Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
neluadi

avatar

Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 1140
Data de inscriere : 12/04/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 02 Mai 2017, 15:26

Am fost în 3001 ieri 1 Mai, Breaza-Bușteni.

Locuri libere destule, nu în exces, dar erau. Tren ocupat foarte bine, dar sub 100% în 5 vagoane.
5 etajate, din care 2 erau cu clasa 1 parter.
L-am vazut si pe 1745, părea mai liber decât 3001.

Vremea a fost nu grozavă și foarte mulți au luat-o și către mare
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 02 Mai 2017, 15:27

Luna a scris:
Sincer nici nu stiu daca e sau nu o bucurie ca statul plateste mai putine subventii intr-un anumit domeniu si in schimb plateste populatia ce foloseste acel domeniu din buzunar.

Ție ți-ar prinde bine o vacanță de vreo 3 săptămâni în Venezuela, dacă nu înțelegi asemenea lucruri simple. Acolo ai avea ocazia să vezi exact ce se întâmplă când statul subvenționează în dreapta și în stânga, fără discernământ. Venezuela are rezerve uriașe de petrol, dar acolo se potrivește perfect butada aceea cu țările din Sahara: dacă ar deveni socialiste, în maximum 5 ani ar avea nevoie să importe nisip Very Happy

Costurile nu sunt fixe în niciun domeniu. Însă când clientul plătește din banii lui, el folosește acel produs sau serviciu doar atunci când are nevoie reală de el. Astfel că furnizorul (operatorul de transport în cazul de față) are contact cu realitatea, știe cât se cere pe piață produsul sau serviciul oferit de el și își ține costurile sub control. În momentul când funcționează pe bază de subvenții, costurile o iau razna imediat. Fiindcă sunt bani, nu de altceva. Din cauza subvenției, practic fiecare vânzare produce pierderi, nu câștiguri.

Dar cum argumentele economice n-au fost niciodată capabile să schimbe convingerile ideologice ale oamenilor, soluția pentru România e alta: trebuie să dea din nou cu oiștea în gard, la fel ca în 1986-1989, la fel ca în 1997-1999 sau la fel ca în 2010-2012.

Indiferent dacă lui Dragnea îi iese sau nu socoteala cu președinția din 2019, subvențiile de azi vor fi ”decontate” cât se poate de sever de toată țara, imediat după acele alegeri. Ori va ajunge 6 lei un euro, ori va fi nevoie de alte 20 de miliarde de dolari împrumutate. De asta spuneam cu altă ocazie că pentru România încă nu a venit vremea schimbării, convingerile oamenilor nu le poate schimba nimeni, chiar mor așa cu ele. Doar cei din noile generații născute după 1990 vor putea schimba ceva, pe baza faptului că ei s-au format cu alte convingeri.
Sus In jos
neluadi

avatar

Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 1140
Data de inscriere : 12/04/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 02 Mai 2017, 15:40

Și încă un aspect la 3001. Aveam loc la vagonul 6. Adică plătit anticipat degeaba, la 5 vagoane.

Tot din Valea Prahovei ieri dimineață, IR 1621 era în compunere cu 8 vagoane GDN-Brașov și 6 vagoane GDN-Tmș. DT și 14 vagoane, tren frumos și încăpător.
Cred că grupa de 8 vagoane pt Brașov a fost gândită mai ales pentru returul cu 1622, cu recuperatul călătorilor din zonă seara.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1803
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3401
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 02 Mai 2017, 23:17

Luna a scris:

Adica sa opreasca cfr-ul activitatea. Nu cred ca are voie. Dar poate sa preseze statul sa plateasca subventiile, sa puna penalizari.
Nu am zis sa opreasca activitatea, cu toate ca la cfr grevele spontane vor fi din ce mai dese daca se continua aceiasi linie .Sunt unii transportri auto care numai primesc pensionari daca nu li deconteaza la timp cupoanele. de exemplu.Si CFR Calatori ar putea sa faca asta, si poate e si o masura de presat cum zici tu, ca alta sincer nu prea exista.Sau daca ai vreo idee trimite catre conducerea CFR , dl Szentes pare deschis la dialog...
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2307
Reputatie : 4950
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 02 Mai 2017, 23:34

Banuiesc ca sti ca este ilegal ce fac acei transportori auto, risca probleme serioase cu autoritatile. La fel si operatorii de transport feroviar care nu aplica facilitatile de tarif redus prevazute de lege. Dar oricum nu vorbim de decontul biletelor gratuite, ala s-a facut la timp, nu poate nimeni comenta, problema este la subventie, aia care e necesara la orice tren, fie el si plin de bilete intregi. In situatia asta nici macar daca ai putea sa nu mai primesti studentii in trenuri nu vad de ce ai face-o odata ce banii pe calatoriile lor i-ai primit si ii primesti la timp. Nu am ce sugestii sa trimit la domnul Szentes sunt convins ca stie deja caile ce trebuie sa le urmeze pentru incasarea subventiei, nu exista prea multe: penalizari, dat statul in judecata si eventual executat silit daca este cazul.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 01:03

Cred că unele probleme țin de logică de-acum, că aritmetica ai aruncat-o la coș demult.

Ai zis că 85% din costuri le suportă statul, da? Adică pentru un bilet de 15 lei, statul mai pune încă 85 de lei subvenție. Mie mi se pare exagerat, da' așa ai zis tu și n-am de gând să te contrazic.

Acum, dacă studentul nu plătește cei 15 lei, iar CFR-ul îi primește de la stat, însă nu-i primește și pe ceilalți 85 de lei, cam cât timp o să fie compania capabilă să continue să opereze în felul ăsta?
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2307
Reputatie : 4950
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 01:09

Cam tot atat ca si cum ar fi primit de la calatori aia 15 lei in loc de stat. Procentul de 85% este doar procentul maxim de subventie, in cazul in care profitul atinge 3% se micsoreaza astfel incat procentul de profit sa fie 3% nici intr-un caz mai mult. Asta cu limita la 3% a profitului clar este aberatie, insa e lege, ce sa ii facem. De acord, nici eu nu as lasa sa se faca profituri imense in activitatile subventionate din banii publici, dar nici doar 3%.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 01:15

Bun, să zicem că subvenția se micșorează la 80 de lei. Cât timp funcționează compania dacă nu-i primește decât pe ceilalți 15?

Luna a scris:
penalizari, dat statul in judecata si eventual executat silit daca este cazul.

Și cam cum crezi tu că merge executarea silită în astfel de cazuri, pui sechestru pe clădirea Ministerulului de Finanțe sau pe sediile ANAF și le vinzi la licitație? Sau cum îți imaginezi tu lucrurile astea? Laughing
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1803
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3401
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 01:56

Luna, dar stii de ce are CFR Calatori profitul limitat la 3%?
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2307
Reputatie : 4950
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 02:09

@Warrington Nici o zi nu poate functiona fara aia 80, indiferent cati calatori cu bilete intregi ar avea. Nu are cine sa sustina restul de cheltuieli nici daca ar fi 50 de oameni in picioare peste capacitate in fiecare vagon si toti cu bilete intregi. In momentul de fata probabil merge pe provizioane sau datorii.

Executarea silita merge destul de simplu, asa cum merge si la procesele castigate impotriva statului de catre persoanele fizice.

@marius664 Nu stiu, oricum toti operatorii de transport feroviar au profitul limitat la 3% nu doar cfr calatori, inclusiv privatii. Un lucru foarte rau, asa nu prea poti sustine pierderi pe o anumite sectoare cu castiguri mai mari pe altele.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 04:15

Luna a scris:
Executarea silita merge destul de simplu, asa cum merge si la procesele castigate impotriva statului de catre persoanele fizice.

Păi, exact de asta spuneam să te informezi. Discută și tu cu cineva care a câștigat procese împotriva statului și vezi cum se procedează în realitate.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2307
Reputatie : 4950
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 04:56

Am intrebat un avocat acum ceva timp pentru alta speta de neplata de catre stat, se executa silit insitutia de care trebuia sa faca plata procedand conform ordonantei nr. 22 din 2002.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1379
Varsta : 46
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 2069
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 06:58

Eu nu inteleg un lucru,tarifele CFR sunt relativ egale cu ale celorlalte companii feroviare din Europa.Sa inteleg ca si acolo subventia e de 85%?
Presupun ca au si ceilalti subventie insa probabil la un procent mai mic.Si atunci insemana ca, cheltuielile sunt altele.Nu stiu, intreb.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10830
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13997
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 11:02

Ceva retro

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10830
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13997
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 03 Mai 2017, 11:06

ciprian71 a scris:
Eu nu inteleg un lucru,tarifele CFR sunt relativ egale cu ale celorlalte companii feroviare din Europa.Sa inteleg ca si acolo subventia e de 85%?
Presupun ca au si ceilalti subventie insa probabil la un procent mai mic.Si atunci insemana ca, cheltuielile sunt altele.Nu stiu, intreb.

Cred ca subventile sunt mai mari dar statul acolo controleaza drastic cheltuielile companiile sunt restructurate si merg pe eficienta nu ca la noi merg doar ca sa tina niste Tesa in spate si neveste amante si cunostite parasutate acolo

Doar daca ne uitam la cazul de azi de la CFR Marfa vedem acolo tot felul de posturi director operatiuni dezvoltare Sef birou urmarie contracte si cate or mai fi http://www.comisarul.ro/articol/diicot-da-prima-lovitura-regimului-psd!-percheziti_884893.html
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 66 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: