Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Urmatorul
AutorMesaj
billy752-istu



Numarul mesajelor : 150
Varsta : 24
Localizare : brasov
Reputatie : 2397
Data de inscriere : 29/10/2010

MesajSubiect: 501   Sam 04 Aug 2012, 22:18

imi poate spune si mie daca s-au facut niste lucrari la linie intre comanesti si ghimes deoarece multe trenuri ajung mai devreme la ghimes ca pana acum de exemplu saptamana asta IR 1870 am observat ca ajunge pe la 10:32 si pana acum vreo cateva luni ajungea mereu pe la 10:36 si pleaca din comanesti la 09:59 de aia va intreb ca sa stiu
:TDD: :AA17: :AA17: :AA19: :AA16:
Sus In jos
billy752-istu



Numarul mesajelor : 150
Varsta : 24
Localizare : brasov
Reputatie : 2397
Data de inscriere : 29/10/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Sam 04 Aug 2012, 22:21

si mai am o intrebare se vor face niste lucrari la tunelul de la ciumani cumva ca am vazut o placuta pe care scria cv de un proiect chiar la intrare dinspre utusoiu?
Sus In jos
iuli.hard



Numarul mesajelor : 251
Varsta : 22
Localizare : Onesti
Reputatie : 2624
Data de inscriere : 31/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 20:40

Borzesti-Onesti


























Ultima editare efectuata de catre iuli.hard in Dum 12 Aug 2012, 23:09, editata de 2 ori
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 20:54

iuli.hard a scris:
Sa mai circulam si pe fir fals ..

E firul din stanga nu fir fals. Fir fals e atunci cand nu are semnale.

Vlad a scris:

Cateva exemple de linii curente duble la care firul din stanga se numeste fir fals:

M400 : Caseiu - Galgau; Galgau - Ileanda;
M300 : Baciu Triaj - Mera; Mera - Garbau; Garbau - Aghires; Braisoru - Poieni;
M600 : Zorleni - Banca; Banca - Crasna;
904 : Titu - Nucet; Nucet - Targoviste;
221 : Plopsoru - Rovinari.
Sus In jos
iuli.hard



Numarul mesajelor : 251
Varsta : 22
Localizare : Onesti
Reputatie : 2624
Data de inscriere : 31/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 21:13

Vlad a scris:
iuli.hard a scris:
Sa mai circulam si pe fir fals ..

E firul din stanga nu fir fals. Fir fals e atunci cand nu are semnale.

Vlad a scris:

Cateva exemple de linii curente duble la care firul din stanga se numeste fir fals:

M400 : Caseiu - Galgau; Galgau - Ileanda;
M300 : Baciu Triaj - Mera; Mera - Garbau; Garbau - Aghires; Braisoru - Poieni;
M600 : Zorleni - Banca; Banca - Crasna;
904 : Titu - Nucet; Nucet - Targoviste;
221 : Plopsoru - Rovinari.
Uhm , am inteles , multam ! Wink
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 21:16

iuli_hard nu se vad pozele din linukurile puse de tine la 500 si 501, Nu stiu daca si alti le vad sau nu le vad.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 22:48

nici eu nu le vad....

Nu inteleg pe o parte din cei ce folosesc photobucket, care nu dau copy direct la "IMG code" si apoi paste aici...Mai simplu nu se poate...Si se vede direct imaginea mare.

_________________
Sus In jos
iuli.hard



Numarul mesajelor : 251
Varsta : 22
Localizare : Onesti
Reputatie : 2624
Data de inscriere : 31/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 22:51

lonutz a scris:
nici eu nu le vad....

Nu inteleg pe o parte din cei ce folosesc photobucket, care nu dau copy direct la "IMG code" si apoi paste aici...Mai simplu nu se poate...Si se vede direct imaginea mare.

Deobicei foloseam imageshack insa nu stiu ce era cu site`u in seara asta .. si culmea ca eu vad pozele direct pe forum , am sa modific imediat ..
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 22:56

Photobucket e foarte bun...mult mai stabil...dai IMG code de acolo, si paste aici...si e brici. Eu folosesc Chrome sau Firefox, si in niciunul din aceste browsere nu vad pozele... Cred ca pe Internet explorer merg...

_________________
Sus In jos
iuli.hard



Numarul mesajelor : 251
Varsta : 22
Localizare : Onesti
Reputatie : 2624
Data de inscriere : 31/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 12 Aug 2012, 23:13

Am modificat peste tot Ionutz , sper ca e ok .. Wink
Sus In jos
kasapis2007
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 615
Varsta : 21
Localizare : Bucuresti/Suceava/Dornesti
Reputatie : 2978
Data de inscriere : 03/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Dum 16 Sept 2012, 19:19

2 filmări realizate pe la începutul lunii septembrie pe linia 501.
Vizionare plăcută!
Cab view Nădejdea Hm-Caracău h-Viaductul Caracău

Cab view tunelul Ciumani

Mulțumesc pentru vizionare!
O să postez și câteva poze.
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/kasapis2007?feature=mhee
iuli.hard



Numarul mesajelor : 251
Varsta : 22
Localizare : Onesti
Reputatie : 2624
Data de inscriere : 31/08/2010

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Mier 19 Sept 2012, 01:35

Pornim


Pentru a trece pe firul II



Racordul pentru marfa



De aici avem linie dubla pana la Onesti



Cu 90 km/h spre Onesti

Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Mier 19 Sept 2012, 11:16

Deh... N-am înțeles asta exact... Deci trece pe linie falsă după care să reintre pe linie normală? Păi dar... Asta adică cum? De ce? E blocat macazul, sau are ceva linia pe porțiune aia scurtă?

Zilele acestea am citit într-un ziar local o știre foarte bună: au fost aprobate de către mai marii europeni sursele de finanțare privind proiectele de reabilitare totală pentru M 212 (deci linia nu se va da privaților), care va rămâne simplă, neelectrificată, respectiv pentru M 501 (nici aceasta nu se va da privaților, nici nu prea se poate, că e linie strategică-transcarpatică), care va rămâne și în continuare electrificată, dublă doar între Onești - Adjud. Încă nu m-am uitat exact ce viteze vor fi, mă gândesc că panta este destul de accentuată între Mihăileni - Ghimeș să se circule cu 100 km/o... La un prim văz asupra acestei știri din ziar însă mă bucură enorm că ambele magistrale vor avea traverze din beton (deocamdată nu îmi pot închipui dacă realmente o să schimbe podurile alea limitate la 30 km/o), semnalizare tip BLA, că pe M 212 nu e deloc decât între Ilia și prima gară, iar pe M 501 între Mihăileni - Comănești nu e deloc. Se vor schimba toate semnalele mecanice, schimbătoarele de cale, și barierele mecanice, care vor fi automatizate activate de la distanță cu semibariere și lumini roșii alternativ intermitente și avertizare sonoră, la trecerile cu drum asfaltat. Știe cineva mai multe? Poate un pasionat mai înflăcărat decât mine, vreun răspuns oficial din partea regionalei? Că eu văd că nici o lucrare nu s-a început încă în acest sens...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Mier 19 Sept 2012, 11:27

Era un proiect pentru 501 de introducere a semnalizarii TMV, dar nu stiu cand incep lucrarile sau daca au inceput.
Iata ce a postat user-u catalin941 acum 6 luni:

calin941-2 a scris:

Cel 12 stații CF în care vor fi modernizate instalațiile de centralizare
electromecanică sunt situate pe secția de circulație Siculeni- Adjud, astfel:
 Mihăileni, Nădejdea, Livezi Ciuc, Lunca de Sus și Lunca de Mijloc - între
stațiile CF Siculeni și Lunca de Mijloc de pe raza Regionalei CF Brașov;
 Ghimeș, Palanca, Simbrea, Goioasa, Asău, Dofteana și Târgu Ocna - între
stațiile CF Ghimeș și Adjud de pe raza Regionalei CF Galați .
Odată cu acestea se vor moderniza și cele 9 treceri la nivel echipate cu bariere
mecanice aflate pe secția de circulație Siculeni - Adjud. Acestea vor fi prevăzute cu
semibariere, automatizate (BAT cu două semibariere) și puse în dependență cu noua
instalație de centralizare.
Instalațiile de centralizare care urmează să le înlocuiască pe cele existente sunt
destinate pentru a comanda și controla mișcările de circulație și de manevră în stațiile
de cale ferată în condiții de siguranță a circulației.
Macazurile sunt controlate și manevrate electric, prin comandă de la distanță,
folosind electromecanisme de macaz; la fel în cazul saboților de deraiere.
Mișcarea trenului este autorizată cu semnale luminoase electrice.
Prezența materialului rulant pe o porțiune de linie (echivalentă unei secțiuni
izolate) este controlată folosind detectoare ale acestuia.
Toate comenzile necesare efectuării parcursurilor (pentru manevrarea macazurilor,
a saboților de deraiere, stabilirea indicațiilor semnalelor etc.) se dau de către
impiegatul de mișcare (IDM) de la un post de comandă. Indicațiile semnalelor nu sunt
stabilite de către operatorul IDM ci de către instalație.
La postul de comandă se afișează, optic și uneori acustic, informații privind starea
de liber sau ocupat a liniilor, poziția macazurilor, indicațiile semnalelor, parcursurile
comandate etc.
Toate dependențele și înzăvorârile dintre macazuri, semnale și parcursuri le
realizează instalația de centralizare.
Deși principiile și tipul echipamentelor rămân aceleași, pentru fiecare stație
instalația de centralizare este special proiectată fiecare fiind în felul ei un unicat
depinzând de particularitățile locale.
Instalația trebuie să garanteze siguranța circulației nu numai în condiții normale de
funcționare dar și în situații de defectare a elementelor componente.
Instalația este „fail safe” aceasta însemnând că orice defecțiune (scurt circuit,
întrerupere de circuit, variațiile tensiunilor de alimentare, influențele unor surse de
perturbații etc.) în cele mai defavorabile situații trebuie să aibă ca efect blocarea
macazurilor pe poziția în care se găsesc, trecerea semnalelor pe oprire, dacă anterior se
aflau pe liber, și semnalizarea deranjamentului.
Echipamentele de interior ale instalației de centralizare se amplasează în spații
special amenajate.
Pentru evaluarea costurilor acestor modernizări, au fost întocmite schițele cu
semnalizarea pentru stațiile avute în vedere respectând dispozitivele de linii și
macazuri agreate de CNCF “CFR” SA și considerând că:
􀂙 semnalizarea este de tipul Trepte Multiple de Viteză (TMV);
􀂙 manevra este centralizată;
􀂙 controlul stării de liber sau ocupat al liniilor și macazurilor se face cu
numărătoare de osii.
Semnalele prevestitoare au fost amplasate la 1000m în fața semnalelor de intrare.
Nu au fost prevăzute secțiuni de apropiere (2AD ca la instalațiile de centralizare
electrodinamică) înzăvorârea totală a parcursului de intrare făcându-se la ieșirea
trenului din stația de plecare (vecină).
Soluția avizată de beneficiar - Instalație de centralizare electronică de linie
(CEL) - a avut în vedere obținerea de performanțe cât mai ridicate cu costuri
rezonabile, coroborat cu rezultatele analizei cost-beneficiu.
Astfel:
Pe întreaga secție de circulație va exista o singură stație cu operator IDM care de la
un singur post de comandă va conduce toate activitățile din toate stațiile secției
(comanda parcursurilor de circulație și manevră). Instalația va fi prevăzută și cu
comandă locală.
Întrucât nu se justifică introducerea blocului de linie automat (BLA), fiind prea
oneroasă în condițiile asigurării unor capacități suficiente de circulație,
interdependența între stațiile CEL se va realiza prin instalații de interblocare cu
numărătoare de osii. Numărătoarele de osii permit realizarea dependențelor între
stațiile vecine fără a fi necesară introducerea cablului de semnalizare clasic,
transmiterea datelor făcându-se exclusiv prin fibră optică; se realizează astfel o
instalație de bloc de linie automat simplificat (B.L.A.S.) la care linia curentă se
controlează cu numărătoare de osii.
B.L.A.S. trebuie să îndeplinească toate condițiile blocului de linie automat, cu
excepția posibilității de expedieri succesive a mai multor trenuri la interval de sector de
bloc de la stația expeditoare spre stația primitoare, neavând semnale intermediare.
Numărătoarele de osii prezintă și avantajul că elimină cheltuielile de întreținere a
secțiunilor izolate, singurul dezavantaj rămânând acela că nu se controlează ruperea
șinei.
Echipamentele de exterior constau în:
􀂙 Electromecanisme de macaz talonabile, cu fixătoare de vârf (înzăvorâre
exterioară) și acționate trifazat;
􀂙 Semnale TMV;
􀂙 Indicatoare luminoase alfa numerice;
􀂙 Semnale de manevră;
􀂙 Echipamentele exterioare aferente numărătoarelor de osii;
􀂙 Echipamentele aferente trecerilor la nivel;
􀂙 Inductoarele instalației INDUSI.
Pentru a permite introducerea CEL, un număr de 2 macazuri existente care au
tangenta 1:10 vor trebui înlocuite cu macazuri având tangenta 1:9. Totodată vor fi
executate toate lucrările necesare pentru desființarea unor macazuri și înlocuirea cu
panouri de șina, precum și de amplasare a traverselor speciale la macazurile care se
centralizează.
Macazurile centralizate vor fi echipate cu instalații de încălzire, conform
Regulamentului de Exploatare Tehnică Feroviară (RET).
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Mier 19 Sept 2012, 11:51

Da, deci înseamnă că va fi... Doar că aici scrie bla, și nu tmv. Nici nu prea ar fi viabil tmv-ul pe nici o linie transcarpatică, fiind în pantă destul de mare, printre munți, cu viteze în general nu prea mari...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni   Astazi la 04:56

Sus In jos
 

501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 501 : Adjud - Comănești - Ghimeș - Siculeni
» Adjud (500)
» Numerele liniilor din România
» Trenuri Interregio
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
Pagina 6 din 25Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-