Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
crystynyca



Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 1951
Data de inscriere : 03/02/2013

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Sam 12 Aug 2017, 13:29

George CFR a scris:
Pai am auzit pa cineva care reușise sa se angajeze chiar la CFR Calatori ca mec ajutor ,dar a trebuit sa își plătească autorizația de mec ajutor.

Orice OTF care angajeaza mec ajutori are aceasta pretentie:sa fie autorizat mecanic ajutor.
Sus In jos
George CFR

avatar

Numarul mesajelor : 81
Varsta : 22
Localizare : Rosiori/Nord
Reputatie : 620
Data de inscriere : 01/12/2016

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Mier 16 Aug 2017, 19:53

CFR Marfa a recrutat in jur de 20 de elevi de la CENAFER Craiova si București la care lea cerut garanție constând in contravaloarea cursului de calificare urmând ca CFR Marfa sa le returneze garanția după semnarea contractului de angajare,dar punandule o clauza de 5000 euro daca după angajare nu rămân minim 3 ani.
Si am o întrebare : daca ma răzgândesc si nu mai vreau sa semnez contractul de angajare poate sa oprească garanția fara sa plătesc clauza care zic eu ca e chiar abuzivă.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14393
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16957
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 09:04

Nu e nimic abuziv dacă tu ai fost de acord și ai semnat un contract. Treaba asta se practică peste tot, inclusiv prin afară... dacă firma te specializează pentru ceva și tu pleci imediat, ești bun de plată. De fapt, chiar și la stat, dacă ești funcționar public și te trimite instituția la un curs, dacă îți dai demisia în mai puțin de 12 luni de la încheierea cursului trebuie să restitui contravaloarea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6095
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 11:51

Intreaga activitate a CENAFER ar trebui complet reorganizata, pe baza câtorva principii, care nu cred ca ar incalca vreo norma europeana, astfel:


-In primul rand, CENAFER-ul sa fie sustinut 100% din bugetul Ministerului Transporturilor si sa nu mai perceapa nici un fel de taxa de scolarizare, adica scolarizarea personalului operativ feroviar sa fie absolut gratuita.

-Apoi, in fiecare din cele 8 centre de regionala si sedii CENAFER din teritoriu , sa fie construit (din bugetul Ministerului Transporturilor ori prin accesarea unor fonduri europene) cate un campus, prevazut cu dormitoare, cantina, sala de sport, sector zootehnic, etc, pentru a se asigura absolut gratuit cazarea si masa cursantilor, pe perioada cursurilor.

-Fiecare gestionar privat de infrastructura feroviara din Romania, CFR-SA-INfrastructura si toti operatorii privati sau de stat de transport feroviar inregistrati in Romania, la anumite intervale de timp, sa prezinte o situatie cu personalul operativ feroviar de care au nevoie si pe care sunt dispusi a-l angaja imediat dupa terminarea cursurilor, astfel incat CENAFER sa scolarizeze strict numai atata personal operativ, pentru care exista certitudinea ca poate fi angajat imediat dupa terminarea cursurilor.

Eventual, inainte de începerea cursurilor la CENAFER, incheiat un contract ferm intre viitorul cursant si gestionarul privat de infrastructura feroviara/CFR-SA/Operatorii de transport privati sau de stat din Romania, in care acestia din urma sa-si asume obligatia de a-l angaja pe cursant imediat dupa terminarea cursurilor la CENAFER.

In cazul nerespectarii acestui contract de catre una din parti (fie viitorul cursant, fie gestionarul privat de infrastructura feroviara/CFR-SA/Operatorii de transport privati sau de stat din Romania), partea care nu respecta contractul sa fie obligata sa achite contravaloarea scolarizarii cursantului, catre CENAFER.

Mai concret:

Se incheie un contract intre Popescu Ion, CENAFER si CFR-SA, avand ca obiect scolarizarea gratuita (inclusiv asigurarea cazarii si a 3 mese zilnice pe perioada scolarizarii) de catre CENAFER a lui Popescu Ion in meseria de acar, in care fiecare din parti isi asuma urmatoarele obligatii:

-CENAFER sa asigure scolarizarea, cazarea si masa gratuite a lui Popescu Ion

-CFR-SA sa-l angajeze imediat dupa terminarea scolarizarii pe Popescu Ion pe postul de acar, intr-o statie sau HM situata pe raza regionalei unde se gaseste centrul CENAFER in care este scolarizat Popescu ion

-Iar acesta din urma sa urmeze cursurile respective si dupa terminarea acestora sa se prezinte la locul de munca, care i va fi repartizat.


In cazul nerespectarii contractul, fie CFR-SA (daca nu-l angajeaza imediat dupa terminarea cursurilor pe Popescu Ion), fie acesta din urma (daca refuza sa se prezinte la locul de munca indicat de CFR-SA, in termenul stabilit), va plati catre CENAFER contravaloarea serviciilor de scolarizare, cazare si masa pe perioada scolarizarii a lui Popescu Ion.


-Toate cheltuielile legate de documente, examene, autorizari, verificari, teste fizice, medicale, psihologice, etc, sa fie suportate exclusiv din bugetul ministerului transporturilor si nu de catre cursant, pe perioada scolarizarii.â

-Dupa angajarea cursantului, toate aceste cheltuieli sa fie suportate exclusiv de catre angajator (gestionar privat de infrastructura feroviara, CFR-SA sau operator privat sau de stat de transport feroviar din Romania) si nu de catre angajat.



-In cazul cursantilor care aleg sa se scolarizeze in meseria de mecanic locomotiva/automotor, CENAFER sa asigure practica acestora pe absolut toate tipurile de locomotive, automotoare ori rame electrice, aflate in dotarea actuala a tuturor operatorilor de transport feroviar-de stat sau privati- din Romania, astfel incat, la terminarea cursului de mecanic locomotiva/automotor, cursantul sa obtina autorizatia de a lucra pe toate tipurile de locomotive, automotoare ori rame electrice, aflate in dotarea actuala a tuturor operatorilor de transport feroviar-de stat sau privati- din Romania.





Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1802
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3399
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 12:27

ldh80 a scris:

In cazul nerespectarii contractul, fie CFR-SA (daca nu-l angajeaza imediat dupa terminarea cursurilor pe Popescu Ion), fie acesta din urma (daca refuza sa se prezinte la locul de munca indicat de CFR-SA, in termenul stabilit), va plati catre CENAFER contravaloarea serviciilor de scolarizare, cazare si masa pe perioada scolarizarii a lui Popescu Ion.
Pai asta e exact cazul de la care s-a pornit aceasta discutie.A trebuit sa scrii 586 de cuvinte pentru a ajunge la aceiasi concluzie...Fabulos ABB
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6095
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 12:34

M-am referit si la alte aspecte privind scolarizarea personalului operativ feroviar, nu numai la cazul prezentat!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6095
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 12:36

As dori sa-l intreb pe colegul de forum Dr2005 daca propunerile prezentate privind activitatea CENAFER ar incalca vreo prevedere legala din Romania sau a UE ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14393
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16957
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 14:32

Statul nu este obligat să califice gratuit cetățenii în toate meseriile posibile.

Iar CENAFER nu e agenție de binefacere, de aceea serviciile de calificare se plătesc și se fac doar la nevoie, adică atunci când se primesc suficiente solicitări pentru specializarea respectivă. În plus, CENAFER desfășoară numeroase feluri de cursuri de calificare și nu toate au neapărat legătură cu domeniul feroviar. Desigur, cursurile sunt pentru toți cei interesați, desigur contra cost.
Celelalte activități ale CENAFER oricum sunt deja finanțate de la bugetul de stat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6095
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 14:55

Eu am intrebat daca masurile propuse ar incalca vreo prevedere legala!


Aceste masuri ar fi un sprijin important si necesar pentru dezvoltarea transportului feroviar in Romania! Sunt si oameni care poate ar dori sa se califice si sa lucreze in domeniul feroviar, dar care nu au bani pentru a achita contravaloarea unui curs de calificare CENAFER!

De asta spun ca acest cursuri ar trebui sa fie absolut gratuite (si in plus CENAFERUL sa asigure si cazarea si masa gratuite a cursantilor)!

Aceste masuri i-ar determina pe multi sa se indrepte spre domeniul feroviar, si s-ar rezolva si crize acuta de personal din sectorul intretinere linii, instalatii SCB, etc!


Iar CENAFERUL ar trebui sa scolarizeze strict atatea oameni pentru care stie ca dupa terminarea cursului le poate asigura si locul de munca, prin contracte ferme incheiate cu operatorii feroviari, gestionarii privati de infrastructura feroviara sau CFR-SA!


Este greu de imaginat ca un om si-ar lasa serviciul, ca sa vina sa faca un curs CENAFER, sa-l mai si plateasca, cat timp dureaza cursul sa mai plateasca din buzunarul lui si cazarea (chiriile intr-un oras precum cele 8 centre de regionala sunt destul de mari) si mâncarea pe perioada cursului, iar dupa terminarea cursului CENAFER sa nu aiba nici siguranta ca i se ofera locul de munca in domeniul feroviar!

Asa nu atragi oameni spre domeniul feroviar.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1413
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 17:58

ldh80 a scris:
 Aceste masuri ar fi un sprijin important si necesar pentru dezvoltarea transportului feroviar in Romania!  Sunt si oameni care poate ar dori sa se califice si sa lucreze in domeniul feroviar, dar care nu au bani pentru a achita contravaloarea unui curs de calificare CENAFER!

Aceste măsuri ar fi un sprijin important pentru plecarea din țară a acelor oameni  Laughing

ldh80 a scris:
Asa nu atragi oameni spre domeniul feroviar.

Cu salarii competitive atragi oameni spre domeniul feroviar, la fel ca spre orice alt domeniu. Problemele de la cafea ferată românească sunt mult mai vaste și mai complexe și nu se rezolvă cu cursuri gratuite. Astea sunt reminiscențe din economia comunistă, unde orice legătură dintre prețuri și costuri era descurajată prin toate metodele.
Sus In jos
George CFR

avatar

Numarul mesajelor : 81
Varsta : 22
Localizare : Rosiori/Nord
Reputatie : 620
Data de inscriere : 01/12/2016

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Joi 17 Aug 2017, 19:36

O mare bătaie de joc din partea celor de la CFR Marfa pentru cei care au semnat acorduri de recrutare.
Cand au avut stagiu de practică "deservire trenuri de marfa si calatori " erau unii elevii care erau nevoiți sa facă si 200 km de la domiciliu pana la stația unde avea îndrumare pentru trenurile respective ,evident ei trebuiau sa cumpere bilete pe banii lor care nu le decontează CFR Marfa si care tot ei pun clauze si te pun sa plătești si școlarizarea.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10824
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13990
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Vin 18 Aug 2017, 13:39

George CFR a scris:
O mare bătaie de joc din partea celor de la CFR Marfa pentru cei care au semnat acorduri de recrutare.
Cand au avut stagiu de practică "deservire trenuri de marfa si calatori " erau unii elevii care erau nevoiți sa facă si 200 km de la domiciliu pana la stația unde avea îndrumare pentru trenurile respective  ,evident ei trebuiau sa cumpere bilete pe banii lor care nu le decontează CFR Marfa si care tot ei pun clauze si te pun sa plătești si școlarizarea.

Eu am platit cursul intaegral plus naveta Hunedoara Petrosani de patru ori pe saptamana si am ajuns undeva la 2000 euro si am mai stat si un an jumate acasa asteptand de lucru iar primele salarii erau undeva la 1200 de lei din care 450 avansul il cheltuiam in doua saptamani pe bilete de tren
Acuma le plateste scoala plus ca ii incadreaz cu salariu de 1900 de lei si acuma ce vrei sa pleci dupa un an ?Pana la urma firma a cheltuit ceva  bani cu tine
Sus In jos
crystynyca



Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 1951
Data de inscriere : 03/02/2013

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Vin 18 Aug 2017, 22:43

ldh80 a scris:
Intreaga activitate a CENAFER ar trebui complet reorganizata, pe baza câtorva principii, care nu cred ca ar incalca vreo norma europeana, astfel:


-In primul rand, CENAFER-ul sa fie sustinut 100% din bugetul Ministerului Transporturilor si sa nu mai perceapa nici un fel de taxa de scolarizare, adica scolarizarea personalului operativ feroviar sa fie absolut gratuita.

-Apoi, in fiecare din cele 8 centre de regionala si sedii CENAFER din teritoriu , sa fie construit (din bugetul Ministerului Transporturilor ori prin accesarea unor fonduri europene) cate un campus, prevazut cu dormitoare, cantina, sala de sport, sector zootehnic, etc, pentru a se asigura absolut gratuit cazarea si masa cursantilor, pe perioada cursurilor.

-Fiecare gestionar privat de infrastructura feroviara din Romania, CFR-SA-INfrastructura si toti operatorii privati sau de stat de transport feroviar inregistrati in Romania, la anumite intervale de timp, sa prezinte o situatie cu personalul operativ feroviar de care au nevoie si pe care sunt dispusi a-l angaja imediat dupa terminarea cursurilor, astfel incat CENAFER sa scolarizeze strict numai atata personal operativ, pentru care exista certitudinea ca poate fi angajat imediat dupa terminarea cursurilor.

 Eventual, inainte de începerea cursurilor la CENAFER, incheiat un contract ferm intre viitorul cursant si gestionarul privat de infrastructura feroviara/CFR-SA/Operatorii de transport privati sau de stat din Romania, in care acestia din urma sa-si asume obligatia de a-l angaja pe cursant imediat dupa terminarea cursurilor la CENAFER.

 In cazul nerespectarii acestui contract de catre una din parti (fie viitorul cursant, fie gestionarul privat de infrastructura feroviara/CFR-SA/Operatorii de transport privati sau de stat din Romania), partea care nu respecta contractul sa fie obligata sa achite contravaloarea scolarizarii cursantului, catre CENAFER.

 Mai concret:

Se incheie un contract intre Popescu Ion, CENAFER si CFR-SA, avand ca obiect scolarizarea gratuita (inclusiv asigurarea cazarii si a 3 mese zilnice pe perioada scolarizarii) de catre CENAFER a lui Popescu Ion in meseria de acar, in care fiecare din parti isi asuma urmatoarele obligatii:

-CENAFER sa asigure scolarizarea, cazarea si masa gratuite a lui Popescu Ion

-CFR-SA sa-l angajeze imediat dupa terminarea scolarizarii pe Popescu Ion pe postul de acar, intr-o statie sau HM situata pe raza regionalei unde se gaseste centrul CENAFER in care este scolarizat Popescu ion

-Iar acesta din urma sa urmeze cursurile respective si dupa terminarea acestora sa se prezinte la locul de munca, care i va fi repartizat.


 In cazul nerespectarii contractul, fie CFR-SA (daca nu-l angajeaza imediat dupa terminarea cursurilor pe Popescu Ion), fie acesta din urma (daca refuza sa se prezinte la locul de munca indicat de CFR-SA, in termenul stabilit), va plati catre CENAFER contravaloarea serviciilor de scolarizare, cazare si masa pe perioada scolarizarii a lui Popescu Ion.


-Toate cheltuielile legate de documente, examene, autorizari, verificari, teste fizice, medicale, psihologice, etc, sa fie suportate exclusiv din bugetul ministerului transporturilor si nu de catre cursant, pe perioada scolarizarii.â

-Dupa angajarea cursantului, toate aceste cheltuieli sa fie suportate exclusiv de catre angajator (gestionar privat de infrastructura feroviara, CFR-SA sau operator privat sau de stat de transport feroviar din Romania) si nu de catre angajat.



-In cazul cursantilor care aleg sa se scolarizeze in meseria de mecanic locomotiva/automotor, CENAFER sa asigure practica acestora pe absolut toate tipurile de locomotive, automotoare ori rame electrice, aflate in dotarea actuala a tuturor operatorilor de transport feroviar-de stat sau privati- din Romania, astfel incat, la terminarea cursului de mecanic locomotiva/automotor, cursantul sa obtina autorizatia de a lucra pe toate tipurile de locomotive, automotoare ori rame electrice, aflate in dotarea actuala a tuturor operatorilor de transport feroviar-de stat sau privati- din Romania.






HG 1399/2009 :
ART 1
(1) Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară - CENAFER, denumit în continuare CENAFER, înființat prin Ordonanța Guvernului nr. 58/2004, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 408/2004, își schimbă regimul de finanțare, prin virarea veniturilor încasate la bugetul de stat și finanțarea cheltuielilor de la bugetul de stat.

(2) CENAFER, se reorganizează și funcționează ca instituție publică finanțată integral de la bugetul de stat, organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

ART5
(1) CENAFER se finanțează integral de la bugetul de stat.

(2) CENAFER percepe, pe bază de contract, tarife pentru activitățile specifice, conform reglementărilor în vigoare.

(3) CENAFER mai poate percepe tarife stabilite în condițiile legii, pentru desfășurarea altor activități privind valorificarea unor servicii și/sau produse din activități proprii și conexe, chirii, prestații editoriale, metodologii, lucrări, proiecte, studii, prognoze, expertize, alte prestări de servicii, exploatări ale unor bunuri pe care le are în administrare.

(4) Veniturile obținute de CENAFER se fac venit la bugetul de stat."Ce mai e de spus?Cotizam la buget.De ce ar pierde MT bani ca sa ne califice?"

APOI:
Contractele de scolarizare nu se incheie intre x si MT.Ele se incheie intre CENAFER si x doar cand acesta urmeaza un curs de calificare ca persoana fizica pe cont propriu.Cand esti trimis de un OTF,contractul se incheie intre  OTF si CENAFER pt un nr de xxx cursanti..

Cazarea la CENAFER este mai scumpa decat pe litoral iar conditiile de boschet.

Masa nu mai e obligatorie nici la caminele studentesti sau internate de elevi.

Competente:Pt a putea deservii un anumit tip de locomotiva sau automotor,dupa finalizarea programului de calificare mecanic de locomotiva,absolventul trebuie sa urmeze programul de specializare aferent tipului respectiv de locomotiva sau automotor.
Angajarea absolventilor dupa finalizarea programului  mecanic de locomotiva,revine operatorilor economici,CENAFER  avand ca obiect de activitate doar formarea profesionala.

Pt ca un OTF sa te angajeze trebuie:
-sa aiba nevoie de tine,deci nu-l poate obliga nimeni sa te angajeze ca ai facut un curs de calificare cu atat mai putin MT.Aaaa,ca ai tu o ruda functionar in MT si suna pe x director la un OTF  sa-ti aprobe dosarul de angajare ca asa merge in ziua de azi, da!Dar nu MT te angajeaza.
-sa detii o diploma de absolvire a cursului respectiv si sa fi autorizat.Chiar daca sa zicem m-a autorizat CFR-ul,daca plec de la ei la alt OTF,cand fac lichidarea,CFR imi opreste contravaloarea autorizarii pe factura si devin autorizat pe cont propriu,bani pe care nu-i deconteaza nimeni apoi,mai ales MT.
-sa fi apt medical si psihologic.Taxa avizelor nu se deconteaza la angajare de nici un OTF,cu atat mai putin de catre MT care nu are nici o legatura nici cu angajatul nici cu angajatorul.Daca pleci de la un OTF,chiar daca ai avizele in termen,le refaci pt noul OTF.Spitalele CFR sunt subordonate MT,dar au acelasi statut cu CENAFER:colecteaza bani la buget.Mai nou,bine ca s-au acreditat si policlinici private unde e mai ieftin,nu mai dai spaga pe la fiecare cabinet si merge mai repede.Eu,luna trecuta la Slatina am terminat in trei ore vizita medicala si psihologicul.La Craiova a durat doua zile acum trei ani si la fiecare cabinet cotizam ca asa s-au invatat.
-sa ai aviz medical de la medicul de medicina muncii,tot contracost si suportat de tine.
Deci MT nu suporta nici o cheltuiala cu angajarea.

Despre contracte,de fiecare data,cel care nu respecta contractul este cursantul nu OTF-ul.El,OTF -ul pune clauza pt ca nu poate sa-ti ceara doar cheltuielile de scolarizare daca nu ai rabdare sa treaca cei trei ani.Atat DB cat si GFR platesc salarii pe perioada scolarizarii,apoi cheltuie cu tine pt autorizatii si permise, unii cheltuiesc si  cu cazarea ,etc.

Atata timp cat le vin banii,sigur nu se va schimba nimic in CENAFER,MT,AFER,etc. Si nu vor tine cont de propunerile nimanui.Si ei,cei de la MT,AFER,CENAFER intra pe forumurile de specialitate,citesc si probabil rad de noi cei care postam.Ca e bine,ca nu e bine pt noi,nu le pasa.Lor sa le fie bine cu salarii mari si spagi si mai mari.Ca doritori sa lucreze in sistemul feroviar sa aiba ei de unde colecta,atat legal cat si nelegal, se gasesc.
Sper ca n-am deranjat si m-am facut inteles.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6095
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Sam 19 Aug 2017, 11:24

Deci ar trebui modificata HG 1399/2009!


Nimeni nu impiedica guvernul sau ministrul transporturilor sa abroge HG 1399/2009 si sa dea o noua HG, prin care sa schimbe regimul de finantare a CENAFER, sa finante 100% CENAFERUL din bugetul ministerului transporturilor, sa dea o lege sau o hotarare de guvern prin care scolarizarea si calificarea profesionala absolut gratuita, sa oblige -prin o noua lege sau HG- CENAFER sa asigure gratuit cazarea si masa cursantilor pe perioada cursurilor, etc!


Legile si HG-urile se pot modifica sau abroga, se pot da noi legi sau HG-uri, numai vointa politica sa fie!


Intradevar, nu poti oblige pe nici in gestionar de infrastructura feroviara sau operator feroviar (indifferent ca este de stat sau privat) sa angajeze oameni, insa eu altceva am spus:

-Fiecare gestionar de infrastructura feroviara sau operator de transport feroviar din Romania sa-si faca o evidenta si un plan bine determinat, sa stie exact de cati oameni are nevoie sa angajeze ca personal operativ feroviar, imediat sau in viitorul apropiat, si sa comunice acest necesar de personal catre CENAFER, astfel incat CENAFER sa scolarizeze strict atatea oameni pentru care stie ca dupa terminarea cursurilor isi vor gasi sigur si locu de munca!


De exemplul:

-La finele anului, CFR-SA-Infrastructura, RC CF Srl Brasov, TFG comunica catre CENAFER ca in termen de doi ani au nevoie sa angajeze 100 acari.

-Iar CENAFER scolarizeaza in anul urmator numai 100 de personae, in specialitatea de acar.

Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1802
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3399
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   Sam 19 Aug 2017, 14:00

ldh80 a scris:
Deci ar trebui modificata HG 1399/2009!


Nimeni nu impiedica guvernul sau ministrul transporturilor sa abroge HG 1399/2009 si sa dea o noua HG, prin care sa schimbe regimul de finantare a CENAFER, sa finante 100% CENAFERUL din bugetul ministerului transporturilor, sa dea o lege sau o hotarare de guvern prin care scolarizarea si calificarea profesionala absolut gratuita, sa oblige -prin o noua lege sau HG-  CENAFER sa asigure gratuit cazarea si masa cursantilor pe perioada cursurilor, etc!

Pai si de ce ai plati tu din buzunarul tau(al statului) sa scolesti un angajat care va lucra la o firma privata?


ldh80 a scris:


De exemplul:

-La finele anului, CFR-SA-Infrastructura, RC CF Srl Brasov, TFG comunica catre CENAFER ca in termen de doi ani au nevoie sa angajeze 100 acari.

-Iar CENAFER scolarizeaza in anul urmator numai 100 de personae, in specialitatea de acar.

Piata muncii este o piata dinamica, cea din domeniu feroviar nu poate face exceptie.Nimeni nu stie cu un an inainte de ce si cat personal are nevoie.Poate pleca prin demisie 50 de oameni si atunci ai nevoie urgent de personal calificat, nu poti astepta un an, sau peste un an pierzi din contracte si numai ai nevoie de personal si-l disponibilizezi, deci exista un surplus de specialisti deja calificati in piata.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe   

Sus In jos
 
Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe
Sus 
Pagina 4 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: