Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61, 62  Urmatorul
AutorMesaj
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6810
Reputatie : 9235
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 29 Mar 2018, 21:15

Luna, hai sa-ti spuna unghiu' Adi o poveste...

Ultima oara am fost la de la Cluj la Bucuresti in septembrie. Am urmarit scorurile la Wizz si am luat bilet la dus cu 69 de lei. Peste o saptamana m-am uitat de curios si il puteam lua cu 39 (minimumul absolut). Eh, m-am uitat, tot de curios, marti (zborul era joi). Zi un pret pentru cursa aia cu doua zile inainte. Smile 860 de lei! Ei au alte politii, plus ca se bazeaza pe chestiile pe care le vand in timpul zborului. Si, tot ca exemplu, prajitura aia 7 Days, pe care o cumperi de la magazin cu... 1,5 lei? La Wizz e vreo 10. Deci compari mere cu buldozere.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10824
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13990
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 29 Mar 2018, 22:05

Adirmvl a scris:
Luna, hai sa-ti spuna unghiu' Adi o poveste...

Ultima oara am fost la de la Cluj la Bucuresti in septembrie. Am urmarit scorurile la Wizz si am luat bilet la dus cu 69 de lei. Peste o saptamana m-am uitat de curios si il puteam lua cu 39 (minimumul absolut). Eh, m-am uitat, tot de curios, marti (zborul era joi). Zi un pret pentru cursa aia cu doua zile inainte. Smile 860 de lei! Ei au alte politii, plus ca se bazeaza pe chestiile pe care le vand in timpul zborului. Si, tot ca exemplu, prajitura aia 7 Days, pe care o cumperi de la magazin cu... 1,5 lei? La Wizz e vreo 10. Deci compari mere cu buldozere.

Bine adi dar si CFR se încăpățânează sa duca 100 de calatori cu 90 de lei in loc sa duca sa zicem 300 cu 39 sau 49 de lei plus sa mai scoate ceva banuti cu vagon barbistro sau restaurant
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6810
Reputatie : 9235
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 29 Mar 2018, 22:29

Si eu ce pot sa fac?... Iar vagonul restaurant e util cand ai viteze bune. Atunci ai clienti care isi permit sa manance in oras, deci care ar plati si o masa acolo. Da' cand faci 500 de kilometri in 10 ore pe magistrala...
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14564
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18285
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 29 Mar 2018, 22:30

Incasarile la vagonul restaurant/bar sunt foarte mici, de asta nu se mai pune accent pe asa ceva, investitia e mult prea mare si veniturile prea mici sa se mentina in circulatie asa ceva, acelasi lucru a dus si la scoaterea vagonul MAV de pe unele internationale ca in Romania nu aveau incasari mai deloc, circulau degeaba.

_________________
595423
Sus In jos
cristy79

avatar

Numarul mesajelor : 1515
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3468
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 30 Mar 2018, 08:02

Cele doua mijloace de transport spre Rm Valcea se adreseaza unor categorii diferite de public: tramvaiul CFR-ului e populat exclusiv de ceferisti si pomanagii de toate felurile, in timp ce autocarele Antares, Dacos, Normandia, Amal Tour etc etc si cate or mai fi se adreseaza calatorilor platitori.

Nimeni zdravan la cap nu are de ce alege trenul catre Rm Valcea, afara doar daca nu are pomeni. Si asa durata calatoriei este foarte mare, iar acea panarama de tren este campioana intarzierilor aproape in fiecare zi. Cu toate astea acea rusine de tren e plin (probabil pana pe la Dragasani/Caracal cum zicea si Adi aici).

Asta-vara chiar l-am observat des pe IR 1521 si am vazut bine care este publicul caruia se adreseaza. Oameni fara niciun fel de pretentii ca sa zic asa - fie varstnici fie "studenti" care erau inghesuiti intr-un singur automotor la temperaturi de 50 de grade cu intarzieri zilnice de o ora pe putin. Avand in vedere ca nu plateste nimeni nimic sau in orice caz foarte putin, normal ca treaba merge si asa. Pentru ca asa s-au obisnuit unii - putin si prost, dar fiind moca lasa ca merge si asa si le-a inchis gura fraierilor, nu au de ce sa faca scandal. Nu era zi asta vara cand acea paranama de tren sa nu intarzie in medie 40 de minute.

Autocarele de pe Valea Oltului au avantajul traseului mai scurt, al autostrazii, mereu au fost oferte cu cap care au atras calatorii (am mers acum cativa ani  de Anul Nou cu 100 de lei / 2 persoane / Bucuresti-Calimanesti si retur, deci cate 25 de lei pe sens si in trei ore jumatate eram la hotel). Nu mai zic de conditiile de calatorie care sunt pur si simplu excelente. Am mers de multe ori ca Autogara Militari e aproape de mine si asa a fost de fiecare data.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14393
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16957
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Sam 31 Mar 2018, 17:28

A mai avut Antares promoții din astea și acum câțiva ani.

Adrian78 a scris:
Bine adi dar si CFR se încăpățânează sa duca 100 de calatori cu 90 de lei in loc sa duca sa zicem 300 cu 39 sau 49 de lei plus sa mai scoate ceva banuti cu vagon barbistro sau restaurant
100*90 = 900, pe când 300*39=11.700, dar îți trebuie un vagon sau două în plus, deci bagi mai mulți bani. La fel și cu bistro/restaurant, îți trebuie un om în plus acolo, eventual îți trebuie un contabil în plus dacă te apuci să bagi vagoane bar peste tot.
E mai bine să vinzi puțin și sump decât mult și ieftin.

cristy79 a scris:
Nimeni zdravan la cap nu are de ce alege trenul catre Rm Valcea, afara doar daca nu are pomeni. Si asa durata calatoriei este foarte mare, iar acea panarama de tren este campioana intarzierilor aproape in fiecare zi.
Care întârzieri? Că anul ăsta aproape tot timpul au ajung la timp 1521/2. Mă tot uit pe Iris cum se ratează legătura Corabia - București din cauza faptului că 1522 e mereu la timp și motorul de Corabia e uneori ținut în semnal până pleacă 1522 (sunt doar 3 minute între ele, deci nu sunt considerate legătură). Dacă mă duceam azi la Corabia, aveam noroc, că 1522 a întârziat 10 minute Basketball

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6290
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7726
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 17:47

O doamna de 50 ani din Botosani pleaca in seara asta acasa cu WizzAir cursa London Luton 19:45 - 00:35 Cluj Napoca. Am intrebat-o de ce nu zboara la Iasi sau Suceava a spus ca acolo e mai scump. In fine ce m-a facut curios e ca faptul ca sustinea ca nush ce autocar pleaca in jurul orei 02-02:30 de la Aeroportul Cluj Napoca cu destinatia Botosani si pentru care spunea ca 50% din bilet e platit de WizzAir. Stie cineva ceva despre asta ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10824
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13990
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 18:36

Romania a inregistrat cresteri in transportul feroviar de pasageri in 2017

Numarul pasagerilor a crescut anul trecut cu 8,1% fata de 2016 pe segmentul interurban si international, la 415 milioane persoane, conform unui raport publicat de Institutul National de Statistica. Transportul international a cumulat 4,7% din total (19,5 milioane pasageri). Transportul rutier de pasageri continua sa detina cea mai mare pondere din total (78,5%), fiind urmat de transportul feroviar (16,6%).

Transportul feroviar de pasageri a inregistrat cresteri atat in ceea ce priveste numarul de pasageri transportati, cat si parcursul pasagerilor, cu 7,1% si respectiv, cu 13,5%. Transportul rutier a cunoscut o majorare de 7,5% a numarului pasagerilor transportati, dar o scadere a parcursului acestora cu 3% comparativ cu anul precedent. Distanta medie de transport a unui pasager a fost superioara anului 2016 in transportul feroviar (+6%), dar a inregistrat o diminuare cu 9,9% in transportul rutier.

Tot la capitolul feroviar, din analiza efectuata de catre Institutul National de Statistica aflam ca volumul mărfurilor transportate a înregistrat o creṣtere cu 9,3% comparativ cu semestrul I 2016. Au fost transportate 26962,7 mii tone mărfuri, din care 78,7% în transport național. Parcursul tarifar al mărfurilor a marcat o creṣtere cu 8,8%.

Ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate pe calea ferata au fost înregistrate pentru diviziunile: cărbune și lignit; țiței și gaze naturale (33,2%) ṣi cocs, produse rafinate din petrol (29,8%). În ceea ce privește parcursul mărfurilor, 33,0% din total este reprezentată de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol și 13,9% produse agricole, din vânătoare și silvicultură.

Principalii indicatori tehnico-economici de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar, care au înregistrat o dinamică pozitivă comparativ cu semestrul I 2016, sunt următorii:

– numărul vagoanelor încărcate intrate din străinătate (mii vagoane) a crescut cu 56,3%;

– greutatea medie brută a vagoanelor de marfă (tone/tren) a crescut cu 13,9%;

– viteza medie comercială a trenurilor de pasageri (km/h) a crescut cu 11,8%;

– numărul vagoanelor încărcate pe rețeaua C.F.R. (mii vagoane) a crescut cu 10,2%;

– parcursul automotoarelor (mii km) a crescut cu 7,9%;

– parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă (km/zi) a crescut cu 5,1%;

– parcursul trenurilor folosite pentru transportul mărfurilor și pasagerilor (mii tren-km) a crescut cu

1,7%.



Evoluții negative față de semestrul I din anul precedent au fost înregistrate la următorii indicatori:

– parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor (km/zi) a scăzut cu 16,9%;

– viteza medie comercială a trenurilor de marfă (km/h) a scăzut cu 14,4%;

– parcursul mediu zilnic al vagoanelor de pasageri (km/zi) a scăzut cu 3,1%;

– parcursul locomotivelor (mii km) a scăzut cu 0,3%.

INS precizeaza ca datele privind transportul de pasageri și mărfuri pe calea ferată, transportul public local de pasageri se obțin prin observarea totală a unităților autorizate să efectueze activitatea de transport.

https://clubferoviar.ro/romania-a-inregistrat-cresteri-in-transportul-feroviar-de-pasageri-in-2017/
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6810
Reputatie : 9235
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 18:55

Procentele alea nu spun aproape nimic. Daca ne uitam peste numerele absolute se duce fiecare unde vede cu ochii...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14393
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16957
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 19:17

Katalyn a scris:
O doamna de 50 ani din Botosani pleaca in seara asta acasa cu WizzAir cursa London Luton 19:45 - 00:35 Cluj Napoca. Am intrebat-o de ce nu zboara la Iasi sau Suceava a spus ca acolo e mai scump. In fine ce m-a facut curios e ca faptul ca sustinea ca nush ce autocar pleaca in jurul orei 02-02:30 de la Aeroportul Cluj Napoca cu destinatia Botosani si pentru care spunea ca 50% din bilet e platit de WizzAir. Stie cineva ceva despre asta ?

E posibil să existe vreo firmă care să facă astfel de curse, practic piratează transportatorii autorizați, că Legea 92/2007 e permisibilă (le declară curse ocazionale). Mai rău, sunt și astfel de curse efectuate cu autoturisme 8+1, care se conduc cu categoria B, nu necesită licență, tahograf sau șofer profesionist, iar dacă sunt neinscripționate nici măcar nu pot fi urmărite în trafic.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14393
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16957
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 19:21

Nu știu dacă datele sunt complete. Cel puțin pentru domeniul feroviar, numărul real de călători se va regăsi în raportul de activitate al MT, care va fi adus la cuniștința publicului conform legislației în vigoare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Cipri Andrei Neculai

avatar

Numarul mesajelor : 179
Varsta : 21
Localizare : Cluj-Napoca / Câmpina
Reputatie : 779
Data de inscriere : 29/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 03 Apr 2018, 19:38

Katalyn a scris:
O doamna de 50 ani din Botosani pleaca in seara asta acasa cu WizzAir cursa London Luton 19:45 - 00:35 Cluj Napoca. Am intrebat-o de ce nu zboara la Iasi sau Suceava a spus ca acolo e mai scump. In fine ce m-a facut curios e ca faptul ca sustinea ca nush ce autocar pleaca in jurul orei 02-02:30 de la Aeroportul Cluj Napoca cu destinatia Botosani si pentru care spunea ca 50% din bilet e platit de WizzAir. Stie cineva ceva despre asta ?

Am impresia ca e vorba de FlixBus sau MementoBus.
Am tot vazut masini de la ei in ultima vreme.
Ai aici niste link-uri.
Memento Bus
FlixBus
Sus In jos
https://www.flickr.com/photos/cipri_477-802-9/
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10824
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13990
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 04 Apr 2018, 08:01

Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1379
Varsta : 46
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 2068
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Mier 04 Apr 2018, 09:26

Asa este Adrian 78, un transport rapid si ecologic pentru un trasport suburban. Noi o sa ramanem cu vesnicele noastre microbuze din jurul Bucurestiului. Interesele sunt mari si de aceea.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2307
Reputatie : 4949
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 09 Apr 2018, 12:12

Pentru toti care ziceati ca nu trebuie transport in comun de sarbatori, ca nu are rost si deastea, ieri am facut 2-3 plimbari cu transportul public intre orasele Vaii Jiului, programul microbuzelor e aproape normal, doar putin rarite fata de o zi obisnuita, insa nu duc lipsa de calatori deloc, din contra seara sunt si mai multi calatori decat in zile obisnuite merg cu oameni in picioare pana la refuz.

Edit: As fi mers si pana la Targu Jiu sau Deva, dar nu am avut cu ce, ca deh trenurile si microbuzele/autobuzele de dupamasa au trebuit anulate. Catre Deva insa nici in zile obisnuite nu mai e tren dupamasa de prin 2012.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 60 din 62Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61, 62  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: