Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Revista presei

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 50 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10364
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13326
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 20 Apr 2017, 20:46

Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5079
Reputatie : 7896
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 20 Apr 2017, 21:42

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3112
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5801
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 20 Apr 2017, 21:59

Primaria Sectorului 3, in loc sa caute "investitor" pentru mall (ca sunt mai mult decat suficiente astfel de locuri in Bucuresti!), mai degraba ar cauta un investitor care sa construiasca unitati de productie industriala, iar in cazul acelei hale din fosta Uzina Malaxa/23 August/Faur, sa caute un investitor care sa vrea sa faca din nou productie industriala (asa cum se facea in 1990) in aceea hala!


Multi primari nu realizeaza ca fara unitati puternice de productie industriala, o localitate urbana nu se poate dezvolta si nu poate progresa!
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1319
Varsta : 46
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1798
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 20 Apr 2017, 22:03

ldh80 a scris:
Primaria Sectorului 3, in loc sa caute "investitor" pentru mall (ca sunt mai mult decat suficiente astfel de locuri in Bucuresti!), mai degraba ar cauta un investitor care sa construiasca unitati de productie industriala, iar in cazul acelei hale din fosta Uzina Malaxa/23 August/Faur, sa caute un investitor care sa vrea sa faca din nou productie industriala (asa cum se facea in 1990) in aceea hala!


Multi primari nu realizeaza ca fara unitati puternice de productie industriala, o localitate urbana nu se poate dezvolta si nu poate progresa!
Nu are nimeni nevoie de productie.Asta inseamna salarii bine platite si cine este dispus stimate coleg ldh80?
Asa cu un mall, sala de spectacol, angajati cu putina pregatire si specializare este mai simplu.Si apoi esenta este sa fie totul faramitat, adica multe, multe firme.Totul se rezuma la salarii de pana in 2000 de lei si cativa sefi cu mii de euro in buzunar.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13883
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16243
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 20 Apr 2017, 22:07

Ce producție să facă acolo?
Nici nu mai ai voie să faci producție industrială în oraș, asta înseamnă poluare, gălăgie, trafic... nu mai zic că impozitele sunt foarte mari pentru un teren acolo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ets2oltromânia

avatar

Numarul mesajelor : 620
Varsta : 18
Localizare : Romania, tara hotilor
Reputatie : 1142
Data de inscriere : 15/06/2016

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 21 Apr 2017, 11:40

Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCM474g-YL1k68HE0K1_f9_A
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3112
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5801
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 21 Apr 2017, 12:09

Dr2005 a scris:
Ce producție să facă acolo?
Nici nu mai ai voie să faci producție industrială în oraș, asta înseamnă poluare, gălăgie, trafic... nu mai zic că impozitele sunt foarte mari pentru un teren acolo.


De exemplul primarul sectorului 3 putea gasi un investitor, care sa cumpere aceea hala, si sa produca acolo ce se producea in aceea hala in 1990 !

Iar cu impozitele, se poate adopta in consiliul general o hotarare, prin care impozitele pentru investitorii care ar dori sa creeze facilitati de productie industriala in Bucuresti, sa fie reduse, sau sa li se acorde diverse inlesniri fiscale.

Sau impozitele pe terenurile ocupate de unitati de productie industriala sa fie mai reduse decat cele pe terenurile ocupate de mall-uri, centre comerciale, etc!



Apoi marea problema a Bucurestiului este lipsa unui plan general urbanistic, care sa fie strict respectat, si care sa delimiteze clar si strict zone functionale ale orasului (cele rezervate pentru productie industriala, cele comerciale, cele rezidentiale, etc)!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10364
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13326
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 21 Apr 2017, 12:40

CFR Călători
3 ore ·
21 aprilie 2017, Update ora 12:00
Trenurile IR 1824 Deva - București Nord și IR 1821 Constanța - Arad și-au reluat circulația cu tracțiune Diesel.
-------
21 aprilie 2017, Update ora 11:00
S-a redeschis provizioriu circulația între stațiile Tecuci și Mărășești pentru trecerea trenurilor IR 1662 Iași – București Nord și IR 10661 București Nord – Iași și se va reînchide pentru finalizarea lucrărilor de remediere a liniei de tensiune.
-----
21 aprilie 2017, Update ora 9:30
Circulația trenurilor
S-a redeschis circulația între stațiile Târgu Ocna și Onești, iar trenurile R 5202 Suceava – Pașcani, R 5201 Mărășești – Miercurea Ciuc, IR 1541 Iași – Brașov vor ajunge la destinații cu întârzieri.
Circulația feroviară este întreruptă în prezent:
- între stațiile Tecuci și Mărășești, așteaptă remedierea liniei de tensiune IR 1662 Iași – București Nord și IR 10661 București Nord – Iași
- între stațiile Petroșani și Banița, așteaptă remedierea liniei de tensiune IR 1824 Deva - București Nord și IR 1821 Constanța - Arad
-----
21 aprilie 2017, Update ora 9
Întârzieri ale trenurilor
Din cauza opririi voluntare a lucrului în Revizia de Vagoane Grivița trenurile pot avea întârzieri la plecarea din București Gara de Nord.
Ne cerem scuze și mulțumim pentru înțelegere.
Întârzierile la sosire sunt efecte ale condițiilor meteo nefavorabile / căderi copaci în diferite puncte din rețeaua feroviară.
------
21 aprilie 2017 ora 08.30/ circulația trenurilor
Comunicare CFR Infrastructură:
https://m.facebook.com/story.php…
Circulația feroviară este întreruptă în această dimineață, astfel:
între stațiile Petroșani și Banița, așteaptă remedierea
- IR 1824 Deva - București Nord
- IR 1821 Constanța - Arad
între stațiile Târgu Ocna și Onești, așteaptă remedierea
- R 5202 Suceava - Pașcani
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre circulația trenurilor în gări sau la telefon 021/9521
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2869
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 21 Apr 2017, 22:36

ldh80 a scris:
Dr2005 a scris:
Ce producție să facă acolo?
Nici nu mai ai voie să faci producție industrială în oraș, asta înseamnă poluare, gălăgie, trafic... nu mai zic că impozitele sunt foarte mari pentru un teren acolo.


De exemplul primarul sectorului 3 putea gasi un investitor, care sa cumpere aceea hala, si sa produca acolo ce se producea in aceea hala in 1990 !

Iar cu impozitele, se poate adopta in consiliul general o hotarare, prin care impozitele pentru investitorii care ar dori sa creeze facilitati de productie industriala in Bucuresti, sa fie reduse, sau sa li se acorde diverse inlesniri fiscale.

Sau impozitele pe terenurile ocupate de unitati de productie industriala sa fie mai reduse decat cele pe terenurile ocupate de mall-uri, centre comerciale, etc!

 

Apoi marea problema a Bucurestiului este lipsa unui plan general urbanistic, care sa fie strict respectat, si care sa delimiteze clar si strict zone functionale ale orasului (cele rezervate pentru productie industriala, cele comerciale, cele rezidentiale, etc)!

aLOO, prietene, comunismul s-a terminat.Ai auzit de economie de piata, de cerere si oferta.Daca mall-uri se cere asta se face, pentru ca asta se cumpara.Nu e de ajuns sa facem fabrici si uzine ci  sa si gasim cumparatori pt ele.Si apoi mai e si costurile cu materia prima si costurile de tranport ale acesteia.
Oare de ce stau sa-ti explic tie acest lucru cand tu traiesti inca in anii 80.Trezeste-te ,suntem in Romania lui 2017 cu bune si cu relele aferente... acc
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3112
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5801
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 23 Apr 2017, 22:32

marius664 a scris:
ldh80 a scris:



De exemplul primarul sectorului 3 putea gasi un investitor, care sa cumpere aceea hala, si sa produca acolo ce se producea in aceea hala in 1990 !

Iar cu impozitele, se poate adopta in consiliul general o hotarare, prin care impozitele pentru investitorii care ar dori sa creeze facilitati de productie industriala in Bucuresti, sa fie reduse, sau sa li se acorde diverse inlesniri fiscale.

Sau impozitele pe terenurile ocupate de unitati de productie industriala sa fie mai reduse decat cele pe terenurile ocupate de mall-uri, centre comerciale, etc!

 

Apoi marea problema a Bucurestiului este lipsa unui plan general urbanistic, care sa fie strict respectat, si care sa delimiteze clar si strict zone functionale ale orasului (cele rezervate pentru productie industriala, cele comerciale, cele rezidentiale, etc)!

aLOO, prietene, comunismul s-a terminat.Ai auzit de economie de piata, de cerere si oferta.Daca mall-uri se cere asta se face, pentru ca asta se cumpara.Nu e de ajuns sa facem fabrici si uzine ci  sa si gasim cumparatori pt ele.Si apoi mai e si costurile cu materia prima si costurile de tranport ale acesteia.
Oare de ce stau sa-ti explic tie acest lucru cand tu traiesti inca in anii 80.Trezeste-te ,suntem in Romania lui 2017 cu bune si cu relele aferente... acc



Fara industrie o localitatea urbana nu se poate dezvolta! Ca sa dezvolti o localitate, in primul rand trebuie sa creezi cat mai multe locuri de munca, cat mai bine platite!

Si va intreb pe dumneavoastra: Cine poate creea mai multe locuri de munca- in mall sau o mare fabrica ?!

Apoi o tara nu se poate dezvolta, numai facand comert si vanzand ce produc altii! Ca sa te poti dezvolta ca tara, in primul rand trebuie sa produci marfuri, cu valoarea adaugata cat mai mare, ca sa le poti vinde cat mai avantajos!

Referindu-ne strict la cazul prezentat in acel articol de presa, nu credeti ca era mai bine ca aceea hala (si nu numai aceea hala, ci intreaga uzina Malaxa/23 August/Faur, cu toate spatiile care le aveea in 1990) sa fi fost cumparata imediat dupa 1990 de o firma renumita precum Siemens, care sa produca in continuuare acolo locomotive, motoare, utilaje, etc ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13883
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16243
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 23 Apr 2017, 22:39

Un mall de azi are mai mulți angajați decât o fabrică de pe vremuri. Iar fabricile rămase fac producție mai mare ca în '89 cu de 5 ori mai puțini angajați, pentru că producția e automatizată și nici nu mai trebuie create posturi doar pentru ca toată lumea aptă de muncă să aibă unde lucra.

Iar să ai pretenția ca o țară cu atâta potențial agricol să faci industrie grea, când tu ai un singur client (URSS), care îți cumpără marfa doar pentru că el nu are capacitate de producție suficientă...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71



Numarul mesajelor : 1319
Varsta : 46
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1798
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Revista presei   Dum 23 Apr 2017, 22:43

ldh80, de principiu iti dau dreptate.O firma de productie poate oferii salarii mai mari decat din comert unde stim cu totii care sunt veniturile.Insa succesul il da chiar mall-urile.Sunt destul de aproape de VULCAN VALUE CENTRE, un complex imens pe fosta incinta UZINELE VULCAN.Asta dupa ce prin 2005 in locul FABRICII DE VENTILATOARE se afla acum Complexul SPHERA.Sa stii ca nimeni nu se simte deranjat de schimbarea destinatiei comerciale.Din contra, mai ales generatia tanara, gaseste oportun aceste doua complexe comerciale.Dar se pare ca fiecare isi gaseste rostul de a achizitiona ceva si este multumit, indiferent de starea materiala a fiecaruia.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 739
Reputatie : 1155
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 23 Apr 2017, 23:51

ldh80 a scris:
 Fara industrie o localitatea urbana nu se poate dezvolta!  Ca sa dezvolti o localitate, in primul rand trebuie sa creezi cat mai multe locuri de munca, cat mai bine platite!

==============================

Ca sa te poti dezvolta ca tara, in primul rand trebuie sa produci marfuri, cu valoarea adaugata cat mai mare, ca sa le poti vinde cat mai avantajos!

 Referindu-ne strict la cazul prezentat in acel articol de presa, nu credeti ca era mai bine ca aceea hala (si nu numai aceea hala, ci intreaga uzina Malaxa/23 August/Faur, cu toate spatiile care le aveea in 1990) sa fi fost cumparata imediat dupa 1990 de o firma renumita precum Siemens, care sa produca in continuuare acolo locomotive, motoare, utilaje, etc ?

În principiu ai dreptate, însă metodele de implementare în practică a unor asemenea principii sunt cu totul altele în zilele noastre.

În secolul XXI industria grea nu-și mai are locul în Europa, ea nu produce destui bani pentru standardul de nivel de trai din Europa. Era bine dacă Siemens venea în 1990, dar dacă n-a venit atunci, în prezent nu mai are niciun rost.

Valoarea adăugată mare o obține cel care face asamblarea finală, nu cel care muncesște efectiv la realizarea componentelor. Iar cel mai bun exemplu sunt cutiile de viteze Mercedes produse la Sebeș, cu pinioane produse la Cugir. Valoarea adăugată mare se regăsește în prețul final de vânzare al automobilului, cu care România n-are nimic de-a face, nu în prețul de export al cutiei de viteze.

România nu obține decât plata unor impozite locale, a unor utilități publice și a unor salarii destul de modeste, mult mai mici decât la fabrica-soră din Germania. Astfel încât românii muncesc pentru a suporta costurile socialismului din Germania.

Dacă Siemens ar fi cumpărat Faur, ar fi procedat exact la fel.  Investițiile străine sunt bune până la un anumit punct, iar România încă are nevoie de investiții străine, dar nu în industria grea. Industria grea își are locul în China și India, în vremurile noastre.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3112
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5801
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Lun 24 Apr 2017, 07:56

Aici trebuie sa va contrazic! Industria grea- metalurgica si chimica- isi are locul si in in Europa, si in Romania!


Probabil cel mai bun exemplul in acest sens este Polonia!

Polonia- fosta tara socialista, in prezent membra UE, si-a pastrat si diversificat industria grea! Firme poloneze renumite precum PESA sau Solaris produc cu destul de mult succes, in Polonia: locomotive, rame electrice, trenuri automotoare, autobuze, troleibuze, tramvaie, etc!

Ca sa facem o paralela: In 1989 Romania aveea o fabrica renumita de autobuze, troleibuze si autoutilitare- Uzina Autobuzul! Atunci Polonia nu aveea o asemenea uzina.

Apoi, dupa 1989, Romania a distrus Uzina Autobuzul, in schimb Polonia a creat practic de la 0 o renumita firma care produce si exporta masiv autobuze si troleibuze- firma Solaris!


Deci daca cei care conduc astazi Romania nu s-ar gandi numai la buzunarele proprii, Romania ar putea produce cu succes inclusiv produse ale industriei grele!


Iar in 1989 mare parte din productia industriei romanesti era exportata in tarile vest-europene. Începând de la renumitele locomotive marca Electroputere Craiova, la vagoanele produse la Arad care au fost exportate inclusiv in SUA, masini-unelte, utilajele de foraj petrolier (renumite in intreaga lume), tractoarele produse la Brasov, autoturismele ARO, produse ale industriei chimice, mobila, etc!
Garniturile de mobila Bogdana sau Rococo produse la Vaslui erau exportate si in tari precum RF Germana sau Suedia.


Marea greseala s-a facut in 1990, de guvernul condus de Petre Roman! Daca atunci marile intreprinderi industriale romanesti (care in 1990 aveau asigurata piata de desfacere, nu aveau datorii la bugetul de stat sau al asigurarilor sociale, aveau specialisti si personal bine pregatit) erau imediat privatizate cu firme renumite din tarile vestice, cu accelasi profil de activitate, acele intreprinderi s-ar fi modernizat, dezvoltat, si ar fi existat si azi!



Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13883
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16243
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Lun 24 Apr 2017, 09:24

ldh80 a scris:
Aici trebuie sa va contrazic!  Industria grea- metalurgica si chimica- isi are locul si  in in Europa, si in Romania!
Industria grea în UE înseamnă norme de siguranță și sistem de management al riscului... astea dublează prețul producției, asta pe lângă salariile din UE. În India, China sau Africa nu înseamnă nimic, muncitorii de la Sidex din '89 aveau mai multe norme de siguranța muncii decât au cei din India acum. Știu, e trist, practic, lumea așa-zis civilizată îi exploatează pe ceilalți, care lucrează pe salarii de cacao și în condiții greu de imaginat.


ldh80 a scris:
Ca sa facem o paralela: In 1989 Romania aveea o fabrica renumita de autobuze, troleibuze si autoutilitare- Uzina Autobuzul!  Atunci Polonia nu aveea o asemenea uzina.
Hai să vedem ce producea România la Autobuzul: Dac 112 UDM, care era un MAN 750 cu facelift, model scos din producție de MAN deja de vreo 15 ani la vremea aia. Dac 117 UD era versiunea articulată a lui 112 UDM, dar cu același motor de doar 192 CP și articulația copiată după Ikarus 280, ceea ce a dus la un proces între Ungaria și România, finalizat în 1998 cu interzicerea Rocar de a mai fabrica articulate.
Polonia avea Jelcz, deci avea și ea producător de autobuze: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz E drept, ale lor erau pe licență Berliet, nu MAN ca ale noastre și ale Iugoslavilor (da, și IK-4 tot licență de MAN era). Și ce nu putea asigura din producție internă cumpăra de la Ikarus și Skoda, cum făceam și noi până să i se scoale lui Ceaușescu ideea cu totul produs în țară.

Pesa și Solaris or produce mult, dar uită-te și cum produc... multe piese sunt produse în alte părți, Pesa și Solaris fac doar asamblarea lor. Solaris oricum a început ca un distribuitor Neoplan, primele Solaris au fost după licența Neoplan (ca și MAZ 103, ca fapt divers). Solarisul de acum are motor Daf, punte ZF și cutie de viteze Voith, iar versiunile troleibuz au electronică și motor Skoda (și asamblarea lor finală se face la Plzen, în Cehia). Deci nicidecum nu sunt produse 100% poloneze.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Revista presei   

Sus In jos
 

Revista presei

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei
» Revista presei
Pagina 34 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 50 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-