Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 12:43

Asta nu e progres ce zici tu. Cumperi material rulant nou, ca se da cu fonduri, iei Talent sau ceva asemanator care poate 160km/h, de ce sa il folosesti cu 120?

Viteza conteaza, prietene, si ala de la Bucuresti vrea sa ajunga repede la Ploiesti fara sa dea bani pe interregio. Ma rog, asa e afara, ai linie modernizata de 160, regioexpresul merge cu 160, nu cu 120.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12056
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14093
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 14:23

Câștigi câteva minute. 40 minute poți să scoți acum, cu 120 km/h și 2 opriri. La urma urmei vorbim de trenuri Regio, nu IC. Iar dacă faci R-ul mai rapid decât IR, nu o să îți mai meargă nimeni cu IR, îți tai singur craca de sub picioare.

Iar până obții fondurile UE... trec anii și te mănâncă birocrația de la DG MOVE. Mă cam îndoiesc că privații vor accesa astfel de fonduri, le-ar trebui un departament întreg numai pentru elaborat cererea de finanțare. Și la CFR Călători am îndoieli că va obține ceva Smile)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 14:36

Doctore, esti plimbat, de-aia am pretentii. Sunt multe de pus la punct , incepand cu tarifarea, care ar trebui sa fie unica, si am mai discutat...

Problema ta e ca te multumesti cu putin. Liniile astea au fost modernizate, nu numei pentru marfa, dar si pentru transport calatori. Iar daca linia iti permite sa zicem sa mergi cu 160km/h, nu poti sa pui automotorul de pe o linie obscura secundara sa mearga pe-acolo ca zgaraie la ochi. Pentru linii modernizate sunt alte scopuri si alte pretentii, nu trbuie sa ne plafonam in ce pune acum privatul pe regio, sau CFR Calatori.

Trenurile regio trebuie sa fie si ele rapide pentru a face mai multe curse pe aceiasi ruta, e vorba de eficacitate... Iar 2 ore si jumatate pentru un regio expres pe Bucuresti-Brasov nu e totuna cu 2 ore sau sub cu un interregio de alt confort. Poti sa mergi cu regio astea Bucuresti-Ploiesti sau din Ploiesti pana la o statiune etc , dar daca ai ceva mai confortabil, care pleaca tot atunci, nu cred ca te arunci la ele pentru 166km...

Sunt rame electrice cu configuratie regio ce zic eu, Talent, Flirt, totusi nu sunt confortabile nici pentru doua ore de mers, daca ai fost cu asa ceva...

Deci punctul meu de vedere e clar, fara un servicu, regio, de calitate, cu frecventa buna, ridicata, si care sa realizeze legaturi si sa preia calatori de la trenurile superioare, nu vom avea in veci un interregio care sa opreasca putin intre Bucuresti si Brasov. Daca tu vrei interregio de Maramures cu doua opriri intre Bucuresti si Ploiesti plus inca nu stiu cate statii mici pana la Brasov, si care sa se taraie efectiv in 2h45', treaba ta.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12056
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14093
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 16:27

baiazid a scris:
nu poti sa pui automotorul de pe o linie obscura secundara sa mearga pe-acolo ca zgaraie la ochi. Pentru linii modernizate sunt alte scopuri si alte pretentii, nu trbuie sa ne plafonam in ce pune acum privatul pe regio, sau CFR Calatori.
Da, nu poți să pui automotorul vechi, dar nici să obligi operatorii să își cumpere OZN-uri pe roți. Da, se vor cumpăra rame electrice noi, dar linia deja este gata, mersul cadențat se poate introduce și de mâine dacă s-ar dori. Dacă CFR Călători, de exemplu, face acum comandă de rame, va mai trece un an de zile până va intra în circulație prima ramă. Chiar dacă ăia o livrează în 3 luni, o să trebuiască omologată, agrementată tehnic, pregătit personalul de deservire și întreținere ș.a.m.d.. Nu cred că știi ce hârburi circulă prin Belgia cu oprire în toate stațiile. În schimb, IC-urile lor (și la fel și cele din Ungaria) opresc cam la 30 - 40 km, nu la 100 - 200 km cu opresc unele IR-uri de la noi.

baiazid a scris:
Sunt rame electrice cu configuratie regio ce zic eu, Talent, Flirt, totusi nu sunt confortabile nici pentru doua ore de mers, daca ai fost cu asa ceva...
Am fost... oribile la drum lung, dar foarte larg utilizate prin Austria, Belgia, Olanda și începe și Ungaria să le folosească.

baiazid a scris:
Daca tu vrei interregio de Maramures cu doua opriri intre Bucuresti si Ploiesti plus inca nu stiu cate statii mici pana la Brasov, si care sa se taraie efectiv in 2h45', treaba ta.
Nu zic să oprească IR-ul de Sighetu Marmației sau de Satu Mare în Buftea, dar pe Valea Prahovei e musai să oprească, că și cei din Mediaș - de exemplu - poate vor la Predeal, Sinaia sau Bușteni. Să zicem că traficul ,,local" București - Câmpina îl rezolvi cu R/REX, dar e absurd ca în stațiuni turistice de interes național să nu oprească IR-urile. Plus că, cel puțin la noi, călătorii de la IR-urile de lung parcurs nu merg cap-coadă cu ele, ci pe porțiuni de 150 - 200 km, hai 300 km.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 17:30

Dr2005 a scris:

Da, nu poți să pui automotorul vechi, dar nici să obligi operatorii să își cumpere OZN-uri pe roți.

Am si eu o obsesie, nu vreau rame suburbane pe post de regio pe linie modernizata. Si nu inteleg ce cauta privatii pe Brasov-Bucuresti, linie principala, cand CFR Calatori ar trebui sa aibe acolo trenuri regio din ora on ora. Deci care e treaba cu ei, li s-a facut loc la pomana sau cum?

La fel si pe m500 desi interregio , dar material rulant inadecvat, pornind de la faptul ca merg fara curent ...Dar ce ingramadeala asta la subventii cu materialul ala rulant de cimitir, macar la CFRCalatori regio sunt de bun simt...


Dr2005 a scris:
Da, se vor cumpăra rame electrice noi, dar linia deja este gata, mersul cadențat se poate introduce și de mâine dacă s-ar dori. Dacă CFR Călători, de exemplu, face acum comandă de rame, va mai trece un an de zile până va intra în circulație prima ramă. Chiar dacă ăia o livrează în 3 luni, o să trebuiască omologată, agrementată tehnic, pregătit personalul de deservire și întreținere ș.a.m.d..

N-a zis nimeni maine, dar sa vedem cum mai dai tu afara privatul de pe linie. Concurenta la trenurile regio eu nu am mai auzit pana acum niciunde in UE, si vad ca pe Bucuresti-Brasov se intampla...

Deci aia vin cu harburile lor de pe secundare si cer ca nesimtitii trase pentru linie principala modernizata, tie ti se pare normal?

De-aia am zic ca trebuie sa ceri un anumit standard, confort de la operatori, ia sa pui ca trenurile trebuie sa aiba un numar de ani sa vezi ce zboara harburile corupte de pe interoperabile ...



Dr2005 a scris:
În schimb, IC-urile lor (și la fel și cele din Ungaria) opresc cam la 30 - 40 km, nu la 100 - 200 km cu opresc unele IR-uri de la noi.

Da, dar ei asigura o medie comerciala de 90km/h, la noi e 60, deci nu inteleg unde bati. Au opriri mai dese pentru ca isi permit, au linie buna si viteze, tu o tii una si buna ca opresc mult, dar uiti de viteza comerciala...


Dr2005 a scris:
Nu zic să oprească IR-ul de Sighetu Marmației sau de Satu Mare în Buftea, dar pe Valea Prahovei e musai să oprească, că și cei din Mediaș - de exemplu - poate vor la Predeal, Sinaia sau Bușteni. Să zicem că traficul ,,local" București - Câmpina îl rezolvi cu R/REX, dar e absurd ca în stațiuni turistice de interes național să nu oprească IR-urile. Plus că, cel puțin la noi, călătorii de la IR-urile de lung parcurs nu merg cap-coadă cu ele, ci pe porțiuni de 150 - 200 km, hai 300 km.

Ma refeream in principal la Crivina, Buftea si alte sate de pe langa Bucuresti, nu ma refeream la Medias...

Si nu , nu e musai sa opreasca pe Valea Prahovei peste tot, ca nu toate sunt de interes national, si de-aia dublezi cu serviciu regio, ca sa te dai jos la Sinaia si in 5' sa iei un regio de pe celalalt peron

Cred ca ar trebui sa mai analizezi treburile astea, trenurile de lung parcurs nu trebuie sa aibe opriri care sa reduca viteza comerciala...


Dr2005 a scris:
Plus că, cel puțin la noi, călătorii de la IR-urile de lung parcurs nu merg cap-coadă cu ele, ci pe porțiuni de 150 - 200 km, hai 300 km.

Pai de-aia nici nu merg, ca i-a invatat CFR prost cu opriri in toate satele, a ajuns lumea sa conduca 1000 de km prin tara ca asa vrea CFR.

Omule, ce era in anii 90' se poate intoarce, trenurile alea cu opriri putine pot avea succes in conditiile in care infrastructura si numarul limitat de opriri vor permite viteze comerciale de cel putin 90km/h.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12056
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14093
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 18:47

baiazid a scris:
Am si eu o obsesie, nu vreau rame suburbane pe post de regio pe linie modernizata.
Da' etajatele de la CFR Călători ce sunt? Nu sunt tot vagoane suburbane?
Ai văzut cum arată un IC la elvețieni?

baiazid a scris:
Si nu inteleg ce cauta privatii pe Brasov-Bucuresti, linie principala, cand CFR Calatori ar trebui sa aibe acolo trenuri regio din ora on ora. Deci care e treaba cu ei, li s-a facut loc la pomana sau cum?
[...]
N-a zis nimeni maine, dar sa vedem cum mai dai tu afara privatul de pe linie. Concurenta la trenurile regio eu nu am mai auzit pana acum niciunde in UE, si vad ca pe Bucuresti-Brasov se intampla...
Piața liberă. Plus că, dacă nu apărau, acum mergeai pe IR cu 20-47.

baiazid a scris:
Deci aia vin cu harburile lor de pe secundare si cer ca nesimtitii trase pentru linie principala modernizata, tie ti se pare normal?
Da, e normal să o ceară, câtă vreme linia are capacitate.

baiazid a scris:
De-aia am zic ca trebuie sa ceri un anumit standard, confort de la operatori, ia sa pui ca trenurile trebuie sa aiba un numar de ani sa vezi ce zboara harburile corupte de pe interoperabile ...
Unde ai văzut tu impunerea vechimii la materialul rulant? Trenul nu e autobuz să îl amortizezi în 5 - 6 ani. O ramă modernă are o durată de viață de vreo 15 - 20 de ani, cele mai vechi se duc și spre 40 de ani (caută catalogul de amortizare a mijloacelor fixe). Poți să pui condiții tehnice - frâne, tracțiune, număr de osii (gen fără locomotive Co'Co la trenurile de călători), boghiuri - sau de confort (aer condiționat, prize, uși automate), dar de vechime nu prea ai cum. Mai ales că și materialul rulant al operatorului de stat are o vârstă venerabilă.


baiazid a scris:
Dr2005 a scris:
În schimb, IC-urile lor (și la fel și cele din Ungaria) opresc cam la 30 - 40 km, nu la 100 - 200 km cu opresc unele IR-uri de la noi.
Da, dar ei asigura o medie comerciala de 90km/h, la noi e 60, deci nu inteleg unde bati. Au opriri mai dese pentru ca isi permit, au linie buna si viteze, tu o tii una si buna ca opresc mult, dar uiti de viteza comerciala...
Vorbeam de linii modernizate. Noi avem IR-uri cu viteză comercială de 125 km/h... păi e aproape cât are Thalys-ul pe Bruxelles - Amsterdam!


baiazid a scris:
Si nu , nu e musai sa opreasca pe Valea Prahovei peste tot, ca nu toate sunt de interes national, si de-aia dublezi cu serviciu regio, ca sa te dai jos la Sinaia si in 5' sa iei un regio de pe celalalt peron
Ia să te văd eu pe tine cum te dai jos cu bicicleta/skiurile/bagajele și copii în gară la Ploiești sau Brașov și apoi te sui în regio spre Predeal sau Sinaia. Timp pierdut, bani pierduți pe bilete în plus... și mai multe mașini în trafic, că nu o să meargă nimeni așa de la București la Predeal. Tot pe principiul ăsta, trenurile de litoral ar putea să oprească doar la Eforie Nord și Mangalia, pentru restul să te întorci cu regio-ul. Ce naibii, vrei să dea faliment?
Da, de acord că nu trebuie să oprească trenul de lung parcurs în Augustin, Racoș și Dumbrăveni, dar nu poți să eviți Predealul sau Sinaia.

baiazid a scris:
Pai de-aia nici nu merg, ca i-a invatat CFR prost cu opriri in toate satele, a ajuns lumea sa conduca 1000 de km prin tara ca asa vrea CFR.
Sistemul ăsta aduce mai multe încasări operatorilor de transport. Ce te deranjează la el?
Pentru lung parcurs există avioane pentru cei care chiar se grăbesc. Chiar dacă tai din opriri, nu o să faci București - Cluj în 5 ore, cât îți ia să îl faci cu avionul (cu tot cu deplasarea la Otopeni și controlul de securitate), iar Tarom îți vinde biletul la 25 de euro dacă îl iei din timp. Deci 100 lei biletul + 40 lei la taxi... cam cât un bilet la cușetă, numai că în 5 ore ești în Cluj,

baiazid a scris:
Omule, ce era in anii 90' se poate intoarce, trenurile alea cu opriri putine pot avea succes in conditiile in care infrastructura si numarul limitat de opriri vor permite viteze comerciale de cel putin 90km/h.
În anii '90 era un personal București - Satu Mare, rapidul avea vagoane 20-47, iar aer condiționat era doar pe Trenul Prezidențial. Și mai și stăteam prin gări cu orele după legături, că nu aveam de ales. Sincer, nu prea îmi doresc să se revină la perioada aia.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 19:22

Dr2005 a scris:

Da' etajatele de la CFR Călători ce sunt? Nu sunt tot vagoane suburbane?
Ai văzut cum arată un IC la elvețieni?

Nu sunt suburbane, sunt vagoane regio . Iar IC-ul etajat la elvetieni merge si cu 200 daca are pe unde...

Mai, ai si tu un stil sa vrei sa arati ca numai tu esti umblat prin Belgia si Elvetia...

Dr2005 a scris:
Piața liberă. Plus că, dacă nu apărau, acum mergeai pe IR cu 20-47.

Sau poate apareau unii ca Regiojet, ca sa ne simtim si noi oameni. Tu nu vrei ? Piata libera nu inseamna sa cedezi locul tau privatului, ci concurenta loiala la rang superior. Cand o sa puna Westbahn serviciu regio, atunci sa vorbim. Dar nu o sa puna niciodata, pentru ca statul austriac nu e prost sa ia de la operatorul lor de stat, si sa le dea spre administrare/colectare unui privat...


Dr2005 a scris:
Da, e normal să o ceară, câtă vreme linia are capacitate.

Care capacitate, aia neacoperita de CFR cum trebuie ? Esti la MT, deci am pretentia de la tine sa stii ca serviciile regio nu trebuiau scoase pentru privati pe interoperabile...

Dr2005 a scris:
Unde ai văzut tu impunerea vechimii la materialul rulant? Trenul nu e autobuz să îl amortizezi în 5 - 6 ani. O ramă modernă are o durată de viață de vreo 15 - 20 de ani, cele mai vechi se duc și spre 40 de ani (caută catalogul de amortizare a mijloacelor fixe). Poți să pui condiții tehnice - frâne, tracțiune, număr de osii (gen fără locomotive Co'Co la trenurile de călători), boghiuri - sau de confort (aer condiționat, prize, uși automate), dar de vechime nu prea ai cum. Mai ales că și materialul rulant al operatorului de stat are o vârstă venerabilă.

Vezi ca te-ai trezit, poti sa pui multe conditii, tu cate vezi ca s-au pus ?


Dr2005 a scris:
Vorbeam de linii modernizate. Noi avem IR-uri cu viteză comercială de 125 km/h... păi e aproape cât are Thalys-ul pe Bruxelles - Amsterdam!

Pai tocmai , ca pe linia aia modernizata cu viteza comerciala excelenta, ai trenuri regio care se taraie cu 50km/h. Deci nu tu material rulant de 160km/h pentru regio ca sa pui in valoare linia, nu tu trenuri regioexpres...

Si cate IR-uri ai tu cu 125km/h ? Iti spun eu, 4 bucati. Stii cate ai cu viteza comerciala de 55km/h-60km/h in Romania? Zeci!


Dr2005 a scris:
Ia să te văd eu pe tine cum te dai jos cu bicicleta/skiurile/bagajele și copii în gară la Ploiești sau Brașov și apoi te sui în regio spre Predeal sau Sinaia. Timp pierdut, bani pierduți pe bilete în plus... și mai multe mașini în trafic, că nu o să meargă nimeni așa de la București la Predeal. Tot pe principiul ăsta, trenurile de litoral ar putea să oprească doar la Eforie Nord și Mangalia, pentru restul să te întorci cu regio-ul. Ce naibii, vrei să dea faliment?
Da, de acord că nu trebuie să oprească trenul de lung parcurs în Augustin, Racoș și Dumbrăveni, dar nu poți să eviți Predealul sau Sinaia.

Iti mai explic o data...Ai mai multe categorii de IR pe Bucuresti-Brasov, ai tren IR din ora in ora. Cu ce te deranjeaza pe tine daca unele trenuri de viteza, care oricum sunt dublate in acelasi interval de alt tren la 15',nu opresc in marea metropola PREDEAL ?

Deci daca ai cu ce sa mergi la Predeal, oricand, la orice ora, de ce vrei tu cu tot dinadinsul ca toate trenurile sa opreasca si la Predeal. Lasa Sinaia, ca de Predeal era vorba, tu vrei ca trenul de viteza ala, cu putine opriri, practic sa nu existe. Ala cu skiurile nu trebuie sa ia trenul de viteza pentru ca sa mearga de la Bucuresti la Predeal, pentru ca are alte variante, trenuri normale cu loc pentru bicicleta si skiuri, plus ca daca vrea neaparat cu trenul de viteza, poate schimba cu un regio la Sinaia, asa fac nemtii si nu se supara nimeni...

Tu nu intelegi ca pana si o varianta de tunel nou este desenata ca sa nu mai treaca trenul prin Predeal ? Atat de important este Predealul asta al tau...


Dr2005 a scris:
Sistemul ăsta aduce mai multe încasări operatorilor de transport. Ce te deranjează la el?
Pentru lung parcurs există avioane pentru cei care chiar se grăbesc. Chiar dacă tai din opriri, nu o să faci București - Cluj în 5 ore, cât îți ia să îl faci cu avionul (cu tot cu deplasarea la Otopeni și controlul de securitate), iar Tarom îți vinde biletul la 25 de euro dacă îl iei din timp. Deci 100 lei biletul + 40 lei la taxi... cam cât un bilet la cușetă, numai că în 5 ore ești în Cluj,

Merge mamaia cu avionul si papornitele. Si de-aia nu sunt trenuri din ora in ora sau din doua in doua ore pe-afara, ca zboara avioanele. Tu intelegi ca daca asiguri viteze decente, lumea merge cu trenul ?

Dr2005 a scris:
În anii '90 era un personal București - Satu Mare, rapidul avea vagoane 20-47, iar aer condiționat era doar pe Trenul Prezidențial. Și mai și stăteam prin gări cu orele după legături, că nu aveam de ales. Sincer, nu prea îmi doresc să se revină la perioada aia.

Ma cutremur de atata ironie, insa important pentru tine era sa retii esentialul: trenuri de mare distanta cu viteze comerciale bune si opriri putine.


Ultima editare efectuata de catre baiazid in Lun 04 Iul 2016, 21:13, editata de 1 ori
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7191
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 21:10

Hopaa, spre deosebire de opririle trecute pe site-ul lor (Regiotrans), pe www.infofer.ro sare din schema Sinaia Sud h, Breaza Nord h, Nistoresti hc si Breaza hc ! Dar nu asta vreau sa punctez ci faptul ca, cum de Regiotrans poate sa suprime niste opriri absolut inutile (la ora aia) pe cand CFR Calatori opreste in toate punctele posibile aflate pe traseu si la ore ce NU generaza trafic de calatori absolut deloc !. Trecem peste faza cu "dacă nu ajung oamenii la muncă și elevii la școală e grav" si pentru care inteleg ca trenul sa opreasca acolo unde este necesar DAR NUMAI la ore care genereaza trafic de calatori SI NU sa opreasca doar de dragul unui ordin aberant creat de niste minti luminate (cu alte scopuri, e clar) si pus in aplicare la 01.08.2015. Si cred ca nu are rost sa mai amintesc trenurile CFR Calatori care opresc aiurea rau de tot. S-au tot discutat pe acest forum.
Imi cer scuze pentru off-topic dar problema asta ma apasa rau.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12056
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14093
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 21:20

baiazid a scris:
Nu sunt suburbane, sunt vagoane regio . Iar IC-ul etajat la elvetieni merge si cu 200 daca are pe unde...
Păi și care e diferența de confort între un RIO și un etajat? E chiar mai bun RIO-ul. Ambele au uși duble, iar etajatele chiar sunt mai înghesuite.
IC-ul elvețian e în interior fix ca ,,vagoanele regio" etajate de la noi. Atâta că are prize. Pe suporturile de bagaje de acolo abia îți încape o geantă de laptop, dacă vii de la aeroport cu bagaj mare... ori îl înghesui sub scaun, ori îl lași la capătul vagonului, dacă ai încredere că îl mai găsești. Dar nici pe suporții ăia de bagaje de la capete nu încap mai mult de 2 - 3 trolere.

baiazid a scris:
Mai, ai si tu un stil sa vrei sa arati ca numai tu esti umblat prin Belgia si Elvetia...
Și Ungaria, Austria, Olanda, Cehia, Slovacia, Bulgaria... dar deja suntem off-topic.

baiazid a scris:
Sau poate apareau unii ca Regiojet, ca sa ne simtim si noi oameni. Tu nu vrei ? Piata libera nu inseamna sa cedezi locul tau privatului, ci concurenta loiala la rang superior. Cand o sa puna Westbahn serviciu regio, atunci sa vorbim. Dar nu o sa puna niciodata, pentru ca statul austriac nu e prost sa ia de la operatorul lor de stat, si sa le dea spre administrare/colectare unui privat...
Am mai scris eu pe undeva cum e cu privații fără contract de servicii publice. Regiojet are în spate o mare firmă de transport rutier. Prin analogie, la noi ar însemna să își facă Atlassib operator feroviar.
Scopul declarat al Regiojet, Westbahn, LeoExpress și alții ca ei e să pună mâna pe cașcavalul serviciilor publice pe regio. De acolo ies banii adevărați, pe alea le râvnește toată lumea, de aia se face atâta lobby pentru Directiva 34. Pe șeful de la LeoExpress l-am văzut la o conferință. A zis clar că aspiră la regio-urile CD-ului, pentru compensație. Degeaba zice el că va păstra și trenurile actuale, eu sunt gata să pun pariu că dacă pupă un contract de servicii publice, nu mai face deloc trenuri necompensate. Deocamdată, spatele LeoExpress e asigurat de un combinat siderurgic. Iar Westbahn sigur au și ei pe cineva în spate. Toți lucrează pe pierdere, dar dacă în 2 - 3 ani nu intră în vigoare Directiva 34 - și nu cred că va intra - și nu se face licitare competitivă, o să putem noi să cumpărăm la second hand materialul rulant al lor, după ce vor fi executați silit de bănci.


baiazid a scris:
Care capacitate, aia neacoperita de CFR cum trebuie ? Esti la MT, deci am pretentia de la tine sa stii ca serviciile regio nu trebuiau scoase pentru privati pe interoperabile...
Pleci de la premisa că CFR Călători trebuia să acopere toate trasele posibile și imposibile. CFR Călători nu e agenție de binefacere și nici material rulant pentru trenuri cu puțini călători nu prea are. Să facă pierdere doar de dragul de a avea ț'șpe trenuri?
Chiar și în condițiile de mers cadențat, nu mi s-ar părea normal să fie scoși privații doar ca să aibă CFR Călători 20 de perechi. Da, sunt de acord să fie trasele cadențate, dar nu neapărat să le facă același operator pe toate. Iar când s-o face licitare competitivă, să se scoată la licitație turnusul și să câștige ăla care cere compensația cea mai mică pe tren-km și asigură aer condiționat, prize, uși automate (și bude vacuumatice pentru IR). Cu viteza e discutabil... și locomotivele de la CFR Călători sunt multe limitate la 100 km/h, nu mai vorbesc de EA seria 40 (0400) care sunt de 120 km/h.

baiazid a scris:
Pai tocmai , ca pe linia aia modernizata cu viteza comerciala excelenta, ai trenuri regio care se taraie cu 50km/h. Deci nu tu material rulant de 160km/h pentru regio ca sa pui in valoare linia, nu tu trenuri regioexpres...
Si cate IR-uri ai tu cu 125km/h ? Iti spun eu, 4 bucati. Stii cate ai cu viteza comerciala de 55km/h-60km/h in Romania? Zeci!
Infrastructura se va reabilita, deci va crește și viteza comercială.


baiazid a scris:
Iti mai explic o data...Ai mai multe categorii de IR pe Bucuresti-Brasov, ai tren IR din ora in ora. Cu ce te deranjeaza pe tine daca unele trenuri de viteza, care oricum sunt dublate in acelasi interval de alt tren la 15'.

Deci daca ai cu ce sa mergi la Predeal, oricand, la orice ora, de ce vrei tu cu tot dinadinsul ca toate trenurile sa opreasca si la Predeal. Lasa Sinaia, ca de Predeal era vorba, tu vrei ca trenul de viteza ala, cu putine opriri, practic sa nu existe. Ala cu skiurile nu trebuie sa ia trenul de viteza pentru ca sa mearga de la Bucuresti la Predeal, pentru ca are alte variante, trenuri normale cu loc pentru bicicleta si skiuri, plus ca daca vrea neaparat cu trenul de viteza, poate schimba cu un regio la Sinaia, asa fac nemtii si nu se supara nimeni...
Câtă vreme SNCB își permite să oprească toate IC-urile, chiar și internaționale, în Malignes și Aeroport Zaventem, iar MAV își oprește IC-urile în Kétegyháza (ca să coboare personalul MAV navetist), nu văd de ce - în condițiile unei infrastructuri modernizate, deci la același nivel cu cea din Belgia - n-ar putea și CFR Călători să oprească la Sinaia și Predeal.

baiazid a scris:
Tu nu intelegi ca pana si o varianta de tunel nou este desenata ca sa nu mai treaca trenul prin Predeal ? Atat de important este Predealul asta al tau...
Prefer să vorbesc de soluțiile tehnice pe care le pot vedea aplicate în viața mea și a copiilor mei încă nenăscuți. Tunelul de la Predeal nu se va construi în viitorul apropiat, iar dacă se va face, va fi parte a unei linii de mare viteză, care evident că va avea alt statut față de trenurile ,,convenționale", probabil nu va fi subvenționat și nu va accepta InterRail și FIP și al cărui scop va fi transportul pe distanțe mari, genul de tren care până la Arad va opri doar la Ploiești, Brașov, Sibiu și Deva. Dar asta e pe termen foarte lung, cred că nici în 50 de ani nu o să-l avem.


baiazid a scris:
Merge mamaia cu avionul si papornitele. Si de-aia nu sunt trenuri din ora in ora sau din doua in doua ore pe-afara, ca zboara avioanele. Tu intelegi ca daca asiguri viteze decente, lumea merge cu trenul ?
Da, îți merge lumea cu trenul, dar pe distanțe lungi nu îți merge cu trenul, oricât de cadențat ar fi. Câți crezi că merg cu trenul Budapesta - Praga, de exemplu? În schimb, îți merg mulți Budapesta - Bratislava, Bratislava - Praga ș.a.m.d..

baiazid a scris:
Ma cutremur de atata ironie, insa important pentru tine era sa retii esentialul: trenuri de mare distanta cu viteze comerciale bune si opriri putine.
Nu sunt de acord să se risipească resursele operatorilor de transport și subvențiile pe foarte multe trenuri pentru călători ocazionali. Mai scrisesem eu pe undeva cum aș face mersul.

De exemplu, pe București - Timișoara aș asigura interval de 4 ore cu trenuri pe toată magistrala, apoi aș suplimenta segmentele aglomerate: București - Craiova o dată pe oră (și Craiova - Tg. Jiu tot din oră în oră, alternativ un tren prin Cărbunești, unul prin Turceni), Drobeta - Timișoara din 2 în 2 ore, Lugoj - Timișoara din oră în oră. Vorbesc, evident, de trenurile IR (opriri Videle, Roșiori, Caracal, Drăgănești, Craiova, Filiași, Strehaia hc. Balota - vf. de pantă - Drobeta, Orșova, Caransebeș, Lugoj, Timișoara, eventual anumite trenuri să oprească la Galateni și Olteni la orele de navetă).

Alt exemplu: trenurile spre Moldova. Alternativ București - Iași (via Tecuci, fără intrare în Mărășești) din 4 în 4 ore și București - Suceava din 4 în 4 ore, dar București - Buzău din oră în oră, București - Focșani din 2 în 2 ore (ar ieși ușor din întrepătrunderea celor de Iași și Suceava), Bârlad - Iași din oră în oră, Bacău - Suceava din 2 în 2 ore (cu rame electrice, la Pașcani vor atașa/detașa ramă de la/pentru Iași). Și legături de Piatra Neamț și Botoșani la toate trenurile, cu automotoare. Opriri: Ploiești Sud, Mizil (doar la cele care se limitează la Buzău), Buzău, Rm. Sărat, Focșani, Mărășești (doar dacă e legătură la/de la Tecuci), Adjud, Bacău, Roman, Pașcani, Suceava, iar pe partea celaltă Tecuci, Bârlad, Crasna (doar dacă e legătură de Huși), Vaslui, Bârnova - vf. de pantă, Nicolina, Iași.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 22:32

Dr2005 a scris:

Păi și care e diferența de confort între un RIO și un etajat? E chiar mai bun RIO-ul. Ambele au uși duble, iar etajatele chiar sunt mai înghesuite.
IC-ul elvețian e în interior fix ca ,,vagoanele regio" etajate de la noi. Atâta că are prize. Pe suporturile de bagaje de acolo abia îți încape o geantă de laptop, dacă vii de la aeroport cu bagaj mare... ori îl înghesui sub scaun, ori îl lași la capătul vagonului, dacă ai încredere că îl mai găsești. Dar nici pe suporții ăia de bagaje de la capete nu încap mai mult de 2 - 3 trolere.

Tu tot nu mia-i explicat cum s fost posibil ca un privat sa ceara trase REGIO pe o ruta pe care CFR Calatori o putea acoperi lejer,

Da-mi te rog un exemplu de serviciu regio privat caruia ii este permis afara sa faca concurenta operatorului de stat pe interoperabila cea mai cautata. Interregio sunt de acord, dar de ce regio ? Piata concurentiala regio nu exista , astea sunt trenuri de navetisti si de ele trebuie sa se ocupe operatorul de stat, el trebuie sa incaseze subventii pentru acest serviciu, si nu privatul.

Deci care e spilul, cine a aranjat magaria sa se intample ?



Dr2005 a scris:

Și Ungaria, Austria, Olanda, Cehia, Slovacia, Bulgaria... dar deja suntem off-topic.

Mai, tu chiar vrei sa arati ca esti singurul care ai fost in Belgia, Elvetia, si in Ungaria, Austria, Olanda, Cehia, Slovacia, Bulgaria. Esti sigur ca esti singurul ?


Dr2005 a scris:
Am mai scris eu pe undeva cum e cu privații fără contract de servicii publice. Regiojet are în spate o mare firmă de transport rutier. Prin analogie, la noi ar însemna să își facă Atlassib operator feroviar.

Pai si crezi, ca nu o sa ajunga si Atlassib operator feroviar in Romania cand va avea macar ,,autostrada'' Sighisoara-Curtici, sau chiar mai devreme.

E foarte clar ca transportul auto nu poate concura cu trenul in aceleasi conditii, viteza comerciala sa zicem pe autostrada e in jur de 100, pe calea ferata e 110-120, e vorba de capacitate, de confort si de... ajutoare, care la auto nu sunt.

Evident ca investitia este mult mai mare, riscul deasemnea, insa e ca un magnet, te gandesti ca daca nu o faci tu vine altul si firma ta de transport poate sa aiba probleme. Sa ne gandim ce ar insemna Sighisoara-Budapesta in 5 ore jumate cu trenul, frecventa la doua ore, cine s-ar mai duce cu auto ?



Dr2005 a scris:
Scopul declarat al Regiojet, Westbahn, LeoExpress și alții ca ei e să pună mâna pe cașcavalul serviciilor publice pe regio. De acolo ies banii adevărați, pe alea le râvnește toată lumea, de aia se face atâta lobby pentru Directiva 34. Pe șeful de la LeoExpress l-am văzut la o conferință. A zis clar că aspiră la regio-urile CD-ului, pentru compensație. Degeaba zice el că va păstra și trenurile actuale, eu sunt gata să pun pariu că dacă pupă un contract de servicii publice, nu mai face deloc trenuri necompensate. Deocamdată, spatele LeoExpress e asigurat de un combinat siderurgic. Iar Westbahn sigur au și ei pe cineva în spate. Toți lucrează pe pierdere, dar dacă în 2 - 3 ani nu intră în vigoare Directiva 34 - și nu cred că va intra - și nu se face licitare competitivă, o să putem noi să cumpărăm la second hand materialul rulant al lor, după ce vor fi executați silit de bănci.

Stiu asta, ai mai zis. Insa ii invitam sa vina in Romania, ca oricum aici statul roman e atat de fraier incat lasa privarul pe interoperabile sa faca ce vrea, nici macar nu il obliga sa puna un anumit numar minim de trenuri, deci daca vine nea Glilica ca acastiugat la loto si are bani sa cumpere un tren, ia o trasa pe interoperabila ca asa vrea el. Si-asa avem pe o ruta CFR Calatori, cu 16 trenuri, si doi privati cu cate una, ca asa vede AFER-ul concurenta...

Eu de-aia zic de aia de-afara , ca aia pun material rulant nou pe linii modernizate, si cer trase in orar cadentat, nu exista experimente ca la noi...



Dr2005 a scris:
Pleci de la premisa că CFR Călători trebuia să acopere toate trasele posibile și imposibile. CFR Călători nu e agenție de binefacere și nici material rulant pentru trenuri cu puțini călători nu prea are. Să facă pierdere doar de dragul de a avea ț'șpe trenuri?

Care pierdere, ca privatul e pe profit ? Da, am pretentia in calitate de cetatean roman la doua chestii:

1.ca operatorul de stat sa acopere trasele folosind un orar cadentat pe liniile modernizate
2.ca privatul sa vinba cu acelasi numar de trenuri ca si CFR Calatori , atunci cand vorbim de trase de zi
3.ca AFER sa nu dea trase privatului pentru servicii regio pe linii interoperabile de orice fel: reflementarea privind piata concurentiala feroviara NU SE REFERA la SERVICII REGIO




Dr2005 a scris:
Chiar și în condițiile de mers cadențat, nu mi s-ar părea normal să fie scoși privații doar ca să aibă CFR Călători 20 de perechi. Da, sunt de acord să fie trasele cadențate, dar nu neapărat să le facă același operator pe toate. Iar când s-o face licitare competitivă, să se scoată la licitație turnusul și să câștige ăla care cere compensația cea mai mică pe tren-km și asigură aer condiționat, prize, uși automate (și bude vacuumatice pentru IR). Cu viteza e discutabil... și locomotivele de la CFR Călători sunt multe limitate la 100 km/h, nu mai vorbesc de EA seria 40 (0400) care sunt de 120 km/h.


Eu nu am zis sa faca toate trasele un sungur operator, eu am zis ca trasele regio sa ramana la stat, cel putin pe operabile, iar statul sa fie obligat sa asigure un anumit numar de trenuri regio/zi, adica o frecventa care sa acopere toate intervalele orare.

Trenul regio trebuie folosit pe distante scurte, nu de la Bucuresti la Brasov ca sa faca concurenta trenului IR de la CFR Calatori.

Sa puna RT-ul trenuri interregio cu tarif oferta, dar sa puna obligatoriu un anumit numar de trase, nu cate vor ei si la orele la care vor ei. CFR Calatori la fel.

Capacitatea liniei e de atatea trenuri, trenuri interregio de viteza atatea, trenuri interregio normale atatea. Tu privatului de care vrei ? Pai de-alea normale...Pai sa vedem , avem pe Bucuresti-Brasov posibilitatea de tren la ora in intervalul 05.00-19.00, deci CFR Calatori obligatoriu 15 trenuri, operatorul privat tot 15. Si punem trenurile cu plecari la maxim 15 minute unul de altul, ca asta inseamna trenuri concurente, nu ne impartim frateste trasele si orele, ca nu merge...



Dr2005 a scris:
Infrastructura se va reabilita, deci va crește și viteza comercială.

Pai si cu asta reabilitata deja ce facem, stam si ne uitam la ea ? Ca eu vad multa dezordine, trenuri care pleaca necadentat exact ca in secolul XIX, vad material rulant incompatibil cu vitezele maxime ale liniei, vad multe probleme, inclusiv privatii atarnache..



Dr2005 a scris:
Câtă vreme SNCB își permite să oprească toate IC-urile, chiar și internaționale, în Malignes și Aeroport Zaventem, iar MAV își oprește IC-urile în Kétegyháza (ca să coboare personalul MAV navetist), nu văd de ce - în condițiile unei infrastructuri modernizate, deci la același nivel cu cea din Belgia - n-ar putea și CFR Călători să oprească la Sinaia și Predeal.


Auzi, dar tu in afara de SNCB mai ai si altceva cu care sa compari. Am fost in Belgia de foarte multe ori si nu mi se pare sistemul lor bun de urmat, inytarzieri, rateuri cu implementarea HSR, trenuri regio Doar tarifele mi s-au parut prietenoase, sia sta pentru ca am mers in weekend cu 50% reducere...

Belgia de la un cap la altul e mica, iar locuitorii ei prefera trenul, de-aia opresc peste tot. La ei nu mergi 800km cu trenul ca la noi...


Dr2005 a scris:

Prefer să vorbesc de soluțiile tehnice pe care le pot vedea aplicate în viața mea și a copiilor mei încă nenăscuți. Tunelul de la Predeal nu se va construi în viitorul apropiat, iar dacă se va face, va fi parte a unei linii de mare viteză, care evident că va avea alt statut față de trenurile ,,convenționale", probabil nu va fi subvenționat și nu va accepta InterRail și FIP și al cărui scop va fi transportul pe distanțe mari, genul de tren care până la Arad va opri doar la Ploiești, Brașov, Sibiu și Deva. Dar asta e pe termen foarte lung, cred că nici în 50 de ani nu o să-l avem.

Eu am vrut sa te fac sa intelegi ca Predealul nu este indispensabil, ca daca era, nu se mai gandea nimeni sa il scoata din proiect. Dar te las in pace, intrucat observ ca ti-e foarte greu sa intelegi, ca atunci cand ai o frecventa buna a trenurilor pe o ruta (nu neparat azi), cateva ar putea sa nu mai opreasca decat in vreo doua statii, iar cei care chiar au nimerit la acel tren vor avea posibilitatea de schimb regio, care serviciu regio va fi si el destul de frecvent si bine corelat, astfel incat sa nu stai prea mult sa il astepti.

Sa stii ca atunci cand vorbim de confortul unui tren, putem plusa si numarul mai mic de opriri comparabil cu al altor trenuri, asta tot din confort face parte.

Dr2005 a scris:
Da, îți merge lumea cu trenul, dar pe distanțe lungi nu îți merge cu trenul, oricât de cadențat ar fi. Câți crezi că merg cu trenul Budapesta - Praga, de exemplu? În schimb, îți merg mulți Budapesta - Bratislava, Bratislava - Praga ș.a.m.d.

Da, ai dreptate, nu te contrazic, dar alea putine opriri conteaza si pe distante de 400km, nu numai pe 800. Trenurile de lunga distanta au practic doua rute medii incorporate in trasa, dar daca le indesi cu multe opriri inutile, s-ar putea sa vorbim de patru sau opt, si atunci mergem cu regio 400km, in loc sa mergem cu IC-ul.




Dr2005 a scris:
Nu sunt de acord să se risipească resursele operatorilor de transport și subvențiile pe foarte multe trenuri pentru călători ocazionali. Mai scrisesem eu pe undeva cum aș face mersul.

Dar cine a pus problema asa ? Sa nu uitam ca vorbim despre o interoperabila, foarte probabil cea mai ceruta ruta din tara...Aia de Constanta e si ea in top probabil pe locul doi, datorita sezonului, bineinteles.

Deci eu doresc sa se faca ordine pe interoperabile modernizate, ca aici putem vorbi deja de un proiect pilot avand ca subiect concurenta reala, si nu ce se intampla acum...




Dr2005 a scris:
De exemplu, pe București - Timișoara aș asigura interval de 4 ore cu trenuri pe toată magistrala, apoi aș suplimenta segmentele aglomerate: București - Craiova o dată pe oră (și Craiova - Tg. Jiu tot din oră în oră, alternativ un tren prin Cărbunești, unul prin Turceni), Drobeta - Timișoara din 2 în 2 ore, Lugoj - Timișoara din oră în oră. Vorbesc, evident, de trenurile IR (opriri Videle, Roșiori, Caracal, Drăgănești, Craiova, Filiași, Strehaia hc. Balota - vf. de pantă - Drobeta, Orșova, Caransebeș, Lugoj, Timișoara, eventual anumite trenuri să oprească la Galateni și Olteni la orele de navetă).

Alt exemplu: trenurile spre Moldova. Alternativ București - Iași (via Tecuci, fără intrare în Mărășești) din 4 în 4 ore și București - Suceava din 4 în 4 ore, dar București - Buzău din oră în oră, București - Focșani din 2 în 2 ore (ar ieși ușor din întrepătrunderea celor de Iași și Suceava), Bârlad - Iași din oră în oră, Bacău - Suceava din 2 în 2 ore (cu rame electrice, la Pașcani vor atașa/detașa ramă de la/pentru Iași). Și legături de Piatra Neamț și Botoșani la toate trenurile, cu automotoare. Opriri: Ploiești Sud, Mizil (doar la cele care se limitează la Buzău), Buzău, Rm. Sărat, Focșani, Mărășești (doar dacă e legătură la/de la Tecuci), Adjud, Bacău, Roman, Pașcani, Suceava, iar pe partea celaltă Tecuci, Bârlad, Crasna (doar dacă e legătură de Huși), Vaslui, Bârnova - vf. de pantă, Nicolina, Iași.[/quotChiar și în condițiile de mers cadențat, nu mi s-ar părea normal să fie scoși privații doar ca să aibă CFR Călători 20 de perechi. Da, sunt de acord să fie trasele cadențate, dar nu neapărat să le facă același operator pe toate. Iar când s-o face licitare competitivă, să se scoată la licitație turnusul și să câștige ăla care cere compensația cea mai mică pe tren-km și asigură aer condiționat, prize, uși automate (și bude vacuumatice pentru IR). Cu viteza e discutabil... și locomotivele de la CFR Călători sunt multe limitate la 100 km/h, nu mai vorbesc de EA seria 40 (0400) care sunt de 120 km/h.

i
In masterplan sunt prinse toate chestiunile astea legate de orar cadentat, de achizitia de material rulant, si chiar de caile ferate care vor fi modernizate pentru viteze sporite. Le-am pus si aici pe forum de atatea ori, deci parerile noastre personale nu prea mai conteaza.

Pe Bucuresti-Brasov era tren interregio cu plecare la fiecare jumatate de ora, spre Ploiesti patru plecari pe ora, deci la un sfert spre, Vest, la un sfert spre sud pana se termina ora.

Bucuresti-Craiova trenuri cu plecari la jumatate de ora, Bucuresti-Constanta plecari la fiecare ora (indiferent de sezon), Bucuresti-Pitesti la 1 ora, Bucuresti - Arad la doua ore, dar intercalat via Craiova la 4 ore si via Brasov tot la 4 ore(astea sunt si internationale), Bucuresti-Cluj tren la doua ore, Bucuresti-Sibiu tren la doua ore, Bucuresti-Buzau tren la 1 ora, Bucuresti-Iasi la 2 ore, Bucuresti-Suceava tot 2 ore, Bucuresti - Timisoara tren la 4 ore

Asta era intr-o faza mai avansata, pentru inceput imparti la 2 si vezi ce da. Ei bine , nu chiar la toate...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12056
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14093
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Lun 04 Iul 2016, 23:45

baiazid a scris:
Tu tot nu mia-i explicat cum s fost posibil ca un privat sa ceara trase REGIO pe o ruta pe care CFR Calatori o putea acoperi lejer,
Sper că nu dai și tu în boala sindicatelor, cu trasele alea super-mega-ultra profitabile date cadou privaților. Toate trenurile private sunt pe trase oricum neacoperite de CFR Călători. Trase care clar nu erau rentabile cu EA cu 2 vagoane. Uită-te cât de ,,mare" e un DH2 sau un RIO. Desigur, și CFR Călători ar fi putut face profit cu material rulant la fel de economic în exploatare, dar nu îl are. De asta am zis că preluarea acelor trenuri de către CFR Călători ar genera pagube. Și chiar dacă se vor cumpăra ramele electrice mult-dorite, eu dacă aș fi în locul d-lui Szentes le-aș folosi în locul compunerilor existente cu 2-3-4 vagoane. Abia după ce mi-aș scoate profit de aici m-aș apuca să mă concurez cu privații, mai ales că principala mea concurență nu sunt alea câteva trenuri de la Regiotrans, TFC sau Softrans, ci autocarele.

baiazid a scris:
astea sunt trenuri de navetisti si de ele trebuie sa se ocupe operatorul de stat, el trebuie sa incaseze subventii pentru acest serviciu, si nu privatul.
Nu mai suntem în comunism, să facă statul tot. Se dă o compensație nediscriminatorie și o ia cine face treaba. Germania, de exemplu, e plină de privați mai mici sau mai mari pe trenurile de navetă, însă acolo contractul de servicii publice pentru regio îl dă landul, nu e centralizat.
Exemplu: http://www.railfaneurope.net/pix/de/private/passenger/FEG/pix.html

baiazid a scris:
Evident ca investitia este mult mai mare, riscul deasemnea, insa e ca un magnet, te gandesti ca daca nu o faci tu vine altul si firma ta de transport poate sa aiba probleme. Sa ne gandim ce ar insemna Sighisoara-Budapesta in 5 ore jumate cu trenul, frecventa la doua ore, cine s-ar mai duce cu auto ?
Carabulea probabil așteaptă autostrada... Chestia e că dacă autostrada Pitești - Sibiu va fi gata înaintea coridorului feroviar, o să mai meargă dracu' cu trenu' când o să zbârnâie autobuzele pe autostradă. Uită-te ce e pe Constanța, când încă au clienți toate firmele auto, deși trenul e mult mai rapid (și, în anumite condiții, chiar mai ieftin).

baiazid a scris:
Care pierdere, ca privatul e pe profit ? Da, am pretentia in calitate de cetatean roman la doua chestii:

1.ca operatorul de stat sa acopere trasele folosind un orar cadentat pe liniile modernizate
2.ca privatul sa vinba cu acelasi numar de trenuri ca si CFR Calatori , atunci cand vorbim de trase de zi
3.ca AFER sa nu dea trase privatului pentru servicii regio pe linii interoperabile de orice fel: reflementarea privind piata concurentiala feroviara NU SE REFERA la SERVICII REGIO
1. Nu suntem în Rusia sau China, ca operatorul de stat să fie obligat să facă ceva. Cel mai democratic mod de alocare ar fi scoaterea la licitație a traselor, după modelul de la rutier (dar nu cu prelungirile și răs-prelungirile de acolo), trasă cu trasă la IR și la R pe interoperabil și secție cu secție pentru neinteroperabil, după cum și la rutier pe traseele interjudețene se licitează fiecare cursă, iar pe județene fiecare traseu (desigur, la județean pot apărea suprapuneri de trasee, care trebuie gândite în așa fel încât să nu se formeze ,,trenulețe"). Iar cu noul server și soft de gestionat emiterea legitimațiilor de călătorie, pasagerul va avea ,,biletul unic", deci nu-l va interesa cine operează trenul, el va ști doar că la ora h:mm are tren spre Urbea X.
3. Ce are AFER cu trasele?

baiazid a scris:
Eu nu am zis sa faca toate trasele un sungur operator, eu am zis ca trasele regio sa ramana la stat, cel putin pe operabile, iar statul sa fie obligat sa asigure un anumit numar de trenuri regio/zi, adica o frecventa care sa acopere toate intervalele orare.
Nu mi se pare corect, normal și concurențial ca un operator - fie el de stat, fie privat - să fie obligat să facă n'șpe trenuri. În felul ăsta dezavantajezi din start operatorii mai mici și, practic, elimini concurența. Și știi ce înseamnă asta? O să însemne 20-50 pe IR, fără vreo ofertă comercială, pentru că va rămâne iar CFR Călători singur pe felie. Uită-te cum erau trenurile în 2009 și cum sunt acum. Cel puțin IR-urile (mai puțin fomile și 1746/1741) arată super-decent, mult peste ce au vecinii noștri, ba chiar mult și peste belgieni, că tot i-am luat ca etalon. Să mai zic de oferte? Păi visam eu acum 10 ani să merg cu Desiro la preț de personal cu 3 opriri până la Pitești?

baiazid a scris:
ai si cu asta reabilitata deja ce facem, stam si ne uitam la ea ? Ca eu vad multa dezordine, trenuri care pleaca necadentat exact ca in secolul XIX, vad material rulant incompatibil cu vitezele maxime ale liniei, vad multe probleme, inclusiv privatii atarnache..
În primă fază trebuie convinși cumva cei de la CFR S.A. ... să nu uităm că s-au făcut diverse experimente de mers cadențat în ultimii ani, pe București - Pitești, apoi București - Craiova și, mai recent, Constanța - Mangalia și Ploiești - Urziceni. Nu au rezistat prea mult, că după un an de zile și-a băgat CFR S.A. coada. Iar asta se poate face și de mâine dacă se dorește, nu e nevoie să se aștepte înființarea - dacă s-o mai face - a ARF-ului (eu personal aș prefera un serviciu specializat în cadrul Ministerului Transporturilor, nu o agenție separată), care să vină cu programul de transport (mai ales după experiența neplăcută a AMTB-ului, dar aici deviem).

baiazid a scris:
Belgia de la un cap la altul e mica, iar locuitorii ei prefera trenul, de-aia opresc peste tot.
Nu neapărat. Însă în Belgia îți ia o oră să intri cu mașina în oraș... coloane peste coloane, taxe mari de parcare... pe când trenul te ia din centrul orașului. Chiar mi-ar plăcea același sistem și la noi, chiar și cu incomodele Desiro ML (care merg cu oameni în picioare).

baiazid a scris:
In masterplan sunt prinse toate chestiunile astea legate de orar cadentat, de achizitia de material rulant, si chiar de caile ferate care vor fi modernizate pentru viteze sporite. Le-am pus si aici pe forum de atatea ori, deci parerile noastre personale nu prea mai conteaza.
Nu m-a încântat niciodată Master Planul (pe jumătate din banii plătiți - împărțit la numărul de capitole, evident - făceam eu capitolul de transport feroviar ca la carte)... varianta inițială am contestat-o în vreo 40 de pagini (paragraf cu paragraf), varianta iulie 2015 în vreo 30 + vreo 3 ședințe lungi + m-am luat în gură cu un secretar de stat, un director și tot serviciul de Master Plan. Dar și CFR S.A. avea cam aceeași părere. Și, din fericire, și ministrul avea aceeași părere, astfel că s-au mai eliminat din tâmpeniile din document, gen închideri de linii și de gări și restrângeri de activitate. Aș vrea să văd măcar lucrările de infrastructură din MPGT începute, alea sunt baza. Dar întâi de toate, trebuie aprobat MPGT-ul prin OUG, numai că pe perioada vacanței parlamentare nu are voie Guvernul să dea OUG-uri.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2310
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4410
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Mar 05 Iul 2016, 01:09

POPULATIA ROMANIEI scade si va scadea in continuare si NU sunt necesare atat de multe si dese trenuri pe magistrale modernizate sau nu.

Firmele private rutiere care sunt INDRAGITE de multi romani (in tarile vestice NU prea sunt) au si vor avea o politica mai flexibila decat operatori feroviari, vor lua mereu din pasageri trenurilor.

DECI : se modernizeaza linii, se construiesc autostrazi si CFR CALATORI NU va face fata la concurenta auto daca vor exista diferente mari la tarifele trenurilor.

Nici NU se pune problema ca in urmatori 20 de ani tarifele la trenuri sa se dubleze daca vor sa EXISTE.

FEROVIARI sa se bucure daca sunt tarife mici la trenurile regio si sa ne bucuram daca va fi construita linie de mare viteza.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Mar 05 Iul 2016, 09:51

razvan - trenuri a scris:
POPULATIA ROMANIEI scade si va scadea in continuare si NU sunt necesare atat de multe si dese trenuri pe magistrale modernizate sau nu.

Firmele private rutiere care sunt INDRAGITE de multi romani (in tarile vestice NU prea sunt) au si vor avea o politica mai flexibila decat operatori feroviari, vor lua mereu din pasageri trenurilor.  



Ai pus pe tapet doua treburi care se bat cap in cap, pe de o parte spui ca nu ne trebuie trenuri dese, iar pe de alta parte recunosti ca transportatorii auto iau pasagerii trenurilor.

Pai tocmai datorita faptului ca trenurilke nu au servicii dese in Romania o fac, aiu gasit o nisa extraordinara si profita facand ei servicii dese in locul trenurilor !

Asta e unul din motive, pe langa altele. Iar tarifele CFR Calatori nu pot scadea daca nu exista aceste trenuri dese...


Bravo, n-ai inteles absolut nimic, dar vorbesti exact ca un ministru ! Daca pe o linie modernizata, cu perspective mari, nu reusim sa punem servicii feroviare dese, ce pretentii mai ai de la CFR la tarife, oferte, s.a.m.d.?

Populatia Ungariei este de doua ori sub cea a Romaniei , iar orasele lor mari deasemenea. Ceea ce ar insemna, logic, ca nu ar mai avea nevoie de trenuri cu o frecventa din ora in ora sau din doua in doua ore din Budapesta catre Szeged, Lokoshaza, Debrecen, Gyor s.a.m.d.

Ei bine, ungurii le au, iar serviciile lor feroviare  dese reusesc cu o viteza comerciala de cca 80-100km/h sa descurajeze transportatorii auto sa concureze. Si avand trenuri dese au si tarife prietenoase, oferte internationale mai bune , s.a.m.d.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2310
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4410
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Mar 05 Iul 2016, 12:27

Daca vei avea firma de transport vei intra in faliment dupa timp scurt.  

Piata de transport feroviar din Romania este asemanatoare cu cea din Bulgaria decat cu cea ungara. Ungaria are foarte putine microbuze cu 16 locuri intre localitati, majoritatea sunt autocare care circula la minim 1 ora si deasemenea densitatea populatiei si localitatilor este mai mare in Ungaria.

In extrasezon pe magistrala 800 trenurile IR NU sunt aglomerate in majoritatea zilelor. Special am urmarit in gari gradul de ocupare  la aceste trenuri de pe magistrala 800 in sezon si extrasezon pe parcursul ultimilor 3-4 ani saptamanal.

De asemenea firma de transport rutier CDI care opereaza si intre Bucuresti - Brasov are tarife ridicate, dar dupa finalizarea autostrazi vor intra automat si alte firme cu tarife mai mici cum este pe autostrada soarelui.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Mar 05 Iul 2016, 12:58

razvan - trenuri a scris:
Daca vei avea firma de transport vei intra in faliment dupa timp scurt.

Fii mai explicit ! Ce faliment, unde, in ce caz, nu mai arunca cu opinii generaliste ca nu intelege nimeni nimic.. Pot sa zic si eu: Ai facut o facultate degeaba.



razvan - trenuri a scris:
Piata de transport feroviar din Romania este asemanatoare cu cea din Bulgaria decat cu cea ungara. Ungaria are foarte putine microbuze cu 16 locuri intre localitati, majoritatea sunt autocare care circula la minim 1 ora si deasemenea densitatea populatiei si localitatilor este mai mare in Ungaria.

Nu cred ca esti in masura tu sa analizezi ceva atat de complex. Deci iar arunci cu petarde si dupa aia pleci. Malaiul ala e mai bun ca stiu eu...cam asa ceva...

Tu trebuie sa intelegi ca piata romana este cea cu posibilitati de crestere, de performanta, ea este avida de servicii feroviare, si oricat ai compara tu cu ungurii acum, maine o sa fie exact altfel.

Iar asta cu densitatea populatiei e chiar naucitoare, pai ai calculat tot, ca noi avem si munti ?

Trenurile nu concureaza cu autocarele sau microbuzele, e vorba de diferenta de capacitate, de confort, poate si de viteza. Deci disccutia autocar versus tren nici nu ar trebui sa mai aibe loc.



I
razvan - trenuri a scris:
n extrasezon pe magistrala 800 trenurile IR NU sunt aglomerate in majoritatea zilelor. Special am urmarit in gari gradul de ocupare  la aceste trenuri de pe magistrala 800 in sezon si extrasezon pe parcursul ultimilor 3-4 ani saptamanal.

Asa si ? De unde pana unde ti-a venit tie ideea ca un serviciu feroviar dens are legatura cu faptul ca unele trase circula goale ? Trenul este un serviciu public care trebuie asigurat pe poarcursul zilei, indiferent de numarul de clienti pe care ii are la anumite ore, nu avem nevoie de trenuri doar la ore de varf ...

Pentru ca trenul este un mijloc de transport care prin servicii dese fidelizeaza, asta e secretul unui operator de transport


razvan - trenuri a scris:
De asemenea firma de transport rutier CDI care opereaza si intre Bucuresti - Brasov are tarife ridicate, dar dupa finalizarea autostrazi vor intra automat si alte firme cu tarife mai mici cum este pe autostrada soarelui.  

Razvan trenuri, tu nu intelegi lucruri foarte  simple...Numarul de calatori transportati pe foroviar pe Bucuresti-Constanta atat in extrasezon, cat si sezon, este net superior celor transportati cu autocarele.

Iar cresterea frecventei trenurilor printr-un orar cadentat si introducere de material adecvat din punct de vedere economic (rame electrice), nu poate decat sa creasca numarul calatorilor transportati pe calea ferata.

Deja unii transportatori auto s-au reprofilat si ofera servicii Constanta-Otopeni , intuind ca pe Constanta-Bucuresti Nord frecventa trenurilor va creste si mai mult, iar timpii vor ajunge si sub doua ore... Probabil pe viitor multi din transportatorii auto vor deveni transportatori feroviari, pentru ca transportul auto de medie si lunga distanta nu va putea face fata trenului care va circula cu viteze comerciale ridicate.

indiferent cat de multe autostrazi se vor construi, nimeni nu este nebun sa isi riste viata sau sa isi rupa fundul si spatele atatea ore, cand are alta varianta mai buna
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans    Astazi la 21:54

Sus In jos
 

Mersul trenurilor 2015-2016 la Regiotrans

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Mersul Trenurilor 2015/2016
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2015-2016
» Mersul trenurilor 2015-2016
» Mersul trenurilor 2008-2009 la Regiotrans
» Mersul trenurilor 2009-2010 la Regiotrans
Pagina 8 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: REGIOTRANS-