Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 32 ... 45  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13997
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16389
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Iul 2017, 00:09

Legal, un minister nu se poate băga în treaba altuia. De regulă, o regulă care privește mai multe domenii se aprobă prin lege, de către Parlament. Acolo trebuie rezolvată problema.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4853
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Iul 2017, 08:12

Pai si parlamentul de unde sa stie daca nu de la cei care au nevoie de o reglementare?

Nu trebuie niste discutii prealabile intre ministere?

Hai ca esti prea comod, in acest mod tara nu are sanse de progres.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 03:45

Cred că progresul ar începe de la situația juridică a terenului pe care se află linia ferată.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4853
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 08:24

calea ferata se afla pe terenul caii ferate, alaturat se afla paduri care pot fi ale Statului sau ale privatilor.

Asa cum exista reglementari privind exploatarea padurilor indiferent de regimul proprietatii, tot asa ar putea fi reglementari privind protejarea infrastructurii caii ferate.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13997
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16389
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 09:15

Teoretic poți să faci exproprieri pe cauză de utilitate publică. Dar genul ăsta de exproprieri trebuie bine justificat. Desigur, practica arată că unii lideri locali nu dau 2 bani pe lege, de exemplu exproprierile pentru lărgirea străzii Buzești au fost declarate ilegale, dar nimeni nu a mai demolat bulevardul ca să le facă la loc casele oamenilor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4853
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 09:30

Ce expropriere domnule?

Sint locuri unde insasi calea ferata este proprietarul terenului pe care este vegetatia forestiera( tufe, arbori si arbusti) si sint locuri unde altcineva este propritarul padurilor ca noi ne referim la copacii din paduri care cad pe calea ferata.

Vorbeam de o reglementare care sa permita intretinerea unui culoar de protectie, mai concret am in minte un fel de toaletare, curtare in inaltime a arborilor pe un culoar bine definit.

Ce expropriere sa faca CFR care nu e in stare sa curete tufele din fata semnalelor de pe propriul teren?


Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 – Republicare *)

M. Of. nr. 834 din 9 septembrie 2004

Siguranța și protecția infrastructurii feroviare

Art. 29. – (1) În scopul desfășurării în bune condiții a circulației feroviare și al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranță și zona de protecție a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâșiile de teren, în limită de 20 m fiecare, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalațiilor de semnalizare și de siguranța circulației și a celorlalte instalații de conducere operativă a circulației trenurilor, precum și a instalațiilor și lucrărilor de protecție a mediului.

(3) În cazurile în care limitele astfel stabilite cuprind terenuri aflate în proprietate privată, se poate proceda la expropriere pentru cauză de utilitate publică, în condițiile legii.

(4) Zona de protecție a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, indiferent de proprietar, în limita a maximum 100 m de la axa căii ferate, precum și terenurile destinate sau care servesc, sub orice formă, la asigurarea funcționării acesteia. Limitele concrete ale zonelor de protecție se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, cu informarea scrisă a proprietarilor terenurilor în termen de 30 de zile.

(5) În zona de protecție a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului.

Art. 30. – În zona de protecție a infrastructurii feroviare se interzice:

a) amplasarea oricăror construcții, fie și cu caracter temporar, depozitarea de materiale sau înființarea de plantații care împiedică vizibilitatea liniei și a semnalelor feroviare;

b) utilizarea indicatoarelor și a luminilor de culoare roșie, galbenă, verde sau albastră, care ar putea crea confuzie cu semnalizarea feroviară;

c) efectuarea oricăror lucrări, care, prin natura lor, ar putea provoca alunecări de teren, surpări sau afectarea stabilității solului, inclusiv prin tăierea copacilor, arbuștilor, extragerea de materiale de construcții sau prin modificarea echilibrului freatic;

d) depozitarea necorespunzătoare de materiale, substanțe sau deșeuri care contravin normelor de protecție a mediului sau care ar putea provoca degradarea infrastructurii feroviare a zonei de protecție a acesteia, precum și a condițiilor de desfășurare normală a traficului feroviar.

Art. 31. – (1) În zona de protecție a infrastructurii feroviare pot fi amplasate, temporar, materiale și utilaje necesare întreținerii acesteia, în scopul eliminării consecințelor evenimentelor de cale ferată sau al prevenirii oricărui pericol pentru siguranța circulației feroviare. În cazul producerii de pagube, se va acorda proprietarilor bunurilor afectate o justă despăgubire, stabilită pe bază de negocieri, în termen de maximum 30 de zile de la terminarea lucrării. În caz de neînțelegere, acordarea de despăgubiri și cuantumul acestora se stabilesc prin hotărâre judecătorească.

(2) Dreptul de ocupare temporară a terenului nu este condiționat de plata prealabilă a despăgubirii.

Art. 32. – Pe traseul liniilor ferate aparținând infrastructurii feroviare, supus înzăpezirilor, compania națională care administrează infrastructura feroviară este în drept să utilizeze zona de protecție pentru instalarea de parazăpezi. În cazul producerii de pagube cu această ocazie, sunt aplicabile dispozițiile art. 31 alin. (1).

Art. 33. – (1) Traversarea căii ferate de către alte căi de comunicații se realizează și se menține în conformitate cu reglementările emise de către Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, Ministerul Administrației și Internelor și de către organele administrației publice locale, după caz, cu suportarea de către beneficiarul căii de comunicație respective a oricăror daune produse la infrastructura feroviară.


mai ramine sa gasim reglemetarile forestiere.

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4853
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 11:07

Intr-o carte funciara,

Proprietar este Statul Roman prin Ministerul transporturilor si infrastructurii  si concesionar CFR SA.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 14:19

dan tm a scris:
Proprietar este Statul Roman

Tocmai ai descoperit rădăcina problemei Very Happy

dan tm a scris:
calea ferata se afla pe terenul caii ferate

Mă pregăteam să scriu că o cale ferată e doar o colecție de șine și traverse, nu are personalitate juridică ea însăși, deci nu poate deține nimic în proprietate, dar ai descoperit singur cum stau lucrurile Very Happy
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4853
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 15:04

Warrington, cucit esti mai sus in ierarhia Statului , cu atit poti trasa sarcini si poti arunca vina pe altii, te poti degreva de orice.

Prin insasi legislatia de organizare si functionare a caii ferate ca institutie, se stabileste ca Statul Roman este reprezentat de Ministerul Transporturilor.

Dar degeaba am dezbatut asta la alt subiect.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1235
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Iul 2017, 15:50

Răspunderea colectivă înseamnă de fapt răspunderea nimănui.

În UK, proprietarul tunelurilor, podurilor și a căii ferate în sine (inclusiv terenul de sub ea) este Network Rail. Fiind o companie cu personalitate juridică, proprietarul este responsabil pentru tot ce se întâmplă, dar are și dreptul să ia toate măsurile pe care le crede de cuviință pe proprietatea sa.

”zona de protecție a infrastructurii feroviare” e un concept de sorginte comunistă, în esență. Nu poți să interzici proprietarului să se folosească de terenul său, alocându-l infrastructurii feroviare, dar fără a-l cumpăra. Plus că se creează situații ambigue, nu te poți apuca nici de tăiat copaci și nici de amenajat un teren care aparține altcuiva, vine Curtea de Conturi și spune că e ilegal și că trebuie recuperat prejudiciul.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 706
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2750
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 06 Iul 2017, 08:00

Un articol scris mai dur, e scris de unul din autorii de la Times New Roman.
http://eftimie.net/misterele-calatoriei-trenul-mileniali-alti-handicapati-similari/
Cred că descrie foarte realist ce se întâmplă cu majoritatea lamentărilor de la cei care circulă cu trenul.
Concluzia e că românul e primul la a avea pretenții, plângeri de tot felul, însă multe situații nefavorabile apar chiar din vina acestuia, iar in alte situații unii călători cred că li se cuvine tot luxul chiar și sfidând legile fizicii de afară (restricții calea ferată, temperaturi).
Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCeOVLRNcR9-4qHrh8nfWilA/videos
Vale_ntin

avatar

Numarul mesajelor : 179
Varsta : 37
Localizare : Galati
Reputatie : 2115
Data de inscriere : 11/08/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 06 Iul 2017, 09:18

Eftimie este cel mai bun pamfletar. bom bom bom
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10433
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13427
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 07 Iul 2017, 14:22

Vorbeam pe alt topic de cresteri de numar de calatori se vede ca investitiile in material rulant si infrastructura aduc rezultate

http://www.railjournal.com/index.php/main-line/austria-reports-growth-in-passengers-and-freight-in-2016.html?channel=524
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10433
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13427
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 09 Iul 2017, 00:24

Cum se schimba un pod in Olanda



si noul pod




Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2969
Varsta : 22
Reputatie : 4225
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Sam 15 Iul 2017, 12:15

În general, când merg cu trenul, cele mai multe comentarii negative sunt legate de viteza foarte mică de circulație și timpii mari de deplasare; e relativ universal să aud plângeri de genul ăsta. Tot des aud plângeri legate de capitolul curățenie și de lipsa prizelor, iar în cele din urmă, de lipsa instalației de climă, dar cele din urmă chiar nu sunt auzite decât rareori.
Având în vedere că vitezele sunt cum sunt, că se fac multe ore pe distanțe relativ mici, nu considerați că ar fi fost mult mai imperativă alocarea de fonduri UE pentru reparații la CF, și nu pentru achiziții de MRCF nou? Cu ce mă încălzește că merg într-un Stadler FLIRT 3, compartimentat și dotat pentru tren IR de parcurs lung, când fac 10 ore pe 497 de km?
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Informatii generale despre REGIOTRANS
Pagina 19 din 45Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 32 ... 45  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-