Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 02 Iul 2010, 17:26

Conform Google Earth, statia Larion se afla la 830m altitudine.

Linia 502 urca de la Vatra Dornei pana la Gradinita, apoi coboara spre Ilva Mica. La iesire din statia Gradinita spre Ilva Mica se afla si granita dintre judetele Suceava si Bistrita-Nasaud

Conform Google Earth cotele statiilor sunt:
Vatra Dornei - 795m
Rosu - 808m
Floreni - 843m
Cosna - 859m
Gradinita - 898m
Larion - 830m
Silhoasa - 757m
Lunca Ilvei - 683m
Ilva Mare - 614m
Magura Ilvei - 548m
Poiana Ilvei - 505m
Lesu Ilvei - 440m
Ilva Mica - 396m
Sus In jos
stegaru



Numarul mesajelor : 225
Varsta : 30
Localizare : Brasov
Reputatie : 2928
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 02 Iul 2010, 19:20

Vlad, se poate sa ma insel, insa te intreb oricum: am vazut si eu pe Google Earth Larion la 830 m, insa sigur acolo e statia? Pentru ca n-am vazut calea ferata acolo. Din ce-am vazut eu cel putin, calea ferata trece putin pe linga cladirile marcate drept Larion. Repet, se poate sa ma insel, dar macar lamureste-ma si pe mine cum vine treaba asta Smile
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 02 Iul 2010, 19:36

Ai bifat optiunea Transport Feroviar in Google Earth? daca da, atunci pe unde trece linia neagra pe acolo trece calea ferata...
Sus In jos
stegaru



Numarul mesajelor : 225
Varsta : 30
Localizare : Brasov
Reputatie : 2928
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 03 Iul 2010, 00:29

Ai dreptate, dintr-un motiv necunoscut nu bifasem optiunea cu pricina. Merci frumos pentru lamurire.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3107
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 03 Iul 2010, 00:58

1. Multumesc pentru raspunsuri. Interesant este si traseul liniei intre Silhoasa si Gradinita. E ca o serpentina gigantica

2. Pe un alt forum a fost o polemica legata de altitudinea tunelurilor de Mestecanis. Astfel:
-unul din useri sustinea ca tunelurile se afla la aproape 1100m
-un altul sustinea ca nici vorba de asa ceva din moment ce drumul trece peste cumpana apelor iar trenul o strapunge
Evident, avea dreptate cel din urma. Este o diferenta destul de mare intre altitudinea tunelurilor si cea a pasului, dar nu ma asteptam ca aceasta sa fie peste 100m. Astfel, conform afirmatiilor acelui user, altitudinea ar fi de 945-960m in timp ce pasul este la 1096m. Probabil, impresia ca trenul urca mult este data si de panta accentuata dinspre Pojorata si de viteza exagerat de mica cu care se circula in zona respectiva. Practic de la Campulung la Vatra Dornei acceleratul 1765 face o ora. Peisajul este superb, dar, totusi, durata de o ora intre cele doua statii amintite mai sus e cam mare.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 03 Iul 2010, 20:32

Firul 1 al liniei duble Prisaca Dornei - Campulung Est este inchis in urma deplasarii pilei de sustinere la podul peste Raul Moldova. Podul de pe firul 2 e cu restrictie de 30 km/h si supravegheat permanent de un organ L.

cateva poze:








Cele 2 poduri, stanga firul 1 dreapta firul 2, si cel care supraveghea podurile in acel moment (tatal meu)

Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6487
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 03 Iul 2010, 20:56

Parca vad ca si podu' asta ramane asa mult si bine... Neutral
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 03 Iul 2010, 20:59

Asa a zis si tatal meu, mai ales ca e linie dubla si trenurile sunt putine.

Pilonul va fi eventual consolidat pentru a nu aparea probleme si la podul al 2-lea si gata.... Sad
Sus In jos
yo8scr



Numarul mesajelor : 7
Varsta : 24
Localizare : CAMPULUNG MOLDOVENESC
Reputatie : 2406
Data de inscriere : 18/05/2010

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 10 Sept 2010, 01:24

Administratia nu se indura sa repare magistrala 500 catre Ucraina, dapai un mic pod .
Sus In jos
http://www.phpbbplanet.com/mirceacool
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3288
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 10 Sept 2010, 10:40

Magistrala 500 e un punct de interes pentru Municipiul Suceava ,in contextul in care se apropie iarna si SC Termica Sa trebuie aprovizionata cu carbune...Nu cred ca Flutur vrea sa riste lasand fara caldura oamenii sau sa aduca carbune din alta parte, ceea ce ar creste costurile finale destul de mult...
Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3288
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 10 Sept 2010, 13:10

Deja discutia nu mai are treaba subiectul feroviar cat si cu acest topic...Gheorghe Flutur e presedintele Consiliului judetean Suceava,in acelasi timp e vicepresedinte PD-L...In zilele noastre deciziile se iau dupa interesele politice ale puterii...Si gandestete ca un drum asfaltat ,refacerea unui pod (fie de drum sau cale ferata),etc. da bine la electorat...
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12548
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15719
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 05 Ian 2011, 11:55

Campulung Moldovenesc in noaptea de Revelion cu trenul acc 1837






_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 956
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3599
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Suceava Nord-Ilva Mica   Mier 02 Feb 2011, 10:41

Salut!
Adaug si eu cateva poze din august 2008



Gara V. Dornei vazuta dinspre oras:



Castelul de apa de la Iacobeni:





Castelul de apa de la Valea Putnei fotografiat cu cativa ani mai inainte:



Si un vechi castel de apa langa statia Burdujeni:

Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4027
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Joi 24 Mar 2011, 14:38

12 septembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Suceava – Vama - Vatra Dornei

Dragii mei cititori, vă invit în continuare la o călătorie virtuală într-un spațiu aproape magic, unde verdele este culoarea dominantă, unde aerul curat este prietenul cel mai bun, iar cântecul șinelor și al trenului gonind pe calea ferată este hrana călătorului... Poate este puțin exagerat, dar vreau să mă credeți pe cuvânt că ceea ce am văzut atunci pe linia 502, Suceava – Ilva Mică (și mai departe până la Beclean pe Someș), nu a mai fost egalat de niciun traseu de pe toată rețeaua de căi ferate a României.

Mai mult de 150 de kilometri sunt înconjurați, flancați, înecați, acoperiți, cu verde, foarte mult verde. Extrem de mult verde pe kilometru pătrat, transpus cât am putut mai fidel în cât mai mult verde pe centimetru pătrat de fotografii. Dintre orașele și satele prin care am trecut amintesc aici de Gura Humorului, Frasin, Vama, Câmpulung Moldovenesc, Sadova, Pojorâta, Mestecăniș, Iacobeni, Argestru. Nu am surprins prea multe locomotive sau alte vehicule FeRoviaRe, aici natura cu formele ei rotunde au îngrămădit accesul civilizației. Și totuși, minunea de a străpunge dealurile și munții, făurită de om și cu ajutorul lui Dumnezeu, s-a împlinit încă din anii 1900. Carele trase de bestii pufăitoare au creat emoție și încântare în rândul localnicilor, în timp ce industriașii și-au frecat mâinile cu lăcomie văzându-se cu copacii, strașnicii copaci ai Bucovinei în mâinile lor.


La Mestecăniș, calea ferata ia proporții artistice și bate recorduri naționale



În mare, calea ferată Dărmănești – Vatra Dornei, cu lungimea de ~108 kilometri, se află în Nord-Estul Carpaților Orientali. Linia străbate zone de șes, dealuri și munți, având curbe cu o rază mai mică de 200 de metri, iar declivități cu valorile cele mai mari din țară. Altitudinea stației Dărmănești este de 294 de metri, iar stația Vatra Dornei se află la 798 de metri deasupra nivelului mării. Gara din Gura Humorului este situată la 469 de metri, linia urcând continuu până la Vama (531 metri), Câmpulung Moldovenesc (637 metri) și până la punctul de altitudine maximă – Mestecăniș. Numit și vârf de pantă, stația se găsește la 948 de metri altitudine. Declivitatea maximă întâlnită este de 28 mm/m între stațiile Valea Putnei și Mestecăniș.

Lucrările pregătitoare construirii liniei au fost finanțate de firmele „Louis Ortileb” și „CO MUNCHEN”, acestea începând în 1884 și finalizându-se la 1 mai 1888, când s-a inaugurat tronsonul de cale ferată Dărmănești – Câmpulung (71 de kilometri). După câțiva ani, lucrările se continuă pe o distanță de 15 kilometri până la Valea Putnei (9 ianuarie 1901) și mai departe încă 22 de kilometri până la Vatra Dornei (data inaugurării: 28 octombrie 1902).


Din punct de vedere personal, au fost câteva probleme în această excursie (am plătit preț mare pe bilet întreg, m-am accidentat pe traseu, am fost chestionat de poliție), dar și rezultatele s-au dovedit a fi pe măsură – suprinderea liniei 502, Suceava – Ilva Mică, așa cum a fost ea într-o zi de toamnă a mileniului 3. Nu-mi rămâne decât să vă invit la o poveste în care autorul este natura, iar personajul nu este decât un suflet doritor de cunoașterea a trecutului și a prezentului în materie de istorie feroviară românească.

Un revizor de cale salutând mecanicul ramei electrice


Pentru întregul fotoreportaj vă invit pe http://my.opera.com/mishu88/blog/12-septembrie-2008-m502-excursie-feroviara-suceava-vama-vatra-dornei pentru a va spala ochii cu mult verde bucovinean.
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Bogdan-CFR



Numarul mesajelor : 106
Varsta : 21
Localizare : Suceava
Reputatie : 2566
Data de inscriere : 27/03/2010

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Lun 04 Apr 2011, 21:47

Astazi , in jurul orei 13 , la iesire din tunelul de la Lucacesti - la iesirea spre Gura Humorului - un copac a fost , din ce mi s-a spus , "taiat cunoscator" de catre un localnic. Copacul ar fi cazut peste firul de contact provocand astfel incetarea furnizarii de energie electrica pentru locomotivele electrice Very Happy
O drezina a celor de la IFTE a plecat in teren pentru afla mai concret ce se intampla acolo , dupa acest incident trenurilor A 1933 ( Iasi - Cluj ) si P 5705 (Suceava - Vatra Dornei) li s-au atasat locomotive diesel , respectiv DA 1318 si LDH 586. Totodata , un tren de marfa cu destinatia Dej , a fost stationat timp de 6 ore in gara de la Stroiesti.
Reluarea circulatiei feroviare s-a facut in jurul orei 18 ( 17:44) dupa dispozitia facuta de catre Regulatorul de Circulatie Suceava.

Posibil unul din acesti copaci:



Un alt eveniment , care deja este obisnuinta in zona , s-a petrecut in data de 30 martie , cand la intrarea in statia Lucacesti , niste cabluri ale sistemului de semnalizare feroviara au fost practic furate, posibil de "indienii" din zona Very Happy. Nu s-au inregistrat intarzieri ale trenurilor, desi semnalul de intrare in statia Lucacesti a ramas pe rosu mai mult timp; astfel ca, de la semnalul de iesire Lucacesti si pana la prevestitorul pentru Ciprian Porumbescu , s-a mers cu viteza de 20 km/h.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Astazi la 16:40

Sus In jos
 

502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.
» Propunere trase sezoniere 2012
» Vagon clasa 75-71 WLAmee (VAGON DE DORMIT)
» Liniile noi
» 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi
Pagina 3 din 16Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-