Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Urmatorul
AutorMesaj
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4172
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 15 Aug 2008, 03:27

Aici veti posta tot ce este legat de aceasta ruta. Tot ce este off-topic va fi sters!
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 28 Ian 2009, 21:02

O incursiune pe 502, intr-o dimineata superba de vara pe cea mai frumoasa ruta din tara. Imaginile sunt de la Gura Humorului pana la Vatra Dornei. Este o ruta pe care o puteti indragi toti dintre pasionatii de aici, este cu adevarat un turism feroviar de clasa.




































































































Proprietarul de drept ale acestor imagini este Mishu88.


Ultima editare efectuata de catre mardaryroby in Mier 24 Feb 2010, 17:19, editata de 1 ori
Sus In jos
http://rrt-group.com
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4172
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 28 Ian 2009, 21:07

Multumim pentru poze.....cu adevarat peisajul este superb, nu am cuvinte!
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 28 Ian 2009, 21:26

Si partea a doua, de la Vatra Dornei pana la Ilva Mica.







































De mentionat sirul de tuneluri si viaducte in curba, pe relatia Cosna-Ilva Mica.
Imaginile curg pana la Beclean pe Somes, dar, m-am oprit la Ilva Mica, atat cat se cere pentru aceasta ruta din acest topic.
Proprietarul de drept ale acestor imagini este Mishu88.
Sus In jos
http://rrt-group.com
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4172
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 28 Ian 2009, 21:42

Zii ca ma insel, dar apare un viaduct inainte de SILHOASA care este extraordinar de frumos....
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mier 28 Ian 2009, 21:46

Pai asa sunt toate viaductele de acolo. Sunt 9 tuneluri si la majoritatea, iesirea e pe viaducte in curba. Peisajul este mirific.
Sus In jos
http://rrt-group.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Sam 18 Apr 2009, 17:38

17.04.2009, in drum spre Radauti, am realizat aceste instantanee special pe distanta Iacobeni-Mestecanis-Pojorata, sectiune dubla electrificata, cu declivitate de peste 20 mm/m.


Pentru inceput, trecerea pe linie dubla, la intrarea in Iacobeni, venind dinspre Vatra Dornei.




Iesire din Iacobeni, incepe urcarea.





Trecem peste pasajul auto.










Intrare in Mestecanis, restrictie 30km/h. Viteza maxima de circulatie pe aceasta sectiune este de 50km/h.


Iesim din Mestecanis, urmeaza sa intram in tunelul Mestecanis lung de 1600 metri.






Semnalele de intrare in Mestecanis dinspre Valea Putnei/Pojorata.







Ne aflam in Valea Putnei Hm.













Linia de la Fundu Moldovei se vede in dreapta. Linia nu este folosita de ceva vreme pentru ca nu sunt bani pentru reviziile la poduri si podete.

Semnalul de intrare in Pojorata. Gara coborata la rang de halta de miscare. Incrucisari de trenuri, trecere de pe linie dubla pe linie simpla si invers, cuplare/decuplare locmotive DT pentru sectia Pojorata-Iacobeni si invers. Urmeaza ca si Iacobeni sa fie coborata la rang de Hm





Se trece pe linie simpla, linia curge catre Sadova, Campulung Moldovenesc.
Sus In jos
http://rrt-group.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Joi 30 Apr 2009, 22:40

Revin cu o continuare si, in acelasi timp, completare cu noi imagini. Randul trecut am prins pe SD memory in special Iacobeni-Mestecanis-Pojorata, unde declivitatea si serpuirea liniei da o aliura deosebita pentru acest traseu. Acum, am sa completez traseul incepand de la Vatra Dornei pana la Suceava-Burdujeni.

Plecam din Vatra Dornei Bai, o halta pentru cei din oras si pentru turisti. Nu ezitati sa veniti aici si vara si iarna. Este o zona superba.


Intrarea in Vatra Dornei.













Suntem in Argestru.









Suntem in curba cu deschidere de semicerc, 180 de grade.





Intrare in tunelul Mestecanis. 1600 de metri lungime.

Reperati semnalul repetor.

Interior surprins in intuneric de tunel.






Valea Putnei, Pojorata nu mai sunt prinse aici, traseul isi urmeaza cursul de la Sadova.











Campulung Moldovenesc. Punct de oprire mai important decat Campulung Est.

















Suntem in Campulung Est. Pe stanga ar fi fost remiza moderna de locomotive. Din pacate, este un proiect abandonat.

Traseul curge pe linie dubla pana la urmatoare gara, Prisaca Dornei.














In Prisaca Dornei. Mergem de aici pe linie simpla pana la Suceava.












Sus In jos
http://rrt-group.com
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Vin 01 Mai 2009, 12:19

Gara Vama. Nu ezitati sa mergeti de aici la Moldovita unde va asteapta Mocanita cu aburi. Linia de acolo este refacuta.







Zona neutra de tensiune.






Molid. Candva gara.

Deosebita pozitionarea semnalului de intrare in gara Molid... pe vremea cand se respecta instructiunea de semnalizare: totul sa fie pe partea dreapta.

De la Frasin pana la fosta gara Paltinoasa, actuala Gura Humorului, s-a construit in anii 80 linia cu sina de tip 65. S-a vrut ca aceasta portiune sa fie exploatata la viteza maxima de 80-90 kmh. Dar... se circula cu maxim 65 kmh.





Suntem in gara Frasin. Cruce cu personalul Suceava-Ilva Mica care are traseu modificat prin Cacica.















Gura Humorului Oras.







Zona neutra.



Intrare in gara Gura Humorului, fosta Paltinoasa.



Linia din dreapta duce la Cacica. Linie redeschisa dupa doi ani de liniste.

Se trece de la 65kmh max la 80kmh maxim. Pana in 1989 se circula de aici pana la Suceava cu 90 kmh.









Suntem in Berchisesti unde asteptam sa treaca Acc Iasi-Timisoara.











Lucacesti. In livretele actuale arata ca este HM, dar este doar o halta. Nu mai exista macazuri.





Intrare in tunelul Lucacesti. Fara restrictii de viteza. E fascinant sa simti cum trenul coboara-coboara...








Un fascinant viaduct inainte de intrarea in Ciprian Porumbescu.







Zona neutra.

Stroiesti. Cand tonajul trenurilor de marfa depaseste 1200 tone, intre Ciprian Porumbescu si Stroiesti intervine locomotiva DT.







Intrare in Suceava Vest (Scheia). Nu mai functioneaza nicio industrie aici. Doar Real, Selgross etc.











Pod peste raul Suceava.

Noi ne indreptam spre Suceava-Burdujeni, linia din dreapta este racordul catre Suceava Nord.






Am ajuns pe peronul Burdujeni. O frumoasa gara recent refacuta, pentru care voi reveni cat de curand cu imagini.
Sus In jos
http://rrt-group.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Lun 04 Mai 2009, 08:24

Peisajul pe aceasta linie este intradevar frumos, se observa insa invariabil mizeria aruncata peste tot, inclusiv in riuri.

Intr-o poza am remarcat un fel de trecere la nivel ad-hoc?

Pacat ca nu ai prins un tren prin oras in Vatra Dornei Bai.Imi amintesc ca intr-o dimineata stateam la o cafea intre riu si calea ferata, care la rindul ei trece pe linga case precum o linie de tramvai.

Poate da cineva o explicatie de ce s-au modificat denumirile statiilor, Paltinoasa a devenit Gura Humorului, Ilisesti parca a devenit Paltinoasa pe linia veche, Gura Humorului a devenit Oras etc.
Sus In jos
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3314
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Lun 04 Mai 2009, 10:25

Vor veni si poze din Vatra Dornei, din oras. Sigur, linia serpuieste prin oras.

S-au modificat denumirile garilor in contextul denumirilor localitatilor prin care trece linia. Ilisesti este chiar in localitatea Paltinoasa, asa ca denumirea noii statii-halte e acum Paltinoasa. Si mie mi-a sunat ciudat aceasta schimbare, stiind de multi ani ca Paltinoasa era ramificatia de pe 502 ce ducea la Cacica. Dar si mai ciudat mi se pare schimbarea numelui statiei Ciceu in Siculeni.
Sus In jos
http://rrt-group.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Lun 04 Mai 2009, 11:34

Sa nu deviem de la subiect, Ciceu era un sat component al comunei Siculeni, de care il desparte o strada.Am fost pe acolo.O parte din depou, linii, semnale, macaze si alte isntalatii se intind din Siculeni pina in Ciceu.
Cind Ciceu a devenit comuna separata de Siculeni, primarul din Siculeni a dorit identificarea separata de noua comuna Ciceu. Cum cladirea garii este in Siculeni s-a schimbat denumirea statiei.

Uite o poza din Ciceu, trenul care se vede este in Siculeni.
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Florin%20Tuica/P4300017.jpg
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10902
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mar 25 Aug 2009, 12:48

Istoria pe scurt a liniei 502:
Linia 502 a fost construita in 3 etape:

ETAPA I:
Prima data a fost construita linia de la Gura Humorului (Paltinoasa) pana la Campulung Moldovenesc impreuna cu linia 513 Darmanesti - Cacica - Gura Humorului si data in exploatare la data de 1 mai 1888.
Portiunea de la Campulung Mold. la Valea Putnei a fost data in exploatare la 9 ianuarie 1901
Intre anii 1897 si 1902 a fost construita linia Valea Putnei - Vatra Dornei si Tunelul Mestecanis, cel scurt (1.646m). Aceasta portiune a fost data in exploatare la 29 octombrie 1902
Apoi s-a construit Vatra Dornei - Dornisoara a carei data de dare in exploatare nu o cunosc.

Asta a fost prima etapa (Darmanesti - Dornisoara) curios este faptul ca bornele kilometrice au ramas ca acum 100 de ani si anume la Darmanesti este km 0, la Gura Humorului este km 35, la Vatra Dornei 107, Floreni 119, si se termina la Dornisoara, km 142...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10902
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mar 25 Aug 2009, 12:57

ETAPA II: ILVA MICA - FLORENI

Dupa 34 de ani de la darea in exploatare a liniei Darmanesti - Vatra Dornei se deschide primul tronson din linia Ilva Mica - Floreni si anume Ilva Mica - Ilva Mare la data de 26 octombrie 1936. Pana atunci s-a circulat pe o linie foarte grea si anume Dornisoara - Prundu Bargaului.
Dupa un efort de aproape doi ani a fost terminata si portiunea cea mai grea din traseu intre Lunca Ilvei si Gradinita astfel ca la data de 18 decembrie 1938 linia Ilva Mica - Floreni sa fie data in exploatare.
Traseul 62km, 9 statii, 5 viaducte mari si 9 tuneluri. El urca din statia Ilva Mica (cota 393) pana la intrare in statia Gradinita (cota 874) dupa care coboara pana la Vatra Dornei (cota 848)
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10902
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Mar 25 Aug 2009, 13:06

ETAPA III: SUCEAVA - STROIESTI - GURA HUMORULUI

Din cauza declivitatii mari de pe linia Cacica - Varfu Dealului s-a hotarat construirea unui nou traseu care sa lege Suceava de Gura Humorului
Constructia liniei a inceput in toamna anului 1951. In 1955, cand executia a fost intrerupta din considerente financiare, erau executati primii 4km dinspre Suceava, iar dinspre Gura Humorului linia era terminata in proportie de 70% pana la iesirea din tunelul Lucacesti.
Lucrarile au fost reluate in 1959
Inaugurarea liniei a avut loc pe data de 23 august 1964
Lungimea totala a liniei este 42,3km si contine 5 statii, un tunel (Lucacesti 426m), 67 podete, 1 pod, 6 viaducte si 4 pasaje inferioare. Acest traseu este cu 2,2km mai scurt decat cel prin Cacica.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică   Astazi la 13:47

Sus In jos
 

502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.
» Propunere trase sezoniere 2012
» Vagon clasa 75-71 WLAmee (VAGON DE DORMIT)
» Liniile noi
» 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi
Pagina 1 din 16Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-