Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Info trafic - trenurile intarziate [3]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 58, 59, 60  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Mar 19 Sept 2017, 22:12

Azi 12696 a sosit in Bucuresti Nord la 12.06 in loc de 10.00.
A plecat la 23.47 in loc de 22.30
Partea interesanta este ca circula fara oprire Aradul Nou-Simeria.

oare n-ar fi fost mai practic sa anuleze trenul in perioada asta cu transbordari?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Joi 21 Sept 2017, 21:12

Ce se intimpla in continuare intre Cosna si Gradinita?

se circula de citeva zile cu DA iar azi linia a fost inchisa 1837 a sosit in Gara de Nord la 17.12 in loc de 12.19, prin urmare 1838 a plecat la 18.43 in loc de 18.00.

Daca la multe sint probleme tot mai dese din cauza padurilor nu se pot initia discutii intre CFR SA si proprietarii padurilor pentru reglementarea situatiei?

Asta desi pe o anumita latime este chiar CFR SA proprietar al terenului, ar trebui reglementata doar problema copacilor(din punct de vedere legal forestier)
Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor : 467
Reputatie : 2775
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Joi 21 Sept 2017, 23:10

pai cine s ao faca?ca birocratii aia din birourile de la minister/companie, care ar trebui sa fie primii interesati, au treburi mult mai importante.....
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10346
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13300
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Joi 21 Sept 2017, 23:40

Azi 2048 48 min plecare din Arad EA137 defecta
1822 a stat 20 de min in Ilia legatura la 1838..
Vad ca de doua zile 1838 e facut cu Sulzer
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13876
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16228
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 00:06

La ora actuală, poți să tai copaci doar în zona de protecție a liniilor de înaltă tensiune, pentru că, pe vremuri, Transelectrica a știut ce punct de vedere să își impună. De altfel, se și observă că inclusiv zonele de munte sunt bărbierite pe unde trec liniile de înaltă tensiune.

În rest, ca să tai un copac ai nevoie de o tonă de aprobări de la Romsilva, trebuie să nu fie parc natural... iar dacă e terenul în domeniul public al statului, înainte să tai un copac trebuie să aștepți ca ocolul silvic să scoată la vânzare lemnul respectiv și apoi să cumperi la licitație copacii propuși pentru tăiere. Nu-i deloc simplu.
Nici la tine în curte nu ai voie să tai copaci aiurea. Că nu te verifică nimeni e altă mâncare de pește, dar dacă ar începe să dispară brusc copaci de lângă calea ferată cred că totuși cineva ar observa.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
marius664



Numarul mesajelor : 1477
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2856
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 12:00

Pai si e greu ca cineva de la CFR SA cu ajutorul vreunui oficial din MT sa faca o propunere legislativa in acest sens.E mai bine asa sa ai intarzieri de zeci de ore decat sa tai cativa copaci care oricum sunt prea batrani ori bolnavi...Dar noi ridicam din umeri si ne resemnam ca n-avem ce face ca asa e legea...Legile trebuiesc adaptate permanent la nevoile societatii, oare pentru ce mai avem 500 de parlamentari??
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 12:20

Pentru liniile electrice exista legislatie.
Si pentru CFr se poate destul de simplu, nu caut acuma legislatia, dar daca CFR discuta cu Romsilva, copacii nefiind in amenajament silvic, Romsilva le emite documente  pentru a putea fi taiati si transportati, inclusiv de catre persoane fizice.



linia este intabulata deci se poate stabili care copac are regim silvic in amenajament si care nu. Oricum un acord ar trebui sa existe intre CFr SA si Romsilva, pagubele produse de copacii romsilva sa zicem fiind mai mari decit valoarea lor. daca Romsilva trebuie sa faca inainte licitatie de vinzare masa lemnoasa, ce face cu masa lemnoasa rezultata din taierile de eliberare  a gabaritului feroviar, rutier, electric etc?

linia 501 by David Daniel, on Flickr
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10346
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13300
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 13:22

Imi spunea acum 4-5 ani un revizor L ca au vrut sa curete vegetatia pe langa linie dar licitatia trebuia castigata de o anumita firma CFR SA platea pentru asta si nici macar nu ramanea cu masa lemnoasa.. Very Happy
Normal ar trebui o lege 4 m de la axul linie sa nu existe copaci vegetatia etc
Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor : 467
Reputatie : 2775
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 22:11

Dr2005 a scris:
La ora actuală, poți să tai copaci doar în zona de protecție a liniilor de înaltă tensiune, pentru că, pe vremuri, Transelectrica a știut ce punct de vedere să își impună. De altfel, se și observă că inclusiv zonele de munte sunt bărbierite pe unde trec liniile de înaltă tensiune.

În rest, ca să tai un copac ai nevoie de o tonă de aprobări de la Romsilva, trebuie să nu fie parc natural... iar dacă e terenul în domeniul public al statului, înainte să tai un copac trebuie să aștepți ca ocolul silvic să scoată la vânzare lemnul respectiv și apoi să cumperi la licitație copacii propuși pentru tăiere. Nu-i deloc simplu.
Nici la tine în curte nu ai voie să tai copaci aiurea. Că nu te verifică nimeni e altă mâncare de pește, dar dacă ar începe să dispară brusc copaci de lângă calea ferată cred că totuși cineva ar observa.


ai mai venit o data cu teoria asta inutila ca nu se poate face nimic....in fapt e simplu, initiaza ministrul o OUG si gata (oricum ar fi mult mai utila decat petitia aia penibila...)....doar ca , asa cum spuneam , demnitarii aia de prin ministere nu sunt acolo sa faca lucruri bune ci sa isi umple doar buzunarele
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 22:21

CAPITOLUL IV
Siguranța și protecția infrastructurii feroviare

Art. 29

(1) În scopul desfășurării în bune condiții a circulației feroviare și al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranță și zona de protecție a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâșiile de teren, în limită de 20 în fiecare, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalațiilor de semnalizare și de siguranța circulației și a celorlalte instalații de conducere operativă a circulației trenurilor, precum și a instalațiilor și lucrărilor de protecție a mediului.

(3) În cazurile în care limitele astfel stabilite cuprind terenuri aflate în proprietate privată, se poate proceda la expropriere pentru cauză de utilitate publică, în condițiile legii.

(4) Zona de protecție a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, indiferent de proprietar, în limita a maximum 100 în de la axa căii ferate, precum și terenurile destinate sau care servesc, sub orice formă, la asigurarea funcționării acesteia. Limitele concrete ale zonelor de protecție se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, cu informarea scrisă a proprietarilor terenurilor în termen de 30 de zile.


(5) În zona de protecție a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului.


in prezent vegetatia depaseste stilpii de electrificare si nu se mai vad semnalele ce sa mai taie copacii?
Sint copaci chiar in gabaritul caii ferate, pina nu o sa cada pe o Malaxa sa omoare oameni nu o sa taie nimeni nimic. Probabil le convin pagubele, sa schimbe mereu cleme, izolatori, CABLU DE CUPRU etc.

Copacii de la o anumita distanta nici macar nu trebuie taiati la ras ci le poate fi toaletata coroana.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Vin 22 Sept 2017, 23:03



Ordinul 331/2009


5.4.2.4. Distanțe de izolare în aer care asigură izolația întărită între părțile active ale ELEA și vegetație

Vegetația de pe părțile laterale ale unei linii de cale ferată electrificată trebuie să fie astfel administrată încât să se mențină o distanță minimă de izolare în aer de 3 m, care să asigure izolația întărită între vegetație și părțile active ale ELEA, și pentru a menține fără vegetație spațiul vertical deasupra părților active conform pct. 5.1.2.5 din [8] (a se vedea figura 3 din prezenta normă tehnică feroviară). In anexa D sunt stabilite cerințele obligatorii pentru sistemul de administrare a vegetației în vederea obținerii distanței de izolare în aer între părțile active ale ELEA și vegetație, precizată mai s”s.


ANEXA D (normativă) la norma tehnică feroviară

Cerințele sistemului de administrare a vegetației din vecinătatea liniilor electrificate în sistemele 1x25 kV, 50 Hz și 2x25 kV, 50 Hz

D.1. Obiect

Obiectul prezentei anexe este să detalieze cerințele de management pentru controlul de risc care crește datorită prezenței vegetației în domeniul de aplicare precizat mai jos.

D.2. Domeniu de aplicare

Prezenta anexă se aplică la zona de infrastructură aferentă liniilor electrificate în sistemele de tracțiune electrică 1x25 kV, 50 Hz și 2x25 kV, 50 Hz. In pl”s, ea se va aplica acolo unde există un transfer al riscului potențial la funcționarea căii ferate electrificate administrate de terți.

D.3. Principii

D.3.1. Prezenta anexă completează [2] și [3] cap. 5 - „Instalații și echipamente electrice".

D.3.2. Riscurile care pot rezulta din creșterea și invazia vegetației asupra infrastructurii trebuie să fie evaluate și controlate corespunzător de către deținătorul de infrastructură sau de administratorul numit de acesta, iar măsurile implementate trebuie să asigure cel mai mic risc cu putință pentru operațiunile și activitățile feroviare de pe liniile electrificate.

D.4. Competență

Orice administrator de infrastructură feroviară care răspunde de structura de s”sținere a LCA trebuie să se asigure că persoanele investite cu sarcina evaluării și administrării riscurilor datorate creșterii și invadării liniei de către vegetație sunt competente.

D.5. Cerințele sistemului de administrare a vegetației

D.5.1. Trebuie realizat un sistem de administrare care să includă un plan strategic pentru administrarea vegetației. Planul trebuie revizuit la intervale regulate, dar cel puțin o dată la 5 ani și trebuie updatat corespunzător. Oricând este executată o lucrare nouă, aceasta va fi proiectată pentru a se minimiza efectele oricăror pericole care sunt incl”se în cele listate la pct. D.5.3.

D.5.2. Acest sistem de administrare trebuie să detalieze cerințele pentru procedeele de identificare a pericolului, să evalueze riscul și procedurile de revizuire și să indice acele locații care vor fi inspectate în mod regulat.

Sistemul de administrare trebuie, de asemenea, să detalieze acele locuri care au cerințe speciale și pentru care trebuie păstrate înregistrările.

D.5.3. Trebuie să fie identificate pericolele referitoare la prezența vegetației.

Pericolele care vor fi considerate trebuie să includă cel puțin următoarele:

- cele care afectează sau influențează condițiile de înaintare incluzând aderența și condițiile circuitului de tracțiune;

- cele care pot împiedica inspectarea propriu-zisă a infrastructurii;

- defecțiunea sistemelor de drenaj al cursurilor de apă provenită din inundații;

- pericolul datorat copacilor căzuți sau părților căzute din aceștia;

- deteriorarea liniilor directe ale traficului feroviar și ale traficului pe drumuri rutiere pentru muncitorii din cale;

- deteriorarea liniilor directe de trafic feroviar pentru utilizatorii de drumuri rutiere și pietonii care folosesc treceri autorizate;

- scurtcircuite ale sistemelor de alimentare pentru tracțiunea electrică și ale sistemelor de semnalizare și comandă a trenurilor;

- pericole de împiedicare și de adormire;

- reducerea distanțelor de izolare în aer;

- încălcarea și obstructionarea pozițiilor de securitate, refugii de securitate și rute de acces de securitate;

- incendii (spontane, accidentale sau cu pornire intenționată);

- cerințele legislative și răspunderea terțelor părți privind pesticidele, noxele, invazia buruienilor etc. și posibilitatea de încălcare a acestora;

- consecințele vremii nefavorabile avute asupra vegetației, cum ar fi zăpada, gheața, lapovița, vântul puternic etc, care induc eventuale pericole pentru funcționarea căii ferate;

- vizibilitatea semnalelor și a semnalelor din cale de către conducătorii de tren;

- stabilitatea structurilor de s”sținere, a taluzurilor și a canalelor;

- stabilitatea proprietății învecinate;

- lăsarea sau ridicarea structurilor de s”sținere ca rezultat al schimbărilor sezoniere asupra copacilor.

D.5.4. Riscurile asociate cu identificarea pericolelor din secțiunea D.3 și orice alte pericole importante vor fi evaluate pentru secțiunile de cale ferată electrificată. Pentru a evalua magnitudinea riscurilor vor fi considerate următoarele:

- sistemele de electrificare;

- controlul trenurilor și sistemelor de comunicații;

- folosirea de suprafețe adiacente, de exemplu, domestice, ind”striale, agricole etc;

- practicile manageriale care sunt înțelese pentru a controla creșterea vegetației în terenul adiacent;

- trăsături topografice;

- consecințele implementării întârziate a sistemului de administrare a vegetației, pentru a-l potrivi cu cerințele domeniilor inginerești;

- nivelul vandalismului;

- viteza de circulație și volumul de trafic al liniei;

- tipul traficului;

- pante.

D.5.5. Pentru secțiunile de cale ferată electrificată cu riscuri importante trebuie să fie realizate planuri locale. Aceste planuri trebuie să includă:

- frecvența recomandată de intervenție;

- metodele de control;

și trebuie luate în considerare:

- proiectele de mediu și de ecologie;

- impactul ecologic al controlului planificat al vegetației.

D.5.6. In cazurile în care sunt identificate schimbări importante, riscurile asociate trebuie să fie reevaluate și acolo unde este necesar se vor implementa măsuri revizuite.

Schimbările importante ce vor fi considerate trebuie să includă:

- electrificarea secțiunilor sau schimbarea tensiunii de alimentare;

- instalarea circuitelor de cale;

- introducerea unui material rulant nou/diferit;

- tipul vegetației și viteza de creștere.

O atenție sporită trebuie să fie dată factorilor principali interesați prin rapoartele provenite de la:

- observațiile neplanificate;

- inspecțiile planificate înțelese ca parte a sistemului de administrare;

- autoritățile vecine/statutare.

D.5.7. Inregistrările trebuie să fie păstrate pentru acele locații unde există planuri locale. Aceste înregistrări trebuie să includă detaliile pericolelor la care este sup”să infrastructura și măsurile planificate (incluzând desfășurarea lor în timp) necesare pentru a micșora riscurile asociate.






Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13876
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16228
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Sam 23 Sept 2017, 08:35

alliens a scris:
in fapt e simplu, initiaza ministrul o OUG si gata (oricum ar fi mult mai utila decat petitia aia penibila...)....doar ca , asa cum spuneam , demnitarii aia  de prin ministere  nu sunt acolo sa faca lucruri bune ci sa isi umple doar buzunarele
Dacă tu crezi că e așa simplu să inițiezi o OUG...

Citat :
(5) În zona de protecție a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului.
Tăierea de copaci nu este o lucrare, acel alineat se referă la construcții și instalații.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Sam 23 Sept 2017, 09:46

E in ca o ambiguitate a legii, pot fi lucrari de intretinere chiar la copacii aia.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1477
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2856
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Sam 23 Sept 2017, 11:45

Dr2005 a scris:

Dacă tu crezi că e așa simplu să inițiezi o OUG...
Pai si daca nu e simplu cred ca face parte din atributiile jobului.La ce salarii au domnii ministri, nici n-ar trebui sa faca lucruri simple, asemenea lucruri simple sunt pentru cei care castiga salariul minim...Iar cu asemenea scuze ca nu facem lucrul ala ca e complicat, am mai zis-o eu, ne meritam soarta si pe cei pe care i-am ales...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4766
Reputatie : 6075
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    Sam 23 Sept 2017, 12:44

Exista reglementari pentru protectia retelelor electrice inca din comunism, nu cred sa nu fie si pentru caile ferate.

pe aici gasim cite ceva privind modul de taiere al coroanelor(deci nu tot copacul)

https://stoianconstantin.wordpress.com/tag/zone-de-protectie/

La o intilnire la Romsilva am intrebat cum s-ar putea taia tufisurile si copacii de linga calea ferata aici in cimpie, de exemplu sa ii taie cine are nevoie de lemn cu acordul CFR pentru a defrisa gabaritul?

Au fost surprinsi de intrebare insa au spus ceva ad hoc de genul:

pai se vine la noi , dam aviz ca lemnele nu sint din forestier si apoi se pot transporta.

Acuma nu stiu exact cum este dar cine face o solicitare pe legea 544 la CFR SA sau Romsilva?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3]    

Sus In jos
 

Info trafic - trenurile intarziate [3]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Info trafic - trenurile intarziate [2]
» Info trafic - trenurile întârziate
» Info trafic - trenurile întârziate
» Info trafic - București Nord
» PLECARI / SOSIRI CLuj Napoca
Pagina 59 din 60Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 58, 59, 60  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: MERSUL SI COMPUNEREA TRENURILOR-