Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 35  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15626
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 21:04

Dr2005 a scris:
Kapпaтй a scris:
Mai studiaza ca nu sti istoria cfr deloc.

Nu mă pasionează istoria antică.

În 2009 căra aer între Teiuș și Satu Mare.


Bla bla bla, ce sa zici si tu.

In mintea ta toate trenurile de lung parcurs cara aer, chiar neinteresant.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 21:12

Am eu o postare cu el când circula cuplat cu Ister.. Chiar pline erau și vagoanele de clasă. Ar merge cuplat di acum cu Ister și ocol la Cluj să meargă direct la Satu Mare.. Erau full cusetele și dormitoarele... Aia din nordul țării numa așa merg la București..
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4627
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 21:32

Nu e nici o istorie antica sa mai sti cite ceva despre CFR.
Asta a fosr un tren cu adevarat special, care a circulat fara opriri comerciale intre Brasov si DEj Calatori nu ce avem acuma IR care opresc si in PO.

Si daca ne uitam prin mersurile de tren mai vechi o sa vedem timpi de mers mai buni din vremea aburului.
De aceea e bine sa mai stim cite ceva.Chiar am vorbit cu un prieten ca stau locomotivele in depou pentru 4 suruburi de 2 lei de la Dedeman.

Pe vremuri a fost o grupa de Bistrita Nord care venea cu un personal la Cluj Napoca acolo se combina cu un tren format in Jibou din doua grupe, una sosita prin Carei de la Satu Mare si alta sosita direct de la Baia Mare.
Dupa ce se combinau in Cluj Napoca mergeau la Teius unde se combinau cu un Rapid Decebal sosit de la Arad.

Acuma daca rapidul de la care a pornit discutia cara aer a fost scos, dar ce avem in loc? diverse trenuri IR care opresc in cit mai multe catune aidoma unui personal.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3831
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 21:42

Omul se mai uita si la ceas cand merge cu trenul. In 1996 expresul 41 facea Bucuresti Nord - Deda in 7 ore si 10 minute, asta inseamna 80km/h viteza comerciala, perfect pentru Europa acelor ani avand in vedere ca linia este in cea mai mare parte dificila...

Astazi degeaba il trasezi cu 45 km/h viteza comerciala, ca ala nu mai e tren care sa mearga pana la Baia Mare, ala practic e tren facut din mai multe trenuri, rangul struto-camila interregio.

In 2009 deja trasa se harbuise, bagandu-se tot felul de opriri lumea s-a indepartat de tren...

Eu nu zic ca toata lumea din tren trebuie sa mearga de la capitala la Maramures, dar sa scrie pe tren ca merge la Baia Mare e degeaba, isi bat joc si de calatori si de vagoane, si de trasa...

Mai bine limiteaza trenurile de lung parcurs pana unde se poate tine o viteza comerciala de bun-simt, si asta e...Nici nu poti sa tarai vagoanele alea 14 ore, sa iti bati joc de calatori, ca daca ar fi fost 2 trase si trenul era mai igienic.

Deci cat facea expresul ala in 96'? Doar 9 ore ? Pai 14 ore e tren acum pe trasa lui in cel mai bun caz... Deci degeaba scrie pe tren Baia Mare, drumul e un calvar.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11826
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 21:50

Baiazid până la Dej nu Deda oricum atunci se mergea încă "tare" cu trenul mă refer ca mecanicii trăgeau de trenuri nu erau atâtea restricții ca acuma cum e un fricos pacalici sef de district pe Teius-Razboieni au umplut secția de restricții ca să poată dormi el liniștit noaptea în pat
Încă prin 2008 mersul era bunicel tarifele acceptabile mai mergea lumea cu trenul după au masacrat aia mersul au făcut numai IR rapidele le-au anulat unele din ele tarife de lux
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3831
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 22:06

Cum nu s-a mai intretinut calea ferata si s-au adaugat opriri in plus, cum s-au ridicat dubele. Ei doar au pregatit terenul, se stia ce interese au unii politicieni in firmele private de transport auto. Dupa aia , cand au vazut ca incepe si treaba la calea ferata, au inceput sa sparga CFR Calatori pe motiv ca nu sunt in stare sa taie bilete la blatisti.

Pai asa au vrut ei de la inceput, asta au urmarit, sa declare anumite sectii cu pierderi, ca sa vina capusele sa le acapareze, si sa faca ele bani din subventii.

Si au adus si material rulant, pai la ce fonduri europene putea sa acceseze CFR Calatori, aveam minimum Pesa pe toate secundarele...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 23:11

baiazid a scris:
Eu nu zic ca toata lumea din tren trebuie sa mearga de la capitala la Maramures, dar sa scrie pe tren ca merge la Baia Mare e degeaba, isi bat joc si de calatori si de vagoane, si de trasa...
Nu prea poți să ai 2 trenuri de lung parcurs pe aceeași rută la o oră diferență și să te bazezi doar că oamenii vor merge de la un cap la altul (că de asta 741 nu oprea inițial la Sighișoara, Mediaș, Teiuș și prin alte părți), s-au cam dus vremurile în care oamenii nu aveau de ales și luau trenul.

La ora actuală, 1741 - dublat în sezon și de 1931 pe București - Oradea - e arhi-suficient. Iar dacă 1931 ar rămâne și în extra-sezon, ai putea să îl duci pe 1741 prin Dej - Jibou - Baia Mare - Satu Mare și să desființezi grupa de Baia Mare de la 1641 (și pe aia de Cluj, evident), care poate rămâne doar cu grupele de Bistrița și Tg. Mureș... ocazie cu care ar putea pleca din București măcar cu o oră mai târziu.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3831
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 08 Iul 2016, 23:19

Trenul de noapte este cea mai buna solutie si acum, peste tot in Europa trenurile de noapte inca functioneaza, desi numarul zborurilor este net superior.

Ia sa pui trenuri de noapte cu viteza comerciala 90km/h spre Cluj, Baia-Mare, Arad, timisoara, Suceava si o sa vezi ca nu mai vrea nimeni sa isi rupa fundul in autocar.

Pana si initiativa asta partculara a ASTRA Calatori este un tren de noapte Bucuresti-Arad.

In opinia mea trenurile de noapte sunt o nisa de viitor in Romania, totul e ca operatorul sa ofere conditii tarife si viteza decente ...

Tu pui problema, a fost si nu o sa mai fie, ceea ce este complet eronat, uiti de faptul ca omul cauta si confort, iar avionul nu este nici mijlocul de transport cel mai confortabil, si nici foarte iubit de romani...Si nici nu zboara des, si nici nu este usor de ajuns la el...Si nici ieftin nu este...

Piata feroviara intr-o zona in care infrastructura se modernizeaza nu poate fi decat una de viitor
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 00:03

baiazid a scris:
Piata feroviara intr-o zona in care infrastructura se modernizeaza nu poate fi decat una de viitor

Tocmai, de aia am și spus de 1741 mai sus și de dispariția grupei de Baia Mare de la 1641, în condițiile în care un 1741 pe un coridor reabilitat parțial ar fi mai rapid decât 1641 pe o linie de munte simplă.

Spre Suceava poți destul de ușor să mai reduci din timp. Din 6h45min poți lejer să mai tai 15 minute doar umblând la timpii de staționare în gări. Dacă aduci linia Ploiești - Buzău în stare decentă, să nu mai faci o oră și 10 minute pe 68 km, ci 50 minute, deja ai mai scos 20 minute, deci ai ajuns la 6h10 min. Dacă aduc și Rm. Sărat - Focșani în stare decentă te duci la 6 ore.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn



Numarul mesajelor : 4714
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5609
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 06:56

@Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius. Tot timplu pleca plin din Bucuresti ca avea si navetisti de Ploiesti Vest iar vinerea era macel pe el, ca sa nu mai zic ca vreo 20 de indienii din cartierul Mimiu din Ploiesti de L-V veneau cu el mergeau cu nasul tariful era atunci de 5 lei dar ei dadeau cate 2 lei de fes. Niciodata nu a venit supracontrolul un an de zile cat am facut naveta cu acest tren.

Era un tren care trebuia sa ajunga repede in capatul celalalt al tari cu cele 6 vagoane nu avea nevoie sa mai doarma pe drum intrand pe la Cluj Napoca.

Pentru restul si pentru Dr2005 mai studiati mersul trenurilor, forumul/forumurile si filmarile de pe ytb nu mai aruncati la plesneala tot ce zboara nu se mananca.

Ai o manie sa spui ca trenul x cara aer normal ca e gol daca tu te duci cu trenul in noaptea de S/D cand e cel mai lejer. La Cuseta si la dormitor in extrasezon gasesti loc la orice tren in aceasta noapte cand e liniste lumea e la club, la nunti, botezuri acasa la odihna nu sta pe drumuri. La polul opus cea mai aglomerata noapte e V/S din capitala spre colturile tari si apoi D/L pe sensul spre Capitala.

Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 969
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2031
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 11:43

Dr2005 a scris:

Nu mă pasionează istoria antică.


Pai anul 2008 nu e istorie antica, cred ca CFR isi doreste cu ardoare sa ajunga la vremurile cand trenurile intarziau mai putin si erau pline. Daca vrei istorie antica iti dau un exemplu de mersul trenului cu un an inainte de al doilea razboi, cand un tren Bucuresti-Constanta facea 2 ore si 45 min, cu opriri in Ciunita, Cernavoda si Medgidia, adica fix cu 20 min mai mult ca astazi.Eu mi-as dori sa revina aceste vremuri de istorie antica peste noi, cand o locomotiva pe aburi concura cu una din zilele de acum... Wink
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 14:06

Katalyn a scris:
@Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius.
În 2009 avea două vagoane 21-76, o cușetă și un VD. Degeaba mergea plin până la Ploiești, de la Teiuș mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.

Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat inițial cuplat cu Ister și apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister și se detașa la Brașov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive și personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuș.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3457
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 15:09

Dr2005 a scris:

În 2009 avea două vagoane 21-76, o cușetă și un VD. Degeaba mergea plin până la Ploiești, de la Teiuș mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.

Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat inițial cuplat cu Ister și apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister și se detașa la Brașov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive și personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuș.

R 741/742 a fost anulat datorită unui cumul de factori nefavorabili: creșterea timpilor de mers, întârzierile frecvente, criza economică și "reformele" guvernului Boc, pierderile SNTFC-ului din perioada respectivă etc. Trenul era foarte bun, în anumite perioade ale anului abia găseai locuri la dormitoare și cușete, țin minte că vara în Baia Mare așteptau câte trei autocare să preia turiștii sosiți cu vagoanele de dormit. După scoaterea lui din trasa inițială, s-a transformat o vreme în grupă Baia Mare - Cluj Napoca la 1741/1742.

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11826
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 15:44

didinul a scris:
Dr2005 a scris:

În 2009 avea două vagoane 21-76, o cușetă și un VD. Degeaba mergea plin până la Ploiești, de la Teiuș mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.

Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat inițial cuplat cu Ister și apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister și se detașa la Brașov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive și personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuș.

R 741/742  a fost anulat datorită unui cumul de factori nefavorabili: creșterea timpilor de mers, întârzierile frecvente, criza economică și "reformele" guvernului Boc, pierderile SNTFC-ului din perioada respectivă etc. Trenul era foarte bun, în anumite perioade ale anului abia găseai locuri la dormitoare și cușete, țin minte că vara în Baia Mare așteptau câte trei autocare să preia turiștii sosiți cu vagoanele de dormit. După scoaterea lui din trasa inițială, s-a transformat o vreme în grupă  Baia Mare - Cluj Napoca la 1741/1742.

A fost transformat în IR1741/1742 prin 2010 si 1631/1632 a fost anulat alt tren care mergea arhiplin mai ales în sezon
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3457
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 09 Iul 2016, 15:57

Adrian78 a scris:

A fost transformat în IR1741/1742 prin 2010 si 1631/1632 a fost anulat alt tren care mergea arhiplin mai ales în sezon

1631/1632 s-a anulat din cauza lucrărilor pe Sighișoara - Podu Mureș, iar ultima rămășiță a lui 741/742 a circulat în 2013 ca tren RE 4098/4099 Baia Mare - Cluj Napoca, ramură la IR 1741/1742.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Astazi la 02:19

Sus In jos
 

Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
Pagina 6 din 35Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 35  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-