Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Timbre si Plicuri aniversare

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1117
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4206
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare   Joi 08 Feb 2018, 17:20

Voi începe prezentarea unei serii filatelice

Seria filatelică -Literatură și film sau mai bine (Trenuri și filme)

În anul 2001, Republica Guineea (un stat vest – african) a emis o serie filatelică intitulată: Literatură și film.
În anul 1998, Dmitri Karasyuk un jurnalist rus din Ekaterinburg, pasionat de filatelie a început realizarea unor cataloage filatelice cu teme diverse printre care și cel intitulat – Literatură - care cuprinde și această serie filatelică care mai poate fi numită și: Trenuri și filme.
Sursa: http://www.philatelia.net/

Încă nu am reușit să identific toate timbrele care compun această serie. De remarcat că la proiectarea acestei serii s-a folosit procedeul (3 în 1).
Pe suprafața fiecărui timbru apare scrisă (1) denumirea operei literare după care s-a facut ecranizarea filmului, (2) în fundal afișul filmului și (3) în prim plan apare imaginea locomotivei folosite în film sub care este înscris tipul locomotivei.

Voi începe cu timbrul în valoare de 750 FG. În prim plan apare locomotiva folosita la realizarea filmului, sub care este scris : Locomotive 1 – 2 – 1 serie 111 – 100.
În fundal afișul unui film care prezintă un tren într-o gară. În partea stângă numele Țării emitente – Republique de Guinee și în partea dreaptă în acest caz denumirea filmului: L”Arrivee d”un train en gare de La Ciotat.

Timbrul descris mai sus







Prezentarea gării La Ciotat:

Gara La Ciotat
Gara La Ciotat este o gară feroviară franceză de pe linia Marseille – Saint –Charles până la Vintimille (frontiera italiană), situată pe teritoriul comunei La Ciotat în departamentul Bouches du Rhone din regiunea Provence – Alpes – Cote d”Azur.
Ea aparține Societății naționale de căi ferate franceze (SNCF), fiind deservită de trenurile regionale expres TER Provence – Alpes – Cote d”Azur. Este amplasată la 37 de kilometri de Marseille-Saint-Charles și la 30 de kilometri de Toulon.
Stabilită la altitudinea de 62 de metri, gara La Ciotat este situată la punctul kilometric (PK) 36,517 al liniei Marseille – Saint – Charles la Vintimille (frontieră), între gările Cassis și Saint Cyr – Les Lecques – La Cadiere (e denumirea unei singure gări). Linia este o cale ferată dublă, electrificată printr-o rețea de 25 000 V (c.a.). Zona de mărfuri a fost în întregime abandonată.
Istoric
Ca toate gările situate între Marseille și Toulon, din decembrie 2009 ea nu mai este deservită decât de trenurile cadențate TER Provence – Alpes – Cote d”Azur.
Deservirea călătorilor
Gara SNCF, dispune de o clădire pentru căclători deschisă zilnic. Vânzarea și rezervarea biletelor este asigurată în timpul orelor de program prin ghișeele caselor de bilete și în afara programului, de un automat de bilete. Gara mai este dotată cu panouri electronice de afișaj la fiecare peron, pentru plecările apropiate și informații conjuncturale (lucrări, perturbații...).
Cele două linii sunt mărginite de două peroane simple și un pasaj subteran care permite călătorilor accesul la peronul opus.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_La_Ciotat#/media/File:Gare-LaCiotat49.jpg
Gara La Ciotat este deservită de trenurile TER Provence – Alpes – Cote d”Azur care efectuează curse între gările Marseille și Toulon sau Hieres. Există 33 de trenuri TER pe zi în fiecare sens.
.....................................................................................................................
Gara și cinematograful
Această gară a fost făcută celebră prin filmul turnat de frații Auguste și Louis Lumiere în 1895, intitulat:: Intrarea unui tren în gara La Ciotat (L”Arrivee d”un Train en gare de La Ciotat) .
În gară există o placă comemorativă dedicată turnării acestui film de către frații Lumiere, instalată în 1942.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_La_Ciotat#/media/File:Gare-LaCiotat47.jpg

Sursa: https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_La_Ciotat
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1117
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4206
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare   Dum 11 Feb 2018, 15:18

Seria filatelică -Literatură și film

Al doilea timbru prezentat, are valoarea de 1100 FG. În prim plan apare locomotiva folosită la realizarea filmului, dar din păcate imaginea nu este atât de clară încât să se vadă ce este scris dedesubt. Analizând imaginea locomotivei am văzut că seamană cu una din frumoasele locomotive cu abur,americane.
Poate fi una din următoarele:
Locomotiva americana

Central Pacific 4-4-0 Leviathan

Locomotiva cea mai apropiata de cea din timbru

O alta locomotiva

Și descrierea acesteia:

Această locomotivă a circulat pe linia de la Atchinson la Topeka & Santa Fe, predecesoarea liniei Atlantic & Pacific. Este un 4 – 6 – 0 de tip „Ten Wheeler”.
Datorită creșterii lungimii și tonajului, trenurilor de marfă și călători, seria 4 – 4 – 0  de pe această linie, a fost înlocuită cu următoarea serie....  4 – 6 – 0.
Când trenurile au devenit și mai lungi și mai grele pentru puterea seriei 4 – 6 – 0, locomotivele au fost folosite doar pentru trenurile mai scurte și mai ușoare de pe rutele secundare sau au fost vândute căilor ferate mai scurte.
Multe din aceste locomotive vor fi casate după 1920, o parte din ele rezistând pănă la 1940, dar după cel de-al doilea război mondial au mai rămas două la fier vechi.
Filmele western devenind din ce în ce mai populare, unele căi ferate mai scurte au mai folosit aceste locomotive cu abur și după anii 50 – 60 pentru creșterea numărului turiștilor pe căile ferate.. cosmetizând aceste locomotive prin folosirea unor coșuri de fum  și faruri false și folosind la revopsirea lor, culori nerealiste, pentru a imita locomotivele cu abur din prima epocă.

Sursa: http://eddiesrailroad.blogspot.ro/2011/04/early-north-american-steam-locomotives.html


În fundalul timbrului, afișul  filmului The Great Train Robbery ( Marele Jaf de tren) care este prima variantă din cele patru filme cu acest titlu. În partea stângă numele Țării emitente – Republique de Guinee și în partea dreaptă, denumirea filmului nu poate fi citită.

Timbrul descris mai sus




Analiza filmului:
The Great Train Robbery (1903) (Marele jaf de tren)

Fundal
Unul din cele mai importante repere din istoria filmului a fost primul film narativ, The Great Train Robbery (1903), la care regia și imaginea este semnată de Edwin S. Porter – un fost cameraman al lui Thomas Edison. A fost unul din primele filme de acțiune, mai lung de 10 minute, cu 14 scene, filmat în noiembrie 1903 – nu în vestul extrem din Wyoming, ci pe Coasta de Est, în diferite locații din New Jersey ( la studioul Edison din New York, în Ținutul Parcului Essex din New Jersey și de-a lungul căii ferate Lackawanna).

Afisul filmului din 1903

Precursorul filmului western s-a bazat pe o poveste scrisă în 1896 de Scott Marble.Titlul filmului a fost la fel de popular ca cel al unei melodrame contemporane. A fost cel mai popular și mai de succes film comercial din era pre – Nickelodeon ( primul tip de spațiu interior dedicat proiecției imaginilor video de la începutul sec. XX), prin care s-a stabilit că filmul ar putea fi un adevărat mediu comercial.
Filmul a fost inițial promovat ca o copie fidelă a genului „Hold Ups” făcut celebru              de diversele bande certate cu legea din vestul îndepărtat. Scriitorul s-a inspirat dintr-un eveniment real petrecut în 29 august 1900, când 4 membri ai găștii lui George Leroy Parker (Butch Cassidy), supranumită „Hole in the wall”, a oprit trenul nr. 3 de pe linia lui Union Pacific care circula spre Table Rock, Wyoming.
Bandiții au forțat conductorul trenului să dezlege vagoanele de călători de restul trenului ca să arunce în aer casa de bani din vagonul poștal și să fugă apoi cu 5000 $ numerar.
………………………………………………………………………………..
Scena 1:Interiorul unui oficiu telegrafic feroviar:

Doi bandiți mascați intră într-un oficiu telegrafic feroviar și forțează funcționarul să pună semnalul pe oprire, pentru trenul care se apropie. Prin fereastra biroului se vede că trenul se oprește.Ei îl obligă pe telegrafist să scrie un ordin fals pentru mecanicul trenului, ca acesta să alimenteze locomotiva cu apă în această stație (în loc de Red Lodge, stația  de unde luau apa în mod obișnuit).Bandiții se ascund amenințând cu pistoalele în timp ce conductorul trenului se apropie de fereastra biroului. Telegrafistul speriat înmânează nota cu falsul ordin, conductorului.De îndată ce conductorul părăsește biroul, bandiții îi dau telegrafistului o lovitură în cap.Ei leagă telegrafistului picioarele și brațele la spate lasând-ul pe podea. Au grijă să-i pună și un căluș în gură.Văzând că trenul se pune în mișcare, bandiții ies repede afară.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr1.jpg

Scena 2: Turnul de apă:

Bandiții se ascund în dosul turnului de apă unde datorită ordinului fals, trenul trage încet pentru a lua apă. Cei mai îndrăzneți bandiți se strecoară pe furiș în tren (între tenderul locomotivei cu abur care transporta  combustibil și apă și vagonul poștal, înainte ca trenul să plece mai departe.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr2a.jpg

Scena 3: Imagini din interiorul vagonului poștal:

Funcționarul din vagonul poștal este ocupat cu munca pe care o desfășoară conform programului său, în timp ce trenul se deplasează. Prin ușa laterală deschisă a vagonului, poate fi văzut peisajul în mișcare. Lucrătorul este alarmat atunci când aude un sunet neobișnuit. Privind prin gaura cheii de la ușa frontală a vagonului dinspre locomotivă, vede doi bandiți care încearcă să pătrundă prin ușa vagonului poștal.După ce-și revine din spaimă rapid, el încuie cutia care conține obiectele de valoare și aruncă cheia pe ușa laterală deschisă a vagonului. Apoi scoate revolverul și se ghemuiește în spatele biroului de lucru, în timp ce hoții sparg ușa și intră. După un schimb de focuri, lucrătorul poștal este ucis.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr3a.jpg

în timp ce unul dintre bandiți stă de pază în ușă, celălalt încearcă să deschidă cutia de valori.Găsind-o încuiată,  el caută zadarnic în buzunarul lucrătorului cheia. Pentru a o deschide, el atașează un exploziv safe-ului și după aprinderea fitilului se adăpostește .Explozia dinamitei deschide cutia, aruncând în aer un fum roșu  și pachetele cu bani.Bandiții adună obiectele de valoare și trei saci poștali și părăsesc vagonul poștal prin ușa dinspre locomotivă.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr7.jpg

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr8.jpg

Scena 4: Tenderul și interiorul cabinei locomotivei văzută spre partea din față a trenului:

Trenul se mișcă cu aproximativ 40 mph. În timp ce doi bandiți au jefuit vagonul poștal, un alt bandit urcă pe tender și ține mecanicul sub amenințarea armei.Un al patrulea bandit se luptă cu fochistul care a luat o lopată de cărbuni pentru apărare și a urcat pe tender.Ei se bat cu pumnii, pe tender până când cad. Banditul este avantajat de faptul că e mai sus decât fochistul. El ia o bucată de cărbune cu care lovește fochistul în cap până când acesta devine inconștient.Apoi după ce l-a copleșit, aruncă corpul victimei  din trenul aflat în mișcare. (Acesta a fost un efect special uimitor, deși era doar un manachin). Cei doi bandiți forțează mecanicul să oprească trenul.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr3.jpg

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr4.jpg

Scena 5: Vederea laterală a trenului oprit :

Sub amenințarea armei, mecanicul este obligat să părăsească locomotiva nu înainte de a da înapoi pentru a dezlega locomotiva de restul vagoanelor.Apoi bandiții merg înapoi, între locomotivă și partea din față a trenului. Mecanicul este obligat să împingă trenul aproximativ 100 de picioare (33 m), lăsând restul vagoanelor în spate.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr5.jpg

Scena 6 : O scenă exterioară care prezintă părăsirea vagoanelor de către călători pentru scena hold up-ului.

Pasagerii trenului sunt obligați să părăsească vagoanele. Unul dintre bandiții înarmați îi obligă pe toți să țină mâinele sus.Toți pasagerii sunt aliniați de-a lungul trenului lângă linia apropiată. În timp ce ei sunt amenințați cu un pistol, bandiții jefuiesc călătorii de lucrurile de valoare. Unul dintre pasageri (Gilbert M. „ Broncho Billy” Anderson) fuge din grup într-o încercare de evadare, dar este împușcat în spate. După ce fiecare a fost căutat și jefuit, bandiții înspăimântă pasagerii trăgând focuri de armă în aer.Apoi se urcă în locomotiva din fața trenului și pleacă. După dispariția bandiților, pasagerii se grăbesc să-l ajute pe omul cazut la pământ.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr6.jpg

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr6a.jpg

Scena 7 : Bandiții la bordul locomotivei, părăsesc scena hold up-ului

Bandiții sunt la bordul locomotivei cu sacii poștali și obiectele de valoare.Ei forțează mecanicul să pornească locomotiva pentru a ieși din scenă spre stânga.

Scena 8 :Mașina este frânată până la oprire și bandiții o iau la fugă.

Mai departe, de-a lungul liniei, la mai multe mile de scena anterioară, cei patru hoți forțează mecanicul să oprească locomotiva.Ei sar din locomotivă și fug spre partea mai înaltă a liniei și dispar în pădure.

http://www.filmsite.org/filmfotos/gtr9.jpg
........................................................................................................................
Sursa: http://www.filmsite.org/grea.html
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1117
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4206
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare   Mar 13 Feb 2018, 17:36

Seria filatelică - Literatură și film

Al treilea timbru prezentat, are valoarea de 300 FG. În prim plan apare locomotiva folosită la realizarea filmului, sub care este scris :Locomotive de Goods 1865 - 1872 .
În fundalul timbrului, afișul  filmului The Firs Great Train Robbery ( Primul Mare Jaf de tren) care este o alta variantă din cele patru filme cu acest titlu. În partea stângă numele Țării emitente – Republique de Guinee și în partea dreaptă, denumirea filmului în franceză: La Grande Attaque du Train d”Or.

Timbrul descris mai sus

Și un bloc de 6 timbre ce fac parte din serie

Un train d’or pour la Crimee (Un tren de aur pentru Crimeea) - (Romanul)

Un train d’or pour la Crimee (titlul original: The Great Train Robbery) este un roman istoric polițist scris de Michael Crichton, apărut în Statele Unite în 1975 la Knopf (casă de editură de la New York).
El s-a inspirat din marele furt de aur din 1855, un jaf care a avut loc într-un tren ce traversa Anglia victoriană. Majoritatea acțiunii romanului se derulează la Londra.

Rezumat

În 1854, Eduard Pierce, un carismatic maestru de hoți, elaborează un plan pentru a fura încărcătura de aur de 25000 de lire sterline destinată trupelor de pe front din războiul Crimeii (1850 – 1856).
Banca responsabilă cu transportul încărcăturii, și-a luat măsuri extreme de precauție, închizând aurul în două seifuri fiecare cu câte două încuietori ceea ce necesita un total de patru chei pentru a le deschide.Apoi au folosit un complice – Robert Agar – un specialist în copierea cheilor.
Anticipând minuțios planul său cu un an înainte, Pierce maestrul hoților, a profitat de averea și contactele sale din societatea londoneză pentru a localiza cheile: directorii băncii, dl. Henry Fowler și dl. Edgar Trent au fiecare câte o cheie, celelalte două fiind păstrate într-un seif din biroul societății South Easthern Railway de la gara Podul Londrei.

Personajele principale

- Edward Pierce : hoț profesionist având relații sociale foarte bune atât în înalta societate cât și în mahalalele din Anglia victoriană sub acest nume fals, adevăratul său nume fiind John Simms.
- Robert Agar : specialist expert în copierea cheilor și lacătelor, de 26  de ani.
- Clean Willy : cunoscut ca cel ma bun „om șarpe” (specialist în evaziuni) din Londra, s-a alăturat echipei Pierce.
- Barlow : un criminal făcând oficiul de șofer al lui Pierce, punându-i la dispoziție în egală măsură și forța sa brută.
- Miss Miriam : fermecătoare amantă a lui Pierce, care este de asemenea, o actriță talentată și prin urmare unul din punctele forte ale echipei Pierce.
Ediții:
Statele Unite – mai 1975, Knopf
Franța – 1976 , Fayard
  1979. Hachet Jeunesse

Tema

Romanul se inspiră din marele furt de aur din 1855. În timp ce studia la Universitatea Cambridge, Michael Crichton a auzit de acest caz. El a citit mai târziu transcrieri ale procesului criminalilor și a făcut cercetări istorice asupra subiectului. Cu toate acestea, Crichton nu ar fi vrut să urmeze realitatea evenimentelor, ci pur și simplu să retranscrie cadrele.El a schimbat de asemenea numele persoanelor implicate: William Pierce devenind Edward Pierce și Edward Agar devenind astfel Robert Agar.
Crichton este de asemenea interesat în romanul său de cultura victoriană și de maniera în care dezvoltarea căilor ferate a schimbat radical Anglia.El se concentrază pe contextul istoric al romanului, utilizând cu ușurință în dialogurile sale, expresiile argotice ale epocii. Oferă numeroase digresiuni, care prezintă diferite aspecte ale societății și unele curiozități din acea vreme.

Adaptări

1979 : La Grande Attaque du train d”or ( The first Great Train Robbery), film britanic de Michael Crichton, adaptat de el însuși după romanul său omonim, cu Sean Connery în rolul lui Pierce, Donald Sutherland în cel al lui Agar și Lesley-Ane Down în cel al lui Miriam. Filmul a fost nominalizat pentru premiul de cea mai bună imagine de British Society of Cinematographers și a primit Premiul Edgar-Allan-Poe pentru cel mai bun scenariu scris pentru cinema.
....................................................................................................................................
Sursa : https://fr.wikipedia.org/wiki/Un_train_d%27or_pour_la_Crim%C3%A9e



La Grande Attaque du train d”or ( Marele atac al trenului de aur) – (Filmul)

La Grande Attaque du train d”or (titlul original : The First Great Train Robbery) este un film britanic realizat de Michael Crichton (este si autorul scenariului Juarassic Park), lansat în 1979. Filmul este adaptarea romanului lui Michael Crichton – Un train d”or pour la Crimee (Un tren de aur pentru Crimeea), inspirat din marele furt de aur din 1855 din Regatul Unit în timpul războiului Crimeii.

Sinopsis

Edward Pierce vrea să realizeze un mare jaf atacând un tren încărcat cu lingouri de aur în valoare de 25000 de lire sterline care trebuiau să servească la finațarea trupelor britanice aflate în Crimeea anului 1855. Dar, în epocă, n-a fost comis niciodată un furt la bordul unui tren în mers și Pierce va trebui să inoveze în toate domeniile pentru a-și duce treaba la bun sfârșit.
Fișa tehnică
- Titlul : La Grande Attaque du train d”or
- Titlul englez : The First Great Train Robbery
- Titlul alternativ : The Great Train Robbery
- Regia : Michael Crichton
- Scenariul : Michael Crichton
- Muzica : Jerry Goldsmith
- Imaginea : Geoffrey Unsworth
- Montajul : David Bretherton
- Producător : John Foreman
- Societatea de distribuție : United Artist
- Țara de origine : Regatul Unit
- Limba : engleză
- Pelicula : Color – Panavision
- Genul : Aventură
- Durata : 110 minute
- Data lansării : 28 iunie 1978 în Franța
Distribuția
- Sean Connery - Edward Pierce
- Donald Sutherland – Robert Agar
- Lesley-Anne Down – Miriam
- Malcolm Ferris – Henry Fowler
- Alan Webb – Edgar Trent
- Pamela Salem – Emily Trent
- Gabrielle Lloyd – Elizabeth Trent
- Wayne Sleep – Willy l”Anguille
Film de autor
Acesta este ultimul film a cărui imagine a fost realizată de Geoffrey Unsworth, care va muri pe platourile de filmare a filmului Tess. Filmul este dedicat lui.
................................................................................................................................
Sursa : https://fr.wikipedia.org/wiki/La_Grande_Attaque_du_train_d%27or
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1117
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4206
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare   Ieri la 23:18

Seria filatelică -Literatură și film

Al patrulea timbru prezentat, are valoarea de 2200 FG. În prim plan apare locomotiva folosită la realizarea uneia din multele variante ale filmului Anna Karenina, dedesubt fiind scris : Locomotive Transsiberien Express 1914.

În fundalul timbrului, afișul  filmuluiAnna Karenina. În partea stângă numele Țării emitente – Republique de Guinee și în partea dreaptă, denumirea romanului: Anna Karenina.

Timbrul descris mai sus


Filmul din 1967 în variantă rusească

Scenele în care apare trenul sunt la începutul și la sfârșitul filmului




Romanul

Anna Karenina

Anna Karenina (în rusă: Анна Каренина) este un roman scris de Lev Tolstoi și publicat în foiletoane, în intervalul 1875 - 1877. Cu „Anna Karenina”, atenția lui Tolstoi se îndreaptă spre viața contemporană. În raport cu Război și pace, aici sfera de realități și probleme se restrânge: este un roman al vieții de familie. Anna Karenina este considerat cel mai „cinematografic” roman al lui Tolstoi, beneficiind de numeroase ecranizări. Nefericita Anna a fost întruchipată de actrițe celebre: Greta Garbo (1935), Vivien Leigh (1948), Jacqueline Bisset (1985), Sophie Marceau (1997), Keira Knightley (2012).
Despre roman și scriitor
În 1873, Tolstoi a început să lucreze la următorul lui roman de mari proporții, inspirat parțial din niște evenimente ce au avut loc la o moșie învecinată, unde amanta respinsă a unui nobil s-a sinucis aruncându-se în fața unui tren. Acest subiect, pe fundalul recitirii poeziilor lui Pușkin copiilor săi l-a inspirat să scrie despre o familie cu adevărat nefericită.
Succesul ecranizării din 1935 a romanului lui Tolstoi a făcut din Greta Garbo imaginea Annei Karenina, cunoscută în toată lumea.
Rezumat
Răzvrătita Anna Karenina dă frâu liber pasiunii pentru un ofițer îndrăzneț, contele Vronski, și își părăsește căminul lipsit de dragoste pentru a se arunca în brațele unei iubiri pasionale, dar sortite eșecului. Ea își sacrifică astfel copilul și se supune condamnării de către înalta societate moscovită. Povestea tragică a Annei este întrețesută și contrastează cu idila și căsătoria dintre Constantin Levin și Kitty Șcerbațkaia, foarte asemăntoare cu cea dintre Tolstoi și soția sa. Cautând adevărul, Levin își exprimă opiniile despre societatea contemporană, politică și religie, care sunt adesea considerate ca aparținând autorului.

Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Anna_Karenina

Adaptări ale romanului Anna Karenina

Romanul Anna Karenina scris de marele scriitor rus Lev Tolstoi a cunoscut o mulțime de adaptări în piese de teatru, filme, televiziune, balet, operă.
Iată lista adaptărilor în filme:
- 1911: Anna Karenina,o adaptare frnceză în regia lui Maurice Andre Maître;
- 1914: Anna Karenina, o adaptare rusă în regia lui Vladimir Gardin;
- 1915: Anna Karenina, o versiunea americană, jucată de actrița daneză Betty Nansen;
- 1918: Anna Karenina, o adaptare maghiară în regia lui Marton Garas;
- 1927: Love , o versiune americană, jucată de celebra Greta Garbo, în regia lui Edmund Goulding;
- 1935: Anna Karenina, cea mai cunoscută și apreciată versiune de critica de film, în care joacă Greta Garbo și Frederic March, în regia lui Clarence Brown;
- 1948: Anna Karenina, jucată de Vivien Leigh, Ralph Richardson, în regia lui Julien Duvivier;
- 1953: Anna Karenina, o versiune rusească, în regia Tatyanei Lukashevich;
- 1960: Nahr al-Hob (River of Love), varianta egipteană în regia lui Ezzel Dine Zulficar;
- 1967: Anna Karenina, o altă versiune rusească în regia lui Alexander Zarkhi;
- 1985: Anna Karenina, un film TV american, în care joacă Jacqueline Bisset și Cristopher Reeve, în regia lui Simon Langton;
- 1997: Anna Karenina, prima versiune americană realizată în Rusia, în regia lui Bernard Rose, jucată de Sophie Marceau și Sean Bean;
- 2012: Anna Karenina, versiunea briranică în regia lui Joe Wright,în rolul principal Keira Knightley.

Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Adaptations_of_Anna_Karenina
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Timbre si Plicuri aniversare   

Sus In jos
 
Timbre si Plicuri aniversare
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: FOTOGRAFII DIVERSE-
Mergi direct la: