Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cai ferate industriale din judetul Iasi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Cai ferate industriale din judetul Iasi   Mar 18 Oct 2016, 15:51


A. Din zona municipiului Iasi

1. HM Ciurea- CUG/Fortus

A fost construita in 1976, o data cu intrarea in functiune a CUG. Aici lucrau in 1990 15.000 de oameni.
In prezent linia nu mai este utilizata, dar exista in teren. In interiorul CUG exista si o remiza uzinala (din ce am putut vedea din trenul Vaslui- Iasi, ar mai fi doua locomotive LDH abandonate in zona acelei remize)
La iesirea din HM Ciurea, linia are un pod peste paraul Nicolina.

2. CUG/Fortus- Socola Triaj Grupa A

A fost construita pentru a facilita accesul din CUG spre triajul Socola. Desfiintata si demontata din teren (in ce an ?). Linia incepea din partea de nord a CUG (unde acum este Selgros), traversa paraul Nicolina, trecea pe sub Bdul. Poitiers, mergea oarecum paralel cu M600, apoi trecea prin spatele substatiei de tractiune electrica de pe M600, dupa care descria o curba si urca.
Apoi trecea pe deasupra M600 si a strazii Plantelor, apoi paralel cu M600 si cu stradela Cetatuia, apoi pe langa manastirea Frumoasa, apoi paralel cu linia de racord Ramificatie Nicolina- Socola Grupa A.
Apoi mergea paralel cu strada Neptun si intra in Socola Grupa A.

3. Linii industriale care se ramifica din Socola Grupa A.

-Pentru uzinele Nicolina (capatul lor era in zona unde acum este magazinul Bricolage)
Desfiintate.

-Pentru Tamaz si Fabrica de cuie

-Pentru fosta ICRTI (Intreprinderea de comert cu ridicata pentru textile-incaltaminte Iasi, infiintata in 1969. Pe locul ei se afla acum complexul comercial Siraj, in cartierul Frumoasa)
Liniile traverseaza strada Neptun.
Liniile mai exista, dar nu sunt utilizate de mult timp.

-Pentru Continental Automotive

-Pentru Intreprinderea viei si vinului Bucium
Linia trece pe sub pasajul Socola, apoi merge paralel cu strada care face legatura intre strada 3 Fantani si gara Socola, apoi traverseaza strada 3 Fantani, si ajunge la fosta IVV BUcium.
Linia nu mai este folosita de mult timp.

-Liniile care trec pe sub pasajul Socola, si deservesc zona de transbordare. Aici exista 3 linii de ecartament normal si 3 linii de ecartament larg, unde se realizeaza transbordarea marfurilor si transcontainerelor din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers, precum si in si din mijloace auto. Aici se afla si magaziile CFR Socola.
Linia de ecartament larg care ajunge in zona transbordare se desprinde din fosta grupa C a triajului, traverseaza linia curenta de ecartament normal (la iesirea din statia Socola), dupa care , la intrarea in zona transbordare, se desprind din ea alte doua linii.
Accesul auto in Zona transbordare se realizeaza de pe strada 3 Fantani.


4. Liniile care se ramifica din zona triajului Socola

-Cele situate la sud de Bdul. Chisinaului/Bdul. Virgil Sahleanu

-Pentru Moldomobila. Desfiintata

-Pentru uzinele Iasitex. Desfiintata.
Aceasta trecea pe langa pe langa actualul Carefour Felicia, apoi traversa strada Bucium, dupa care intra in interiorul cartierului Bularga (unul dintre cele mai rau-famate cartiere din Iasi in trecut), unde mergea paralel cu strada A.O.Teodoreanu, dupa care intra in incinta Iasitex.

-Pentru Tepro (Uzina de tevi) si Adimet
Este utilizata. In curte la Tepro am observat o locomotiva clasa 85/86.

-Pentru fabrica de caramida/Brikston
Probabil este utilizata.

-Pentru Somaco prefabricate
Probabil este utilizata.


-Cele situate la nord de Bdul. Chisinaului/Bdul. Virgil Sahleanu

Din triajul Socola, se desprinde o linie ce traverseaza Bdul. Virgil Sahleanu, apoi trece pe langa fabrica Coca=-Cola, si ajunge in antestatia Socola Marfuri. De aici, se desprind linii industriale pentru Precast Concret, Tehnoton, Nutrimold, Fabrica de ulei, Lactis, Pangram (dintre acestea, doar linia pentru Pangram mai este utilizata cu siguranta, deoarece am vazut vagoane cu cereale in curtea Pangram).
Apoi linia traverseaza Bdul. Metalurgiei (si se intersecteaza la nivel cu linia de tramvaie), intra in incinta fostului Terom.
Apoi mai deserveste si CET-2, iar in trecut deservea si fabrica de bere Zimbru.
Apoi (nu stiu in ce an a fost desfiintata trecerea la nivel cu calea ferata si intersectia cale ferata-linie de tramvai de pe Bdul. Tudor Vladimirescu) linia traversa si Bdul. Tudor Vladimirescu, si deservea fabrica Moldoplast. In spatele magazinului BauMax (aparut pe locul fabricii Moldoplast) a ramas o locomotiva abandonata.
Din antestatia Socola Marfuri o alta linie traverseaza strada Sfantul Ioan.
Tot in Antestatia Socola Marfuri se afla si filiala SC CFR Transauto Iasi.

5. Liniile care se desprind din statia Iasi

Acestea merg paralel cu linia 606, si deservesc

-Un depozit de produse petroliere a Petrom (folosita cu cativa ani in urma)

-Alte depozite

-Linia de la rampa de incarcare a fostei fabrici de tigarete. Nefolosita de mult timp.

-Moara 1 Mai din cartierul Pacurari

-Liniile care traverseaza strada sergent Grigore Ioan si deserveau fosta Baza Judeteana de Aprovizionare Tehnico Materiala (BJATM, dupa 1990- Comat). Nefolosite de foarte mult timp, si partial desfiintate.

-Linia pentru Antibiotice. nefolosita de mult timp si partial desfiintata. Pe o portiune situata la iesire din statia Iasi, a fost chiar electrificata (stalpii exista si azi).

6. Din statia Nicolina, in trecut se desprindea o linie ce mergea paralel cu M600, si ajungea in curtea sediului CENAFER. Desi linia a fost desfiintata de foarte mult timp, in curtea CENAFER ramasesera cateva vagoane vechi de calatori abandonate si portiuni din linie!


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cai ferate industriale din judetul Iasi   Mar 18 Oct 2016, 22:26

B. Din municipiul Pascani

-Din Pascani Triaj:

-Linia pentru fosta statie de transbordare. La capatul strazii Prisacii exista statia de transbordare, dotata cu o macara tip pod-rulant, unde se realiza transbordarea marfurilor si transcontainerelor din vagoane in mijloace auto si invers. Desfiintata.

-Linia pentru Scudas (in 1989- Intreprinderea de scule si accesorii speciale). Nu a mai fost utilizata de mult timp.

-Linia pentru un centru Remat.

-Linia care se desprinde din statia Pascani Triaj, si care in 1989 deservea fosta fabrica de zahar Nectarul SA. Dupa desfiintarea fabricii de zahar, a fost prelungita pentru a deservi fabrica de drojdie Pakmaya . Este utilizata - aproape de fiecare data cand ajung in Pascani, vad vagoane-cisterna garate pe aceea linie, in incinta Pakmaya.
In 1990 aceasta linie aveea un racord si dinspre statia Pascani (acum desfiintat).


-Din statia Pascani:

-Liniile pentru SC remarul SA . Utilizate.

-Linia pentru baza de receptie a cerealelor- Agrocomplex.

-Linia pentru balastiera Lunca Pascani. Neutilizata.



Celelalte unitati industriale mai importante din Pascani (situate fie pe "Platforma Vale"- Pro-Invest, Kosarom/Fostul abator, fie pe "Platforma Deal"- celebra fabrica de perdele "Siretul", "Integrata" si "Retrom/Traductoare"), nu au avut nicioadata cale ferata industriala.



C. Din orasul Harlau

Din statia CFR Harlau, se desprindeau linii industriale pentru: Fabrica de mobila (traversa strada Hatman Luca Arbore), o statie de betoane si un depozit de materiale de constructii.

Alte unitati din Harlau (fara cale ferata industriala) erau: "Avicola", "Combinatul de legume-fructe", "Fabrica de otet".


D. Din orasul Targu-Frumos

Linie pentru baza de receptie a cerealelor.


E. Din alte statii si HM, situate in localitati rurale:

-Din statia Podu Iloaei- linie pentru un centru Remat. Este utilizata.

-Din statia Letcani- linie pentru un punct de lucru a firmei "Vega 93 Galati"

-Din HM (fosta statie) Sarca- linie pentru baza de receptie a cerealelor. Este utilizata. Pe aceea linie stationeaza un vehicul feroviar mai deosebit.

-Din HM (fosta statie) Ciurea- linie pentru SC Moldoforest SA si pentru fosta fabrica de caramizi (ambele desfiintate)

-Din statia Grajduri, pe partea stanga (sensul spre Iasi), se observa ramasitele unei foste unitati industriale, si a unei foste cai ferate industriale care o deservea.

-Din HM (fosta statie) Scanteia- linie pentru baza de receptie a cerealelor. Este utilizata.

-Din HM (fosta statie) Holboca- linie pentru CET Holboca. Este utilizata. Se uneste cu linia care vine din statia Socola si traverseaza DN28 la bariera Tomesti.

-Din statia Cristesti-Jijia, se desprind linii (atat de ecartament normal, cat si de ecartament larg) pentru "Petrolbit Holboca" si "Arvi-Agro Holboca".



Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3592
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Cai ferate industriale din judetul Iasi   Mier 02 Noi 2016, 09:38

In legatura cu liniile din Pascani:
1 Linia pentru acel centru Remat asigura odinioara accesul vagoanelor cisterna pentru depozitul PECO (PETROM)
2 Linia pentru fabrica de zahar (acum demolata) e folosita de fabrica de drojdie pentru transportul melasei, materie prima pentru drojdie.
Constructia fabricii de drojdie s-a facut la Pascani pentru ca exista acea fabrica de zahar care producea si melasa.

In partea de nord

3 Linia pentru balastiera Lunca Pascani este de fapt linia pentru barajul ce se construieste pe Siret dinainte de 1989 si pe care s-au transportat ciment materiale si utilaje. Acolo nu a fost niciodata o balastiera.

4 Intre poarta 2 a fostei REMAR si bariera spre Suceava pe partea dreapta exista un depozit BJATM, unde intra o cale ferata, traversand drumul ce duce spre aceeasi poarta 2 si spre suburbia Lunca.Exista chiar un semafor cu doua focuri, alb si albastru la iesire din incinta acestui depozit. O data cu asfaltarea acelui drum calea ferata s-a scos iar depozitul este in paragina.

5 Tot pe partea dreapta langa acea bariera exista sectorul II al fostei ITRD (RETROM) care avea pe langa gard o linie pe care puteau fi aduse vagoane cu laminate si puteau fi incarcate vagoane cu span cu ajutorul celor doua poduri rulante.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cai ferate industriale din judetul Iasi   Astazi la 09:42

Sus In jos
 

Cai ferate industriale din judetul Iasi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate industriale din judetul Vaslui
» Liniile ferate industriale din Bucuresti
» Cai ferate industriale in zona Iernut, Jud. Mures
» Cai ferate industriale din Jud. Dāmbovita
» Liniile ferate industriale din Giurgiu
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-