? Nu, serios. Ăla era spart de multă vreme. Mai bine nu bagi apă în acel rezervor, dacă știi că este spart și sunt prețuri de Regio. Asta este cea mai mare batjocură și cea mai proastă glumă pe care o poate face CFR. Uneori am impresia că MT se ocupă numai de transportul cu căruța. Acolo sunt eu bun, dacă doriți, vă invit la Galați. Este gratis, cu condiția să veniți toți într-un singur vagon 20-49 cu bazinul spart. pirat Razz
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1517
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2936
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 13:31

Dr2005 a scris:

Fals, între frontiere interne ale UE nu se face control vamal, ci doar control de frontieră. Vama este în subordinea Ministerului de Finanțe, nu are treabă cu Poliția de Frontieră. La un tren de marfă se verifică toată marfa, după care se percep taxele vamale necesare, care sunt undeva pe la 30 - 40 % din valoarea mărfii. Până nu plătești taxa și nu intră banii în cont, nu se mișcă trenul.
Sa fii tu sigur ca in momentul in care un tren are trasa ca v-a traversa x nr de tari, taxele vamale se platesc in avans, tocmai pt a scurta acest timp.Daca ar sta trenul care circula de la Beijing la Londra la fiecare frontiera cateva ore, ar ajunge la destinatie in 81 de zile nu in 18.La noi este si birocratia excesiva si functionari scarbosi ,aroganti, neproductivi si plictisiti.Ia uite ce zice intr-un raport AFER:
- la data de 02.07.2017, ora 08:15, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație
Timișoara Nord - Stamora Moravița (linie simplă neelectrificată), în stația CFR Stamora Moravița, trenul de
călători Regio nr. 7686 (aparținând Operatorului de Transport Feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), a întârziat 80
minute datorită prelungirii timpului de prelucrare a documentelor de către Poliția de Frontieră.

Asta inseamna Politia nostra de Frontiera cu functionarii ei...
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 13:53

Dr2005 a scris:
Sunt gata să pun pariu că mare parte din materialul lor rulant e luat în leasing operațional... un mod de utilizare pe care ți-l permiți când știi că ai linia X ani.

S-a mai discutat aspectul ăsta de vreo 3-4 ori, dar de fiecare dată comentezi ca și cum ai fi nou-născut. Materialul rulant trebuie să fie în leasing, ca să nu te trezești cu el sechestrat de fisc sau de bancă.

De fiecare dată ți-am spus că garniturile Pendolino operate de Virgin pe WCML aparțin de fapt Angel Trains, dar Angel Trains e tot una din companiile rezultate în urma privatizării, la înființare deținea cam o treime din materialul rulant, iar între timp s-a extins și pe alte piețe. Aparține unei bănci (RBS) la fel ca majoritatea companiilor de leasing, pentru că ăsta e exact genul de afacere în care investesc băncile.

Dar operatorul de transport plătește ratele de leasing, deci materialul rulant funcționează pe banii lui, nu pe banii statului sau ai producătorului. Același material rulant trece de la un operator la altul, pe măsură ce se învechește, în funcție de poziționarea pe piață a operatorului. De exemplu Northern Rail (actualmente Northern, oficial Arriva Rail North) prelua frecvent material rulant vechi de la alți operatori.

Dr2005 a scris:
Dacă sistemul britanic era atât de bun, nu crezi că l-am fi văzut aplicat și prin alte țări?

Nu, nu cred, iar România e unul dintre cele mai bune exemple. Politicienii vor să aibă ei controlul, să pună în Consiliul de Administrație pe cine vor ei, să-și angajeze fiicele și amantele la companiile de stat etc. Nici în Franța sau în Germania nu e altfel. Puțin le pasă politicienilor câți bani pierd respectivele companii sau cum merg serviciile de transport, important e să aibă ei controlul.

Ideologia socialistă prinde foarte bine la ”mase”, inclusiv în prezent Jeremy Corbyn obține voturi pe baza promisiunii că va naționaliza ”căile ferate”, deși ele sunt de stat și în prezent. Dar la cei care-l votează prinde foarte bine discursul ăsta, ideologia are întotdeauna succes la oamenii care nu înțeleg cum funcționează economia..

Margaret Thatcher a fost un caz cu totul special, o persoană care se naște probabil doar o dată la 100 de ani. Ce-i drept, ea nici nu avea amante de angajat, iar fiică-sa avea deja o carieră de jurnalist începută în Australia, n-avea nevoie să o angajeze mama la o companie de stat. Margaret Thatcher a pus bazele privatizării, chiar dacă privatizarea efectivă a avut loc în guvernarea succesorului ei, John Major.

Nu există niciun argument obiectiv, nicio cifră pe care să o poți cita și din care să reiasă performanțe negative ca urmare a privatizării transporturilor de pasageri pe căile ferate britanice. Există doar judecăți de valoare subiective, neargumentate în niciun fel, de genul ”eu nu cred că e bine”.

În practică, CFR o să aibă aceeași soartă ca Romtelecom, o să fie privatizată cu investitori străini (foarte probabil DB) și în momentul acela toată funcționărimea o să trebuiască să-și caute o muncă cinstită sau o să iasă la pensie. Iar românii or să muncească pentru încă o companie germană, astfel încât nemții să-și poată întreține socialismul de la ei de-acasă și să fie un model invidiat de toată lumea Very Happy
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2078
Reputatie : 4542
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 15:25

DB in Romania nu stiu ce mare profit si locuri de munca ar face cu preturile lor la saracia si forta de cumparare scazuta romaneasca. Hai sa recunoastem. La fel ca si Romtelecom-ul, de cand e telekom deci detinut de germani nu o duc deloc bine.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 16:36

Da' nu contează dacă o duc sau nu o duc bine. Contează că Vodafone și Orange au construit totul de la zero, pe banii lor, în timp ce la construirea Romtelecom-ului au muncit toți românii, timp de zeci de ani, iar nemții au cumpărat-o de-a gata.

Iar după cum vezi, nu Oramge și Vodafone își pun oamenii la agenția de reglementare, ci Telekom. Care Telekom câștigă și licitații pentru licențe Microsoft, deși ei nu sunt Microsoft. Adică România cheltuie bani publici pe care îi încasează nemții. La fel o să fie și cu CFR-ul, am stat destui ani în Germania ca să-i înțeleg pe nemți cum gândesc Very Happy

Pentru DB, CFR-ul o să fie doar una din cele 40-50 de companii feroviare pe care le cumpără. În timp ce pentru România, CFR e singura pe care o are.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13997
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16389
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 21:26

marius664 a scris:
Sa fii tu sigur ca in momentul in care un tren are trasa ca v-a traversa x nr de tari, taxele vamale se platesc in avans, tocmai pt a scurta acest timp.Daca ar sta trenul care circula de la Beijing la Londra la fiecare frontiera cateva ore, ar ajunge la destinatie in 81 de zile nu in 18.La noi este si birocratia excesiva si functionari scarbosi ,aroganti, neproductivi si plictisiti.Ia uite ce zice intr-un raport AFER:
- la data de 02.07.2017, ora 08:15, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație
Timișoara Nord - Stamora Moravița (linie simplă neelectrificată), în stația CFR Stamora Moravița, trenul de
călători Regio nr. 7686 (aparținând Operatorului de Transport Feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), a întârziat 80
minute datorită prelungirii timpului de prelucrare a documentelor de către Poliția de Frontieră.

Asta inseamna Politia nostra de Frontiera cu functionarii ei...
Poliția e una, vama e alta. Pe de altă parte, la câte țigări se cară cu trenurile de Serbia, Ucraina și Moldova, e o minune că nu se întârzie 80 minute în fiecare zi, adică poliștii de frontieră și vameșii nu au chef zilnic să deschidă toate trapele și ușițele de la vagoane/automotoare, după caz.

--
@Warrinton: Mie nu-mi place ideea de rate, de leasing sau, mai rău, de leasing operațional (adică plătești și ratele și nici nu rămâi cu mijlocul fix la final). Ori mor pe barba mea, ori câștig pe barba mea, dar nu făcându-mă sclav pe mine sau firma mea la o bancă sau o societate de leasing pentru 15 - 20 de ani. Tot ce am cumpărat până acum, am cumpărat cu banii mei, nu pe credit, la fel au făcut și părinții, bunicii. Chiar nu-mi place modelul economic bazat pe leasig sau, mai rău, credit.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 23:21

Modelul tău economic e bun, dar numai ”pe persoană fizică”, dacă ar fi să-l cităm pe Vanghelie Very Happy

În afaceri la scară mare, cu încasări și plăți de miliarde de lire, trebuie să te protejezi de tot felul de evoluții negative imprevizibile. Nu poți să cumperi cu banii jos 10 avioane sau 100 de garnituri de tren înainte de a te apuca de treabă. Le iei în leasing, iar dacă după 2-3 ani apare o criză economică și se dovedește că 10 avioane sau 100 de trenuri sunt prea multe, returnezi companiei de leasing tot ce nu poți folosi, nu continui să plătești rate în momente când n-ai nici pasageri și n-ai avea nici cui vinde avioanele sau trenurile în exces.

Pe lângă asta, modelul de business din UK a fost impus chiar de guvern: a împărțit tot materialul rulant în 3 companii și a vândut acele companii. Angel Trains, de exemplu, a fost cumpărată inițial de Nomura și abia după aceea revândută către RBS. Cine a dorit să-și adjudece o franciză nu prea a avut de ales, a trebuit să ia material rulant în leasing de la una din cele 3 companii. Privatizarea transporturilor feroviare din UK a însemnat doar privatizarea administrării operațiunilor propriu-zise de transport, dar guvernul a continuat să se implice și să supravegheze, nu a făcut fiecare operator ce-a vrut el.

E drept că ulterior flexibilitatea a fost destul de mare, Richard Branson povestea că el a ales garniturile Pendolino, deși Departamentul pentru Transport considera că sunt prea scumpe (11,5 mil.lire bucata, în loc de maximum 10). Angel Trains le-a plătit la cererea lui Richard Branson, iar Virgin Trains le operează în leasing și azi.

După accidentul de la Grayrigg, când trenul și-a păstrat integritatea structurală, n-a mai conentat nimeni nimic. Nici măcar cei care până atunci se plângeau că nu au semnal pe telefoane din cauza geamurilor cu armătură metalică. La alte accidente o mulțime de pasageri s-au ales cu cioburi de sticlă în ochi, la Grayrigg geamurile au rămas întregi.

Oricum, ideea e că materialul rulant trebuie să-l plătească cineva, iar operatorul de transport nu are banii pentru asta. La momentul de față, Hitachi a construit în UK pe bani proprii o fabrică absolut nouă de peste 80 milioane de lire unde urmează să asambleze 80 de garnituri electro-diesel și 42 de garnituri electrice, pe care e evident că trebuie să le plătească cineva. Guvernul a stabilit specificațiile și tot guvernul a organizat licitația câștigată de Hitachi, dar banii contribuabilului britanic nu se folosesc pentru a cumpăra trenuri.

Mai sunt și alte riscuri la care leasing-ul te protejează. De exemplu Alstom a avut un model de Coradia asamblat în UK cu o mulțime de probleme tehnice, au fost returnate companiei de leasing, preluate de alt operator, returnate iar etc. și e clar că au existat niște discount-uri pentru ca unii operatori să le accepte totuși. Dacă ar fi fost cumpărate cu banii jos, operatorul rămânea să se spele pe cap cu ele, după ce problemele lor tehnice au devenit cunoscute. Ceva oarecum similar s-a întâmplat la CFR cu Desiro, iar CFR-ul chiar le are și se uită la ele.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13997
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16389
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 08 Iul 2017, 23:53

Cu Desiro a fost altceva... au fost luate cu un credit garantat de stat. Evident, CFR Călători nu și-a putut plăti ratele, așa că statul a plătit rate la ele până anul trecut.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Dum 09 Iul 2017, 00:10

Deci contribuabilul britanic nu plătește trenuri din taxele și impozitele lui. Contribuabilul român plătește, că el are de unde ... Sad
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1517
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2936
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Dum 09 Iul 2017, 02:08

Luna a scris:
DB in Romania nu stiu ce mare profit si locuri de munca ar face cu preturile lor la saracia si forta de cumparare scazuta romaneasca. Hai sa recunoastem. La fel ca si Romtelecom-ul, de cand e telekom deci detinut de germani nu o duc deloc bine.
Telekom Romania nu este detinuta de germani.Telekom nu are nicio treaba cu Romania decat prin prisma faptului ca detine 40% din actiunile  OTE. Telekom Romania(Romtelecom+Cosmote) plateste o taxa de 0,25 % din venituri pt folosirea siglei si brandului catre compania nemteasca.
de pe situl lor

Structura acționariatului operațiunilor mobile

   Cosmote Mobile Communications S.A. - 69,99999874%
   Telekom Romania Communications S.A. - 30%
   Acționari persoane fizice - 0,00000126%

Structura acționariatului operațiunilor fixe

   OTE International - 54,01%
   Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) - 45,99%

offtopic  offtopic  offtopic
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Dum 09 Iul 2017, 03:49

Genul ăsta de structură a acționariatului e special destinată să agite mâlul până nu se mai vede nimic în apă.

OTE deține integral Cosmote, în timp ce Deutsche Telekom deține ”doar” 40% din OTE, dar e cel mai important acționar. Iar taxa de 0,25% nu pare mult, dar e un mod în care Deutsche Telekom extrage bani din compania românească chiar și atunci când are pierderi. 1 milion de euro pe an tot se adună, la 458 mil.euro venituri. Iar pe lângă asta, foarte probabil compania românească achiziționează diverse servicii de la compania germană, tot de ordinul milioanelor sau zecilor de milioane de euro anual.

În condițiile astea, a spune că Deutsche Telekom nu are nicio treabă cu România e complet paralel cu realitatea. În timp, participarea statului român o să scadă, iar cea a Deutsche Telekom o să crească. După metoda asta, Mercedes a ajuns unic acționar la Cugir, după ce inițial fusese asociat cu statul român.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1517
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2936
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Dum 09 Iul 2017, 10:37

Da , ai dreptate, dar am zis asa pentru a evidentia ca structura actionariatului nu s-a schimbat, doar s-a vopsit gardul.M-am saturat sa aud la coada cand platesc factura ca "uite domne' ca au facut nemtii magazine si in Romania" cand tot ce au facut ei a fost sa-si dea acceptul de a vopsi masinile si magazinele cu un T de culoarea magentei.
Aaa, si s-au mai implicat in ceva , ca daia sunt nemti.Au schimbat CEO pe motiv ca divizia de la noi din tara nu a adus venitul scontat Wink
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    

Sus In jos
 

Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
Pagina 18 din 38Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 28 ... 38  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-