Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Funiculare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Funiculare   Joi 17 Noi 2016, 18:41

Desi e cam off topic am gasit cateva informatii in link-ul urmator. Localitatea de unde pleaca telescaunul e Borlova si nu Barlova.

http://adevarul.ro/locale/timisoara/telescaunul-muntele-mic-mai-lung-traseu-fix-europa-galerie-foto-1_50acecc07c42d5a6638bf692/index.html

si uite si harta Muntele Mic -muntele Tarcu unde poti vedea cum se ajunge de la Borlova la schitul Muntele Mic:

http://alpinet.org/main/poteci/mapper_ro_t_muntele-tarcu-si-muntele-mic--imagine-satelit_id_143.html

Alte informatii mai cauta. (telefon la unul din hotelurile de pe Muntele Mic)
Eu nu am mai fost pe acolo din 1983.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Funiculare   Joi 17 Noi 2016, 19:20

Este suficient.Multumesc.Deci functioneza.Am tot dat telefon prin zona pe acolo, te demoralizeza cei cu pensiunile.Unii nici nu au auzit ca mai exista acel teleferic.Dar ma rog, daca s-a modernizat conform articolului in 2011, inseamna ca functioneaza.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Funiculare   Vin 25 Noi 2016, 10:28

Un filmulet de prezentare a funicularului din Hong Kong:

Filmulet funicular Hong Kong
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5683
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7798
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Funiculare   Mier 30 Noi 2016, 21:26

[quote="Semafor"]Dar acesta nu e singurul in Romania. A mai aparut unul la Cetatea Rasnov:

Funicular Cetatea Rasnov


iata-l





si denumirea oficiala

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Funiculare   Lun 05 Dec 2016, 20:06

Great Orme Tramway
 Great Orme Tramway, este un tramvai tras de un cablu pe o linie cu ecartamentul de 1067 mm în Llandudno, localitate din nordul Țării Galilor.Funcționează în fiecare an, sezonier ,de la sfârșitul lui martie până la sfârșitul lui octombrie, el transportă pasageri de la stația Llandudno  Victoria până la stația Vârful Great Orme. Din 1932 a fost cunoscut sub numele de Great Orme Railway, revenind la numele său original în 1977.
Acesta este singurul tramvai de stradă acționat de cablu din Marea Britanie si unul din  cele câteva care au supravețuit în lume ,funcționarea sa fiind  asigurată de administrația locală. Linia tramvaiului este formată din două secțiuni, fiecare secțiune având câte un funicular independent iar pasagerii schimbă vagoanele în stația de la jumătatea traseului.În timp ce tramvaiele din secțiunea de sus rulează pe șine ca majoritatea funicularelor ,în partea de jos ele rulează pe stradă, total neobișnuit pentru un funicular.
Dacă secțiunea în care tramvaiul rulează pe stradă se aseamănă cu binecunoscutul sistem din San Francisco, funcționarea sa este destul de diferită in secțiunea în care vagoanele sunt legate permanent de cablu după principiul funicularului, fiind oprite și pornite prin oprirea și pornirea cablului, spre deosebire de San Francisco unde vagoanele sunt atașate sau detașate cablului care rulează continuu. Ca atare pe această secțiune se apropie  mai mult de  funicularele  de stradă ale Lisabonei; Gloria, Bica si Lavra.
Istoric
Autorizația de construcție pentru Great Orme Tramway a fost acordată printr-un act din 1898, iar construcția a început în 1901.Linia de tramvai a fost deschisă în două etape: pe secțiunea de jos la 31 iulie 1902 și pe cea de sus, la 8 iulie 1903.Cladirea în care erau instalate motoarele, se afla la jumătatea distanței dintre cele două secțiuni, ele fiind acționate de aburul produs de cazane alimentate cu cocs. Comunicația intre casa motoarelor si tramvaie era asigurată printr-un sistem de telegraf care funcționa printr-un fir aerian pe care glisau bratele cu troleu de pe vagoane.
Linia a fost prevazută initial cu șapte vagoane, trei numerotate de la 1 la 3 și patru vagoane numerotate de la 4 la 7.Vagoanele de pasageri au fost denumite după câte un sfânt creștin local din Țara Galilor și sunt încă în funcțiune.Vagoanele de marfă erau folosite la transportul mărfurilor și coletelor, așa cum era stipulat in Ordinul Parlamentar original al tramvaielor, dar ele au fost retrase din serviciu pe la 1911. Vagoanele de transport marfă erau folosite și pentru transportul sicrielor la înmormantările de la biserica de pe Great Orme.Au existat două metode de utilizare a vagoanelor de marfă – acestea puteau fi introduse în fata unui tramvai pentru pasageri si împinse în sus pe pantă,sau cablul putea fi detașat de la tramvaiul pentru pasageri si atașat unui tramvai pentru transport marfă, care ducea vagonul până sus. Toate cele șapte tramvaie au fost dotate cu dispozitive de cuplare care ar fi permis tramvaielor de pasageri să tracteze vagoane de marfă, dar nu exista nici o dovadă că acest fel de operațiune ar fi avut loc  vreodată.
În 1930 pe linie s-a produs un accident grav urmat de dificultați financiare consecutive, având ca rezultat vânzarea liniei în 1935, către compania Great Orme Railway. În 1949, Llandudno Urban District Council și-a exercitat puterea acordată prin actul original al Parlamentului, pentru a cumpăra linia. Proprietatea asupra liniei a trecut de la Aberconwy Borough Council la Conwy County Borough Council având ca urmare reorganizarea administrației publice locale.
Motorul cu abur original a fost inlocuit  în 1958 de motoare electrice. În 1977, linia a revenit la numele de Great Orme Railway, nume pe care la purtat înainte de vânzarea acesteia din 1935. Între 1999 și 2001, linia a primit 1 milion de lire fonduri de finanțare de la Uniunea Europeană, împreuna cu încă 1 milion de lire din fondul Loteriei Patrimoniului la care s-au adaugat si fonduri de la actualul său proprietar.Ca urmare în 2001, întreaga stație de la jumătatea drumului, sala de control și a instalațiilor de putere, au fost complet reconstruite și reechipate.În același timp ,sistemul de comunicare telegrafica cu cabluri aeriene a fost înlocuit printr-un sistem de comunicare cu buclă de inducție .
Operarea
Traseul
Tramvaiul are trei opriri principale, stația de jos numită Llandudno Victoria dupa hotelul ce a existat pe locul ei, stația de la jumatatea traseului numita La Jumătate și stația de sus numită Vârful Great Orme .Pasagerii trebuie să schimbe tramvaiele la stația de la jumataea drumului unde cele două secțiuni ale funicularului,superioară si inferioară, sunt fizic separate.Cele două secțiuni funcționează independent cu câte două vagoane pe fiecare secțiune.Dacă un vagon este ascendent celălalt coboară, ele trecând unul pe lângă celălat în buclele situate la mijlocul fiecarei secțiuni.
Pe sectiunea inferioară, linia este amplasată pe străzile publice sau pe lângă ele, având  declivitatea maxima de 26%.Calea ferată de-a lungul acestei secțiuni este prevazută în partea centrală  cu o șină cu șanț, sub suprafața drumului, prin care trece cablul de antrenare. Calea ferată a secțiunii de jos este simplă, iar cea a secțiunii de sus este dublă cu bucla de trecere încadrată în calea dublă. Prin contrast, secțiunea superioară este mai puțin abruptă, cu o pantă maximă de 10%. Calea ferată este montată aici, pe traverse fixate în macadam iar cablul se desfășoară între șine – ceea ce este normal la majoritatea funicularelor. Calea ferată a secțiuni inferioare, este simplă în afară de o scurtă porțiune, prevazută cu o buclă de trecere, formată din cale ferată dublă, echipată cu puncte de schimbare a direcției, acționate la trecerea vagoanelor. Șina centrală este prevăzută cu un canal longitudinal pentru rularea cablului.
Stațiile
La Great Orme Tramway, stațiile reprezintă totalitatea punctelor fixe de îmbarcare debarcare (nu stații de tramvai).Trei sunt în prezent stațiile utilizate în mod regulat: Llandudno Victoria, La Jumătate și Vârful Great Orme. Alte trei stații unde se oprea la cerere, care sunt în prezent dezafectate, se numeau:  Black Gate, Ty’n-y- Coed și Killen’s Hill.
Pe lângă faptul că stația de la jumatatea drumului este punctul în care pasagerii schimbă tramvaiele, aici este și centrul de control pentru toată linia. Motoarele electrice care acționează cablurile ce propulsează vagoanele, sunt situate în clădirea centrală a stației, așa cum tot aici, sunt și oamenii care controlează troliul.Tot de aici se realizează sincronizarea celor două secțiuni. Pentru  functionarea tramvaielor atât pe secțiunea de sus cât și pe cea inferioară, există câte două cabluri care transportă fiecare vagon către stația de La Jumătate.Deoarece la secțiunea superioară, acționarea se realizează din partea de jos a acesteia, este nevoie de un al treilea cablu, conectat la cele doua vagoane, care trece peste un scripete de la stația Vârful Great Orme. Stația de La Jumătate este de asemenea și depoul unde  mecanicii au acces la tramvaiele de pe ambele secțiuni, atât  superioara cât și inferioară. Mecanicii din depou au facilități pentru verificarea și întreținerea tramvaielor, inclusiv canale pentru inspecție. Deși publicul nu are acces în depou, în ambele capete ale acestuia, se poate urmări de către pasageri, printr-un geam, verificarea vagoanelor în timpul schimbării tramvaielor între cele două secțiuni.Linia este supravegheată de doi controlori de troliu, câte unul pe fiecare secțiune, care supraveghează viteza si sensul de rotație pentru fiecare cablu și implicit vagoanele atașate de acestea. Aceștia sunt asistați de însoțitorii de pe fiecare vagon, care comunică cu controlorii de troliu folosind un sistem radio cu buclă de inducție. Înainte de introducerea acestui sistem radio, mesajele erau transmise folosind o rețea de telegraf cu fir aerian pe care alunecau brațele cu troleu de pe fiecare tramvai.Deși rețeua aeriană de telegraf a fost eliminată, tramvaiele încă mai au montate bratele cu troleu.
Flota
Linia de tramvai funcționează încă cu vehicule originale, datând de la deschiderea liniei.
...................................................................

Sursa:   https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Orme_Tramway


Cateva imagini:
Tramvaiul nr.4 în coborâre

Tramvaiul 7 în 1968 pe secțiunea superioară

Stația Llandudno Victoria

Tramvaiul 4 în coborâre pe secțiunea inferioară

Detaliu cablu pe secțiunea inferioară la bucla de trecere

Stația La Jumătate

Vagoane trecând unul pe lângă celălalt  în bucla superioară

Stația Vârful Great Orme
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Funiculare   Mier 07 Dec 2016, 11:04

Si cateva filmulete:





Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Funiculare   Astazi la 01:55

Sus In jos
 

Funiculare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Primele funiculare in Romania
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-