Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Proiectul caii ferate Harlau- Botosani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5794
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 11:33

La sfarsitul anilor 80 se ia in discutie constructia liniei ferate Harlau- Botosani, pentru a facilita accesul feroviar de la Botosani la Iasi, dar si pentru a scoate Botosaniul din situatie de statie infundata capat de linie, pentru dezvoltarea localitatilor din judetul Botosani.

S-a tinut cont si de faptul ca un tren de la Botosani la Iasi trebuie sa ocoleasca prin Dorohoi si Dangeni, din aceasta cauza cele doua perechi de trenuri C Botosani- Iasi existente atunci parcurgând traseul in aproape 6 ore!

Lucrarile de executie a liniei ferate Harlau- Botosani incep in anul 1987, atunci lucrând in ture peste 400 de muncitori la acest obiectiv.
Lucrarile continuua in ritm alert pana in 1989, dar dupa revolutie sunt oprite.

De-abia in anul 1996 sunt reluate, iar la 13 noiembrie 1998 tunelul feroviar de la Harlau este complet strapuns, dar abia in 2001 se va termina si finisarea sa, dupa care lucrarile sunt sistate din nou!

In afara de acest tunel , s-a mai reusit si realizarea urmatoarelor obiective

-Pasajul denivelat peste DN 28 B

-Constructia pilelor de sustinere a doua viaducte (unul care urma sa faca legatura intre dealul Harlaului si cel al Delenilor, si celalalt la Flamanzi)

-Constructia terasamentului pana la Flamanzi


Descrierea traseului aceste linii

Dupa iesirea din statia Harlau, linia urma sa se indrepte spre nord, paralel cu strada Dealul Viilor (pe partea stanga), si sa treaca pe langa fosta fabrica de mobila si o fosta betoniera (pe partea dreapta).

De la iesirea din statia Harlau si pana la intrarea in tunelul de la Harlau, calea ferata Harlau- Botosani urma sa aibă 4 intersectii la nivel cu urmatoarele strazi- cu strada Hatman Luca Arbore, cu doua strazi ce intra in incinta fostei statii de betoane si cu strada Pastorel Teodoreanu (care asigura accesul in cartierul de est al orasului Harlau).

Astazi cale ferata circulabila mai exista pana la intersectia cu strada Hatman Luca Arbore , iar sine de cale ferata mai sunt montate pana cu putin inainte de intersectia cu strada Pastorel Teodoreanu.

Dupa intersectia cu strada Pastorel Teodoreanu, calea ferata urma sa strabata tunelul feroviar Harlau (lungime cca 900 m, finisat in 2001. Cu ocazia finalizarii si finisarii acestui tunel, exista fotografii care arata ca fusesera montate sine de cale ferata pana la intrarea in tunel si posibil si in interiorul tunelului).

Apoi calea ferata urma sa treaca peste DN28 B printr-un pasaj denivelat (care a fost executat si este situat in zona localitatii Maxut), dupa care urma un viaduct cu o lungime de cca 100 m (au fost executate numai pilele de sustinere), apoi linia urma sa treaca pe langa fosta ferma de vaci a AEI Deleni, dupa care urma un viaduct mai mic (nerealizat).

Apoi linia urma sa aibă o curba larga spre stanga, si apoi sa mearga paralel cu DN28B spre nord.

Apoi linia urma sa treaca pe langa localitatea Radeni, iar la intrarea in localitatea Frumusica sa traverseze la nivel DN28B, dupa care sa mearga tot spre nord, pana in localitatea Flamanzi. Pana aici a fost construit terasamentul.

Dupa Flamanzi, linia urma sa treaca prin zona localitatilor Cerbul, Copalau, Zaicesti, Lebada si Curtesti, si sa intre in municipiul Botosani. Cu aceasta ocazia, urma a fi construita o noua statie CFR in municipiul Botosani.



Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5794
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 11:35

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5794
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 11:38

Fotografie preluata de pe forumul Transira!

In fotografie este aratata gura de intrare in tunelul feroviar Harlau (dinspre oras). Fotografia este preluata dintr-un ziar din 1998, unde este aratata o stire cu strapungerea tunelului Harlau.

Se observa traversele si sinele de cale ferata montate pana cel putin la intrarea in tunel (nu stiu daca fusesera montate si in interiorul tunelului).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4768
Reputatie : 6079
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 11:49

Ar fi interesant daca ai posta ceva schite cu traseul, ceva poze facute de tine cu situatia actuala a terasamentelor executate , ca altfel date razlete asa luate de pe net le putem gasi si noi sau chiar le stim.
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 370
Varsta : 32
Localizare : Iasi
Reputatie : 869
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 12:04

Foarte frumos reportajul tau. Pacat ca nu s-a mai terminat acest proiect. Oricum nu inteleg de ce s-au mai chinuit cu acel tunel daca pana la urma proiectul nu s-a mai finalizat. Bani aruncati pe apa Sambetei. Nu cred ca se va mai face vreodata.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4768
Reputatie : 6079
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 18 Noi 2016, 12:39

Au terminat tunelul ca sa scoata scutul, ca au mai pierdut 2 sau 3 scuturi pe linia Alunu -Seciuri.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13877
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16231
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Sam 19 Noi 2016, 17:19

ldh80 a scris:
Fotografie preluata de pe forumul Transira!

In fotografie este aratata gura de intrare in tunelul feroviar Harlau (dinspre oras). Fotografia este preluata dintr-un ziar din 1998, unde este aratata o stire cu strapungerea tunelului Harlau.

Se observa traversele si sinele de cale ferata montate pana cel putin la intrarea in tunel (nu stiu daca fusesera montate si in interiorul tunelului).

Poza aia clar nu are cum să fie din 1998... se observă lucrările abandonate, gunoaiele și lipsa muncitorilor. Acolo e un grup de pasionați sau de reporteri de la vreo publicație, care au făcut acea poză... care se vede clar că e făcută cu un aparat digital, care sigur nu exista în 1998.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cfr500



Numarul mesajelor : 2029
Varsta : 26
Reputatie : 4210
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Sam 19 Noi 2016, 19:51

Interesant cum ar fi aratat cladirea noii statii din Botosani. Ar fi avut instalatie CED si linia sa fie electrificata ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5794
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Dum 20 Noi 2016, 21:28

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Fotografie preluata de pe forumul Transira!

In fotografie este aratata gura de intrare in tunelul feroviar Harlau (dinspre oras). Fotografia este preluata dintr-un ziar din 1998, unde este aratata o stire cu strapungerea tunelului Harlau.

Se observa traversele si sinele de cale ferata montate pana cel putin la intrarea in tunel (nu stiu daca fusesera montate si in interiorul tunelului).

Poza aia clar nu are cum să fie din 1998... se observă lucrările abandonate, gunoaiele și lipsa muncitorilor. Acolo e un grup de pasionați sau de reporteri de la vreo publicație, care au făcut acea poză... care se vede clar că e făcută cu un aparat digital, care sigur nu exista în 1998.

Bun- deci spuneti ca aceea poza este facuta dupa 1998! De aici rezulta doua intrebari:

1. In ce an au fost montate traverse si sine de cale ferata intre statia Harlau si cel putin pana la intrarea in tunel ?

2. In ce an au fost demontate (scoase) traversele si sinele de cale ferata dintre statia Harlau si intrarea in tunel ? Din "Google maps" se poate observa ca astazi sine de cale ferata mai exista montate pana cu putin inainte de intersectia cu strada Pastorel Teodoreanu (pasajul la nivel cale ferata- strada Pastorel Teodoreanu nu mai exista astazi).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5794
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Dum 20 Noi 2016, 21:39

cfr500 a scris:
Interesant cum ar fi aratat cladirea noii statii din Botosani. Ar fi avut instalatie CED si linia sa fie electrificata ?

Inclin sa cred ca noua statia Botosani (care urma a fi realizata undeva in sudul orasului), dupa finalizarea caii ferate Harlau- Botosani, tot instalatie SBW si semnalizare mecanica ar fi urmat sa aibe!

De altfel pe liniile ferate inaugurate la sfarsitul anilor 80 (Mintia- Brad, Dornesti- Siret, Pascani- Targu Neamt, Babeni- Alunu si Falciu- HM Falciu Nord), tot instalatii SBW si semnalizare mecanica au fost realizate. Si inclusiv pe celebra Valcele- Ramnicu Valcea (practic- "Post Ajutor Miscare Valcea") tot astfel de instalatii urmau a fi montate.

Ar fi interesant de vazut (si cineva care locuieste de mult timp in zona Botosani ne-ar putea spune) care urma sa fie traseul liniei ferate Harlau- Botosani in interiorul municipiului Botosani, cum urma sa se racordeze aceasta linie la calea ferata existenta Leorda- Botosani si unde urma sa fie situata noua statie Botosani.

Oricum, pentru judetul Botosani in ansamblul, daca mai traia inca cativa ani nea' Nicu, urmau a fi inaugurate cateva mari proiecte de infrastructura:

-Linie ferata noua Harlau- Botosani

-Linie ferata noua Dangeni- Saveni- Darabani si o ramificatie spre Radauti-Prut, cu legatura in actuala Republica Moldova la Lipcani (cu pod feroviar peste Prut)

-Eventual linie ferata noua Botosani- Trusesti (desi cred ca din cele doua linii propuse ca si variante de studiu- Harlau- Botosani si Botosani-Trusesti, urma a fi realizata numai una din ele)

-Sistemul de tramvaie din Botosani (inaugurat in 1991, fiind ultimul sistem de tramvaie inaugurat intr-un oras din Romania).
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 370
Varsta : 32
Localizare : Iasi
Reputatie : 869
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Lun 21 Noi 2016, 10:52

ldh80 a scris:
cfr500 a scris:
Interesant cum ar fi aratat cladirea noii statii din Botosani. Ar fi avut instalatie CED si linia sa fie electrificata ?

Inclin sa cred ca noua statia Botosani (care urma a fi realizata undeva in sudul orasului), dupa finalizarea caii ferate Harlau- Botosani, tot instalatie SBW si semnalizare mecanica ar fi urmat sa aibe!

De altfel pe liniile ferate inaugurate la sfarsitul anilor 80 (Mintia- Brad, Dornesti- Siret, Pascani- Targu Neamt, Babeni- Alunu si Falciu- HM Falciu Nord), tot instalatii SBW si semnalizare mecanica au fost realizate. Si inclusiv pe celebra Valcele- Ramnicu Valcea (practic- "Post Ajutor Miscare Valcea") tot astfel de instalatii urmau a fi montate.

Ar fi interesant de vazut (si cineva care locuieste de mult timp in zona Botosani ne-ar putea spune) care urma sa fie traseul liniei ferate Harlau- Botosani in interiorul municipiului Botosani, cum urma sa se racordeze aceasta linie la calea ferata existenta Leorda- Botosani si unde urma sa fie situata noua statie Botosani.

Oricum, pentru judetul Botosani in ansamblul, daca mai traia inca cativa ani nea' Nicu, urmau a fi inaugurate cateva mari proiecte de infrastructura:

-Linie ferata noua Harlau- Botosani

-Linie ferata noua Dangeni- Saveni- Darabani si o ramificatie spre Radauti-Prut, cu legatura in actuala Republica Moldova la Lipcani (cu pod feroviar peste Prut)

-Eventual linie ferata noua Botosani- Trusesti (desi cred ca din cele doua linii propuse ca si variante de studiu- Harlau- Botosani si Botosani-Trusesti, urma a fi realizata numai una din ele)

-Sistemul de tramvaie din Botosani (inaugurat in 1991, fiind ultimul sistem de tramvaie inaugurat intr-un oras din Romania).

Din ce am mai citit si daca tinem cont si de asezarea orasului Botosani linia fereta spre Harlau ar fi trecut pe undeva prin sudul orasului. (urmati cursul raului Dresleuca)
Cred ca noua gara ar fi trebuit sa fie undeva pe langa cartierele fie Bucovinei, fie Primaverii.
Racordul spre 511 ar fi trebuit sa se prin zona CET. Pana la CET este cale ferata industriala care ajunge in 511 si probabil pe acolo ar fi trecut si calea ferata intre noua gara si actuala gara de pe 511. Probabil ca in zona IUPS ar fi trebuit sa se faca o paserela peste soseaua care duce spre zona industriala si spre Dorohoi. Prin partea de nord a orasului ar fi fost cam greu, daca nu imposibil sa se poate intra cu calea ferata in oras.
Sunt curios daca sa-r fi facut noua fara si practic asigurata legatura cu Iasi-ul daca s-ar mai fi pastrat si vechea gara, sau daca trenurile ar fi trecut doar prin noua gara cu racord direct spre 511. De asemenea mai am o curiozitate daca la Podu-Iloaiei s-ar fi putut face un racord direct fara a fi nevoie de rebrusare si astfel ca eventual tren Iasi-Botosani sa mearga direct. Ar fi fost interesant de asemenea daca unul din trenurile de Timisoara ar fi trecut direct prin Botosani sau daca am fi avut personale Iasi-Botosani-Suceava fara rebrusari.

https://www.google.ro/maps/place/Boto%C8%99ani/@47.7408629,26.6438727,15.25z/data=!4m5!3m4!1s0x4734ebd7d24fab11:0xfc093f7416c4f8ab!8m2!3d47.7406537!4d26.6658127
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1103
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Vin 25 Noi 2016, 23:50

Cateva fotografii din iunie 2011

Podul feroviar de la Maxut:







Viaductul spre Frumusica:



Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1103
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Sam 26 Noi 2016, 22:35

Tunelul de la Harlau:







Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   

Sus In jos
 

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar
» Mari inventatori romani in domeniul feroviar
» Constructii si reconstructii de linii
» Reabilitarea caii ferate turistice (Platoul Cornesti, Tirgu Mures)
» Caile Ferate din Australia
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-