Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Lucruri negative ( - )

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5075
Reputatie : 6605
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 05 Ian 2017, 13:51

Necesarul e cel din livret, realul e cel ce rezultă din calculul făcut la vagoanele din tren (masa trenului împărțită la masa frânată și totul înmulțit cu 100)*. Metoda asta de calcul e folosită peste tot.
Ce nu se mai cunoaște e modul de stabilire a procentului de masă frânată necesar a fi asigurat pentru o anumită secție

Hai sa inteleg si eu

necesar e cel din livret. adica maximul permis? sa zicem cu EC 400 de tone( scuze ca te iau in tone nu in grame dar in livret e dat in tone si imi este mai usor sa scriu)

deci in livret scrie tonaj maxim 400 tone= necesar de frinat
real trenul are 250 de tone

deci luam 250/masa frinata

dar nu stim procentul de masa frinata, e data undeva sau e scris pe vagon?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14414
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16983
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 05 Ian 2017, 16:33

Katalyn a scris:
Domnule expert in toata ma scuzati ca imi permit sa intru in discutie dar ati mers de n ori cu trenul care are nr 9351 si din cate imi aduc eu aminte avea 2 Desiro pana la Videle, primul se scotea si intra peste Desiroul venit ca 9340 de la Giurgiu si plecau 2 la Buc.Nord pentru navetisti de pe Videle-Buc.Nord iar cel de-al doilea Desiro de la 9351 pleca la Giurgiu ca 9341 in vreme ce 1521 merge zilnic cu un singur Desiro, exceptie 3 zile pe an in ajunul marilor sarbatori. Acum 9351 merge cu un singur Desiro ca 9340 e din GM si 2 vagoane din lipsa de Desiro dar cand vor mai iesi Desiro cu R8 o sa dispara GM-ul si cele 2 vagoane de la 9340/7 plus perechea care o face de seara de la Giurgiu la Videle si la inapoi.

Aveam pretenti la tine sa iei in calcul si aceasta varianta chiar daca e sau nu buna mai ales ca ai fost de n ori cu 9351, nu cred ca mai e cineva pe tot forumul sau din lumea pasionatilor care sa fi mers mai mult ca tine cu acest tren.

Una e sa mearga Desiro singur si alta e sa mearga doua legat e la mintea cocosului nu ?
Tu nu iei în calcul că ambele automotoare cuplate sunt identice. Dacă fiecare are același procent de masă frânată și aceeași masă și ambele au frână electropneumatică (deci nu ai întârziere în frânare între prima frână și ultima - nu că ar fi contat asta la lungimea unui Desiro, dar ziceam ca teorie), zi tu ce procent de frânare pot avea? Nu mai zic că 1522 - la care Stația Videle atașează automotor de la tren 9346, fără zilele de 6, 7 și SL - are tot 120% și se încadrează. Tot 120% au și IR-urile de pe Pitești, deși acolo găsim și 3 automotoare cuplate. Nu am la îndemână un livret pentru Craiova, sunt curios dacă R-urile de Curtea de Argeș ce se formează din IR-urile de la București au tot 120%.

De ce să aibă 9351 2 automotoare? Nu a avut niciodată 2 automotoare, poate doar la ceva grupuri mai mari. Și în niciun caz nu se aducea un Desiro în plus doar ca să facă Videle - București Nord, mai ales că navetiștii au IR 1592 cu 4 minute înainte de 9340 și care e taxat ca regio.

Și cu compunerile de pe Giurgiu ai mai dat-o odată în bară la compunerile de duminică.

dan tm a scris:
necesar e cel din livret. adica maximul permis? sa zicem cu EC 400 de tone( scuze ca te iau in tone nu in grame dar in livret e dat in tone si imi este mai usor sa scriu)

deci in livret scrie tonaj maxim 400 tone= necesar de frinat
real trenul are 250 de tone

deci luam 250/masa frinata

dar nu stim procentul de masa frinata, e data undeva sau e scris pe vagon?
În livret e tonajul maxim și procentul de masă frânată minim. Desigur că procentul se calculează în funcție de masa reală a trenului, nu de cea maximă, că acolo poate să scrie maxim 400t și tu să ai un singur vagon de 50t. Dacă ăsta are o masă frânată de 40t, ai un procent de frânare de fix 80% (40t/50t = 0,8 ). Dacă ai 2 vagoane la fel ai tot 80%. Dar dacă ai 2 vagoane diferite, atunci se pot schimba datele problemei.
Masa frânată a fiecărui vagon, pentru fiecare regim de frânare, se calculează de către producătorul acestuia și se înscrie pe vagon.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6300
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7741
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 05 Ian 2017, 16:51

Dr2005 a scris:


De ce să aibă 9351 2 automotoare? Nu a avut niciodată 2 automotoare, poate doar la ceva grupuri mai mari. Și în niciun caz nu se aducea un Desiro în plus doar ca să facă Videle - București Nord, mai ales că navetiștii au IR 1592 cu 4 minute înainte de 9340 și care e taxat ca regio.

Și cu compunerile de pe Giurgiu ai mai dat-o odată în bară la compunerile de duminică.

Pentru ca asa avea de L-V doua Desiro pana la Videle. Primul iesea se ducea pe tragere dupa care venea la linia 1 peste cel de la 9340 Giurgiu-Videle-Buc.Nord si plecau doua ca sa poata prelua toti navetisti de pe Videle-Buc.Nord. 1592 e tren de smecheri si oricum nu opreste peste tot ca 9340 deci despre ce vorbim aici ? Ca ai fost tu la ture in Bulgaria doar sambata e problema ta eu iti spun ca 9351 de L-V pleca cu 2 automotoare.

Cu ce am dato eu in bara la compunerile de pe Giurgiu in zilele de duminica cand ti-am pus toate trenurile mura in gura, turnus si compunere ? Vezi ca poate ma confuzi daca nu cauta in urma postarea aia in care tu greseai iar eu te-am corectat prin tot felul de explicati si probe.

Am fost pe 23 august la Radulesti sa pozam Velaro ptr TCDD si am mers cu 9351/9341 primul Desiro era cu 120 locuri iar cel de-al doilea cu fotoli a plecat la Giurgiu. Cel care a venit de la Giurgiu ca 9340 era tot cu fotoli. 1592 plecase de la linia 3 cu toate locurile ocupate si vreo 10-15 blatisti pe la usi dar si 9340 cu cele 2 Desiro au plecat aproape pline. Erau calatori care asteptau la linia 1 automotorul cu 120 locuri daca nu sti dar nici nu vrei sa vrezi pe alti stai in banca ta.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5075
Reputatie : 6605
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Vin 06 Ian 2017, 09:04

Dr2005 a scris:


dan tm a scris:
necesar e cel din livret. adica maximul permis? sa zicem cu EC 400 de tone( scuze ca te iau in tone nu in grame dar in livret e dat in tone si imi este mai usor sa scriu)

deci in livret scrie tonaj maxim 400 tone= necesar de frinat
real trenul are 250 de tone

deci luam 250/masa frinata

dar nu stim procentul de masa frinata, e data undeva sau e scris pe vagon?
În livret e tonajul maxim și procentul de masă frânată minim. Desigur că procentul se calculează în funcție de masa reală a trenului, nu de cea maximă, că acolo poate să scrie maxim 400t și tu să ai un singur vagon de 50t. Dacă ăsta are o masă frânată de 40t, ai un procent de frânare de fix 80% (40t/50t = 0,8 ). Dacă ai 2 vagoane la fel ai tot 80%. Dar dacă ai 2 vagoane diferite, atunci se pot schimba datele problemei.
Masa frânată a fiecărui vagon, pentru fiecare regim de frânare, se calculează de către producătorul acestuia și se înscrie pe vagon.

Aha, deci masa frinata e inscrisa pe vagon.

Am vazut o faza pe vremea cind 73-2 mergea cu Traxx la Bucuresti, in Timisoara Nord dupa ce au atasat grupa lui 1691 au aparut discutii intre lacatusi si mecanic, cum ca sa il astepte cu dubla in Severin ca era in compunere un vagon regiojet.

De acolo a pornit o discutie ,,ca ala are 49 gol si asta e considerat EC ca are 4 osii"
Au mai venit 2 cu o mapa sub brat si au tot ghibitat pe acolo cum ca se depaseste tonajul maxim, faceau ei niste calcule raportate la incarcare, in fine trenul a plecat nu stiu ce au mai facut ei.

Apoi cind a circulat 480-481, tot dupa atasarea grupei, am asistat la discutii cum ca,,sint 10 pe disc si 1 pe saboti" si iarasi discutau ei ceva pe acolo.

Deci asta cu frinarea banuiesc ca nu e stapinita bine, s-au vazut rapoarte AFER cum ca nu s-a calculat bine procentul de frinare, dar e destul de neclar acuma care dintre ei nu stapineau calculele
Sus In jos
The Legend
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1115
Varsta : 24
Localizare : TIMISOARA SI ATAT!
Reputatie : 4075
Data de inscriere : 03/08/2010

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Mar 10 Ian 2017, 22:51

Bombardierul este considerat 040EA
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14414
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16983
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 18:37

dan tm a scris:
De acolo a pornit o discutie ,,ca ala are 49 gol si asta e considerat EC ca are 4 osii"
Au mai venit 2 cu o mapa sub brat si au tot ghibitat pe acolo cum ca se depaseste tonajul maxim, faceau ei niste calcule raportate la incarcare, in fine trenul a plecat nu stiu ce au mai facut ei.

Apoi cind a circulat 480-481, tot dupa atasarea grupei, am asistat la discutii cum ca,,sint 10 pe disc si 1 pe saboti" si iarasi discutau ei ceva pe acolo.

Deci asta cu frinarea banuiesc ca nu e stapinita bine, s-au vazut rapoarte AFER cum ca nu s-a calculat bine procentul de frinare, dar e destul de neclar acuma care dintre ei nu stapineau calculele
Deși off-topic, instrucțiile noastre au niște anexe cu vrute și nevrute, dar doare pentru materialul rulant pe care îl avea CFR Călători în 2005. Ce e după 2005 e asimilat cu ce e în anexe, dar Dumnezeu știe după ce criterii...

---
On-topic: ieri noapte, trenul 15591 a crăpat pe la Craiova. Abia la 9:51 a plecat mai departe tr. 18851, care a sosit la Arad la 17:19. Dacă era tren de CFR Călători, imediat săreau toți.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
marius664



Numarul mesajelor : 1811
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3413
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 19:17

Dr2005 a scris:

On-topic: ieri noapte, trenul 15591 a crăpat pe la Craiova. Abia la 9:51 a plecat mai departe tr. 18851, care a sosit la Arad la 17:19. Dacă era tren de CFR Călători, imediat săreau toți.
Asta incercam acum sa gasesc pe net vreo stire despre incident.La 1765 alalteri s-a spus imediat cum au stat calatorii in frig 2 ore, daca un tren de stat facea 19 ore pe Bucuresti-Arad se incepeau cateva jurnale cu subiectul asta.Culmea este ca nici pe site lor nu au mai zis nimic , cum au procedat cu incidentul de saptamna trecuta cand si-au cerul si scuze.Doar un anunt sec ca 15531si 15532 sunt anulate azi Sad


Ultima editare efectuata de catre marius664 in Joi 01 Mar 2018, 20:58, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10834
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 14005
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 19:32

Deci al doilea incident intro saptamana crapase EC124 data trecuta
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1811
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3413
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 20:57

Si a durat 7 ore pana au gasit o locomotiva? Ca doar nu s-a intors locomotiva de la 15590 sa preia trenul? Iar daca au luat pe cea care asigura tractiunea la 15531/15532 -cum probabil s-a intamplat-de ce a durat atat pana a venit de la Bucuresti?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10834
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 14005
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 20:59

marius664 a scris:
Si a durat 7 ore pana au gasit o locomotiva? Ca doar nu s-a intors locomotiva de la 15590 sa preia trenul? Iar daca au luat pe cea care asigura tractiunea la 15531/15532 -cum probabil s-a intamplat-de ce a durat atat pana a venit de la Bucuresti?

Pai nu au un EC rezerva ?
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1811
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3413
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 21:09

Pai au dar sta in Basarab.Chestia e ca s-a intamplat exact cand venea Arad-Bucuresti din sens opus.Poate ca pasagerii putea fi transferati in Craiova catre alte trenuri, iar locomotiva lui 15590 trimisa la 15991.Calatorii ajungeau in Bucuresti cu Softronic cu 4 ore intarziere, nu cu 7 ca cei care au mers spre Arad.Ori poate nu au stiut natura defectiunii, sau nu erau calatori si s-a luat decizia continuarii mersului la trenul cu cei mai multi pasageri..Oricum sunt curios ce s-a intamplat in realitate.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5322
Reputatie : 8350
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Joi 01 Mar 2018, 23:47

Au doar 3 electrice ce le rotesc la 3 trenuri. Dupa un drum Arad-Bucuresti sta in Basarab ori pana seara pentru trenul spre Arad ori pana a doua zi dimineata cand merge la Brasov. Cand vede Brasovul seara pleaca la Arad. Depinde de dispozitiile conducerii.
Din pacate un EC e cam problematic.
Se aude ca vor sa repatrieze cateva EA icolizate (lotul Rolling Stock) si ca vagoanele Arenei nu mai ajung la cehi.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5322
Reputatie : 8350
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Vin 02 Mar 2018, 07:40

@marius664 am aflat filmul incidentului. A crapat EA-ul la Cotofeni, au adus trenul in Craiova cu DA1023, la Bucuresti s-a anulat cursa de Brasov si au indrumat EC069 la Craiova pentru a duce garnitura la Arad.
Fiind in criza de masini in dimineata asta pe o linie de tragere a Grivitei au facut manevra de rebrusare a locomotivei pentru a merge cursa spre Brasov. Nu inteleg de ce nu o readuc pe EA084 ! Apoi nu-l inteleg nici pe d-l Blidar ce i-a trebuit lui sa se incurce cu masinile astea vechi !?
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1811
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3413
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Vin 02 Mar 2018, 17:41

Multam de explicatii tizule.Deci tot EC124 a picat Sad .Oricum puteau lua una din deciziile zise de mine cu anularea si transferul pasagerilo pentru a mai remedia din intarziere.Oricum le mai trebuie minim o locomotiva, acum cu 2 nu pot face fata pe termen lung...
Sus In jos
Alextasy



Numarul mesajelor : 120
Varsta : 30
Localizare : Ploiesti
Reputatie : 1620
Data de inscriere : 20/04/2014

MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   Sam 03 Mar 2018, 13:19

Adrian78 a scris:
...crapase EC124 data trecuta
Vitosa a scris:
...si au indrumat EC069 la Craiova pentru a duce garnitura la Arad...

@marius664 se pare ca, de data asta, EA316 a crapat, nu EC124.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Lucruri negative ( - )   

Sus In jos
 
Lucruri negative ( - )
Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: ASTRA TRANSCARPATIC-
Mergi direct la: