Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 44 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4332
Reputatie : 5494
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 09 Ian 2017, 18:59

Azi pe la 16.00 la fostul service Iveco situat intre Timisoara si Sag descarcau ....o locomotiva EA.
Dupa farurile centrale verticale era din Jugoslavia

Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2695
Varsta : 21
Reputatie : 3760
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 09 Ian 2017, 21:56

Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13787
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17143
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 10:35

Pai logic ca mergi la Chitila cu masina si la Satu Mare cu trenu, aici aproape e mai simplu cu masina si mai repede ajungi cu masina in schimb la Satu Mare e mai ok cu trenul ca e mult mai ieftin!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13265
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15471
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 11:02

Karpaty a scris:
la Satu Mare e mai ok cu trenul ca e mult mai ieftin!
630 km la 7 litri la 100 km înseamnă 44,1 litri * 5 lei = 220,5 și ajungi în 10 ore. La tren e 120 lei și ajungi în 16 ore. 2 oameni într-o mașină deja ies mai ieftin. Chiar dacă pui la socoteală și celelalte costuri ale mașinii (RCA, rovinietă, revizie, consumabile, amoritzarea mașinii), tot ieși mai ieftin.

În schimb, până la Chitila ai 16 km... la un consum de 9,5 litri la 100 km (deh, regim urban), te costă 7,6 lei un drum. O călătorie cu metroul și una cu RATB te costă 4 lei (dacă iei abonamente ieși mai ieftin), dacă mergi cu trenul te costă 3,4 lei, la care mai pui un bilet de troleu de 1,3 lei sau o călătorie la metrou de 2,5 lei ca să ajungi unde ai nevoie (dar și aici poți face abonamente). Numai că trenul face între 9 și 18 minute din Chitila, pe când cu mașina în 9 minute nici nu străbați toată Chitila.

Dar românul e comod, iar recenta eliminare a timbrului de mediu îl va face și mai comod, acum că hârburile din Germania vor fi mai ușor de înmatriculat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 5504
Varsta : 27
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 6575
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 11:57

@Dr2005 la Tecuci timpul poate fi mai scurt decat la Focsani ca la Tecuci vi cu locomotiva in capatul celalalt pe cand la Focsani lucrezi doar la un singur cap.

E bine ca ne arati ca sti matematica dar sa te duci cu masina la Satu Mare nu mai pui si infrastructura proasta si traficul, desigur tu ai mers in toata tara cu masina si numai tu poti face 10 ore din Capitala la Satu Mare de parca si iarna si vara mergi cu aceeasi viteza. Ai mei fost de revelion la Ocna Sugatag 2 masini hidramate si doar una normala si au facut 14 ore pana la Ploiesti si au busit si o masina din cauza la zapada si gheata. Plus oboseala una e sa conduci 10 ore iarna si alta e sa te odihnesti in tren.

Daca stai in Drumul Taberei de ce nu te dai ca exemplu cat ai face de acasa pana in Chitila cu Ratb+tren si cat ai face cu masina, dai niste exemple de te doare capul mai si faci pe desteptul aiurea. Fa un livret dala pleci la 12:00 din fata blocului + 5 min pana la statie + 3-10min de asteptare RAtb + cat mergi cu Ratb pana la Gara de Nord sa ti cont ca trebuie sa ajungi cu cel putin 9 minute inainte de plecarea trenului ca sa-l gasesti la linia la care e apoi mersul cu trenul etc ia vezi tu expertule daca pleci cu masina la 12:02 din parcare ajungi inaintea lui 5005 la Chitila ? Ce te faci daca ai treaba la 1,7 km de gara in Chitila mai adaugi 13 minute de mers pe jos.

E usor sa facem pe destepti sa fim in centrul atentiei tot timpul cu exemple fara valoare si date in graba.
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 696
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3243
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 12:39

Stai ca daca punem problema asa nici cu avionul nu e viabil in Romania din cauza distantelor scurte (pentru avion).

Caz concret a trebuit sa ajung anul trecut la Cluj. Am facut 2 ore pana la Otopeni, o ora jumate in aeroport, jumate de ora stat in avion (plimbat de la plecare la pista si de la pista la sosire), 30 minute zborul propriu zis, 30 de minute pe Cluj recuperare bagaje etc, si 1 ora pana la locul de destinatie in Cluj: 6 ore in total. Pentru 30 de minute de zbor efectiv, am pierdut 5 ore jumate.
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2695
Varsta : 21
Reputatie : 3760
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 12:46

7 litri la 100 km, ce optimist ești Smile)) Pe benzinară n-am mai văzut asta de când a trecut de 2 anișori fetița. Nu uita că treci prin o mie de sate, sătuce, orășele și orașe până la Satu Mare, unde îți crește consumul. Mai oprești la un Mc Donalds să mănânci ceva, mai prinzi un ambuteiaj din cauza vreunui imbecil care-a parcat pe avarii în intersecție, te mai trezești că e un radar și iar îi dai cu viteză mică până treci de el, etc. etc.. Nu iese nici cu 2 oameni combinația, dar cu 3 da, merge.

Uite de ex. făcusem un calcul, ca să merite să merg cu mașina București - Galați - București, acum ca student, merită doar dacă iau alți 3 oameni, și asta doar ca să ies pe 0, nu cu profit.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13265
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15471
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 13:04

Katalyn a scris:
Daca stai in Drumul Taberei de ce nu te dai ca exemplu cat ai face de acasa pana in Chitila cu Ratb+tren si cat ai face cu masina
O oră în week-end, o oră și 15 în cursul săptămânii. În condiții de trafic foarte aglomerat, probabil o oră jumate.
Cu mașina la oră de vârf într-o oră abia ajung până la Crângași. Sau aș putea să ies în Centură, dacă nu e vreo coloană pe Prel. Ghencea probabil scot vreo 40 minute din fața blocului până la gara din Chitila. Și cam o oră cu bicicleta.
Dar dacă aș locui în Chitila, probabil nu aș lucra în Drumul Taberei.

Nu am mers până la Satu Mare cu mașina, că nu am avut de ce. Durata e cea recomandată de Google.

mielutu zburator a scris:
7 litri la 100 km, ce optimist ești Smile)) Pe benzinară n-am mai văzut asta de când a trecut de 2 anișori fetița. Nu uita că treci prin o mie de sate, sătuce, orășele și orașe până la Satu Mare, unde îți crește consumul. Mai oprești la un Mc Donalds să mănânci ceva, mai prinzi un ambuteiaj din cauza vreunui imbecil care-a parcat pe avarii în intersecție, te mai trezești că e un radar și iar îi dai cu viteză mică până treci de el, etc. etc.. Nu iese nici cu 2 oameni combinația, dar cu 3 da, merge.

București - Vaslui și retur: 5,62 litri la 100 km (3 persoane în mașină, cauciucuri de vară)
București - Căciulata și retur: 6,3 litri la 100 km (doar eu, cauciucuri de iarnă, dar cu mers cu 130 km/h fix pe autostradă, deci turație mai mare și consum pe măsură, dacă mergeam cu 90 - 100 consumam mai puțin).
București - Cheia - Pasul Bratocea și retur: 7,3 litri la 100 km (cauciucuri de iarnă, 3 oameni + echipament de munte + încălzire la maxim + coloană de la Otopeni la București)
Întotdeauna cu climatizarea pe modul auto, cu farurile aprinse și radioul pornit.
Totul e calculat între 2 plinuri (cu benzină pusă până se decuplează pompa).

Vehiculul e o Dacia Logan Prestige, motor de 1.2 litri, 4 cilindri, 16 supape, 73 CP, cutie manuală. E frumos că la mașina asta de la 55 km/h la cât duce ea stai doar în treapta a 5a, de exemplu de la Târgoviște la București am schimbat vitezele doar în intersecția de la Răcari (unde se intră în DN 7) Smile)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
aris86



Numarul mesajelor : 105
Varsta : 30
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 498
Data de inscriere : 26/04/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 13:09

Ce masini aveti de consuma mai mult de 7,0 litri/100 km. Cu sandero 1,2 am facut 14 ore Bucuresti - Budapesta, cu 2 ore jumătate pauze prin Romania si 1h:30 de la intrare din oras pana la pensiune, de santier in lucru acolo.
La intoarcere aceeasi distanta am parcurs-o in aproximativ 12 ore.
Pe o distanta de 1874 km, dus-intors, consumul mediu a fost de 6,8 l/100 km. Total transport, a fost 600 ron + vignieta ungaria (10 euro).
Per total am iesit mai bine la timp fata de tren, cu o mica mentiune la dus, mai obositor, nu am reusit sa dorm noaptea din cauza emotiilor.
Distanta Bucuresti - Satu Mare este realizabila in 10 ore, dar trebuie sa tragi un pic de tine, oricum la un consum de iarna de 6,0 l/100 km, deja bate CFR-ul si la bani si la timp.
Vara consumul mediu prin tara pe 2100 km a fost de 5,6 l/100 km.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 362
Reputatie : 625
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 13:34

ciprian71 a scris:
Solutia este una cruda si greu de digerat de generatia noastra si aproape imposibil de generatia de sub 35 de ani si anume NATIONALIZAREA A TOT CE ESTE SECTOR PRIVAT.Desfintarea SRL-urilor si trecerea la un partid unic PCR.Celor ce le-au placut sa studieze istoria nationala vor intelege ca era singura solutie in 1947.

Cei cărora le-a plăcut istoria s-ar fi cuvenit să înțeleagă că prezența tancurilor sovietice în România a fost o condiție de bază atât pentru naționalizare, cât și pentru trecerea la partidul unic. Astăzi această condiție de bază lipsește cu desăvârșire. Nici măcar Rusia însăși nu mai crede în partidul unic, iar riscul unei ocupații rusești este practic zero.

A naționaliza astăzi ”tot ce este sector privat” ar presupune să naționalizezi investiții americane, germane, austriece, olandeze etc. iar asta e pur și simplu exclus. Iar a compara situația de azi cu cea din 1947 denotă necunoașterea totală a celei din 1947: nu doar alimentele erau pe cartelă, dar mulți oameni mergeau efectiv desculți pe stradă. Inclusiv în orașe, nu doar la țară. Până și stofa pentru palton era pe cartelă în 1947, ceea ce nici măcar pe vremea lui Ceaușescu nu s-a mai repetat.

Există într-adevăr o stare de sărăcie generalizată în România, dar este sărăcia corespunzătoare unui salariu mediu de 400 de euro pe lună, oamenii nu trăiesc cu 50 de euro pe lună. La 50 de euro pe lună ar putea avea succes ideea naționalizării.

Problema liniilor ferate ține de eficiența economică: un camion care iese de pe autostradă poate intra peste 10 minute pe un drum de macadam unde ultima lopată de piatră spartă a fost aruncată în urmă cu 20 de ani. Un tren nu intră deloc pe o linie unde ultima lopată de piatră spartă a fost aruncată în urmă cu 20 de ani. Trenul e un mijloc de transport mult mai artificial decât camionul, are nevoie de o infrastructură dedicată scumpă și cât de cât întreținută. Peste un anumit volum de trafic, trenul devine mai eficient decât camionul. Dar sub acel volum de trafic, trenul nu are nico șansă în fața camionului, dpdv al rentabilității economice. Cu-atât mai mult cu cât România are trenuri la nivelul european din 1970, dar camioane la nivelul din 2005-2010.
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2623
Localizare : Targu Mures
Reputatie : 5315
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 13:38

Degeaba faci cu masina mai putin daca ai doar cu nervii pe drum si nu esti in siguranta. Autostrazi nu prea exista, totii nebuni circula pe drumurile , se bag in depasire parca drumul e doar a lor. Si acuma vorbim strict de mersul cu 2 persoane sau mai multi, pentru o singura persoana pur si simplu nu merita masina daca ai cuseta cu 29de euro fie Budapesta/Viena fie Satu Mare,Mangalia etc  Putem aduce in discutie si anotimpul, nu totii prefer condusul noaptea in special iarna cand la ora 4.30 deja este intuneric.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 362
Reputatie : 625
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 13:41

Kapпaтй a scris:
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/chinese-locomotives-for-serbia-rolled-out.html

Si noi o sa ne modernizam, cand o sa zboare porcul lol! lol! lol!

Pana atunci o sa tot apara firme private cu material rulant tot mai bun.

Nu e cea mai bună comparație. Locomotivele alea sunt niște clone de Siemens fabricate în China și au fost cumpărate de o companie energetică din Serbia, pentru a transporta cărbunele propriu. N-au nicio treabă cu transportul feroviar de uz general. E ca și cum și-ar fi cumpărat Lafarge două locomotive pentru trenurile lor cu ciment.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1151
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1473
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 14:21

Warrington, imidau seama ca esti la curent cu multe lucruri din Romania dar iti spun ca-ti scapa unele amanunte.In mediu rural vorbim de un venit mediu de sub 200 euro/luna asta daca au un job.Daca nu-l au traiesc din cei 50 euro/luna.Acolo suntem cu cel putin 3 mil de suflete.Nu te lua dupa statistica unde avem somaj de 5%, arata frumos pe hartie, de invidiat fata de alte tari din vest, insa in realitate mai avem 20% somaj fara bani.Deosebirea fata de 1947 consta in relocarea a 4 mil de oameni ce lucreaza in vest si ca avem gsm in buzunar.
Trebuie doar sa fii atent la cum se zvarcoleste PSD sa faca rost de bani pentru promisiunile electorale.Una din promisiuni, slab mediatizate, o consider macabra, este programul miere pentru elevi.Deci dupa cornul si laptele, incearca sa ofere si 10g de miere pe zi.Este o metoda de a-si convinge parintii din saracia lor sa trimita copii la scoala.Sa stii ca sunt zeci de mii d efamilii care isi trimit copii doar pentru acel amarat de corn si o canuta de lapte.Nu au practic ce sa le dea de mancare.Cu acea masa la scoala mai pot salva o masa de acasa.Cam pe aici ne a adus guvernarile anterioare.Halal 27 de ani de democratie si capitalism.Oare in Marea Britanie tot asa o fi?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4332
Reputatie : 5494
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 15:15

Nu ar fi mai practic in unele cazuri sa distribuie anticonceptionale sau sa plateasca legarea trompelor sau vasectomii in anumite cazuri?

Bai ai deja 2-3 copii, nu lucrezi, esti beat/a mereu, conditii inumane de trai, treci la aparat ca n-o sa cheltuie statul cu tine si ce vine din urma ta, la nesfirsit.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 362
Reputatie : 625
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 10 Ian 2017, 15:18

ciprian71 a scris:
In mediu rural vorbim de un venit mediu de sub 200 euro/luna asta daca au un job.Daca nu-l au traiesc din cei 50 euro/luna.Acolo suntem cu cel putin 3 mil de suflete.Nu te lua dupa statistica unde avem somaj de 5%

Personal, nu dau doi bani pe statistici. Dar știu niște sate aflate la 100 km de București unde practic nu lucrează nimeni. Se găsește oricând de muncă pentru 12 mil.pe lună pentru bărbați și pentru 7 mil.pe lună pentru femei, dar pur și simplu nu merită. Acei oameni preferă să dea 100 euro pe an șpagă la medic pentru un certificat de handicap și primesc 100 de euro pe lună. Mai găsesc de săpat un șanț la o vilă sau de construit un gard la altă vilă, mai au și grădina de pe lângă casă și trăiesc ei cumva, fără să aibă nevoie de acei 12 mil.pe lună care le-ar ocupa toată ziua pe foarte puțini bani. E adevărat, oamenii aceia se uită la Antena 3 și votează PSD. Dar nu se zvârcolesc de foame pe stradă, am mâncat împreună cu ei și pot să-ți spun că mânâncă destul de decent.

În mediul rural banii au o valoare mult mai mare decât în orașele mari. 100 de euro e egal cu zero în București, dar în acele sate aflate la 100 km de București aceeași sută de euro cumpără suprinzător de multe lucruri. Când nu dai bani pe iPhone7 sau Galaxy S7, o sută de euro ajunge pentru surprinzător de multe, mai ales când nu plătești chirie și întreținere.

În acele sate se plătește 70 de lei pe zi plus mâncare și ceva de băut pentru lucrul cu ziua la câmp. Iar pentru lucrări mai cu pretenții, gen instalația electrică sau sanitară la o vilă, am auzit și scoruri de 150 - 200 lei pe zi. Oamenii nu refuză de proști acei 12 mil.pe lună, îi refuză pentru că au alternative mai bune.

ciprian71 a scris:
 sa fii atent la cum se zvarcoleste PSD sa faca rost de bani pentru promisiunile electorale.
... Oare in Marea Britanie tot asa o fi?

Tot ce poate face PSD astăzi este inofensiv comparativ cu situația de pe vremea lui Văcăroiu (1993-1996). Erau vremuri mult mai grele, iar ăștia 4 milioane de români plecați din țară trimit înapoi cam 6 miliarde de euro pe an, ceea ce pe vremea lui Văcăroiu era de neimaginat.

Marea Britanie nu a construit comunismul timp de 45 de ani. A naționalizat și ea transporturile (inclusiv rutiere) în 1948, dar încet-încet le-a privatizat înapoi pe toate. Inclusiv căile ferate, transporturile aeriene și telecomunicațiile. Iar când a rămas fără bani, pe vremea lui Margaret Thatcher, a scos la vânzare locuințele de stat, oferindu-le chiriașilor la jumătate de preț.

O țară funcționează pe baza banilor pe care-i produce, iar naționalizarea e cea mai neroadă idee pentru că garantează sărăcia. Naționalizarea poate fi uneori necesară din motive politice, astfel încât în momente când unii primesc alimentele pe cartelă și umblă desculți să nu izbucnească revolte fiindcă alții poartă blănuri și merg la restaurante de lux. Dar imediat ce se poate asigura hrana și încălțămintea pentru toată lumea, economia trebuie lăsată să funcționeze liber. Fără naționalizări și alte prostii.

În România e o problema de educație și mentalitate, ideile lui Keynes au succes astăzi la public, deși ele au fost utile doar imediat după război. În plus, copiii celor care au votat FDSN în 1992 au astăzi vârsta pe care o aveau părinții lor atunci și votează la fel. Adică PSD. Însă asta e o problemă tranzitorie, ea se va rezolva în următorii 8-10 ani de la sine. Dincolo de statistici, economia României nu e într-o stare proastă, doar fiscalitatea e excesivă, astfel încât în multe cazuri nu merită să lucrezi sau nu merită să desfășori o activitate economică pe care tocmai fiscalitatea o face neprofitabilă.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mar 10 Ian 2017, 15:44, editata de 4 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
Pagina 21 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 44 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-