Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12073
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14112
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 09:14

Dacă făceau M200 trebuiau să exproprieze mai mult, ca să dubleze vreo 250 km de linie (Brașov - Tălmaciu și Sibiu - Vințu). După care aveau de rezolvat două zone cu alunecări de teren, din care una aproape imposibil de rezolvat, dovadă că și autostrada s-a surpat acolo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 10:20

[quote="[b]dan tm[/b]"]La 2.50 lei/mp cit le da pe exproprieri nu cred ca erau o problema.
Era o problema.Intarzieri nesfarsite cu contestatiile, dovada A.3 care nici pana in prezent nu este gata intrarea in Bucuresti, urmeaza marea taraganeala cu M.6 zona Baneasa.
Eu unul nu as fi deacord sa incasez 2.50 lei/mp chiar si in zona M.200.Sa presupun ca vine cineva la mine la poarta si imi propune sa cedez 100 mp. din proprietate pentru 250 lei.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 11:08

Bine, planul de modernizare a M.300/M.200A.M200, nu stiu daca s-a tinut cont de problemele care anticipam ca ar fi existat pe M.200 Brasov - Simeria.S-a pornit din ideea ca este una din principalele linii ale Romaniei si daca tot duce spre vest, trebuie facuta.Dar nu se tine cont de nimic.Nu exista un termen din capul locului ,, domnilor o facem in termen de...ca ne preseaza timpul,concurenta ne va inghite iar noi trebuie sa ramanem alternativa de baza a pasagerilor".Si asta se vede, se inmultesc microbuzele pe rute ce nu visau iar avionul este inamicul pe care si l-a creat chiar CFR.
http://adevarul.ro/locale/timisoara/zborurile-rutele-internet-mai-ieftine-mersul-trenul-ryanair-si-a-deschis-baza-timisoara-tarom-pierdut-exclusivitatea-ruta-banat-bucuresti-1_57c822825ab6550cb84840d2/index.html.Sunt vesti inevitabile cand sistemul privat vad cum se misca lucrurile in pas de melc.
Este doar declicul, pasagerii incep sa prinda gustul avionului, la inceput externsi acum vine randul internului.Daca acel pasager vede diferenta la prima cursa, e greu sa-l mai aduci innapoi la tren.E fenomenul cu masina personala, noroc ca mai sunt pasageri care gandesc cat de obositor e la volan 10 prin comunele patriei.
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 299
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 18:12

ciprian71 a scris:
Eu unul nu as fi deacord sa incasez 2.50 lei/mp chiar si in zona M.200.Sa presupun ca vine cineva la mine la poarta si imi propune sa cedez 100 mp. din proprietate pentru 250 lei.

Să presupunem că un hectar are 10.000 mp, deci ți se oferă 25.000 lei / hectar, adică vreo 5.500 de euro. Ți se pare puțin pentru un hectar de pășune? Îți mai dă cineva în România 5.500 de euro pe hectarul de pășune?

Exproprierea presupune că nu e nevoie de acordul tău, ca în cazul vânzării. Însă dacă nu vrei să vinzi, ar fi mult mai simplu dacă ți s-ar oferi teren la schimb (eventual și cu un bonus de 10-20% la suprafața efectivă). Iar acel teren la schimb ar fi cumpărat de la vecinii tăi, poate chiar cu un preț mai mic decât 5.500 euro / hectarul de pășune.

Asta e o strategie de business pe care un funcționar al statului n-are cum să o gândească, pentru că de-aia e funcționar și nu antreprenor. Însă tu poți fi cointeresat să accepți acel bonus de 10-20%, dacă ai terenul chiar pe viitorul amplasament al căii ferate, în timp ce vecinul tău nu are de unde primi o ofertă mai bună, dacă terenul lui nu e chiar pe amplasamentul viitoarei căi ferate.

Astfel că el ar putea accepta și 2.500 euro / hectar, dacă ăsta e prețul zonei. Deci este de unde acorda acel bonus de 10-20% pentru tine, la schimbul de terenuri. Iar asta se rezolvă cu avocat și notar într-o săptămână, nu trebuie luni și ani pierdute prin sălile de judecată.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Lun 03 Oct 2016, 18:38, editata de 3 ori
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 18:18

Bine, bine, dar ce se construieste pe terenul meu, aeroport? ca de cale ferata nu cred ca au atata nevoie de o astfel de suprafata.
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 299
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 18:21

ciprian71 a scris:
Bine, bine, dar ce se construieste pe terenul meu, aeroport? ca de cale ferata nu cred ca au atata nevoie de o astfel de suprafata.

Am calculat prețul la hectar, ca să fie mai ușor de urmărit și comparat. Dar de la tine se poate cumpăra și un sfert de hectar sau o zecime de hectar, nu asta e problema. Și probabil mai ai și alți vecini de la care trebuie cumpărat teren.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 18:25

Warrington a scris:
ciprian71 a scris:
Bine, bine, dar ce se construieste pe terenul meu, aeroport? ca de cale ferata nu cred ca au atata nevoie de o astfel de suprafata.

Am calculat prețul la hectar, ca să fie mai ușor de urmărit și comparat. Dar de la tine se poate cumpăra și un sfert de hectar sau o zecime de hectar, nu asta e problema. Și probabil mai ai și alți vecini de la care trebuie cumpărat teren.
In cazul acesta vb de o suma modica impartita la mai multi vecini.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9221
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11861
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 19:52

Am ajuns sa fim pe locul 128 din 139 de tari la infrastructura rutiera ne-au depasit si Rwanda si Zimbabue

http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/romania-are-drumuri-mai-proaste-decat-zimbabwe-580008


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 04 Oct 2016, 10:37, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9221
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11861
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 21:05

Sus In jos
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4472
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 21:36

Adrian78 a scris:
Am ajuns sa fim pe locul 128 din 139 de tari la infrastructura rutiera ne-au depasit si Rwanda si Zimbabue

Cred ca si la educatie, mentalitate, spirit civic, efortul depus pentru interesul comun (si nu propriu), bunatate etc etc...tindem catre aceleasi pozitii dintr-un eventual clasament...
Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 299
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Lun 03 Oct 2016, 22:14

Adrian78 a scris:
Am ajuns sa fim pe locul 128 din 139 de tari la infrastructura rutiera

Asta înseamnă că e un moment foarte bun pentru a relansa infrastructura feroviară. Dacă România ar avea autostrăzi ca în Germania, trenurile n-ar avea nicio șansă (iar utilizarea lor chiar a scăzut în Germania, din 2000 încoace). Însă cu infrastructura rutieră praf, trenurile din RO pot fi revitalizate fără eforturile și costurile pe care le-ar necesita revitalizarea transportului feroviar în Germania.

Problema e că nu trebuie lăsat doar statul să se ocupe de asta, fiindcă statul e ca ciuma, otrăvește orice activitate economică atinge. Tot ce face statul e turbat de scump și incredibil de ineficient.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 414
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 561
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Oct 2016, 08:28

Pentru ca DB va pune in circulatie ICE4, deci iar se investeste, am incercat sa gasesc explicatia de a fi rentabil sa investeasca in acest material rulant.Nu este deloc relevant o singura calatorie facuta intre Munchen si Berlin cu ICE,in iulie 20xx. si grad de ocupare 75%.Cu ICE -6h 30 min iar cu avionul 80 euro 1h.10 min. cu Transavia in 20 oct.Poate cunoasteti costul biletului de tren pentru o comparatie.Dupa mine nu prea sunt low costuri pe curse interne si nici cu tarile invecinate.Am tot cautat ieftin ca la noi in tara si nu prea gasesc posibilitati cautand pe 20 oct ca reper de cautare.
Eu inca nu sunt inca lamurit cu ce se intampla in tarile din vest.Constat ca trenurile sunt pline,curse de avion sunt dar la tarife mai mari.Pana la urma inclin sa cred ca licentele de transport se dau cu anumite conditii, pe principiu care vrea cu trenul plateste un tarif decent, vrei sa ajungi mai repede ai avionul dar platesti un tarif pe masura.Asta vis-a-vis de ce se intampla la noi in tara.Daca Ryanair pune la bataie bilete mai ieftine in paralel cu calatoria cu trenul direct intre orasul x si y, atunci clar este cineva care doreste sa demoleze CFR. caci pana la urma cei ce emit licentele de transport decid cu ce trebuie sa calatoreasca pasagerul indreptat catre o anumita alternativa.Timisoara - Bucuresti chiar si cu trenul daca s-ar parcurge in conditii civilizate cu IC. in 6h la 100 lei sa zic, si emiti licenta de cursa avion pe aceeasi ruta stiind din capul locului ce tarif va practica( 80 lei), este clar ca se incearca distrugerea unei companii.Cu o conditie clara a tarifului minim practicat pe acele linii directe atunci putem vorbi de echitate intre companii si ramane la atitudinea pasagerului ce transport alege.Pe pricipiu daca te grabesti platesti pe masura.
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 299
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Oct 2016, 12:01

Într-o țară UE nu poți obstrucționa activitatea unui operator de transport aerian pentru că vrei tu să sprijini un operator feroviar de stat. Asta se putea face pe vremea lui Ceaușescu, într-o țară UE nu se poate face. Rolul unui stat modern e să asigure libera concurență, nu să păstreze monopolul CFR. Banii care se îngroapă la CFR sunt banii întregii națiuni, nu aduce primul ministru un sac cu bani de-acasă.

80 de lei e cam puțin, dar probabil e preț promoțional, va mai crește după ce se obișnuiesc oamenii să meargă cu avionul între Iași, Cluj și Timișoara.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9221
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11861
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Oct 2016, 12:07

Warrington a scris:
Într-o țară UE nu poți obstrucționa activitatea unui operator de transport aerian pentru că vrei tu să sprijini un operator feroviar de stat. Asta se putea face pe vremea lui Ceaușescu, într-o țară UE nu se poate face. Rolul unui stat modern e să asigure libera concurență, nu să păstreze monopolul CFR. Banii care se îngroapă la CFR sunt banii întregii națiuni, nu aduce primul ministru un sac cu bani de-acasă.

80 de lei e cam puțin, dar probabil e preț promoțional, va mai crește după ce se obișnuiesc oamenii să meargă cu avionul între Iași, Cluj și Timișoara.

Vor sa ingroape Taromul nu cred ca i intereseaza CFRul
Si Taromul e tinut in spate pentru posturile sale executive si consiliul de administratie si bugetul de achizitii de milioane de euro
Sus In jos
Warrington



Numarul mesajelor : 203
Reputatie : 299
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Mar 04 Oct 2016, 12:12

Tarom-ul are toate șansele să se ducă după Malev.

Eram în aeroportul din Tg.Mures în dimineața în care zborul Malev de la Budapesta n-a mai venit. N-aveam nicio treabă cu el, dar nu-mi imaginam că în zilele noastre o companie aeriană de stat își poate înceta activitatea în felul ăsta. Pur și simplu, în dimineața aceea avioanele Malev n-au mai decolat din Budapesta pentru că unele dintre ele ar fi fost arestate pe aeroporturile de destinație.

ciprian71 a scris:
clar este cineva care doreste sa demoleze CFR.

CFR este extrem de ineficient, iar liniile ferate pe care circulă sunt și ele ineficiente. Nu cred că există în RO vreun tronson de linie dublă pe care să poată circula 250 de trenuri pe zi, ori în vest asta e o cifră destul de normală.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Astazi la 13:54

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Informatii generale despre REGIOTRANS
Pagina 63 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-