Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Complex feroviar Galati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4702
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Complex feroviar Galati   Mar 27 Oct 2015, 10:55

In cele ce urmeza, voi face o scurta prezentare a complexului feroviar Galati, iar colegii de forum care locuiesc in municipiul Galati pot oferi mai multe informatii si inclusiv fotografii de la fata locului.

De mentionat ca intreg complexul CFR Galati a suferit modificari majore dupa 1960, cu ocazia constructiei Combinatului siderurgic (unde in 1990 lucrau cca 70.000 de oameni. Acum cati au mai ramas ?)

Complexul CFR Galati cuprinde urmatoarele statii , linii si linii industriale

1. Statia Sendreni
Are 6 linii, si de aici se ramifica o linie simpla spre Grupa A Triaj Barbosi.
Retrogradata ca HM in anul ?

2. Triajul CFR Barbosi
Este compus din doua grupe- grupa A cu cca 15 linii, si grupa B- cu cca 35 de linii , fiind astfel cel mai mare triaj din Romania.
Tot in zona triajului Barbosi se afla si o remiza uzinala, dar si o sectie pentru revizia si intretinerea vagoanelor de marfa.
Triajul Barbosi este situat in apropierea satului Movileni.
Din grupa A Triaj Barbosi se desprinde o linie simpla pentru statia uzinala CFU Malina.

3. Liniile de racord dintre linia 704 si M700, in zona Barbosi. Acestea sunt

-Ram. Barbosi Triaj Post 14- supratraversarea M700- Ram. Pod Siret.
Linie simpla electrificata, care permite accesul direct dinspre Tecuci spre Braila, fara rebrusare.
Recent a fost oarecum reparata pentru o viteza de 30 km/h, dar este din pacate neutilizata de trenurile de calatori.

-Barbosi Triaj Grupa B- Barbosi Calatori (racordata in capatul spre Braila a statiei Barbosi-Calatori)
Linie dubla electrificata.

-Barbosi Triaj Grupa B- Barbosi Calatori (racordata in capatul spre Galati a statiei Barbosi-Calatori)
Linie dubla electrificata (dar cele doua fire nu merg paralel)

-Ram. Barbosi Port- statia Barbosi Port
Statia Barbosi-POrt are 5 linii, instalatie SBW, si deserveste portul mineralier. Aceasta linie (ca si portul mineralier si un cartier de blocuri ANL a Galatiului) se afla pe teritoriul judetului Braila!

-De mentionat ca in 1990 electrificarea liniei 704 era numai pana la Ram. Barbosi Triaj Post 14. Recent, s-a terminat electrificarea intregii linii de la Barbosi-Calatori la Tecuci, insa mai este de realizat substatia de tractiune de la Hanu Conachi.

4. Statia Barbosi-Calatori.
Are 8 linii, si este situata langa cartierul de case Barbosi.
Este locul unde linia 704 se uneste cu M700.

5. Linia simpla dintre statia Barbosi-Calatori si statia uzinala CFU Catusa.

6. Dupa statia Barbosi-Calatori, M700 trece la vest de municipiul Galati (cartierele Micro 18, Cimitirul Sfantul Lazar, Siderurgistilor Est, dupa care ajunge in statia Filesti (cu 6 linii).
Apoi trece pe langa cartierele Filesti-Est si Micro-39, mergând paralel cu soseaua de centura a Galatiului.

Intre Ramificatie CSG si Ramificatie Tunel linia este dubla electrificata, cu unul din fire incalecat cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal).

Aici se afla si cele doua tunele feroviare- printre putinele tunele feroviare din Romania, situate intr-o zona urbana.
Tunelul Filesti 1 a fost construit intre anii 1896-1898, si are o lungime de 785 m.
Tunelul Filesti 2 a fost inaugurat la data de 26 mai 1967 (cu ocazia lucrarilor de dublare a liniei) si are o lungime de 790 m. Din 1996 este inchis pentru reabilitare, lucrare neterminata nici astazi.

Intre Ramificatie Tunel si Ramificatie Galati, exista 3 fire de cale ferate- doua electrificate de ecartament normal, si unul de ecartament larg, evident neelectrificat.

De la Ramificatie Galati, se desprind 3 directii de mers astfel
-O linie dubla electrificata (cu unul din fire incalecat cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg) spre statia Galati-Brates.
-Un fir de ecartament normal simplu electrificat spre revizia de vagoane calatori
-Un fir de ecartament normal simplu electrificat spre statia Galati-Calatori.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4702
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Mar 27 Oct 2015, 11:31

7. Statia Galati-Calatori dispune in prezent de o cladire noua, moderna de calatori.

Are cca 17 linii, ultimile doua linii fiind de ecartament larg.
Tot aici se afla si depoul CFR-Calatori Galati.
Din pacate, in prezent, tramvaiul galatean nu mai ajunge pana la gara.

Statia Galati-Calatori deserveste, prin linii ferate industriale, si cateva fabrici- Menarom, Intfor, Fabrica de ulei Prutul, vechiul port comercial si portul nou.


8. Linia Ramificatie CSG- Statia Uzinala CFU Catusa.
Este linie incalecata cu 4 fire.


9. Linia ferata industriala care se desprinde din statia Filesti, merge paralel cu M700, trece pe deasupra liniei ferate sus-numite, (tot aici o linie industriala se desprinde pentru a deservi Combinatul de prelucrarea lemnului), apoi trece pe deasupra tunelului Filesti, traverseaza soseaua de centura a Galatiului, si deserveste cateva unitati industriale din interiorul orasului (Galata, Galmopan, Fabrica de bere Martens, Trefo), si traverseaza si strada Henry Coanda si linia de tramvai.


10. Dupa 1960, pentru descongestionarea statiei Galati-Calatori si separarea traficului de marfa de cel de calatori, se realizeaza o noua cale ferata si inca 3 statii, dotate cu facilitati pentru manevrarea si descarcarea vagoanelor de marfa.
Aceasta linie este

- Ramificatie Galati---- Galati Brates----Galati Marfuri-------Galati-Larga.

Intre Ramificatie Galati------Galati-Brates-----Galati-Marfuri este linie dubla electrificata, cu unul din fire incalecat cu 4 sine.

Intre Galati-Marfuri------Galati-Larga este linie dubla neelectrificata, cu unul din fire incalecat cu 4 sine.

Statiile Galati-Brates, Galati-Marfuri nu stiu cu ce fel de instalatii SCB sunt prevazute.
Statia Galati-Larga are macaze mecanice (manuale) si semnale luminoase.

Ca numar de linii, statia Galati-Brates are cca 17 linii (cate de ecartament normal si cate de ecartament larg ?), statia Galati-Marfuri are cca 36 de linii, iar statia Galati-Larga are cca 18 linii in grupa A si cca 11 linii in grupa B.

11. In anii 18777/1878, cu ocazia razboiului de independenta, este realizata in numai 3 luni calea ferata Galati (actuala statie Galati-Calatori)- Giurgiulesti- Reni- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Tighina 2, numai ca linie de ecartament larg.
Astfel, pana dupa 1960, statia de frontiera romaneasca era Galati-Calatori.

Dupa 1960, in interiorul orasului Galati, aceasta linie este modificata, iar statia de frontiera romaneasca este mutata de la Galati-Calatori la Galati-Larga-(Grupa-B).

Astfel, este transformata in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg), si dupa depasirea statiei Galati-Calatori si a depoului, se afla statia Galati-Triaj-Bazin-Port-Nou/Gara Nr. 8.
Aceasta are cca 19 linii si o instalatie tip SBW. Prin linii industriale aceasta statie deserveste portul nou si santierul naval, dar si INETOF/ELNAV (printr-o linie ce traverseaza strada Basarabiei si linia de tramvai).

Apoi calea ferata subtraverseaza Strada Basarabiei, ajunge la Ram. Badalan, apoi la Zona Transbordare (cu cca 22 de linii. Aici cu ajutorul macaralelor tip pod rulant se realizeaza transbordarea marfurilor si transcontainerelor din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers).

Apoi linia ajunge la statia Galati-Larga.

12. Linia de racord dubla electrificata Galati-Calatori-----Galati-Brates.

13. Linia de racord incalecata cu 4 sine Ram. Badalan----Galati-Brates.

14. Liniile industriale din zona Badalan.
Se desprind din statiile Galati-Marfuri si Galati-Larga si deservesc o fabrica de betoane, portul nou si santierul naval, statia de sortare a minereurilor si Unicom Oil Terminal (depozit produse petroliere).

15. In 1991, intre statia de frontiera romaneasca Galati-Larga-Grupa-B si statia de frontiera sovietica Reni-Vest, exista numai linie de ecartament larg.

Intre anii 1991-1996, pentru facilitarea exportului marfurilor moldovenesti spre Romania si spatiul CEE/UE, linia dintre Galati-Larga-Grupa-B si nou-infiintata statie de frontiera moldoveneasca Giurgiulesti, este transformata in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg).

In acceiasi perioada si din acceleasi motive, linia dintre statiile de frontiera Falciu si Prut-2 este transformata din linie larga in linie incalecata cu 4 sine.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4702
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Mar 27 Oct 2015, 11:51

Distantele kilometrice (calculate cu ajutorul wikimapia) intre Galati-Calatori----Reni Vest sunt

-Galati-Calatori km 0

-Galati-Triaj-Bazin-Port-Nou/Gara nr.8 km 1

-Ram. Badalan km 2 (la pasajul pe sub strada Basarabiei)

-Zona Transbordare/Galati-Marfuri km 3

-Galati-Larga-Grupa-A km 4

-Galati-Larga-Grupa-B (statie de frontiera CFR) km 5

-Giurgiulesti (statie de frontiera CFM) km 13

-Reni-Vest (statie de frontiera UZ) km 17

Ar trebui studiata oportunitatea introducerii unui tren (pe ecartament larg- statia Galati-Calatori are doua linii de ecartament larg) de calatori, cu material rulant a CFM, pe traseul Galati-Calatori----Giurgiulesti----Reni Vest---Basarabeasca----Cainari----Revaca----Chisinau, pentru a facilita accesul cetatenilor din zona de sud a Moldovei, din zona Dobrogei si Munteniei, spre si dinspre Basarabia.

De asemenea, ar fi oportuna si introducerea unui tren de calatori, eventual cu un automotor Desiro, pe ecartament normal intre Galati-Calatori si Giurgiulesti.

Spre deoasebire de Iasi (unde linia de ecartament larg ajunge numai pana in statia Socola, situata la periferia orasului) la Galati linia de ecartament larg ajunge pana in principala statie de calatori, astfel transferul calatorilor de la un eventual tren Chisinau- Galati pe ecartament larg la trenurile CFR pe ecartament normal, se poate realiza destul de usor (mai trebuind de realizat doar un peron acoperit la ultima linie a statiei Galati-Calatori).

Cam acesta ar fi- in linii mari- complexul CFR Galati. Colegii de forum care locuiesc in Galati pot oferi mai multe date.

Precizez ca datele, in special cele referitoare la numarul de linii din statii si linii industriale, le-am obtinut si cu ajutorul wikimapia si sunt cele existente in 1990. Astazi s-au modificat negativ- este posibil ca unele din liniile din statii ori linii industriale sa fie desfiintate.
Sus In jos
calatorul



Numarul mesajelor : 15
Reputatie : 770
Data de inscriere : 16/11/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Joi 04 Feb 2016, 14:00

ldh80 a scris:

-Barbosi Triaj Grupa B- Barbosi Calatori (racordata in capatul spre Braila a statiei Barbosi-Calatori)
Linie dubla electrificata.

Salut,

Știe cineva dacă s-ar putea folosi, măcar la nivel ipotetic, această ramificație pt. un eventual tren de călători care să circule fără rebrusare dinspre Tecuci spre Brăila dar care totuși să oprească în Barboși Călători?

Din ce văd pe Wikimapia, mie mi se pare că s-ar putea, ce-i drept, la limită.
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3309
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Vin 05 Feb 2016, 00:39

S-ar putea folosi dar nu știu în ce stare e. Sunt destule aparate de cale cât să aduci trenul relativ aproape de peroane, dar cred totuși că ar trebui făcut încă un peron. Mă uit mâine și-ți zic exact.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3309
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Vin 05 Feb 2016, 01:02

ldh80 a scris:

Din pacate, in prezent, tramvaiul galatean nu mai ajunge pana la gara.
Nici nu va mai ajunge vreodată, toată zona gării Galați e o mare ruină. Probabil că vor scoate linia cândva, dacă nu, se vor ocupa de ea agenții feroviari autorizați din ghetourile din port.
ldh80 a scris:

9. Linia ferata industriala care se desprinde din statia Filesti, merge paralel cu M700, trece pe deasupra liniei ferate sus-numite, (tot aici o linie industriala se desprinde pentru a deservi Combinatul de prelucrarea lemnului),  apoi trece pe deasupra tunelului Filesti, traverseaza soseaua de centura a Galatiului, si deserveste cateva unitati industriale din interiorul orasului (Galata, Galmopan, Fabrica de bere Martens, Trefo), si traverseaza si strada Henry Coanda si linia de tramvai.
Linia nu mai există în teren, a dispărut până și podul - se pare că sunt ceva mânării, respectivul pod intrând în afacerile nu știu cărui interlop sibian. A fost demontată pentru a nu fi furată complet de agenții feroviari din zonă - e o mizerie de nedescris acolo, sărăcie cruntă și țigănie; linia trecea pe un teren care mie-mi pare deosebit de instabil printre colibele țiganilor de acolo.
ldh80 a scris:

12. Linia de racord dubla electrificata Galati-Calatori-----Galati-Brates.
Fals, e linie dublă, un fir normal electrificat cu catenară monofilară și un fir de cale largă neelectrificată din motive evidente.
https://www.google.ro/maps/@45.4529433,28.0595343,3a,73y,354.22h,59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVsNxPnrVYAAVWEzkJm1_Uw!2e0!7i13312!8i6656
Gara Galați are 5 linii la care trag trenurile de persoane (a 5-a fiind folosită în cazuri excepționale, în care au avut loc întârzieri și celelalte 4 linii sunt ocupate cu garnituri de tren) - evident, a 5-a linie nu are peron. Peronul liniilor 3-4 (insulă) și peronul din stânga liniei 2, care deservește liniile 2-3, este în stare critică de degradare. Să vezi înjurături din partea călătorilor când trag trenul la L3 și L2 e ocupată.
În total, Galați are aprox. 12 linii (avea 17 în vremurile bune, când plecau din Galați trenuri de 10-12 vagoane), din care 2 sunt largi și restul normale.

Cu mult timp în urmă se desprindea din Galați o linie care mergea pe malul Dunării, aproximativ până în dreptul Palatului Navigației. (?)
În copilăria mea, mai existau urmele acestei linii industriale pe partea inferioară a falezei. Astăzi, e aproape imposibil să realizezi că pe-aici cândva treceau locomotive cu aburi...
https://www.google.ro/maps/@45.4376931,28.0722931,3a,75y,34.83h,60.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1spo0gHgnlTbhcKPys-r7IPQ!2e0!7i13312!8i6656

Linia trecea pe lângă gardul din stânga. Calea ferată din imagini este dezafectată și NU este cea despre care vă vorbesc.

https://www.google.ro/maps/@45.4390587,28.0722053,3a,75y,306.95h,59.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sflw1gxd7KYRNbjYRAOeEDQ!2e0!7i13312!8i6656
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3651
Reputatie : 4638
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Vin 05 Feb 2016, 08:29

Asta ultima nu cumva avea si un macaz si o linie sa mearga inainte intre gard si trotuar?


nu asta e linia de peste tunel de la punctul 9?

https://goo.gl/maps/2eoPfGhJh1z

di ea se desprindea una care traversa aceeasi strada putin mai incolo(dar daea si acces spre cimitirul evreiesc(adica spre fabricile de acolo)

https://goo.gl/maps/fjjegG4MXbw
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3309
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Sam 06 Feb 2016, 16:43

Da, aia e linia. Astăzi nu mai există în teren, au rămas totuși doar câteva urme. A devenit inutilă odată cu decesul industriei din Galați. În zona prin care trecea linia erau numeroase fabrici, făbricuțe, depozite, etc. - acum e un mall, și în rest doar ruine, care nu vor mai fi căci sunt demontate bucată cu bucată de țigani, ziua-n amiaza mare.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4702
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Vin 29 Iul 2016, 10:54

In urma vizionarii unui videoclip gasit pe yutub- denumit Back View Galati- Braila, filmat in anul 2013, se pot observa urmatoarele

-Intre Ramificatie CSG- Ramificatie Tunel, M700 este linie dubla electrificata, cu unul din fire incalecat cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal)
*Din 1996 insa (ca urmare a inchiderii tunelului Filesti 2), cel de-al doilea fir (care este numai de ecartament normal) nu este utilizat, fiind partial demontat in zona tunelului Filesti 2.


-Intre Ramificatie Tunel si Ramificatie Galati Calatori, M700 este linie dubla electrificata.

Pe aceasta distanta, paralel cu M700, merge si un fir de ecartament larg (evident neelectrificat).


-Intre Ramificatie Galati Calatori si statia Galati Calatori, M700 este linie simpla electrificata.
Consider ca ar fi oportuna dublarea M700, si intre Ramificatie Galati Calatori si statia Galati-Calatori (prin adaugarea, pe aceasta distanta, a inca unui fir de ecartament normal electrificat).


De la Ramificatie Galati Calatori, printr-o bretea sub forma de X (nu stiu daca m-am exprimat corect), se realizeaza legatura intre cele doua fire de ecartament normal electrificate, iar apoi un fir de ecartament normal electrificat se indreapta spre statia Galati-Calatori (M700), iar celalalt fir de ecartament normal electrificat (care traverseaza strada Macului si calea ferata dinspre Bârlad) se indreapta spre statia Galati-Brates.


De asemenea, tot din dreptul Ramificatiei Galati-Calatori, firul de ecartament larg traverseaza si el strada Macului si calea ferata dinspre Bârlad, ajungând tot in statia Galati-Brates.
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3309
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Dum 07 Aug 2016, 00:11

Ramificația Galați Călători se numea cândva (și era deservită de personal) P. Aj. Mac Brateș, pentru că pe ea se trimiteau marfarele spre Brateș Hm., iar trenurile de călători spre Galați. E inutil să dublezi linia acolo, costurile ar fi uriașe, terenul e unul cu probleme extrem de mari (infiltrații, alunecări dese - cunosc deoarece stau relativ în zonă iar apa freatică îmi pune mari probleme acasă, nivelul ei este între 1 și 3 m) și trenurile sunt prea puține pentru a justifica aceste lucrări.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Complex feroviar Galati   Astazi la 00:19

Sus In jos
 

Complex feroviar Galati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Complex feroviar Galati
» Filești (Galati-Vest) (700)
» Pod feroviar peste Dunare la Braila
» Transport feroviar vs transport rutier
» M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (1)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-