Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2057
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4740
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 11 Ian 2017, 17:55

riciu a scris:
TVlad a scris:

Vad ca democrata, delicata si umana Europa (+ America, si restul) nu are nici o problema cu faptul ca in Singapore nu se respecta drepturile omului, banii lor sunt buni. Ca sa nu mai vorbim de Arabia Saudita. Unii europeni si-au luat rolul prea in serios si uite ca s-au umplut de islamisti si tot felul de alte specimene care, daca nu taie beregati sau pun bombe, se multumesc sa frece managlu' pe banii altora.
Contra unora din astia trebuie aplicate masuri "dure" de inspiratie "totalitara" de genul taierii ajutoarelor sociale.

Pentru cei care se plang de atentate sa se uite putin la sirieni, irakieni samd. Nu cred ca a cerut vreunul sa fie atacat. Nu si-ar dori nimeni sa stea o zi in Siria. Daca la mine e ok, mi-e foarte usor sa zic sa se duca peste x sau sa se duca peste y. Dar daca vine cineva peste mine si nu prea am cum sa apar,  tot asa mai spun? Sa vina sa ma atace z? Ma cam indoiesc. Asa ca hai sa fim coerenti, echidistanti si umani. Cu ce masura masuram, cu aia ni se va masura si noua, mai devreme sau mai tarziu. Fereasca Sfantul si de atentate dar si de razboi, oriunde pe globul asta! Oare cand Romania a fost atacata in razboiele mondiale, nu s-au trezit unii din nu stiu ce tara sa zica, atacati Romania, ca eu am pofta sa-i cuceresti? Aplicati-le masuri dure?!

Ia uite domnule, va sa zica daca viata e grea in Siria si bietii sirieni fug de acolo spre adapostul Europei, ar trebui sa ii scuzam ca se apuca de crime pe aici? Daca tot sint primiti de generoasa Germanie, de ce simt nevoia sa se razbune tocmai pe ea? Sau pe alte tari din Europa? A, da, nu tot sint criminali si teroristi, numai unii dintre ei...
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9409
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12097
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 11 Ian 2017, 18:43

TVlad a scris:
riciu a scris:
TVlad a scris:

Vad ca democrata, delicata si umana Europa (+ America, si restul) nu are nici o problema cu faptul ca in Singapore nu se respecta drepturile omului, banii lor sunt buni. Ca sa nu mai vorbim de Arabia Saudita. Unii europeni si-au luat rolul prea in serios si uite ca s-au umplut de islamisti si tot felul de alte specimene care, daca nu taie beregati sau pun bombe, se multumesc sa frece managlu' pe banii altora.
Contra unora din astia trebuie aplicate masuri "dure" de inspiratie "totalitara" de genul taierii ajutoarelor sociale.

Pentru cei care se plang de atentate sa se uite putin la sirieni, irakieni samd. Nu cred ca a cerut vreunul sa fie atacat. Nu si-ar dori nimeni sa stea o zi in Siria. Daca la mine e ok, mi-e foarte usor sa zic sa se duca peste x sau sa se duca peste y. Dar daca vine cineva peste mine si nu prea am cum sa apar,  tot asa mai spun? Sa vina sa ma atace z? Ma cam indoiesc. Asa ca hai sa fim coerenti, echidistanti si umani. Cu ce masura masuram, cu aia ni se va masura si noua, mai devreme sau mai tarziu. Fereasca Sfantul si de atentate dar si de razboi, oriunde pe globul asta! Oare cand Romania a fost atacata in razboiele mondiale, nu s-au trezit unii din nu stiu ce tara sa zica, atacati Romania, ca eu am pofta sa-i cuceresti? Aplicati-le masuri dure?!

Ia uite domnule, va sa zica daca viata e grea in Siria si bietii sirieni fug de acolo spre adapostul Europei, ar trebui sa ii scuzam ca se apuca de crime pe aici? Daca tot sint primiti de generoasa Germanie, de ce simt nevoia sa se razbune tocmai pe ea? Sau pe alte tari din Europa? A, da, nu tot sint criminali si teroristi, numai unii dintre ei...

Aici ar trebui sa se implice ONU sa le facă tabere ori în Siria ori în Turcia si să trăiască liniștii acolo in loc să dea 8000 de euro să ajungă în Europa..E ceva cusut cu ață albă ceva ce ne scapă noua sau suntem prea mici
Sus In jos
bobi



Numarul mesajelor : 399
Reputatie : 1431
Data de inscriere : 06/05/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 11 Ian 2017, 21:01

ASTA INSEAMNA GRIJA ADEVARATA PENTRU CALATORI, NU OPRIRI DE DRAGUL OPRIRILOR!

Japonia mentine deschisa o gara feroviara scoasa din uz pentru un singur pasager: o eleva de liceu pentru care trenul face doar doua opriri in aceasta statie - o data cand fata pleaca la cursuri si a doua oara cand se intoarce, relateaza site-ul citylab.com, citat de Agerpres.

De ani de zile, acest singur pasager asteapta in gara Kami-Shirataki din insula nordica Hokkaido. Totul pare a fi o scena desprinsa dintr-un film al regizorului Hayao Miyazaki.

Dar, conform CCTV News, povestea este reala si are la baza o decizie pe care Caile Ferate Japoneze - grupul care opereaza reteaua feroviara a tarii - a luat-o in urma cu trei ani.

La acea vreme, numarul pasagerilor in statia Kami-Shirataki a scazut semnificativ din cauza pozitiei sale izolate, iar serviciile de transport de marfa au incetat si ele. Caile Ferate din Japonia se pregateau sa inchida gara pentru totdeauna, cand au observat ca aceasta inca era utilizata in fiecare zi de o eleva.

Asa ca au decis sa pastreze gara deschisa pentru ea pana la absolvirea cursurilor. Compania chiar a ajustat orarul trenului in conformitate cu programul fetei.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3896
Reputatie : 4933
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mier 11 Ian 2017, 21:22

Stirea e veche, a fost discutata de multa vreme pe forum.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12403
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14488
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 12 Ian 2017, 01:09

https://en.wikipedia.org/wiki/Kami-Shirataki_Station

"In January 2016, it was reported on Chinese state broadcaster CCTV's Facebook page that the station was being kept open for the benefit of just one high-school girl who used the station to commute to and from school, and that it was scheduled to close when the girl graduated.[3] However, it was later revealed that the station in question was actually Kyū-Shirataki Station, two stops away, and there is no evidence that the timing of the closure of either station was connected with the girl's graduation"

Deci fata aia era din altă stație.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ky%C5%AB-Shirataki_Station

Iar pe JR i-a durut în dos, au închis oricum stația, care avea în jur de 10 călători pe zi.

Incredibil ce poate face propaganda chinezească (că CCTV a lansat zvonul ăsta) și preluarea de articole fără a fi verificate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu



Numarul mesajelor : 581
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3007
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 12 Ian 2017, 09:52

[quote="TVlad"]
riciu a scris:


Ia uite domnule, va sa zica daca viata e grea in Siria si bietii sirieni fug de acolo spre adapostul Europei, ar trebui sa ii scuzam ca se apuca de crime pe aici? Daca tot sint primiti de generoasa Germanie, de ce simt nevoia sa se razbune tocmai pe ea? Sau pe alte tari din Europa? A, da, nu tot sint criminali si teroristi, numai unii dintre ei...

UE a trimis "bombardele" la sirieni si nu numai, inainte de migratie.... Si oare cine sunt tarile care conduc UE? Nu cred ca Bulgaria, nici... Estonia.... Surpriza: Franta si Germania.
Nu zice nimeni ca nu trebuie triati si ca nu sunt pe acolo si oameni infiltrati sa faca rele (ghici cine are putea avea asemenea interese Wink) ).Nu voi mai continua discutia ca nu are sens; discutia fiind prea complexa si off topic. Dar zicala, cu ce masura masori, cu aia ti se va masura, sta in picioare, fie ca e vorba de teroristi fie ca e vorba de non-teroristi. Povestea ca agresorul e 100% vinovat si victima 100% nevinovata e doar o poveste, procentele variaza foarte mult, de regula vinovatia mai mare fiind a agresorului, dar nu in toate cazurile.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2057
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4740
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 12 Ian 2017, 17:16

Mai e un aspect: eu nu cred ca cetateanul francez sau german a trimis bombardeaua in Siria dar acum el trebuie sa isi suporte vecinii tuciurii. De asta "elitele" conducatoare sint acum atit de iubite de cetatenii francezi si germani.
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 235
Reputatie : 377
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Joi 12 Ian 2017, 23:44

Adrian78 a scris:
Aici ar trebui sa se implice ONU sa le facă tabere ori în Siria ori în Turcia si să trăiască liniștii acolo in loc să dea 8000 de euro să ajungă în Europa..E ceva cusut cu ață albă ceva ce ne scapă noua sau suntem prea mici

Pentru vara lui 2016, cifra acceptată a refugiaților sirieni în Turcia a fost de 2,5 milioane. O fi Turcia o țară mare, dar 2,5 milioane de refugiați sufocă inclusiv o asemenea țară. Câți ai vrea să fie, 5 milioane de sirieni în Turcia te-ar mulțumi?

Angela Merkel nu a zis că le face tabere în Turcia și Iordania, Angela Merkel i-a invitat pe toți în Germania, a apărut la televizor la o oră de maximă audiență exact cu textul ăsta. Socoteala ei a fost că Germania are nevoie de vreo 500.000 de imigranți (ceea ce reprezintă 1% din populația UE, deci chiar nu era o problemă). Însă au venit între 800.000 și 1 milion, adică dublu față de așteptările ei. Așa s-a ajuns la discuții despre distribuire și alte alea.

Când cancelarul Germaniei invită refugiații să încalce legea și să vină care cum poate în Germania, ce pretenții ai de la ONU?

TVlad a scris:
eu nu cred ca cetateanul francez sau german a trimis bombardeaua in Siria .

Tu poți să nu crezi, dar Franța și Belgia au bombardat Siria. Cine crezi că a trimis avioanele acolo? Cetățeanul de rând nu dă ordine armatei, dar există alegeri libere atât în Franța, cât și în Belgia. Mai libere decât în România, în orice caz.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6245
Reputatie : 8188
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 13 Ian 2017, 00:52

In 6 in seara asta (Cluj). Pe la Regionala se urca stimabilii boacteri. "Biletele sau abonamentele". Ii intind abonamentul (cardul). Cred ca a verificat doar daca poza era a unui baiat, cam asta a fost controlul. Poate in alte orase pot verifica respectivele carduri. Sau?...
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9409
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12097
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 13 Ian 2017, 14:13

Eu mă întreb cum ZSSk poate introduce trenuri IC fara subventie pe ruta Bratislava Zilina Kosice cu bilete gratis pentru studenți ai reduceri destul de mari pentru ceilalți călători si forțează operatorul RegioJet să se retragă?
http://www.railpage.net/zssk-vyjde-ustrety-cestujucim-odchode-regiojetu/
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 610
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 807
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Vin 13 Ian 2017, 15:57

Nu gasesc stirea de azi dimineata la Digi24, insa spunea de faptul ca pe anul 2016 aeroportul din Sibiu a avut 366 000 pasageri.Cei mai multi pe ruta Sibiu - Munchen.Lipsa drumurilor de mare viteza, orele multe petrecute în tren, i-au determinat pe români să aleagă tot mai des călătoriile cu avionul.
Un factor foarte important în alegerea avionului ca mijloc de transport principal a fost și ieftinirea biletelor de avion, ieftinire bazată pe concurența tot mai mare dintre companiile low cost.
In conditiile astea chiar daca vom avea tren de mare viteza Sibiu - Munchen, nu va amaia vea succes.A1 va fi gata 100%,cat de curand pe tronsonul Sibiu - Nadlac.Concurenta se va da intre autocar si avion.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9409
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12097
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 13 Ian 2017, 23:01

Normal ar trebui un coridor de viteza 200-220 km/h intre capitale din Europa de Est si Europa Centrala probabil Polonia Cehia vor avea in zece legaturi spre Berlin cu viteze de 200 km/h deja PKP IC testeaza Pendolino in Germania
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 235
Reputatie : 377
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 13 Ian 2017, 23:53

Un asemenea coridor e destul de complicat în practică.

Germania și Austria au rețeaua electrică la 15 kV și 16,7 Hz, în timp ce Ungaria și România au 25 kV la 50Hz, la fel ca TGV-urile din Franța. Același tren are performanțe mult mai reduse în Germania și Austria pentru că absoarbe mult mai puțină energie din rețea (aproximativ jumătate).

La momentul de față ICE-urile germane ajung la Viena, iar în curând ar trebui să ajungă și TGV-urile franceze (Paris - Viena, Paris - Bratislava) însă și ele vor avea performanțe mai reduse decât în Franța, datorită problemei cu energia electrică. Dar pentru ca un ICE sau un TGV din Viena să ajungă la Arad sau la Cluj, va mai fi probabil nevoie de 20 de ani. Sau 25-30, ca să ajungă și la București.

În Polonia ar urma să se construiască Rail Baltica, între Berlin, Varșovia și țările baltice (inclusiv legătură de feribot cu Finlanda). Probabil se va construi pentru 200 km/h, fiindcă pentru 250 km/h ar fi mult prea scumpă. Într-o lume normală, România ar trebui și ea racordată feroviar la Varșovia pe o linie de 200 km/h prin Ungaria și Slovacia, de la Varșovia fiind disponibile mai departe ambele opțiuni, atât spre Berlin, cât și spre țările baltice și Finlanda.

Dar și asta probabil tot peste vreo 30 de ani.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1486
Reputatie : 3636
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Sam 14 Ian 2017, 12:08

De ce ar avea probleme de performanta daca sunt multitensiune? Nu poate absorbi din retea un amperaj mai mare pentru a compensa voltii mai putini si astfel sa ramana acceasi putere la tractiune?
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 235
Reputatie : 377
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Sam 14 Ian 2017, 14:06

Una din probleme e frecvența rețelei. Cu cât frecvența e mai mare, cu-atât se transferă mai multă energie. Atât timp cât frecvența rețelei din Germania și Austria e doar o treime din cea a frecvenței din România, niciun tren nu va fi capabil să absoarbă la fel de multă energie, chiar dacă ai crește amperajul. Locomotiva electrică e practic un transformator, am mai menționat asta. Poți construi un transformator cu un miez de secțiune mai mare, ca să transfere mai multă energie în secundar, dar va fi nejustificat de scump. Și acel transformator cu miez de secțiune mai mare va fi întotdeauna capabil să transfere o putere mai mare într-o rețea de frecvență mai ridicată.

Exemplu practic: garniturile Thalys PBKA funcționează în ambele rețele: în Franța, la 25 kV și 50 Hz, puterea obținută este de 8.800 kW (11.800 de cai-putere) în timp ce în Germania, la 15 kV și 16,7 Hz puterea obținută este doar 3.680 kW (~5.000 cai-putere) adică mai puțin de jumătate. Asta însemnând că în Germania trenul nu mai poate atinge 300 km/h. Teoretic ar putea atinge 250 km/h, dar nici rețeaua germană nu poate livra amperaj nelimitat, așa că în practică atinge doar 200 km/h.

Pierderile prin încălzirea conductoarelor (inclusiv a transformatoarelor și motoarelor) depind de amperaj, adică orice creștere de amperaj presupune și metode suplimentare de răcire. În rezumat, dacă construiești un tren care să absoarbă 8.800 kW din rețeaua germană, același tren va fi capabil să absoarbă 20.000 kW din rețeaua franceză. Asta însemnând că acel tren ajunge să coste mult mai scump, iar performanțele lui în Franța (sau în România, când o fi să fie) vor fi întotdeauna mai bune decât în Germania sau Austria.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Astazi la 19:08

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
Pagina 24 din 26Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-