Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13408
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15647
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 14 Mai 2017, 22:50

AeroX a scris:
Treaba e asa de anul trecut cu ofertele Regio, acum s-a amplificat mai rau de cand au gratis si umbla studentii si de nebuni pe trenuri, mai rau, fix aceleasi trenuri, niciodata nu le da prin cap sa mai incerce sa echilibreze si alte trenuri. Iar luni dimineata abia daca vezi 10% studenti in orice tren. Dar cu atat mai bine fiindca navetistii aia din Titu muncesc si platesc abonamentele alea, merita sa aiba un loc pe scaun. Mai rau e ca inca destui studenti nu se invata sa cumpere anticipat. Si mai rau e de platitorii de bilete care merg prea rar si nu au idee de ce ii asteapta.
Masuri chiar s-au luat la trenurile de Pitesti, mai mult nu se poate, cel putin pentru inca o buna perioada. Dar mult a fost, putin a mai ramas, se termina facultatea, incepe sezonul spre litoral si o sa fie mai liber. Doar Brasov si Constanta (mai ales) vor ramane in continuare foarte uzate.
Aceeași studenți călătoreau și înainte, mereu trenurile erau pline duminica spre București. Faptul că s-a dat gratuit e fix pix, am mai spus-o și o să o mai spun până ce toată lumea va băga la cap: biletele gratuite pentru studenți au adus o creștere a numărului de călătorii efectuate cu TREI LA SUTĂ (3%) PE LUNĂ. Da, 3%, asta e creșterea, 150.000 bilete pe lună raportat la vreo 4 milioane de călătorii. Studenții pe care îi vedeți voi acum în trenuri sunt fix ăia care erau și înainte.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13408
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15647
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 14 Mai 2017, 22:51

cardinal a scris:
cu Constanta e altceva, sunt multe dube CT GL, din ora in ora.
Uită-te și ce distanță e pe rutier și ce distanță e pe feroviar.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cardinal

avatar

Numarul mesajelor : 2129
Reputatie : 4822
Data de inscriere : 08/04/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 14 Mai 2017, 22:57

Stiu asta, altcineva a adus vorba, pe BV GL distantele sunt egale, rutier si feroviar.
si totusi, am prins zile cand 1731 era arhiplin.
Pe mine personal(si accelerat), Constanta ma lasa rece.

Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1251
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2518
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 15 Mai 2017, 12:33

Dr2005 a scris:

Aceeași studenți călătoreau și înainte, mereu trenurile erau pline duminica spre București. Faptul că s-a dat gratuit e fix pix, am mai spus-o și o să o mai spun până ce toată lumea va băga la cap: biletele gratuite pentru studenți au adus o creștere a numărului de călătorii efectuate cu TREI LA SUTĂ (3%) PE LUNĂ. Da, 3%, asta e creșterea, 150.000 bilete pe lună raportat la vreo 4 milioane de călătorii. Studenții pe care îi vedeți voi acum în trenuri sunt fix ăia care erau și înainte.
Dragos problema e ca acea crestere a fost doar pe cateva rute, pentru ca raportat la toata reteaua cresterea pare nesemnificativa.Insa cresterea reala din teren nu a fost pe 1000 de trenuri, ci pe 50 si nu pe 30 de zile ci pe 8(week-enduri).De aici si aglomeratia din trenuri si incapacitatea CFR de a suplimenta locurile suficient...
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13886
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17275
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 15 Mai 2017, 18:06

Dr2005 a scris:
Luna a scris:
In plus uber este legal si plateste taxe si impozite pe venituri, dealtfel nici nu prea s-ar putea sa nu o faca pentru ca incasarile sunt prin banca si ar fi foarte usor de depistat.
Statul român încasează pielea unui anume organ. Toate tranzacțiile Uber sunt în Olanda, unde plătește doar un impozit anual de vreo 10% pe profit. Nu plătește nimic pentru angajați, deci fără șomaj, CAS, pensie. Șoferii din România sunt fie PFA - caz în care declară la fisc cât vor și plătesc 32,5% (adică impozit, șomaj, CAS, pensie) sunt microîntreprinderi și plătesc un impozit de 3 (trei) %. Cu ITP la 2 ani, nu la 6 luni, cu RCA de câteva sute de lei, nu de 2500 - 3000 lei pe an cât e RCA pe taxi.

Pe om il intereseaza in primul rand cati bani cheltuie pe calatoria care o face nu cat incaseaza statul sau ce impozite plateste Ion si Vssile, fix pix aceste chestii.
Daca omul nu scoate multi bani din buzunar e perfect, restul..........

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
ets2oltromânia

avatar

Numarul mesajelor : 599
Varsta : 18
Localizare : Romania, tara hotilor
Reputatie : 999
Data de inscriere : 15/06/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 15 Mai 2017, 19:43

Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCM474g-YL1k68HE0K1_f9_A
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4467
Reputatie : 5662
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 15 Mai 2017, 22:09

dar ce traduceri in articolul ala:

Ghețarul Express, Elveția

Munte Rigi – Luzern



Ma mir ca aici nu au scris cinci paminturi

Manarola - Cinque Terre, Italia




Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1926
Reputatie : 4232
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 15 Mai 2017, 22:44

Se zicea ca transportul feroviar e strategic si deastea si in caz de nevoie pentru transport trupe, evacuare populatie, etc. Pai stau si ma intreb cat de mult te poti baza pe el si cat de strategic este daca nu poate asigura vagoane pentru o crestere cu 3% a calatorilor si aia cunoscuta cu mult timp inainte, dar sa fie in caz de calamitate o crestere cu 30% cel putin?


Dr2005 a scris:

Statul român încasează pielea unui anume organ. Toate tranzacțiile Uber sunt în Olanda, unde plătește doar un impozit anual de vreo 10% pe profit. Nu plătește nimic pentru angajați, deci fără șomaj, CAS, pensie. Șoferii din România sunt fie PFA - caz în care declară la fisc cât vor și plătesc 32,5% (adică impozit, șomaj, CAS, pensie) sunt microîntreprinderi și plătesc un impozit de 3 (trei) %. Cu ITP la 2 ani, nu la 6 luni, cu RCA de câteva sute de lei, nu de 2500 - 3000 lei pe an cât e RCA pe taxi.
Eu tare am impresia ca statul mai mult incaseaza de la uber decat de la taximetristri. Daca sunt cativa soferi pe PFA si declara mai putin decat incaseaza e doar o chestiune de timp pana sa fie prinsi, trebuie sa fi prost rau sa ai incasarile pe firma prin sistemul bancar si sa nu le declari si platesti taxele aferente. Pe cand la taximetristi e mult mai simplu/greu de prins ca nu isi plateste taxele daca incaseaza cash si fie nu porneste aparatul, fie il porneste si da cu quartul fie ia un tarif real mai mare decat cel de pe aparat.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 659
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 01:18

Kapпaтй a scris:
Pe om il intereseaza in primul rand cati bani cheltuie pe calatoria care o face

Așa e, dar statul își pierde credibilitatea dacă se demonstrează că legile nu trebuie neapărat respectate.

Taximetriștii sunt printre cele mai modeste persoane, ca nivel de educație și inteligență. A fost nevoie de ani întregi pentru ca ei să se conformeze unor reguli, iar acum se dovedește că regulile sunt doar pentru fraieri ca ei, că șmecherii se înscriu la Uber și nu le trebuie tot soiul de acte și examinări.

Cum crezi că tocmai fiica șefului de la ANAF a ajuns directoare la Uber? Crezi o corporație din vest nu se uită la genul ăsta de lucruri, au angajat-o prin concurs și avea ea cel mai înalt nivel de competență? Sau avea de fapt cele mai bune relații cu autoritățile de la momentul respectiv?

Nu te poți aștepta ca o țară să devină civilizată atunci când autoritățile găsesc mereu oportunități de a o împărți în șmecheri și fraieri. Problema asta s-a rezolvat în Anglia de ani întregi, nu a așteptat nimeni să apară Uber. Există sute de companii de taxi care iau doar comenzi prin telefon, dar taximetriștii îndeplinesc aceleași condiții: obțin o licență de la consiliul local, prezintă un cazier la obținerea ei și dau un mic examen. Se numește ”private hire” ce fac acele companii și exact asta face și Uber. În timp ce taxiul clasic se numește ”hackney carriage” și tot așa se numea și pe vremea când era cu cai. În Londra există de vreo 400 de ani. Existau și în România așa-numitele ”trăsuri de piață”.

Dar condițiile sunt aceleași pentru toți șoferii, indiferent că sunt ”hackney” sau ”private hire”. Asta e esențialul.
Sus In jos
cristy79

avatar

Numarul mesajelor : 1352
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2975
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 07:43

Cine nu merge frecvent pe "secundara" 901 nu are cum sa stie ca uneori trenurile de dimineata 1781 si 1783 au mai multi calatori decat 1745 sau 1631 pe mareata "magistrala" 300.

Cand am fost la sfarsitul lui Aprilie la Simfonia Lalelelor la Pitesti cu 1783 cat pe ce sa nu mai am loc la plecare din Bucuresti, era un AM de 120 de locuri plin ochi. Noroc ca au mai coborat cativa la Titu si Gaesti ca au avut loc sa se urce cei peste 30 de oameni din Gaesti. Se urca cineva din aceasta statie inainte, cand erau tarife IR? Iar la retur IR 1792 era plin nu doar de oameni ci si de flori  Smile iar nasul ajuta lumea sa dea jos din tren florile pe peronul din Gara de Nord Smile . Acelasi nas foarte de treaba informa calatorii care sunt trenurile cu oferta Regio ca erau unii care inca nu stiau dupa atata timp. Erau familii cu copii, in general calatori platitori de bilete. Sa mai spunem ca Gara Pitesti arata foarte foarte bine, nici nu se compara cu maghernita jupuita, plina de aurolaci si putind a urina ce te facea sa treci pe trotuarul celalalt de rusine inainte. 

Cei ce calculeaza cat pierde CFR Calatori cu aceste tarife sunt intr-o mare eroare: ar trebui sa calculeze cat se castiga, toti acesti oameni nu ar fi mers niciodata cu trenul la tarife IR pe distanta asa mica la preturile acelea astronomice (avand in vedere si autostrada cum bine spunea cineva). Valabil si pt voucherele de reducere -45% cu care au mers oameni care altfel nu ar fi folosit niciodata trenul, ba chiar acesta nici nu exista ca si alternativa pentru deplasarile lor. Dar pt cei ce nu platesc nimic e foarte usor sa puna pe altii sa plateasca aberatiile de tarife intregi IR. Apropo - am mai vazut ideea ca cei ce muncesc, ca pedeapsa pentru asta probabil - trebuie sa plateasca si tarifele intregi IR (sa nu se mai plimbe la tarife Regio pe banii poporului Twisted Evil ) si sa mai achite din buzunarul propriu si plimbarile spalateilor amarati care au device-uri si tzoale de milioane, dar saracii sunt asistati social ca nu au 3 lei pentru tren. Asta se va intampla poate intr-o lume paralela, cei ce emit asemenea aberatii sa coboare cu picioarele pe pamant. Poti sa prostesti poate cativa fraieri cu povestea cu saracutii studentei care nu au dupa ce bea apa - dar nu pe cei care mai merg pe teren si ii vad in actiune pe "studenti". 

E regretabil sa vedem asemenea conceptii comuniste colportate de oameni tineri de la care ai avea pretentii la o altfel de gandire... Pe mine ma intriga in continuare cum cei ce se pretind "de dreapta" si injura ciuma rosie din sculare pana in culcare se infrupta fara jena din pomenile ei - ba chiar li se pare normal ca cei ce muncesc sa le sponsorizeze plimbarile (probabil in curand o sa le platim si cazarea si mancarea...).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4467
Reputatie : 5662
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 07:52

Interesante alineatele 3 si 4 din textul tau, achiesez si eu.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1926
Reputatie : 4232
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 14:37

Warrington a scris:
A fost nevoie de ani întregi pentru ca ei să se conformeze unor reguli
Care confomare? Ca nici 20% din taximetristi nu respecta regulile alea, cel putin in marile orase.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 659
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 16:14

Luna a scris:
nici 20% din taximetristi nu respecta regulile alea, cel putin in marile orase.

Ai de gând să susții că 80% din taximetriști nu au atestat și nu au aparat de taxare?

În altă ordine de idei și fiindcă nu e prima inepție pe care o susții cu convingere: tu în cabinetul unui psiholog ai intrat vreodată? Așa, ca să vezi cum e pe-acolo, ce mobilier are etc. Very Happy
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1926
Reputatie : 4232
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 17:18

Nu, nu sustin asta. Au aparate si cel mai probabil si atestate. Problema este alta, si folosesc aparatele? Si conform regulilor? Sau sunt doar piese de ruginit acolo si in caz ca e risc sa fie prinsi uneori si de dat cu quartz-ul de brichete in ele?


Daca eu sustin ineptii, tu ce sustii cand zici ca taximetristii merg legal in Romania? De cate ori ai fost cu taxi in tara in ultimii ani? In caz ca ai fost de mai multe ori de cate ori ai platit tariful legal ala care scrie pe usa? Si primit bon? Dar refuzuri de curse scurte sau in alte directii? Si alte si alte probleme? In special la regulile codului rutier? Si nu e nici la tine prima ineptie, mai visai si tunele noi pe sub munti pe M202. Toata lumea cine circula des cu taxiul stie ca 80% din taxi-uri in Romania circula ilegal.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2859
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5416
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 16 Mai 2017, 18:00

Aici cu taximetria- pe langa gravele ilegalitati pe care le fac multi taximetristi- este intr-un fel si vina clientilor, ca favorizeaza de multe ori unele ilegalitati!

De cate ori nu se intampla ca, pentru a plati mai putin decat ar plati cu aparatul de taxat in functiune- ca insesi clientii sa ajunga la un fel de "mica intelegere" cu taximetristii- de genul "da' fara aparat nu ne putem intelege la un pret mai mic ?"


Apoi de multe ori clientii nici nu solicita bonul fiscal de la taximetrist- multi se gandesc (si este o mentalitate gresita evident)- "Da' mie la ce-mi trebuie bon ?".
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
Pagina 5 din 17Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-