Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Joi 07 Apr 2016, 10:25

Deoarece si in mediul public, si pe acest forum, s-a discutat despre acest subiect, iar evolutiile politice de la Chisinau au adus acest subiect in dezbatere- cu opinii pro si contra- deschid acest topic, pentru a putea discuta si analiza acest subiect (fara a face discutii off-topic in alte locuri).

Sper ca admintratorul forumului sa fie de acord cu deschiderea acestui nou topic.

In primul rand, sunt un sustinator ferm al unirii Basarabiei cu Romania. In mod evident, romanii de pe ambele maluri ale Prutului sunt unul si accelasi popor (asa-zisul popor moldovenesc si asa-zisa limba moldoveneasca sunt doar inventii a propagandei tariste si sovietice), iar motive evidente de ordin istoric, lingvistic, etnic, cultural, etc, demonstreaza necesitatea si normalitatea realizarii acestei uniri. Indiferent ce orientare politica ai aveea (poti fi liberal, social-democrat, socialist sau chiar comunist)- daca esti cinstit ca om si cu o buna judecata vei recunoaste aceasta evidenta istorica- ca romanii de pe ambele maluri ale Prutului sunt unul si accelasi popor. Deci ma pronunt ferm pentru unirea Basarabiei cu Romania.

Insa aceasta unire a Basarabiei cu Romania nu trebuie vazuta ca pe ceva indreptat impotriva Rusiei. Fie ca ne place sau nu, Rusia este o mare putere in zona, lucrul de care trebuie tinut cont. Si consider ca putem si trebuie a aveea relatii foarte bune cu Rusia, atat economic (Rusia poate constitui o imensa piata de desfacere pentru produsele romanesti- inclusiv pentru cele din Basarabia , oportunitate de care trebuie sa profitam). , cat politice. Trebuie in primul rand ca Romania sa duca o politica externa demna, sa nu executam orbeste tot ce zice SUA sau UE (sa luam exemplul Poloniei) , si atunci cand in politica externa pe plan mondial, Rusia are unele initiative si actiuni bune, corecte (cum a fost cazul in Siria), sa sprijim pe plan international unele actiuni bune ale Rusiei, si sa nu fim doar slugile SUA sau UE.

Sunt unele actiuni si pozitii in care Rusia are dreptate- si nu SUA sau UE! In Siria Rusia a sustinut regimul (chiar daca mai autoritar) legal a lui Bashar al Assad (si singurul regim din Siria care realmente lupta impotriva organizatiilor teroriste si criminale de genul ISIS), apoi tot Rusia a atras atentia asupra pericolului reprezentat de refugiati asupra civilizatiei crestine europene, iar pe plan intern apreciez faptul ca Rusia stie sa-si apere, protejeze si promoveze identitatea sa culturala, nationala , traditiile sale, si ca nu ia toate prostiile si porcariile din vest (promovarea viciilor si anormalitatilor sexuale- de genul homosexualitate, promovarea unei subculturi cum se face de multe ori in vest, lupta impotriva familiei traditionale, rapirea copiilor din familiile lor pentru motive aberante ca in Norvegia, etc)


Felicitari tuturor acestor oameni care organizeaza marsuri, intalniri, congrese, etc, pentru realizarea in fapt a - idealul unirii Basarabiei cu Romania. Insa pentru transpunerea in fapt a acestui obiectiv, sunt necesare si masuri concrete- mai ales de natura economica.

In primul rand, este vorba de eliminarea dependentei energetice actuale totale a R. Moldova de Rusia.

Este foarte bine ca s-a realizat gazoductul Iasi-Ungheni, insa el trebuie continuat mai departe in Basarabia- pana la Chisinau, Balti, Soroca, Cahul, etc. Astfel R. Moldova ar putea importa cea mai mare parte din gazul metan din Romania. O problema ramane faptul ca 50% din actiunile unicei companii de distributie a gazului metan de pe teritoriul R. Moldova- anume Moldovagaz- apartin unui operator rus (ceea ce a fost o mare prostie din partea celor care au vandut 50% din actiunile Moldovagaz catre alta firma. Aceasta companie- de interes si importanta exceptionala pentru R. Moldova- trebuie sa apartina 100% statului R. Moldova- iar dupa realizarea unirii sa treaca in proprietatea companiei romanesti de stat Transgaz).
Apoi mai exista o situatia anormala- contorul care inregistreaza canditatea de gaz metan livrata de Gazprom catre R. Moldova se afla pe teritoriul asa-zisei Transnistrii, si astfel R. Moldova este obligata sa plateasca si consumul de gaz metan realizat de regiunea separatista- ceea ce evident este anormal! Acest contor ar trebui mutat pe teritoriul controlat de autoritatile de la Chisinau, iar R. Moldova sa achite strict gazul metan furnizat de Gazprom si consumat strict de R. Moldova (fara regiunea separatista Transnistria).


Un alt aspect este cel al interconecatarii retelelor de distributie si transport a energiei electrice din Romania si R. Moldova. Astazi Romania are o productie de energie electrica ce depaseste cu cca 40% necesarul sau intern, deci putem furniza energie electrica R. Moldova in canditati destul de importante.


De asemenea, sunt necesare si ample proiecte de interconectare a infrastructurii de transport dintre Romania si R. Moldova. Si aici prioritara ar trebui sa fie infrastructura de transport feroviar. Lasand la o parte proiecte fanteziste de genul cale ferata de mare viteza Balti- Chisinau- Bucuresti-Timisoara, ar trebui realizate urmatoarele lucrari in zona cailor ferate care traverseaza Prutul.


1. Calea ferata Nicolina- Ungheni Moldova.

Pe distanta Nicolina- Socola Grupa A- Socola statie ar trebui dublata (este necesara reconfigurarea macazelor de intrare/iesire a statiei Nicolina si la Socola Grupa A), iar linia este si in prezent electrificata.

Intre Nicolina si Socola Grupa A exista doua fire de cale ferata, insa unul asigura accesul spre triajul Socola, iar celalalt spre statia Socola. De aceea ar trebui reconfigurate macazele de iesire din Nicolina si de intrare in Socola Grupa A, astfel incat aceste fire sa poata fi utilizate ca linie dubla intre Nicolina- Socola grupa A- statia Socola.

Intre Socola statie si Ungheni Moldova este necesara separarea firului de ecartament normal de cel de ecartament larg, si realizarea a 3 fire- doua pentru linie dubla de ecartament normal si unul de ecartament larg, realizarea a inca doua poduri feroviare peste raul Prut la Ungheni, reconfigurarea statiei Ungheni-Moldova (cu 5 linii de ecartament larg, 3 linii de ecartament normal si apoi liniile din zona de schimbare a boghiurilor), electrificarea celor doua fire de linie dubla propusa intre Socola statie si Ungheni Moldova, si echiparea cu instalatii CED a HM Holboca si HM Ungheni-Prut.

In acest fel s-ar spori semnificativ capacitatea de transport a caii ferate Nicolina- Ungheni Moldova, iar prin separarea firelor de ecartament normal si ecartament larg intre Socola statie si Ungheni-Moldova, VS ar putea creste pe aceasta portiune de la 80 km/h (cat este acum) la 100 sau 120 km/h (prin eliminarea inimilor de incalecare-descalecare dintre cele doua ecartamente, la intrarile si iesirile in si din statii).


2. Reabilitarea (sau reconstructia) caii ferate Crasna- Cretesti- Podgoriile Husului HM- Husi, si constructia unei cai ferate noi (in totalitate de ecartament normal) Podgoriile Husului HM- Albita- Chisinau. Astfel, ar fi cea mai scurta legatura feroviara posibila intre Bucuresti si Chisinau, in totalitate pe ecartament normal, evitand ocolul prin Iasi si lunga operatiune de schimbare a boghiurilor la Ungheni-Moldova.


3. Reabilitarea liniei ferate Zorleni- Falciu- Falciu Nord HM si Falciu- Prut 2 (intre aceste statii ar trebui remontata linia incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament larg cat si pentru ecartament normal), si reintroduse trenuri de calatori pe aceste linii.


4. Linia ferata Galati Calatori- Giurgiulesti- Reni vest. Intre statiile Galati Calatori- Giurgiulesti este linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg). Si aceasta linie ar trebui valorificata, prin introducerea unor trenuri de calatori (pe ecartament larg) Galati Calatori- Giurgiulesti- Reni Vest- Chisinau, pentru facilitarea legaturilor partii de sud-est a Romaniei si a zonei Dobrogei cu Basarabia.

Prin aceste 4 cai ferate, s-ar asigura o buna legatura intre Romania si R. Moldova.

In privinta transportului rutier, exista 6 puncte de frontiera rutiere- la Giurgiulesti, Oancea, Albita/Leuseni, Sculeni , Stanca-Costesti si Lipcani.
Se are in vedere realizarea unui nou pod rutier peste Prut- la Vetrisoaia/Leova.


Sunt insa necesare si alte masuri- de ordin administrativ, politic, etc pentru apropierea si apoi unirea R. Moldova cu Romania.

In primul rand, este necesara restabilirea unui adevar de facto si de jure, prin mentionarea in constitutia R. Moldova ca limba oficiala este cea romana.

Apoi desfiintarea anacronicelor raioane si revenirea la o organizare normala administrativ-teritoriala a R. Moldova pe judete. Este cu totul anormala situatia actuala in privinta organizarii administrativ-teritoriale a R. Moldova pe raioane, fapt care genereaza multa birocratie (raioanele fiind unitati administrativ-teritoriale de dimensiuni mici, nesustenabile, iar faptul ca sunt multe raioane genereaza multa birocratie, ingreuneaza luarea deciziilor si fac dificila atragerea de fonduri europene).
In R. Moldova ar trebui sa existe urmatoarele judete- Soroca, Balti, Lapusna, Tighina, Orhei si Cahul.


In privinta minoritatilor de pe teritoriul R. Moldova.
Este o falsa teama a unora din membri acestor minoritati, ca o eventuala unire a R. Moldova cu Romania ar fi ceva rau pentru aceste minoritati!

Romania a dat dovada (si poporul roman in general) ca respecta identitatea, traditiile , obiceiurile, specificul etnografic si cultural, etc a minoritatilor de pe teritoriul sau, iar de exemplul rusii-lipoveni de pe teritoriul actual al Romaniei traiesc in conditii de deplina intelegere si convietuire cu populatia majoritara romaneasca.

La fel si turcii sau tatarii din Dobrogea, iar cred ca si gagauzii din Basarabia apreciaza cum traiesc turcii sau tatarii de pe teritoriul Romanie.
Asa cum Romania a dat dovada ca respecta identitatea cultura, lingvistica, etnografica, etc a turcilor si tatarilor de pe teritoriul sau, la fel se va comporta si cu gagauzii din Basarabia.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Joi 07 Apr 2016, 10:32

pe masura ce o sa citesc sau o sa recitesc(pentru ca mai sint pe 100 de topice in forum) toate cele reluate de tine aici o sa incerc sa le comentez.

Deocamdata uite ca gagauzii apreziaza in mod foarte special cum traiesc turicii si tatarii din Dobrogea brat la brat cu romanii.

Cu speranta ca cei cu vederi unioniste in Romania sint putini.

http://www.evz.ro/situatie-incredibila-in-republica-moldova-mars-la-comrat-impotriva-manifestatiei-pentru-unire-de-la-chisinau-tinuta-la-sfarsitul-lunii-martie.html

http://www.napocanews.ro/2016/04/gagauzii-au-iesit-in-strada-la-comrat-impotriva-unirii-romaniei-cu-rep-moldova.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Joi 07 Apr 2016, 11:21

Nu va luati dupa ce zic unii indivizi, care in mod mincinos se declara ca fiind chipurile reprezentantii minoritatii gagauze din Basarabia!

Oamenii de rand, gagauzii de rand, sunt convins ca au fost si sunt sistematic mintiti, dezinformati, pentru a nu cunoaste situatia reala a minoritatilor si traiului acestor minoritati din Romania!

Aici si unionistii de pe ambele maluri ale Prutului, dar si autoritatile romane, ar trebui sa se duca, sa le explice si sa le arate gagauzilor de rand (ma refer la omul simplu, care o duce greu si are un nivel de trai scazut) ca o eventuala unire a R. Moldova cu Romania nu le-ar aduce nimic rau, ci dimpotriva.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Joi 07 Apr 2016, 11:24

Autoritatile romane n-au alta treaba decit sa convinga pe gagauzi ca in Romania e lapte si miere.
Sus In jos
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3271
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mier 13 Apr 2016, 17:27

Dupa ce ca suntem vai de mama noastra, sa mai luam si pe basarabeni in barca cu noi? Macar sa ne scufundam toti , nu ? Laughing Pai Romania e fosta Germanie de Vest sa aibe puterea ei economica sa reconstruiasca Basarabia? In primul rand trebuie sa echilibrezi preturile si veniturile, la ce economie are Basarabia acum asa ceva cred ca e imposibil. In plus infrastructura Basarabiei e varza. Iti dai seama ce ar insemna doar schimbarea ecartamentului, pentru a nu se mai pierde timp? Si aici nu ma refer la traficul de calatori, ci la cel de marfa...Si ar fi mai multe de zis
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 17:59

Exista un argument in favoarea unirii R. Moldova cu Romania, pe care nici un coleg de forum nu-l poate contesta:

Toti colegii de forum suntem de acord ca asa-zisul "popor moldovenesc" si "limba moldoveneasca" sunt inventii a propagandei sovietice si tariste, neexistand in realitatea, si ca romanii de pe ambele maluri ale Prutului (si pana la nistru) sunt unul si accelasi popor si vorbesc acceiasi limba.

De asemenea, cred ca toti colegii de forum sunt de acord ca este normal ca un popor sa traiasca intr-un singur stat al sau.

De aceea consider absolut normala si fireasca unirea R. Moldova cu Romania. Asa cum poporul german si-a realizat dupa 1990 unitatea sa nationala in granitele unui singur stat german, asa ar trebui sa faca si poporul roman.

La fel de exemplul si in cazul poporului coreean- care ar trebui sa traiasca tot intr-un singur stat al sau (prin unirea Coreii de nord cu Coreea de Sud).

Asa cum existenta a doua state germane a fost un lucru anormal si anacronic, o relicva a razboiului rece, la fel este astazi existenta a doua state romanesti sau a doua state coreene.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2641
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 18:33

Citat :
La fel de exemplul si in cazul poporului coreean- care ar trebui sa traiasca tot intr-un singur stat al sau (prin unirea Coreii de nord cu Coreea de Sud).

http://stirileprotv.ro/stiri/international/parada-de-grandomanie-la-phenian-cu-ocazia-incheierii-congresului-partidului-unic-piata-kim-ir-sen-a-fost-plina-ochi.html
Asta a fost ieri (deci nu au evoluat prea mult in 24 de ore). Crezi ca doar pentru ca vorbesc aceiasi limba mai au ceva in comun cu cei din Sud? Macar intre noi si Moldova discrepanta nu e atat de mare, dar in afara de un conflict cu Rusia nu s-ar castiga nimic prin aceasta Unire, doar inca o provincie saraca, fara infrastructura si votanta de PSD.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 18:47

Nu stiu de unde ideea asta ca daca R. Moldova s-ar uni cu Romania ar fi o "provincie saraca"!

O provincie cu un teren agricol foarte fertil si de cea mai buna calitate (care in vremea URSS dadea mari canditati de cereale, ulei, zahar, fructe, legume, vinuri, etc si care reusea sa alimenteze cu produse alimentare de cea mai buna calitate colosul sovietic), cu un potential turistic destul de important, cu oameni gospodari- mai ales in mediul rural (eu am fost si inainte de 1991 si in anii 1990 la neamuri in Basarabia, si acolo nu vedeai teren agricol nelucrat spre deosebire de Romania ), cu oameni foarte primitori si ospitalieri, nu poate fi numita nicidecum o "provincie saraca".
Potential exista- trebuie doar valorificat.

Cu infrastructura- in primul rand cea feroviara- intradevar aici trebuiesc facute mai investitii.

Si nu cred ca o eventuala unire a R. Moldova cu Romania ar atrage un conflict cu Rusia! Singurul diferent teritorial ar fi orasul Tighina- stravechi oras si pamant romanesc, care evident (in eventualitatea realizarii unirii cu Romania) ar trebui sa fie retrocedat Romaniei.

Dar cu Tighina este o intreaga poveste- multi i-au reprosat in 1991 lui Mircea Snegur ca nu a intreprins actiuni mai ferme pentru pastrarea controlului autoritatilor de la chisinau asupra Tighinei, iar lui Ion Iliescu i s-a reprosat atunci ca nu a sustinut mai mult R. Moldova in razboiul din Transnistria.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 18:49

Iar dezastrul economic, politic si social din Romania de dupa 1990 (si in special de dupa 1996) se datoreaza tuturor partidelor politice care s-au aflat la guvernare, nu numai PSD-ului.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 19:33

Infrastructură nu înseamnă doar cale ferată. Înseamnă și drumuri, rețele de apă, canalizare, aeroporturi, școli, spitale ș.a..
Iar ,,pământurile fertile"... vor cam rămâne fără obiectul muncii odată cu integrarea în UE, pentru că nu se va putea face agricultură la nivelul impus de UE. De exemplu, în UE nu mai ai voie să vinzi lapte muls cu mâna, nu ai voie să dai cu DDT pe grâu ș.a..
Iar toată legislația națională va trebui aliniată la cea UE, toate standardele GOST vor trebui înlocuite de EN-ISO (deci adio bomboane Bucuria, că astea nu corespund), taxele și impozitele (mai ales accizele pe carburanți, energie, alcool, țigări și cafea) vor trebui aduse la nivelul celor din UE, iar statul român se va trezi cu câteva zeci de mii de angajați la stat (funcționari publici, profesori, doctori, angajați în societățile de stat) cu salarii de 150 de euro pe lună, care vor trebui aduși la nivelul personalului încadrat pe funcții similare la noi, deci un efort financiar imens.
După aia o să intre Rusia cu tancurile, de juma' de Moldovă sigur o să fie alipită Transnistriei, noi o să ne alegem cu Chișinăul și cu raioanele limitrofe Prutului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 21:04

Ce pamint fertil? ai mai scris astea intr-un post.Ce turism pe coclaurile alea?
Moldova e la fel ca Moldova noastra, iar faptul ca vezi un teren lucrat si mai apoi griul rasarit nu inseamna automat ca productiile sint bune.
Faptul ca pleacu produse agricole in URSS nu inseamna ca plecau suficiente.
Moldova este o tara saraca si plina de probleme, gagauzii, rusii, Transnistria etc si oricit am spune ca sint romani acum nu ii putem ajuta, nu putem fi pentru ei ce a fost RFG pentru RDG insa nici pentru ei nu a fost usor, si acuma inca sint diferente, nu stiu daca in RFG se mai plateste taxa de solidaritate.

Poate acuma o dau la musulmani.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mar 10 Mai 2016, 23:09

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mier 11 Mai 2016, 07:45

Din cate am observat, imaginile respective (limba germana nu o cunosc) sunt de la Tiraspol! Ori orasul Tiraspol (ca si intreaga zona situata la est de raul Nistru) nu fac parte din teritoriul romanesc al Basarabiei, iar in eventualitatea unirii R Moldova cu Romania, aceasta evident se va face fara Transnistria. De altfel, nici Romania nu are vreo pretentie teritoriala la teritoriul situat la est de raul Nistru.

Singura problema ramane-in aceasta privinta- situatia orasului Tighina. Un stravechi oras romanesc, ocupat astazi prin forta de asa-zisele autoritati transnistrene, cu sprijinul Rusiei.
Daca Romania ar duce o politica externa mai realista (si nu ar fi sluga celor de la Bruxelles sau Washinghton) si ar opta pentru relatii normale, de colaborare cu Rusia, cred ca pot fi convinsi rusii sa se retraga din orasul Tighina.

Iar in privinta agriculturii din R Moldova, potentialul agricol de acolo este foarte mare, trebuind doar valorificat! Si in R Moldova se poate face agricultura competitiva, la nivel european, iar tehnologiile moderne in domeniul agricol pot fi aplicate si in R Moldova.
De altfel, deja vinurile de acolo sunt exportate si in tari membre UE.

In privinta celebrelor bomboane Bucuria, calitatea lor este indiscutabila, cu nimic mai prejos decat orice dulciuri produse in orice tara membra a UE! Deci nu vad ce standarde in plus ar mai trebui sa indeplineasca.

Iar potentialul turistic este si el destul de important- cadrul natural, monumentele de arhitectura, muzeele, cladirile vechi din orase (nu stiu daca ati vizitat vreodate orase precum Chisinau sau Soroca- eu le-am vizitat si pot spune ca mi-au placut foarte mult), etc.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mier 11 Mai 2016, 07:52

Iar etnicii rusi din Basarabia nu ar aveea nimic de pierdut daca se va produce unirea R Moldova cu Romania! Pentru etnicii rusi din Basarabia, sa vada in ce relatii traiesc rusii-lipoveni din Romania si din zona deltei Dunarii cu populatia majoritar romaneasca! Traiesc in relatii de deplina intelegere cu romanii, acolo neexistând nicioadata conflicte interetnice.

Apoi in perioada interbelica , cat Basarabia a facut parte din Romania Mare, rusii din Basarabia au dus-o foarte bine, iar relatiile cu populatia majoritar romaneasca au fost foarte bune! Bunicul de pe tata a fost sef de post de jandarmi intr-o comuna din Basarabia in anii 1930 si nu a avut nici un fel de probleme cu etnicii rusi din aceea comuna.

De altfel, dupa 1940 si 1944, când au vazut ce inseamna teroarea stalinista, multi etnici rusi din Basarabia au avut de suferit si au regretat administratia romaneasca.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Mier 11 Mai 2016, 09:57

ldh80 a scris:
Iar etnicii rusi din Basarabia nu ar aveea nimic de pierdut daca se va produce unirea R Moldova cu Romania! Pentru etnicii rusi din Basarabia, sa vada in ce relatii traiesc rusii-lipoveni din Romania si din zona deltei Dunarii cu populatia majoritar romaneasca! Traiesc in relatii de deplina intelegere cu romanii, acolo neexistând nicioadata conflicte interetnice.
Și sunt săraci-lipiți, sunt sate pe unde vaporul trece o dată pe sătpămână și pâinea se aduce numai pe comandă fermă.

Într-adevăr, românii sunt toleranți cu lipovenii, însă rușii din Moldova probabil ar vrea să fie uniți cu Rusia, nu cu România, la fel cum și românii ar vrea cu România, nu cu Rusia.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania   Astazi la 09:40

Sus In jos
 

Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cateva aspecte privind unirea Basarabiei cu Romania
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)
» Nemtii de la DB Schenker Rail Romania cauta mecanici de locomotiva
» Vitezele de circulatie pe liniile din Romania
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-