Numarul mesajelor : 1141 Varsta : 61 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 4292 Data de inscriere : 21/02/2010
Subiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare Mier 11 Apr 2018, 00:02
Seria filatelică -Literatură și film
Al paisprezecelea timbru prezentat, identificat după afiș. În prim plan apare locomotiva cu abur folosită la realizarea filmului. În fundalul timbrului, afișul filmului - Iron horse. În partea stângă numele țării emitente – Republique de Guinee.
Le Cheval de fer (The Iron horse) este un film de John Ford, lansat în 1924.
Synopsis
Filmul urmărește construirea căii ferate transcontinentale și răzbunarea lui Davy Brandon al cărui tată a fost ucis de indieni: Davy Brandon, copil, îndrăgostit de frumoasă micuță Miriam Marsh, sub privirea tandră a tânărului Abraham Lincoln. Tatăl lui Brandon, un vizionar al drumului de fier, caută – și găsește – o trecătoare montană accesibilă, care ar permite o mulțime de economii pentru construcția căii ferate. Dar el este surprins de indieni și ucis de unul din ei. Davy care era ascuns, a văzut că indianul care i-a ucis tatăl, are doar două degete la mâna dreaptă. Timpul trece, Abraham Lincoln, acum președinte al Statelor Unite ale Americii, relansează construcția căii ferate, în ciuda războiului civil. Ajunsă în zona trecătorii descoperită de tatăl lui Davy, echipa Union Pacific-ului, cea care a construit calea ferată de la Omaha spre Vest – condusă de Thomas Mars, tatăl lui Miriam – cauta tocmai pasajul care va economisi resursele umane și materiale ale companiei. Acesta este momentul în care Davy, care a crescut între timp, apare și-și oferă serviciile lui Marsh, pentru a continua lucrarea tatălui său.
Peter Jesson, inginer și logodnicul lui Miriam, este însărcinat cu descoperirea pasajului. Davy, care își amintește cuvintele tatălui său, se oferă să-l ajute pe inginer. Este momentul când un tip dubios Deroux, care-și ține mâna dreaptă permanent îm buzunar (și nu și-o scoate nici măcar să salute),îl contactează pe Jesson – prin Ruby – și îl convinge să capoteze proiectul. Davy se află împreună cu Jesson în trecătoare și în timp ce el coboară în rapel, Jesson taie coarda, determinând căderea lui Davy în prăpastie. Din fericire, un copac îi amortizează căderea.
Jesson revine pe șantierul căii ferate și anunță moartea lui Davy. Miriam este nefericită. Lucrările continuă. Supraviețuind Davy își dă seama că traseul căii ferate nu ține seama de trecătoarea descoperită. Îl acuză pe Jesson de minciună, explicându-i lui Marsh că pasajul există și că ei trebuie să-l folosească.
Deroux, îngrijorat de întoarcerea lui Davy i-a cerut lui Jesson să-l omoare. Miriam îi cere lui Davy să nu lupte cu Jesson. În ciuda promisiunii și după tentativa de omor a lui Jesson asupra lui, Davy în cele din urmă se bate cu Jesson și îl elimină. Miriam dezamăgită de nerespectarea promisiunii lui Davy, se îndepărtează de el.
Lucrările continuă prin „pasajul Brandon”, dar sunt atacați de indienii care l-au avut ca șef pe Deroux. Acesta a fost recunoscut de șeful indienilor, arătându-și mâna dreaptă care nu avea decât două degete.
Șantierul – izolat – este atacat și Davy pleacă să caute întăriri. Odată ajuns cu ajutoarele, indienii au fost învinși dar un lunetist îl ucide pe Ruby, Trăgătorul, reperat este atacat de Davy.
Acesta este Deroux și când Davy îl atacă, își dă seama că este ucigașul tatălui său. Urmează o luptă pe viață și pe moarte la finalul căreia, Deroux este ucis. Calea ferată a vestului este salvată.
Cum Miriam este departe de el, Davy se alătură companiei Central Pacific, care construiește calea ferată de la Sacramento spre est. El muncește alături de muncitorii chinezi foarte numeroși.
La 10 mai 1869, are loc joncțiunea dintre cele două linii. După baterea pironului de aur, cele două linii se transformă în una, Davy o regăsește pe Miriam care îl întîmpină cu bucurie.
Fișa tehnică
Titlul original : The Iron Horse Titlul francez : Le Cheval de fer Realizator : John Ford, asistent : Edward O'Fearna Scenariul : Charles Kenyon după o povestire de Charles Kenyon et John Russel Direcția artistică : Frank Hotaling, James Basevi Imaginea : George Schneiderman, Burnett Guffey Muzica : Erno Rapee Producția : William Fox Societatea de producție : Fox Film Corporation Societatea de distribuție : Fox Film Corporation Țara de origine : Statele Unite Limba : engleză Format : Alb -negru - 35 mm - 1,37:1 - Mut Genul : western Durata : 11 bobines Date lansării : Statele Unite : 28 august 1924 (premiera la New York)
Distribuția
George O'Brien : Davy Brandon Madge Bellamy : Miriam Marsh Charles Edward Bull : Abraham Lincoln William Walling : Thomas Marsh Fred Kohler : Deroux Cyril Chadwick : Peter Jesson Gladys Hulette : Ruby James Marcus : judecătorul Haller Francis Gary Powers : sergentul Slattery J. Farrell MacDonald : caporalul Casey James Welch : Schultz, un soldat Jack O'Brien : Dinny Colin Chase : Tony Walter Rogers : Général Dodge George Waggner : Colonel Cody "Buffalo Bill" Jack Padjan : Wild Bill Hickok Charles O'Malley : Major North Charles Newton : Collis P. Huntington Delbert Mann : Charles Crocker .................................................... În jurul filmului
Titlurile de producție : The Transcontinental Railroad. The Iron Trail Producția nu a drămuit resursele: 3000 de lucrători feroviari, 1000 de chinezi, 800 de indieni. 1000 de cai și 10 000 de bovine, cele două locomotive originale din 1869, autenticele Derringer de la Wild Bill Hickok, au fost puse la dispoziția lui Ford. Echipa de filmare și figuranții au fost găzduiți de trenul circului A.G. Barnes. Condițiile climatice au fost foarte dificile. Filmul este cel mai important pentru turnarea exterioarelor, realizate în apropiere de Reno. Filmul este replica lui Fox, la filmul intitulat Caravana spre vest (The Covered Wagon) realizat de Paramount Pictures lansat în 1923. Cecil B. DeMille va adapta același subiect în Pacific Express (Union Pacific) în 1939. Pentru prima oară a fost folosită o groapă pentru a amplasa camerele, peste care au trecut animalele dezlănțuite. Clark Gable a avut o scurtă apariție în acest film. Locomotivele utilizate în scena istorică a joncțiunii celor două linii la Promontory Summit, sunt locomotivele care erau în serviciu la ceremonia din 10 mai 1869.
Numarul mesajelor : 1141 Varsta : 61 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 4292 Data de inscriere : 21/02/2010
Subiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare Mier 18 Apr 2018, 23:12
Seria filatelică -Literatură și film
Al cincisprezecelea timbru prezentat, identificat după afiș. În prim plan apare locomotiva cu abur folosită la realizarea filmului, În fundalul timbrului, afișul filmului - Les voleurs de trains. În partea stângă numele Țării emitente – Republique de Guinee.
Hoții de trenuri (The Train Robbers) este un film american realizat de Burt Kennedy, lansat în 1973.
Synopsis
Doamna Lowe vrea să recupereze jumătate de milion de dolari în aur pe care soțul ei i-a furat într-un atac de tren și să-l întoarcă proprietarului, compania feroviară. Lane, atras de recompensa de 50 000 dolari, o ajută împreună cu vechii săi prieteni, în timp ce complicii defunctului soț, încearcă de asemenea să pună mâna pe aur. Ambele echipe sunt urmărite de agentul Pinkerton.
Fișa tehnică
Titlul : Les Voleurs de trains (Hoții de trenuri) Titlul original : The Train Robbers Realizator : Burt Kennedy Scenariul : Burt Kennedy Producător : Michael Wayne Musica : Dominic Frontiere Imaginea : William H. Clothier Montajul : Frank Santillo Director artistic : Alfred Sweeney Decoruri de platou : Ray Moyer Țara de origine : Statele Unite Format : Color - 2,35:1 - Mono - 35 mm Genul : western Durata : 92 minutes Data premierii : 7 februarie 1973
Distribuția
John Wayne (VF : Raymond Loyer) : Lane Ann-Margret (VF : Jeanine Freson) : D.na. Lowe Rod Taylor (VF : Jacques Deschamps) : Grady Ben Johnson (VF : Nicolas Vogel) : Jesse Christopher George (VF : Roger Rudel) : Calhoun Bobby Vinton : Ben Young Jerry Gatlin (VF : Claude Joseph) : Sam Turner Ricardo Montalbán (VF : Jean-Louis Jemma) : Agentul Pinkerton