Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
cristy79



Numarul mesajelor : 1241
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2659
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 07:46

Am citit si eu scurtul interviu cu acest domn, care inteleg ca se afla la conducerea nou-infiintatei Autoritati de Reforma Feroviara, unde s-au creat probabil niste posturi pentru cine trebuie, iar cuvantul "reforma" imi provoaca fiori... What a Face  

Cu privire la cadentare: sunt rute pe care poate ar merge, dar pe majoritatea pur si simplu nu exista calatori pt asa ceva, fara sa mai zicem ca nu exista material rulant, personal etc Trenuri spre Constanta din ora in ora ca sa care ce? Iarna abia se umplu trei vagoane la interval de cateva ore... Iar spre Brasov la jumatate de ora...  Basketball cred ca trebuie sa le trecem la categoria "cel mai bun Master Plan din Europa" lucru care nu are cum sa nu starneasca zambete, cel putin.

Privitor la autobuze: sa analizam cele doua rute enumerate de personajul in cauza. Constanta-Mamaia: anul acesta am fost de cateva ori acolo si sistemul e foarte bun asa cum e. Sunt autobuze dese care pleaca de langa gara, cele etajate costau 1.5 RON deci cat RATB-ul din Bucuresti si veneau din jumatate in jumatate de ora. Deci problema e rezolvata... nu am inteles de ce sa merg cu autobuzele CFR-ului, poate doar daca nu cumva s-au gandit sa mai scumpeasca nitel biletul sa includa si asa-zisul lor autobuz. Deci hai sa inventam solutii la probleme care nu exista. Brasov-Bran: aici intr-adevar autobuzele firmei Codreanu nu pleaca de langa Gara Brasov ci din Bartolomeu, sa zicem ca aici ar fi o idee sa se mearga pe asa ceva. Am mai auzit ideea cu autobuzele vanturata si mai demult, desi intr-adevar nici eu nu stiu sa fie inclusa oficial in Master Plan. O fi printre "ajustarile fine" de care vorbea personajul.

Deci afirmatiile din interviu trebuie luate cu multa circumspectie. Astfel de personaje ajung in aceste posturi create special pe cu totul alte merite, politice sau de alta natura. Nu stiu daca este si cazul de fata - dar afirmatia cu cel mai bun Master Plan din Europa (pentru printre cele mai proaste cai ferate din Europa) e un semnal de alarma...  Sad

http://m.ziuanews.ro/stiri/ciolo-a-pus-un-profesor-de-geografie-s-conduc-autoritatea-de-reform-feroviar-553645
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7765
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 09:59

Adrian78 a scris:
Lancer ce e cu campania antiTarom de vreo 2 zile?Îmi dau seama că 5 avioane au avut probleme dar cred că au mai fost momente din astea fără atât tamtam
Totuși mi se pare enorm cheltuielile pentru mentenanță 200 de mil de lei adică 30% din cheltuielile firmei
Oare de ce nu se închiriază avioane mai noi sau cineva tine rable astea doar ca să scoată niște bani pe seama reparațiilor?

Intr-adevar,suntem supusi unei campanii de denigrare,ale carei scopuri inca nu le stiu
Problemele tehnice nu au fost unele de natura a periclita viata pasagerilor
ATR-urile sunt destul de uzate,fiind exploatate intensiv pe curse interne.
Chiar daca inchiriezi avioane,cele vechi tot trebuie intretinute,deci consuma resurse si cat timp stau la sol.Trebuie sa le faci controalele zilnice,saptamanale si sa inlocuiesti piesele carora le expira resursa
Acum,se plateste tribut unei lipse de strategie in ceea ce priveste personalul tehnic
Cei experimentati ies la pensie(de exemplu,un tehnic ce lucreaza inca de la terminarea liceului/facultatii,poate iesi la pensie pe la 55 de ani),iar tineret nu a mai venit(cu mici exceptii,care insa au prins mai intai lucruri ma putin frumoase de la cei vechi
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 713
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3354
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 10:30

Warrington a scris:

A fost aplicată cu succes pe vremea când transportul feroviar era profitabil în sine. Adică folosirea autobuzelor a mai adus CFR niște pasageri în plus. Mijloacele auto erau echivalentul unor linii secundare suplimentare, destinate să aducă pasageri în gările mari.

La momentul de față, când CFR abandonează liniile secundare către operatori privați, e pur și simplu prostească ideea de a crea astfel de pseudo-linii secundare rutiere. Acel domn e un politruc de doi bani care n-a creat în viața lui vreo activitate economică reală, în care clientul să cumpere într-adevăr produsele sau serviciile oferite.

Prioritatea actuală pentru CFR ar trebui să fie transportul competitiv pe liniile principale, astfel încât trenul să fie preferat în primul rând între orașele mari.  Acel domn nu înțelege poziționarea corectă pe piață a unui agent economic. CFR e cel mai mare operator feroviar și scopul lui ar trebui să fie acela de a deveni și mai mare pe domeniul feroviar, nu acela de a deveni operator rutier. Aventura cu autocarele va înghiți aiurea niște resurse.

Este exact ca și cum o uzină de camioane ar fabrica și biciclete. Pentru asta ar avea nevoie de niște dotări în plus, iar banii cbeltuiți cu acele dotări pentru biciclete ar fi fost mult mai bine folosiți pentru a face camioane mai competitive.

Intradevar inca era profitabil transportul feroviar de calatori ,insa ,liniile rutiere,erau catre si complementare unor destinatii fara legatura feroviara gen Iasi- Saveni, Darabani, Piatra Neamt-Targu Neamt ,si probabil si astazi ar putea fi asemenea legaturi complementare .
Rezolvarea mai simpla a legaturilor pe secundare cu trafic mic de calatori poate fi facuta prin transportul cu automotoare de capacitate medie/mica functie de numarul mediu de calatori/zi ,asa cum au facut alte administratii feroviare si nu abandonarea lor sau transformarea in transport rutier .
Nu inteleg punctul intre biciclete+camioane si tren+autocar scratch
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 294
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 16:12

Când tu produci camioane, producția de biciclete te va aduce în fața concurenței de pe o piață inferioară, unde tu n-ai avea de fapt ce căuta. Și unde vei pierde bani, pentru că n-ai să fii în stare să cobori la nivelul faunei din acel domeniu.

Când se va apuca de transport cu autocarul, CFR se va trezi în fața unei concurențe de nivel mult inferior și va pierde bani inevitabil. Cine te împiedică să urci în tren la Sighișoara dacă ai venit cu un microbuz non-CFR de la Tg.Mureș? Există trasee rutiere pe care nu vrea nimeni să le opereze în absența autocarelor CFR?

O mulțime de autocare și microbuze îți aduc în prezent pasageri în gările mari fără ca tu, CFR, să cheltui niciun ban pentru asta. Vrei neapărat să cheltui și bani sau care e șmenul? Sunt microbuze și autocare câte vrei între Tg.Neamț și Piatra-Neamț. Ce vor face alea CFR, vor pierde bani care în prezent nu se pierd? Oamenii din Tg.Neamț se duc de-obicei în Pașcani să ia trenul fiindcă e mai aproape și au mult mai multe opțiuni decât în Piatra-Neamț. Dar dacă n-ai umblat niciodată prin Tg.Neamț, normal că ai să inventezi exemple aiurea.

Pe vremea când CFR folosea autobuze, oamenii n-aveau cu ce ajunge în localitățile respective. Acum au și încă mult mai ieftin.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12031
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14065
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 18:19

Traseele autobuzelor interjudețene și intrajudețene în interiorul localităților sunt stabilite de primăriile respective. primăria Brașov nu o să dea în veci autorizație pentru curse spre Bran din fața gării Brașov, pentru că și-ar lăsa RATBv-ul și taxiurile fără obiectul muncii. La fel și cei din Constanța sau de prin alte părți.

Nu știu ce pricepere are domnul ăsta de la ARF, dacă e cine cred eu că e, e cel căruia i-am explicat de ce e greșit ce scrie în Master Plan și el o tot ținea pe a lui (de exemplu, o ținea sus ți tare că cu mașina din fața ușii până în Constanța nu ai cum să faci mai mult de o oră jumate, dar cu trenul sigur faci 5 ore că îți ia mult să ajungi la gară). Nu știu nici cine a făcut acest proiect de OUG sau ce o fi de înființare ARF, că direcția de specialitate clar nu l-a făcut.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 294
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 20:30

CFR ar trebui să aibă obiective foarte concrete, soluții clare pentru îndeplinirea acelor obiective și termene pe care să și le propună pentru îndeplinirea lor.

De exemplu, dacă în prezent sunt necesare 4h45min de la București la Bacău, să existe o listă foarte clară cu lucrările care trebuie realizate pentru a obține 4h20 min peste 6 luni sau 3h50min peste 2 ani. Chiar dacă în cele din urmă termenele vor fi depășite, existența unui obiectiv clar tot va face ca el să fie atins, chiar dacă după 8 luni sau după 3 ani, deci cu întârziere.

Nicio soluție nu trebuie ignorată pentru a crește performanțele, de exemplu trenuri care să nu oprească deloc în Ploiești, Focșani sau Adjud ci doar în Buzău și Bacău (nu pretind că asta e cea mai bună, am dat doar un exemplu). Unele trenuri mai lente vor opri și în Ploiești, Focșani și Adjud, dar măcar 1-2 trenuri pe zi trebuie să obțină cel mai bun timp posibil, astfel încât omul să vadă clar că există și tren care face 3h50min între București și Bacău, chiar dacă acel om va circula cu unul care face 4h15min.

La lungimea căilor ferate din România, dacă și-ar propune astfel de obiective concrete pe fiecare tronson de magistrală, CFR ar avea destulă activitate pentru 50 de ani de-acum încolo și ar avea o creștere permanentă a numărului de pasageri, n-ar mai bate câmpii cu autocare verzi pe pereți.

Un exemplu din Anglia interbelică: compania LNER ajunsese să ofere curse fără nicio oprire între Londra și Edinburgh (cam 400 de mile, deci vreo 650 km) modificând inclusiv locomotivele pentru asta: un coridor de nici jumătate de metru lățime făcea legătura prin tender cu primul vagon, astfel încât echipajul locomotivei să poată fi schimbat din mers. Iar asta la locomotive cu abur, în urmă cu peste 80 de ani! Dar ”dacă vrei cu-adevărat, poți”.

Ferestruica rotundă care se vede pe tender în dreapta sus e de la acel coridor de trecere:


Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9195
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11830
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 22:07

Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 713
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3354
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Dum 16 Oct 2016, 22:53

Warrington a scris:
Când tu produci camioane, producția de biciclete te va aduce în fața concurenței de pe o piață inferioară, unde tu n-ai avea de fapt ce căuta. Și unde vei pierde bani, pentru că n-ai să fii în stare să cobori la nivelul faunei din acel domeniu .
Apropo CFR are si el ceva istorie in domeniul curselor de lung parcurs  ,cu o masina Pacific doua echipe pe masina cu directorul Directiei tractiune in cabina pe toata distanta si un tren de vreo 250 t .ceva mai de clasa decat cel englezesc !

Când se va apuca de transport cu autocarul, CFR se va trezi în fața unei concurențe de nivel mult inferior și va pierde bani inevitabil. Cine te împiedică să urci în tren la Sighișoara dacă ai venit cu un microbuz non-CFR de la Tg.Mureș? Există trasee rutiere pe care nu vrea nimeni să le opereze în absența autocarelor CFR?

O mulțime de autocare și microbuze îți aduc în prezent pasageri în gările mari fără ca tu, CFR, să cheltui niciun ban pentru asta. Vrei neapărat să cheltui și bani sau care e șmenul? Sunt microbuze și autocare câte vrei între Tg.Neamț și Piatra-Neamț. Ce vor face alea CFR, vor pierde bani care în prezent nu se pierd? Oamenii din Tg.Neamț se duc de-obicei în Pașcani să ia trenul fiindcă e mai aproape și au mult mai multe opțiuni decât în Piatra-Neamț. Dar dacă n-ai umblat niciodată prin Tg.Neamț, normal că ai să inventezi exemple aiurea.

Pe vremea când CFR folosea autobuze, oamenii n-aveau cu ce ajunge în localitățile respective. Acum au și încă mult mai ieftin.

Încă nu inteleg cum ai sa transpoti marfa cu bicicleta ...
 Nu E vorba de cheltuit bani pe pierdere ,e un castig, cel putin de imagine !
 Nu e nimic inventat si nici nou ,cel putin nu pentru mine ,poate daca ai curiozitatea sa cauti in pic ai sa regasesti detalii despre subiectul asta Direcția autovehicule CFR ,si mai vorbim după .
Îmi permit sa ma îndoiesc ca esti asa de ''informat '' pe cat vrei sa arăți ,ca sa nu vorbim de alte chestiuni ... gen Cluj Bacău lgv sau superlinia 511 .


Ultima editare efectuata de catre @ndrey in Dum 16 Oct 2016, 22:58, editata de 1 ori (Motiv : Informatii suplimentare)
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 294
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 17 Oct 2016, 00:07

@ndrey a scris:
Încă nu inteleg cum ai sa transpoti marfa cu bicicleta ... .

Well, asta e o mărturie despre capacitatea ta de înțelegere Laughing
Uzina de camioane nu transportă marfă, ea doar produce camioanele

@ndrey a scris:
Îmi permit sa ma îndoiesc ca esti asa de ''informat '' pe cat vrei sa arăți ,ca sa nu vorbim de alte chestiuni ... gen Cluj Bacău lgv sau superlinia 511 .

Despre 511 nu știu la ce te referi, iar despre LMV Cluj - Bacău o să apară în cursul anului viitor un site special dedicat. Pe forumuri se pare că e pierdere de vreme.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 713
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3354
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 17 Oct 2016, 08:27

Warrington a scris:
...

Well, asta e o mărturie despre capacitatea ta de înțelegere  Laughing
Uzina de camioane nu transportă marfă, ea doar produce camioanele

[/quote]

Ceva spune ca esti pe pana subiect,si putin probabil sa ne faci sa credem ca e ceva asa cum susții !
Pardon dar vad ca încerci sa te convingi singur ca esti suprem la batut câmpii ,sau ai rămas fara opțiuni constructive la linia aia de viteza ...,au mai fost altii pe aici care aveau acelasi aer suprem ,lupul isi schimba părul da'năravul ba'!
Succes la visat in privat! Cool
Sus In jos
DAS 2011



Numarul mesajelor : 222
Reputatie : 2129
Data de inscriere : 18/09/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 17 Oct 2016, 18:12

Ofensiva avioanelor atat pe rutele interne cat si externe este un lucru pozitiv si trebuia sa se produca de 10 ani, este clar o alternativa la mobilitatea populatiei intre destinatii aflate la mai mult de 400 km.departare. Si nu are de suferit doar CFR-ul, nu isi au loc lamentarile, transportul feroviar trebuie sa se pozitioneze pe segmentul pe care reuseste sa fie competitiv. Nu am auzit vaicareli din partea firmelor de transport auto international ( Eurolines, Atlassib ) care au pierdut foarte multi clienti spre Europa, clienti mai ales din jumatatea de est a tarii care acum pleaca de pe aeroporturile din Bacau, Iasi, Suceava si Otopeni. Transportatorii auto au ramas mai mult cu partea de mesagerie. Iar toata aceasta densitate de curse aeriene dinspre orasele mari spre Bucuresti este sustinuta si de cei care au renuntat la masina personala pentru a ajunge in Capitala !
Si acum va urma reversul medaliei, aeroporturile interne nu sunt pregatite pentru viitoarele valori de trafic, aglomeratia va fi mare, va fi nevoie de investitii masive care vor scumpi taxa de aeroport. La cate ore de zbor efectueaza, avioanele vor necesita reparatii tot mai scumpe,in consecinta numarul biletelor de 10 euro se va reduce.
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 294
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 17 Oct 2016, 22:24

Aeroporturile sunt mult mai ieftine decât autostrăzile. Cu 50-60 de milioane de euro faci un aeroport de stă pisica în mustăți, în timp ce cu aceeași sumă abia construiești 10 km de autostradă. Până la urmă pista e ca și cum ai construi 3 km de autostradă.

Cât despre taxe, la câteva sute de mii sau 1 milion de pasageri anual și la câteva mii de mișcări de aeronave cât e normal să aibă un aeroport regional care se respectă, se adună ceva bani.

http://www.aeroport.ro/wp-content/uploads/2015/06/160706134149.pdf

3 euro pe tonă nu pare mult pentru o aterizare, dar mai costă 1,5 euro pe tonă și iluminarea, avionul are 50-60 de tone și tot așa. Plus taxele pe cap de pasager.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 393
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 535
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Vin 21 Oct 2016, 12:31

imi permit sa va relatez mai pe scurt daca se poate spune asa o lectura a doi ziariști de la Le Monde ce au parcurs nouă țări în 5 zile cu compania Ryanair.Mie mi-a placut povestea lor si mi-ar face placere s-o impartasesc si voua.

Europa în stil Ryanair

Cu prețurile sale aparent imbatabile, compania aeriană a devenit un instrument esențial al mobilității europenilor. Dar cum arată Europa low-cost? Doi ziariști de la Le Monde au parcurs nouă țări în 5 zile pentru 500 de euro. Povestea lor.
Le Monde
Înconjurul Europei pentru 500 de euro. A pune piciorul pe pământul a nouă țări în cinci zile. A face plajă (scurt) în Sicilia, a vedea schimbarea gărzii de la Palatul Buckingham, a se plimba prin cartierele populare din Porto. În aceeași zi, a lua micul dejun în Letonia, a mânca la prânz cartofi prăjiți în Belgia și a se înfrupta cu tapas seara în Catalonia. O singură companie aeriană face posibilă o astfel de călătorie: Ryanair. Ziarele au scris mult, în ultimii ani, despre metodele fruntașului low-cost: utilizarea subvențiilor mascate, disprețul său pentru contribuțiile sociale, felul lui de a jongla cu normele europene... Tot atâtea practici care ar permite companiei să propună tarife imbatabile clienților săi. Care sunt mai numeroși decât oricând (73,5 milioane de pasageri anul trecut). Și totuși ar fi greșit să credem că utilizatorii Ryanair sunt câștigători de fiecare dată. Între prețurile promise de afișe și sumele plătite la final, diferența poate fi mare. Tarifele indicate de noi, pentru bilete cumpărate mai mult de o lună înainte de plecare, includ multe "extra-uri": taxe de aeroport, taxe de înregistrare on-line, costuri administrative ca urmare a utilizării unui card de credit... A zbura la bordul unui Boeing 737-800 al companiei irlandeze – model unic, din motive de reducere a costurilor – este o experiență aparte. Cel mai bun mod de a-și da seama rapid de acest lucru este de a utiliza intensiv Ryanair. De a sări de la un aeroport la altul într-un ritm rapid. De a călători în centrul orașelor de destinație. De a lua bine înțeles masa la bord. Și de a interacționa cu alți utilizatori. Nouă zboruri la program, 12 000 km în total: legați-vă centurile!
ZIUA 1: ANXIETATEA EXCESULUI DE BAGAJ
Nu se poate începe altfel odiseea decât la Beauvais, eldorado low-costului găsit după 1h15 cu autobuzul de la Porte Maillot, aproximativ cu două ore înainte de primul nostru zbor (spre Sicilia), precum este recomandat. A pierde timp între două terminale depărtate de traseele tradiționale face parte din cotidianul călătorului econom. Două ore pentru a controla tot și a te asigura că nimic nu lipsește.
În special tichetul de îmbarcare pe care fiecare client trebuie să îl fi imprimat de pe Internet: un moment de uitare, și imprimarea pe loc (de către Ryanair) va costa 40 de euro, ceea ce este cam scump pentru o foaie de hârtie A4. Aceeași sumă va fi cerută pentru orice bagaj de cabină care nu respectă dimensiunile (55 cm Ś 40 cm Ś 20 cm) și greutatea (10 kg) autorizate de companie. Împreună cu Paolo, prietenul fotograf, am petrecut momente intense în ziua precedentă schimbând cămăși și electronice pentru a ne echilibra bagajele, ajunse la greutatea ideală de 10,1 kg fiecare. Vreun șef de escală zelos ne va căuta oare nod în papură pentru cele 100 de grame în plus? Sau pentru cei 2 cm în plus pe care-i are valiza mea? Paolo, cel puțin, nu are această problemă: el a cumpărat "sacul de cabină oficial" vândut de Ryanair pe site-ul său. La prețul forte: 79 de euro pentru un obiect din poliester.
Dar astfel se petrec afacerile aeriene: un călător stresat este un bun platnic. O ecuație de care Ryanair a tras cât a putut, dezvoltând diverse servicii de valoare îndoielnică: SMS de confirmare, îmbarcare prioritară... și asigurare de-a casei . La Beauvais în acea dimineață, lipsa de control minuțios – dacă nu cu ochiul liber – este aproape dezamăgitoare. Și dacă tot ce am auzit și citit despre faimoasa "fermitate" Ryanair este doar literatură? Răbdare... La coadă, cuplul din fața noastră are lucruri de spus despre subiect. Clémentine Courbin și Redouane Abdat, studenți în Masterat de Afaceri Internaționale la Paris-Dauphine, nu au fost nemulțumiți de tranzacția lor în urmă cu o săptămână: două călătorii dus-întors Beauvais-Trapani pentru 200 de euro.Dar pentru un motiv necunoscut – greșeală de tipar? Bug informatic? – prenumele ei a ajuns în căsuța pentru numele prietenului ei în momentul rezervării. Corectarea biletului eronat i-a costat... 100 de euro în plus. "Am sunat serviciul reclamații, un call-center situat în străinătate unde oamenii vă toarnă răspunsuri gata făcute. Ei nu ne-au acordat nicio atenție, în ciuda bunei noastre credințe. Este prima oară când am călătorit cu Ryanair. Și de asemenea ultima oară", bombăne tânăra.
Un al doilea zbor identic cu cel dinainte (și cu cele care vor urma), cu diferența că acesta este nocturn. Iar a dormi într-un aparat Ryanair nu este ușor. Utilizarea scaunelor ne-rabatabile se dovedește a fi un calvar pentru cervicale la sfârșit de zi. Dar ce vreți: trebuie îndesate cât mai multe persoane într-un avion pentru a avea prețuri avantajoase. Care vor fi și mai avantajoase atunci când se vor vinde locuri în picioare, o idee evocată în 2009 de către Michael O'Leary, agitatul patron Ryanair. Deci, a dormi nu este ușor nici când, la fiecare 10 la 15 minute, echipajul vine să-ți "vândă" ceva. Ryanair își realizează 20% din cifra de afaceri (3,6 miliarde de euro) prin vânzarea de produse auxiliare. Să trecem peste gustul sandvișurilor, invers proporțional cu prețul cerut. Pe Ryanair, se pot cumpăra de asemenea țigări electronice ("Vești bune pentru fumători!", se entuziasmează cu moliciune o stewardesă), cartele telefonice (mult mai avantajoase decât "abonamentele dumneavoastră astronomice", se înflăcărează un steward începător). Dar topul – produsul pilot "a cărui publicitate ați văzut-o probabil la televizor" – este un ceas de mână făcut dintr-o piatră fină care îmbunătățește (cităm) "somnul", "relaxarea","meditarea", "concentrarea", "vitalitatea"... Și chiar și "detoxificarea naturală a organismului". Hai să sărbătorim această achiziție – 12 euro – savurând un sandviș cald mozzarella-roșii cu incomparabilele proprietăți ale cauciucului! N-avem nimic de temut, din moment ce avem ceasul.

ZIUA 2: DILEMA TRANSFERULUI
Apropiindu-se de Londra, este posibilă obținerea în zbor a unor bilete de tren, cu reducere, pentru a ajunge în capitala britanică: 16 lire sterline un dus, în loc de 21 de lire la aeroportul Stansted. Călătoria durează 45 de minute. Ceea ce înseamnă de două ori mai rapid decât cu autobuzul, mai ieftin (9 lire sterline). Optăm pentru autobuz... Și deci 1h40 de acordeon până la Victoria Station. Asta face parte din viața low cost, ne va explica Simon Rajbari, 24 de ani, student sloven (în jurnalism) abordat în mijlocul unei călătorii de lungă durată . Înapoi la Stansted (cu trenul de data aceasta), o vizită a aeroportului este de rigoare. Locul este hub-ul principal Ryanair: sunt disponibile 109 destinații din 165 de referințe în catalog. Este și un centru comercial uriaș plin de magazine și restaurante. Călătorilor imprudenți, terminalele internet le propun imprimarea tichetelor de îmbarcare în schimbul a minim patru lire sterline. Introduceți 50 de pennies într-o balanță pentru a vă cântări valiza. Și dublu într-un automat pentru un lot de punguțe destinate șampoanelor și pastelor de dinți care trebuie acum să fie izolate. O liră punga de congelator, record mondial! Avionul spre Riga a decolat la timp. Și ajunge la destinație cu mai mult de 20 de minute mai devreme. Ca întotdeauna în astfel de cazuri, un aer de fanfară răsună în difuzoarele 737-lui pentru a sărbători victoria asupra punctualității. "Compania aeriană punctuală" – sloganul său – se mândrește de a fi campionul acestei categorii, cu peste 90% din zboruri care sosesc la timp.
ZIUA 3: HUSARI PE CER
Riga merită să fie cunoscută, în special pentru clădirile Art Nouveau ale arhitectului Mihail Eisenstein (tatăl cineastului). Destinație low-cost foarte apreciată, orașul este plin de viață la sfârșit de săptămână, de turiști occidentali atrași de alcoolul ieftin și de frumusețea letonelor. Dar în acea zi la aeroport, face senzație un grup de vreo zece pasageri îmbrăcați în... husari ai Primului Imperiu. Ei sunt ruși și se pregătesc să-și ia zborul spre Charleroi, de unde se vor îndrepta către Waterloo pentru reconstituirea anuală a bătăliei din 1815. Băieții nădușesc sub dolmane și șakouri. De ce naiba nu și-au pus costumele în bagaje în cala avionului ? Apăi de! "Pentru a face economii", a spus unul dintre ei. La 20 de euro pe kilogram de excedent de bagaj, e mai bine să-ți încarci umerii decât ranița... Plecați de la Sankt-Petersburg sau de la Moscova cu trenul, fiecare a făcut o duzină de ore de drum pentru a ajunge la terminalul Ryanair cel mai apropiat. Călătoria lor spre Belgia îi va costa 250 de euro de persoană dus-întors, toate taxele incluse. "De patru ori mai puțin decât dacă plecam cu avionul din Rusia. Și călătoria este mai scurtă. Înainte, făceam trei zile și trei nopți cu autocarul", povestește liderul grupului, Oleg Sokolov. Husari pe cer, de ce nu? Vectori de democratizare aeriană, avioanele Ryanair de mediu curier transportă o mai mare varietate de oameni decât s-ar putea crede. Sportivi în tranzit, îndrăgostiți plecând la aventură, grupuri de pensionari în căutare de soare, oameni de afaceri, familii numeroase, prelați... Compania irlandeză seduce dincolo de clientela ei istorică, adică tineri lefteri, care rămân totuși baza.
Echipajul, la rândul lui, face ce poate. Rolul său seamănă mai mult cu cel al unor vânzători de stradă decât cu cel de stewardese consacrate bunăstării utilizatorilor. A le vedea mâncând în spatele aparatului mâncare adusă de acasă în Tupperware (cutii de plastic) este destul de trist. Dar să boicotezi compania din acest motiv? "Majoritatea călătorilor nu sunt conștienți de condițiile de muncă ale angajaților, și chiar dacă ar fi, nu le-ar păsa. Problema morală rămâne mult în urma prețului biletului. Este foarte dificil să reziști unor astfel de oferte atunci când ești student, tânăr salariat sau pensionar. Ryanair este reprezentativă a societății noastre "globale" și capitaliste în care totul se cumpără și se consumă în detrimentul aspectului uman. Această ideologie se răspândește în mentalitatea oamenilor, care preferă poate să-și spună că, de data aceasta, ei sunt cei care profită". Iar despre el? "Nu am de ales: pot călători numai prin Ryanair și companii similare, din motive pur financiare".
Ziua 4: Dijmele incompresibile
Este adevărat că, având trei copii mici, Liam și Deirdre Ryan nu aveau altă alternativă pentru a pleca în vacanță departe de a lor verde Erin. El conduce o mică întreprindere de construcții în nordul Dublinului, ea predă irlandeza în școală. Familia Ryan, cu toate acestea, este proprietara unui rulote.
"Dar trecerea spre continent ajunge la 1700 de euro. La care trebuie adăugate motorina care crește tot timpul, locul în campinguri... ", explică tânărul. Zborul dus-întors în Catalonia, prin aeroportul din Reus (la 1h20 de Barcelona cu autocarul), i-a costat pe membrii Ryan 1100 de euro. "Un preț rezonabil. Cel mai ieftin pe care l-am putut găsi", se consolează Liam, care ar fi sperat bineînțeles să facă o afacere și mai bună.
În al doilea rând, călătoria în grup nu comprimă diversele taxe existente. Astfel, comisionul perceput de 6 euro pentru utilizarea unui card de credit (cu excepția Mastercard Prepaid): chiar dacă o singură plată este făcută pentru mai multe bilete, cumpărătorul va plăti această dijmă incompresibilă pentru fiecare dus și fiecare întors și fiecare pasager! Idem pentru înregistrarea on-line, facturată de asemenea 6 euro, și înmulțită cu numărul de călătorii efectuate. Adăugați una sau mai multe valize în cală (între 15 și 40 de euro în funcție de greutate, perioadă, număr...) și nota va fi și mai sărată. Acum înțelegem mai bine de ce pasagerii se preocupă atâta de gratuitatea bagajului de cabină.
Ziua 5: Vatry, atât de departe de Paris
O călătorie trebuie terminată frumos. Cunoșteam aeroportul din Vatry (Marne) fiindcă asistasem anul trecut la deschiderea de noi linii comerciale în acest terminal dedicat transportului de marfă. Nu ne aminteam că a ajunge la Paris, situat la 160 de km, era atât de greu. Destinația, botezată totuși "Paris-Vatry (Disney)", este destinată turiștilor care doresc să viziteze Disneyland și/sau capitala.
Avionul venind de la Porto a aterizat la ora exactă: 15h05. Patruzeci și cinci de minute mai târziu, pornește singurul mijloc de transport direct spre Paris: un autocar presupus să ajungă la baza Turnului Eiffel la... 19h45, deci la 4h40 după aterizare! Vehiculul trebuie să deservească în treacăt trei hoteluri Disney. Așa cum spune cu o prospețime dezarmantă o angajată a aeroportului: "Dacă aveți timp, este simplu". Sigur. Avem și altă soluție: să fugim cu autobuzul până la gara din Châlons-en-Champagne, și apoi să prindem un tren spre Gare de l'Est. Cu toate că prețul acestui ultim transfer (36.90 euro) este mai mare decât prețul ultimului nostru zbor (32.50 euro).
SFARSIT.

Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7765
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 21 Oct 2016, 14:24

lenesul mai mult alearga,scumpul mai mult pagubeste....
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 294
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Vin 21 Oct 2016, 15:27

Sunt o mulțime de comentarii răuvoitoare în acel articol.

Serviciile disponibile contra-cost pe aeroport (gen cântărirea proprie a bagajelor) nu au nimic de-a face cu compania aeriană. Modul cum își tratează compania angajații (în general tineri și destul de prost plătiți) poate fi criticabil, însă nu are legătură cu condițiile de zbor oferite. Până la urmă, 73 de milioane de pasageri nu sunt nebuni. Circulă la tarife mai mici și e normal să aibă și condiții mai modeste.

Michael O'Leary e un irlandez pus mereu pe harță, gata oricând să se înjure cu ziariștii sau cu oricine găsește ceva de împărțit cu el, însă nu a obligat până acum pe nimeni să cumpere bilete Ryanair. Cascadoriile publicitare (ideea de a oferi locuri în picioare sau de a taxa cu 1 euro fiecare folosire a toaletei) sunt publicitare și atât. Nu a plătit nimeni niciodată pentru folosirea toaletelor din avion și nici nu a primit loc în picioare. Asta e ideea irlandezului despre publicitate: trebuie mereu scandaluri, astfel încât ziarele să scrie gratis despre Ryanair, nu să plătească el advertising Razz

Nu știu cum o fi în Franța, dar în UK se plătește SMS-ul de confirmare a rezervării chiar și la autocar (National Express). Dacă vrei să îți tipărești singur rezervarea pe hârtie nu te costă nimic.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Astazi la 19:40

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Informatii generale despre REGIOTRANS
Pagina 8 din 14Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-