Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile ferate industriale din judetul Vaslui

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Mier 28 Oct 2015, 11:32

Acestea erau in 1990

1. Din statia Bârlad

-Linia industriala pentru fabrica de ulei Mandra. Exista in teren, dar nu stiu daca mai este folosita.

-Linia industriala pentru Agrocomplex (situat pe partea opusa garii). Mai este utilizata.

-Linia industriala pentru depozitele cooperatiei de consum (situate pe partea opusa garii). Nu mai este utilizata si probabil este si desfiintata.

-Linia industriala pentru fosta fabrica de fermentare a tutunului. Nu mai este folosita.

-Linii industriale pentru centre de colectare a fierului vechi. Sunt utilizate.

-Linia ferata pentru un depozit de armament (ce merge paralel cu linia 703 spre Galati).

Toate aceste cai ferate industriale sus-amintite sunt situate in apropierea statiei CFR Bârlad.

-Principala cale ferata industriala din municipiul Bârlad este cea care merge paralel cu M600, traverseaza paraul Cacaina/Valea Seaca, trece pe langa cartierul de case Podeni si Munteni, traverseaza strada A.I.Cuza, apoi inainte de podul peste raul Bârlad se indreapta spre nord-vest , langa abatorul orasului, apoi ajunge la capatul strazii Alexandru Vlahuta. Apoi linia se indreapta spre vest, se uneste cu alte linii ce deservesc o asa-numita fabrica de ciment, traverseaza strada Metalurgiei, si apoi se ramifica mai multe linii ferate industriale, pentru cele 4 unitati industriale din zona industriala a Bârladului- Rulmentii (infiintata in 1953, cu cca 9000 de salariati in 1990), FEPA (infiintata in 1974) , ABROM (din pacate astazi disparuta) si Vigonia.
Astazi doar Rulmentul mai utilizeaza- destul de rar- aceasta cale ferata industriala.


2. Din statia Vaslui

-Linia pentru fabrica de mobila MOVAS. Se ramifica din linia curenta M600 imediat dupa podul peste canalul Bârlad, traversa strada Racova si intra in incinta fabricii, care aveea si o locomotiva de manevra LDH-25 si remiza uzinala. Linia este in prezent desfiintata ca si fabrica (Inaugurata in anul 1967. In anul 1976 intra in productie sectorul de mobila "stil", iar in anul 1977 capacitatea intreprinderii se diversifica si se extinde. Garniturile de mobila "Rococo" si "Bogdana" produse aici erau exportate in tari precum URSS, RFG, Suedia, etc. Astazi doar ruina).

-Linia care se desprinde din fosta grupa de triere a statiei Vaslui, subtraverseaza soseaua spre Bacau, si apoi merge paralel cu strada Podu Inalt, pentru a deservi baza de receptie a cerealelor/COMCEREAL si fabrica de ulei Ulerom (ambele unitati apartin in prezent de grupul de firme RACOVA-Com Agro Pan a lui Adrian Porumboiu).
Linia este utilizata. Fabrica de ulei are o locomotiva de manevra LDH-25.

-Linia pentru statia transcontainere. A fost desfiintata ca si statia transcontainere . Au mai ramas doar stalpii (vizibili dupa rampa de marfa) care sustineau linia de contact pentru macaraua tip pod rulant.

Toate aceste cai ferate industriale se afla in apropierea statiei CFR Vaslui.

-Principala cale ferata industriala din municipiul Vaslui este cea care se desprinde din fosta grupa de triere a statiei Vaslui, merge paralel cu soseaua spre Bacau si deserveste platforma industriala Rediu (cu Intreprinderea de materiale izolatoare/Hidrom, Mecanica, Intreprinderea de aparate de masura si control IAMC, Intreprinderea de reductoare si ventilatoare, Combinatul de fire sintetice/Moldosin, Baza Judeteana de Aprovizionare Tehnico-Materiala BJATM, Depozit Petrom).
Linia mai exista in teren, dar cum toate unitatile sus-numite sunt astazi doar ruine, nu mai este folosita. In februarie 2006 ultima unitate de aici- Moldosin- si-a incetat activitatea.
In spatele fabricii Mecanica exista un mini-triaj cu cca 9 linii.

In 1989 apare un proiect de constructie a unei linii de tramvai la Vaslui, care urma sa faca legatura intr-o prima etapa intre zona Garii si platforma industriala Rediu (unde atunci lucrau cca 20.000 de oameni). Ulterior, linia de tramvai urma a fi prelungita pana in comunele Solesti si Muntenii de jos.
Pentru aceasta, urma sa fie folosita calea ferata industriala existenta, intre locul de unde merge paralel cu Soseaua Bacaului si Intreprinderea de materiale izolatoare. Pe acest sector al caii ferate industriale urmau a circula atat tramvaie, ca si trenuri de marfa.
In acest sens, s-au montat stalpii pentru sustinerea liniei de contact pentru tramvaie si cateva console, vizibile si astazi, iar in gara Vaslui este adus un tramvai modernizat tip ITB.
Insa venirea revolutiei a dus la stoparea acestui proiect.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Mier 28 Oct 2015, 12:05

3. Din statia Husi

-Linie pentru baza de receptie a cerealelor (linia 1B). Exista in teren.

-Linie pentru depozitele Petrom. Era accea linie situata la capatul garii, langa zidul de beton. Acolo se descarcau vagoanele-cisterna incarcate cu produse petroliere, iar o conducta (ce sbtraversa strada Saca) asigura transportul produselor petroliere la Depozitul Petrom.
Linia a fost desfiintata inainte de anul 2000 (cu aceasta ocazie fiind desfiintata si traversarea cu dubla jonctiune iar linia 1B devine linie infundata), iar depozitele Petrom de pe strada Saca au fost desfiintate in ultimii ani (dupa ce fusesera modernizate!).

-Linia pentru santierul Constructorul si rampa de incarcare a exploadarii forestiere- linia 17. Explodarea forestiera a renuntat la utilizarea liniei in anul 2005.
Recent, o portiune din linia 17 este demontata, sinele fiind folosite la înlocuirea sinelor uzate de la pasajul la nivel la intrarea in statie.

-Linia pentru depozitele cooperatiei de consum- linia ICR.
Construita in 1960. In 1990 Cooperatia de consum renunta la utilizarea ei. Dupa anul 2000 este desfiintata. Ca prin minune cateva sine mai exista, acoperite de vegetatie!

Toate aceste linii industriale sunt situate in apropierea statiei CFR Husi.

-In anii 1987-1988, apare proiectul de constructie a caii ferate spre zona industriala a orasului Husi. Conform acestui proiect, linia spre zona industriala a orasului Husi urma sa fie construita in prelungirea liniei 5 a statiei Husi, prin spargerea acelui zid de beton din capatul statiei si realizarea unui tunel care sa subtraverseze strada Saca si cartierul de case de acolo (care partial urma a fi expropiat), apoi sa traverseze Drum Combinat (din acest punct o cale ferata urma sa se ramifice pentru Combinatul de vinificatie), sa mearga paralel cu Drum Combinat, apoi sa traverseze Strada Calarasi si Drum Donea, urmând apoi un podet peste paraul Ochi. Apoi linia urma sa mearga la nord si paralel cu Fundatura Viilor, apoi paralel si la nord de strada Capitan Carp (din acest punct urma sa se ramifice o linie pentru ceea ce urma a fi CET Husi- o centrala de termoficare pe carbuni care urma sa alimenteze tot orasul), apoi linia urma sa coboare spre sud, sa traverseze paraul Draslavat, si prin demolarea unor case sa traverseze cartierul Plopeni.
Apoi linia urma sa traverseze strada Ioan Voda cel Viteaza (Cumplit), strada locotenent Gavril Teodoru si strada A.I.Cuza, in dreptul SC Petal SA (pe atunci sectia de utilaj complex- SUC).
Din acest punct linia urma sa mearga paralel si la nord cu strada A.I.CUZA, in acest loc urmau a fi amenajate si linii de manevra pentru SUC.
De la intersectia strazilor Moldovei cu A.I.CUza, linia urma sa se ramifice in 3 directii

-O linie pentru depozitul de materii prime a SUC (unde se afla si singura macara tip pod-rulant din Husi)

-O linie pentru MAT (sectia de producere a bauturilor spirtoase), ICIL (Intreprinderea de comercializare si industrializare a laptelui), si prin traversarea strazii Carpati/Calea Basarabiei, si la depozitul de legume-fructe si la sectia lemn (acum Cantemir SA).

-O linie pentru deservirea principalelor unitati industriale de atunci din Husi- Husana, Moldotext, Filatura de bumbac, Fabrica de conserve, IAS.
Aceasta a treia linie urma sa traverseze Soseaua Stanilesti in dreptul bazei de receptie a cerealelor de acolo.
In spatele Moldotext urma a fi amenajat un mini-triaj.

Constructia liniei ferate spre zona industriala a orasului Husi ar fi insemnat si expropierea unor terenuri si case. Din pacate, cu toate eforturile , interventiile si prestigiul celebrului Ioan Neamtu - directorul IAS Husi (care isi dorea sa aduca linia ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie), a fost o problema cu aceste expropieri, chiar si inainte de 1990.

Venirea revolutiei si dupa 1994-1997 falimentul fabricilor din Husi a dus la abandonarea acestui proiect.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Mier 28 Oct 2015, 12:20

4. Din statia Negresti-Vaslui

-Linia pentru baza de receptie a cerealelor

-Desi Fabrica de utilaje in constructii este situata langa gara, nu a avut cale ferata industriala. De asemenea, nici celelalte foste intreprinderi din orasul Negresti-Vaslui (o sectie a fabricii de mobila Vaslui, MAT, Filatura de bumbac) nu au avut cale ferata industriala.


5. Din alte statii si HM-uri situate in mediul rural

-Din statia Murgeni, linie pentru baza de receptie a cerealelor. Celelalte unitati din Murgeni- Filatura de bumbac, Sectia de prelucrarea laptelui, TRANSMIR nu au avut cale ferata industriala.

-Din statia Falciu, linie pentru baza de receptie a cerealelor si pentru complexul de porcine

-Din HM Falciu Nord, linii pentru fosta fabrica de zahar (acum desfiintata).

-Din statia Bacesti/Maresal Constantin Prezan, linie pentru baza de receptie a cerealelor si pentru un depozit de armament.

-Din statia Munteni se ramificau liniile pentru Uzina de termoficare Vaslui. Nu mai sunt utilizate, cea mai mare parte din ele fiind desfiintate.

-Din statia Balteni se ramificau linii pentru o rampa de materiale de constructii. Nu par a mai fi folosite.

-Pe linia 604, mai existau fostele HM Oltenesti (cu linie pentru statia de asfalt) si fosta HM Podgoriile Husului (cu linii pentru rampa de descarcare a prefabricatelor din beton).

-De asemenea, in statiile sau fostele statii Tutova, Zorleni, Rosiesti, Banca, Buhaiesti, HM Rebricea, Epureni, Cretesti existau baze de receptie a cerealelor cu linii ferate.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 19 Noi 2015, 11:05

Conform unui articol aparut in ziarul Vremea Noua de Vaslui, o parte din linia ferata industriala dintre statia Vaslui (fosta grupa de triere) si fosta platforma industriala Rediu, a fost desfiintata si demontata din teren!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 19 Noi 2015, 11:08

Articolul din ziarul Vremea Noua de Vaslui

FURT… Mister total în jurul celor sase-sapte kilometri de cale ferată care, pe vremea lui Ceausescu, legau Zona Industrială a Vasluiului de gară. Pe această rută urma să circule unica linie de tramvai din judetul Vaslui, asa cum gândise conducerea judetului de la acea vreme. Resedinta judetului ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacă Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducători ai judetului puseseră la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele două platforme, Zona industrială si platforma agroindustrială. De multe ori, autobuzele arhipline, care mergeau spre Zona Industrială, făceau naveta miilor de salariati de acolo un calvar, asa că s-a gândit o solutie alternativă. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, a spus că “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economică a Vasluiului”. Cert este că, după Revolutie, proiectul tramvaiului a fost abandonat, iar calea ferată a dispărut, încetul cu încetul. Asa s-a ajuns ca, în toamna acestui an, aproape peste noapte, kilometri de cale ferată au dispărut. Nu stie nimeni ce s-a făcut cu zecile de tone de fier de la această cale ferată, cert este că pe portiunea gară-Ceramica-Zona Industrială nu au mai rămas decât portiunile de cale ferată de la drumul national, îngropate în asfalt. Cât a iesit din afacerea cu fier vechi, de la vechea linie de cale ferată, pe care urmau să circule tramvaie? Iată o întrebare la care se caută încă un răspuns.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Mar 02 Feb 2016, 08:51

In judetul Vaslui exista (sau existau) un numar de 4 statii transcontainere, dotate cu macarale tip pod-rulant

-In statia Vaslui, cu cale ferata si sosea. Actualmente desfiintata.
Linia ferata pentru aceasta statie transcontainere se ramifica din fosta grupa de triere a statiei Vaslui si trecea pe sub pasajul rutier.

-la Bârlad, in incinta Intreprinderii de rulmenti, cu sosea si cale ferata. Exista in teren, si este probabil utilizata.

-la Husi, in incinta depozitului de materiale a Petal SA, situat la capatul strazi A.I.Cuza.
Numai cu sosea.
Conform proiectului din anii 1987-1988, aici urma sa ajunga si calea ferata pentru zona industriala a orasului Husi.

-la Falciu, in incinta statiei CFR Falciu.
Aici erau transbordate transcontainerele din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers.
Exista in teren, dar nu mai este utilizata.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Dum 07 Feb 2016, 21:19

In curtea fabricii de ulei din Vaslui (Ulerom), am putut observa doua locomotive tip LDH-25, care pareau nemiscate de mult timp! Fabrica Ulerom este racordata la reteaua CFR prin calea ferata industriala ce se desprinde din fosta grupa de triere a statiei Vaslui, trece pe sub pasajul rutier (Soseaua Vaslui- Bacau DN2F), si merge paralel cu strada Podu Inalt.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3683
Reputatie : 4676
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Dum 07 Feb 2016, 23:00

Le-ai vazut cind,recent, ai facut o poza?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Lun 08 Feb 2016, 07:48

Vineri le-am vazut. Din pacate am putut sa le vad doar prin gardul Ulerom, si nu am aparat foto digital (decat unul mai vechi cu film, pe care nu il aveam la mine).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Lun 15 Feb 2016, 15:48

Fosta cale ferata ce lega fosta grupa de triere a statiei Vaslui cu fosta platforma industriala Rediu (si pe care urma sa circule si tramvaiul vasluian) a deveni amintire!

Vineri, 12 februarie 2016, am vazut ca a fost complet desfiintata (inclusiv piatra sparta), la iesirea din fosta grupa de triere a statiei Vaslui (in zona pasajului rutier peste M600).
Mai incolo, de-a lungul soselei spre Bacau, nu am mai avut sa ma duc sa vad daca mai exista linia acum.

Cu foarte multi ani in urma (inainte de 1989), tin minte ca am vazut trenuri de marfa circulând pe aceasta linie, inclusiv un tren cu vagoane-cisterna tractat de o locomotiva clasa 85 sau 86, dar si vagoane de marfa la incarcat in incinta Hidrom/Intreprinderea de materiale izolatoare.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 21 Apr 2016, 10:58

Din Vremea Noua de Vaslui

Radical Grup Vaslui continua ofensiva preturilor mici: un convoi de vagoane cu BCA, în gara Vaslui



La 20 de ani de activitate, firma Radical Grup Vaslui, cel mai important distribuitor de materiale de constructii de pe piata jude]ului Vaslui si unul dintre cei mai importanti distribuitori din zona Moldovei, continua sa demonstreze ca este mereu alaturi de clientii sai, cu preturi foarte mici. În urma cu câteva zile, firma a adus un nou convoi de vagoane încarcate cu BCA, 28 de vagoane, cu peste 1.400 de tone de materiale termoizolante. Conform managerului general al companiei, Ionel Sandu, firma Radical Grup apeleaza la transporturile pe calea ferata, o raritate pentru Vaslui, pentru ca a reusit sa obtina preturi foarte bune la materialele de constructie, tarife care se vor reflecta si în preturile de vânzare catre populatie si agenti economici. “Judetul Vaslui are marele noroc de a avea la munca în strainatate mii si mii de locuitori, în special tineri, oameni care au început case în mediul rural si au mare nevoie de materiale de constructie, la preturi foarte bune. La Radical Grup, le garantam cele mai mici preturi de pe piata, de aceea suntem asaltati cu cereri din partea a mii de clienti fideli, pentru care aducem ciment, BCA si orice este nevoie pentru case sau anexe gospodaresti, la preturi mici. Vom continua transporturile pe calea ferata si în lunile viitoare, pentru a onora toate comenzile”, a spus managerul general al Radical Grup.
 
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 21 Apr 2016, 11:04

Cateva imagini cu vagoanele-platforma incarcate cu BCA in gara Vaslui si pe linia industriala a SC Radical Grup (fotografii preluate din ziarul Vremea noua)

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 21 Apr 2016, 11:04

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 21 Apr 2016, 11:06

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Joi 21 Apr 2016, 11:06

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Vaslui   Astazi la 18:33

Sus In jos
 

Caile ferate industriale din judetul Vaslui

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate industriale din judetul Vaslui
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Liniile ferate industriale din Bucuresti
» Caile Ferate din Australia
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-