Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 295
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:14

Adirmvl a scris:
Din surse sigure stiu ca la Wizz ajunge rar sa implineasca 7 ani un avion, iar intretinerea e facuta bine.

Din surse și mai sigure Razz poți afla că Wizz-air are 14 aparate mai vechi de 7 ani, dintr-o flotă totală de 73 de Airbus 320/321
Wizz-air nu deține nici un aparat propriu, toate sunt operate în leasing.

https://www.planespotters.net/airline/Wizz-Air-Hungary

Vechimea aparatelor e bună ca reclamă pentru neinițiați. În materie de siguranță, ceea ce contează la un avion e numărul de ore de zbor și numărul de decolăîri / aterizări. Vechimea în ani este absolut nerelevantă.

Pentru orice companie aeriană civilă este disponibil istoricul fiecărei aeronave folosite, de când a ieșit acea aeronavă din fabrică.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Vin 14 Oct 2016, 13:19, editata de 1 ori
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12472
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15637
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:18

Din moment ce avionul e 50 de lei si trenul e 100 nu inseamna ca e mai ieftin? Ca sunt doar cateva locuri asta e alta treaba dar ce te intereseaza pe tine de cate locuri sunt, daca tu ai prins loc ieftin ura si la gara.
Si da, e posibil sa piarda trenul din calatori, traficul pe aeroportul Timisoara a crescut destuld e mult de cand a inceput RyanAir sa opereze si pe Cluj cu Wizz a crescut numarul pasagerilor.
Si la tren ar fi normal sa ofere reduceri substantiale in functie de anticipatie, daca iei cu 30 de zile avans sa scada pana la 50%, dar nu, la noi nu ai sa vezi reduceri substantiale cum exista prin alte tari dezvoltate de prin Vest, fapt pentru care in continuare trenurile vor merge cu locuri libere.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 295
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:22

Kapпaтй a scris:
Si la tren ar fi normal sa ofere reduceri substantiale in functie de anticipatie,

Cea mai cinstită companie la capitolul ăsta mi se pare Eurostar. Exemplu concret:

http://booking.eurostar.com/uk-en/train-search/standard/7015400/8727100?outbound-date=2016-12-16&inbound-date=2017-02-17&adult=1&youth=0&child=0

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6143
Reputatie : 8036
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:22

In abstract vechimea in ani da, e irelevanta. Dar la cat sint de exploatate aparatele astea te mai uiti si la cati ani au, ca nu sint garniturile CFR-ului, sa bage si doar cateva ore de serviciu pe zi, cum s-a mai discutat despre asta.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 394
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 537
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:28

Suntem intr-o mare dilema.CFR pare sa fie incoltit din toate partile.Avionul poate musca din calatori dar pe distante mari intre marile orase,pe dealta parte dubele musca si ele din pasagerii navetisti, cursele de autocar care strabat o tara intrega gen Bucuresti -Satu Mare e o prostie din partea calatorilor, caci prost ne este cel care ofera,cu siguranta cel care accepta.Acum CFR are sansa in ceasul al 13-lea sa se finanteze serios in infrastructura si sa termine o data cu prosteala de a moderniza 20km/an.Caci asa nu mai apuca nici nepotii copiilor nostri modernizarea magistralelor principale, nu mai pun in calcul si pe cele secundare.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12472
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15637
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:29

@Adirmvl, eu merg cand gasesc oferte, am fost Bucuresti-Milano cu 5 euro pe sens, am fost Bucuresti-Atena cu 10 euro, Atena-Bratislava cu 12 euro, Bucuresti-Berlin cu 10 euro, Berlin Riga cu 12 euro, Vilnius-Berlin cu 12 euro, Milano-Koln cu 10 euro pe sens, plus altele, acum peste cateva zile ma duc Bucuresti-Berlin cu 5 euro pe sens, deci 10 euro dus-intors la Berlin, asta da pret promotional si eu stau si caut aproape zilnic ofertele in toata Europa, ce imi convine cumpar, la munca imi iau liber ca imi permite programul si serviciul, am plecat unde vreau.

Ma cunosti, imi placea sa ma plimb prin tara cu trenul dar am ajuns sa imi fie mai ieftin sa ma plimb in tari straine cu avionul sau cu trenurile internationale ca au preturi promotionale fata de tara mea unde este mult mai scump. E trist dar adevarat.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 295
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 13:33

Adirmvl a scris:
la cat sint de exploatate aparatele astea te mai uiti si la cati ani au,

Te uiți degeaba la câți ani au. ”Cât sunt de exploatate” așa se traduce în termeni tehnici, prin numărul de ore de zbor și numărul de decolări / aterizări. Ăștia sunt parametrii urmăriți la un avion, iar constructorul așa stabilește întreținerea necesară și durata de viață, prin numărul de ore de zbor și numărul de decolări / aterizări.

Uzura fuselajului unui avion depinde de „umflările” și ”dezumflările” pe care le suportă de fiecare dată când ajunge la altitudinea de zbor. Dacă stă cu anii în hangar nu se uzează nimic la el. Avioanele sunt din aluminiu, nu din tablă de fier ca mașinile. De asta pentru avioane nu contează timpul. Nu mai știu situația de astăzi, dar în 1990 încă mai zburau o treime din toate ”Dakotele” fabricate, alea care au debarcat în 1944 parașutiști în Normandia.

Caroseria mașinii (sau a vagonului de tren, for that matter Razz ) nu se umflă și nu se dezumflă la fiecare călătorie, dar este afectată de procese de oxidare (coroziune, rugină) chiar dacă nu circulă, de asta pentru ele e relevant timpul (vechimea în ani).
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 295
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 14:44

ciprian71 a scris:
 cursele de autocar care strabat o tara intrega gen Bucuresti -Satu Mare e o prostie din partea calatorilor.

Există și curse de autocar București - Birmingham, iar unele dintre ele trec Marea Irlandei pe feribot și ajung chiar la Dublin. Nu e treaba nimănui să-și dea cu părerea despre ”prostia” clientului, omul are motivele lui pentru care preferă autocarul și dacă n-ar exista clienți ar dispărea și autocarele. Toată Europa e plină de autocare, n-au inventat românii transportul rutier long-distance.

Fiecare operator de transport (rutier, feroviar și aerian) trebuie să-și găsească propria lui clientelă.

Problema reală e alta: când au apărut trenurile, erau de 5 sau 10 ori mai repide decât trăsurile, adică au existat motive obiective pentru care trenul s-a impus. În zilele noastre, reglementările legale europene favorizează trenurile, ele merg și cu 320 km/h în prezent, în timp ce autocarele sunt limitate la 100 km/h. Însă România are astăzi trenurile la nivelul european din 1970, sigur că ele nu mai sunt competitive cu autocarele, aflate la nivelul european din 2000 - 2010.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Vin 14 Oct 2016, 15:03, editata de 1 ori
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7766
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 15:00

conteaza si vechimea la un avion.la unul mai vechi e mai probabila aparitia unei defectiuni tehnice.Desi intretinerea corecta
presupune si testarea sau inlocuirea periodica a principalelor componente, se intampla sa mai apara coroziuni sau imbatraniri ale materialului
Faptul ca mai pot zbura niste aparate foarte vechi,e altceva.Ele nu mai pot rezista unei exploatari care sa presupuna mai mult timp in zbor decat la sol
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 295
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 15:13

LanceR a scris:
la unul mai vechi e mai probabila aparitia unei defectiuni tehnice.

Evident, însă asta pentru că se cumulează orele de zbor. Cu fiecare oră de zbor crește probabilitatea apariției unei defecțiuni tehnice.
Chiar dacă nu luăm în calcul orele de zbor, la modelele de avioane mai vechi e mai probabilă apariția unei defecțiuni fiindcă fiabilitatea modelului vechi e mai redusă decât a modelului de astăzi. De asta comparația vechimii a două aparate are sens doar dacă vorbim de același model.

LanceR a scris:
Faptul ca mai pot zbura niste aparate foarte vechi,e altceva.Ele nu mai pot rezista unei exploatari care sa presupuna mai mult timp in zbor decat la sol

Dacă știi modele de aparate vechi care să necesite mai puțin de o oră de întreținere pentru fiecare oră de zbor, abia așteptăm să ne oferi exemple Razz

Modelele vechi de aparate au fost fabricate folosnd tehnologii mult mai modeste decât cele de azi, de asta necesită foarte multă întreținere. Dar dacă iei același model de avion, nu contează că unul e vechi de 10 ani, iar altul are numai 2 ani, contează orele de zbor și numărul de decolări / aterizări.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7766
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 15:42

Raportul dintre orele de zbor si orele de intretinere e imposibil de facut.Eu lucrez la mentenanta avioane si nimeni nu face socoteala asta
A, exista situatii cand avioanele sunt scoase temporar din exploatare,dar lucrarile regulamentare au fost totusi executate
(exemplu avioanele A 310,dintre care fostul prezidential a fost retras definitiv)

p.s. mai conteaza si fabricantul... avioanele americane sunt mai fiabile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 16:32

Adirmvl a scris:
Din surse sigure stiu ca la Wizz ajunge rar sa implineasca 7 ani un avion, iar intretinerea e facuta bine.
Avionul de la Wizz sau Ryan zboară în 7 ani mai mult decât zboară cele de la TAROM în 20 de ani. Practic, aceste avioane nu prea stau la sol. ,,Vechimea" unui avion trebuie exprimată în numărul de ore de zbor și în numărul de decolări (logic, numărul de decolări trebuie să fie identic cu cel de aterizări, că altfel...). La capitolul ăsta, avioanele BlueAir sunt cele mai chinuite, fiind la mâna a doua (dar măcar sunt de la companii de linie, deci nu sunt foarte obosite).

Bine măcar că regulile de siguranță din aviație sunt foarte stricte, se face multă mentenanță preventivă (se înlocuiesc anumite piese după x ore de zbor, chiar dacă nu sunt defecte), verificările se fac la sânge. Practic, în ultimii ani dintre toate avioanele companiilor europene, unul singur s-a prăbușit și ăla din cauza unui copilot dus cu capul. Mă refer strict la avioanele întreținute în Europa, nu de cele din afara Europei care, deși, teoretic, trebuie să respecte aceleași norme de siguranță, sunt întreținute în ateliere care nu pot fi verificate de EASA (Agenția Aeriană Europeană).

Cunoscând asta, mie nu îmi e frică să zbor cu aeronave înmatriculate și întreținute în Europa. Dar nici nu prea mă dau în vânt după avioane, mai ales că drumul până la Otopeni e scump și nu e decontat la călătoriile în interes de serviciu (de aia fac 2 ore cu RATBul de noapte în loc să dau 40 - 50 lei pe un taxi).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 16:36

LanceR a scris:
p.s. mai conteaza si fabricantul... avioanele americane sunt mai fiabile
Să înțeleg că Boeing e peste Airbus?

Am zburat la LOT și Lufthansa cu Embraer, mi s-au părut interesante și destul de confortabile, chiar dacă mai mici (mai ales la capitolul spațiu de bagaje se simțea asta, că în rest, loc pentru picioare la scaune era mai mult ca la avioanele TAROMului). Chiar am nimerit o dată unul cu prize pentru laptop.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12472
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15637
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 16:42

Ce o fi as scump 4 lei un bilet pana la Otopeni cu 783 in conditiile in care la alte aeroporturi din lume platesti intre 1-10 euro un bilet la autobuz/tren.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 14 Oct 2016, 17:58

3,5 lei pe 783 + 1,3 lei pe N116 + 20 minute de mers pe jos de la N116 până acasă. Bonus, vreo 30 de minute de așteptat la Unirii în creierii nopții, în condițiile în care la 8 dimineața trebuie să fiu la muncă. Înțelegi problema?

Să nu mai zic că Otopeniul nu are decât transport expres, la suprapreț, în vreme ce toate aeroporturile care se respectă au și un autobuz cu tarif normal pentru ăia mai amărâți care nu-și permit să dea 10 euro pe expres.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Astazi la 03:53

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Informatii generale despre REGIOTRANS
Pagina 6 din 14Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-