Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Dum 8 Noi - 21:28

In Australia sunt urmatoarele trenuri de calatori:

a.  Trenuri de lung-parcurs  (circula pe ecartament normal)  

-„Indian Pacific” (Sydney- Perth, compus din vagoane si locomotive, parcurge 3.962 km in 65 de ore),;
- „The Ghan” (Adelaide- Darwin; idem, parcurge 2.979 km in 54 de ore),  
-„The Overland” (Melbourne-Adelaide; idem, parcurge 828 km in 10 ore si 30 minute),
- „XPT” (Sydney-Melbourne si Sydney- Brisbaine (idem)


b. Trenuri de mediu parcurs: acestea pleaca din resedintele de "stat", astfel:


-din Sydney la: Grafton, Casino, Canberra, Griffith, Dubbo, Broken Hill, Armidale si Moree.

  Acestea sunt deservite de doua tipuri de material rulant de ecartament normal (1435 mm):

    -trenuri  XPT, formate din locomotive si  vagoane; caracteristicile tehnice a locomotivelor sunt: motor diesel tip „Paxman VP 185”, cu 12 cilindri, ce dezvolta 2001 cp. In total sunt 19 locomotive si 60 de vagoane de calatori, construite intre 1981-1994)  

   -automotoare diesel „XPplorer”, care sunt formate din doua sau 4 unitati, 8 sau 16 osii, motor diesel tip „Cummins KTA-19R”, care dezvolta 2*514 cp, transmisie hidraulica „Voith-Turbo-T-311R-KB-260”, motor auxiliar „Cummins-LT-10R-G”, care dezvolta 181 cp, boghiuri motoare tip „PJA”, boghiuri purtatoare tip „NJA”, greutatea 57 tone, viteza maxima 145 km/h, cupla automata „Scharfenberg”, capacitatea de transport totala 158 locuri pe scaune. In total se afla in exploadare un numar de 23 astfel de automotoare, produse din 1993 de „ABB Transport”, la uzina din Dandenong. In 2006 sunt modernizate).


-din  Melbourne la: Warnnambool, Ararat, Mildura, Swan Hill, Eucha, Shepparton,  Albury/Wodonga si Bairnsdale.   Trenurile sunt formate din automotoare diesel de tipul „V Locity 160”, cu urmatoarele caracteristici tehnice: doua sau trei unitati, 8 sau 12 osii, motor diesel tip „Cummins-QSK-19R”, care dezvolta 559*2 Kw, transmisie hidraulica tip „Voith-T-312”, viteza maxima 160 km/h, greutatea 144 tone, capacitatea de transport 140 sau 260 locuri. In total sunt in serviciu 51 astfel de automotoare, construite intre 2004-2012, de catre Bombardier  Transporting, la Dandenong.
  Circula pe ecartament larg de 1600 mm.


-din  Brisbaine la:  

  -Cairns („Spirit of Qeensland”; tren push-pull  format din 6 vagoane si doua locomotive. Din 1997 cu locomotive electrice si din 2003 cu locomotive diesel; viteza maxima 160 km/h. Parcurge 1.681 km in 25 de ore),  
  -Cairns („The Sunlander”; tren format din vagoane si locomotive diesel;  retras din circulatie in 2014),
  -Rockhampton („The Electric Tild Train”),
  -Longreach („Spirit of Outbank”; tren format din vagoane si locomotive diesel. Parcurge 1.325 km in 26 de ore),
  - Charleville („The Westlander”; idem, parcurge 740 km in 17 ore) si
  -Townsville-Mount Isa („The Inlander”; idem, parcurge 977 km in 21 ore).

   Circula pe ecartament ingust de 1067 mm.


-din Perth  la:

   -Kalgoorlie („Transwa Prospector”; tren compus din automotoare diesel, cu urmatoarele caracteristici: doua sau 3 unitati, 8 sau 12 osii, viteza maxima 200 km/h- automotor, 160 km/h- linie. In total sunt 7 astfel de automotoare, introduse in circulatie din iunie 2004),

   -Merredin („Transwa Avon Link”; tren compus din automotoare diesel, fiind doua astfel de automotoare identice cu cele mentionate anterior) si

   -Bunbury („Transwa Australind”; tren compus din automotoare diesel cu urmatoarele caracteristici: 4 unitati, 16 osii. In total sunt 5 astfel de automotoare, achizitionate in 1987).

  Primele doua circula pe ecartament normal , iar ultimul ("Transwa Australind") circula pe ecartament ingust de 1067 mm.


-In insula Tasmania ultimile trenuri de calatori au circulat in anul 1978.


c. Trenuri de scurt-parcurs (suburbane).

Acestea pot fi intalnite in orasele Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth si Brisbaine. Cum deocamdata in Australia nu exista nici un sistem adevarat de metrou, aceste trenuri suburbane compenseaza aceasta lipsa, cu investitii mult mai mici decat cele necesare realizarii unor retele de metrou subterane.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Dum 8 Noi - 21:35

d. Trenuri turistice, multe din acestea strabatand zone deosebit de frumoase:

-„Savannahlander”, care circula pe ruta Cairns-Forsayth, fiind compus din automotoare diesel (doua unitati, 8 osii. Initial au fost construite 1963, fiind echipate cu motoare diesel tip „Rolls Royce” de 160 cp. In 2005 sunt reechipate cu motoare diesel tip „Cummins” de 250 cp si cutii de viteza automate tip „Allison”). Sunt in total 3 astfel de automotoare. Circula pe ecartament ingust de 1067 mm.

-„Gulflander”, care circula pe ruta Normandon-Croydon. Este compus din automotoare diesel, in numar de 13 bucati. De asemenea, se mai folosesc si locomotive diesel-mecanice de tipul „DL4” (4+una osii, monocabina, motor diesel tip „Gardner 6L3”, transmisie mecanica tip „Wilson SGC-R11A”, viteza maxima 50 km/h, puterea 150 cp, forta de tractiune 31 Kn, produsa din 1939, in numar de 4 bucati). Circula pe ecartament ingust de 1067 mm.

-„Kurada Scenic Railway”, pe ruta Freshwater Station (langa Cairns)- Kurada Station. Trenurile sunt compuse din locomotive diesel si vagoane. Circula pe ecartament ingust de 1067 mm.

-„Skitube Alpine Railway”, pe ruta Bullocks Flat- Blue Cow. Linia a fost inaugurata in 1988, in New South Wales, fiind o linie simpla electrificata, de ecartament normal, cu cremaliera (dupa un sistem elvetian). Se folosesc rame electrice cu cremaliera, compuse din doua, 3 sau 4 unitati/rama.

-„The Southern Spirit”, a fost un tren de lux, care a circulat din 2010 pana in 2012, de la Uluru la Brisbaine, traseu parcurs in 13 nopti, cu opriri in principalele atractii turistice de pe traseu. Era compus din locomotive diesel si vagoane, circuland pe ecartament normal.

Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2304
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4402
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 9 Noi - 0:26

FELICITARI pentru aceste postari documentate.

BRAVO!

Daca se vor construi aceste cai ferate africane cred ca Europa va fi invadata de zeci de milioane de refugiati.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 9 Noi - 7:57

Va multumesc!

In legatura cu acesti refugiati din tarile Asiei si Africii. Pana când marile puteri vestice de pe plan mondial nu vor inceta sa se amestece in rasturnarea unor regimuri politice din aceste tari si in general in politica interne a acestor tari (si nu se va respecta principiul neamestecului in treburile interne si respectarea suveranitatii si independentei fiecarui stat in parte, indiferent de regimul politic care il are), tot timpul vor fi cauze pentru tulburari interne si razboaie civile in aceste tari si ca atare vor fi si milioane de refugiati.

Singura solutie pentru stoparea acestui val de refugiati este oprirea razboaielor si violentelor civile din aceste tari, combaterea cu fermitate a unor organizatii teroriste si antisociale de genul statul islamic, pentru ca sa existe premisele unei dezvoltari economice si sociale si a acestor tari, si in acest fel acesti refugiati sa nu mai aibă motive sa plece din tarile lor de origine, ci sa ramana acolo si sa contribuie la dezvoltarea tarilor lor.

Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2850
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 9 Noi - 11:47

Numele orasului Istanbul se scrie cu N nu cu M Smile
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Mar 10 Noi - 21:43

Da- imi cer scuze pentru greseala!

4. Sistemul feroviar nord-central american

Cuprinde un numar de 5 state (Canada, SUA, Mexic, Guatemala si El Salvador).

Aici se remarca calea ferata transcanadiana (Vancouver- Halifax) si liniile ce strabat de la vest la est SUA (intre care cea mai importanta ar fi linia Los Angeles- Washinghton- New York). Aici SUA are cea mai intinsa retea feroviara din lume- cca. 500.000 km.

O alta particularitate a acestui sistem feroviar este slaba extindere a electrificarii cailor ferate (desi sistemul cuprinde doua dintre cele mai bine dezvoltate economic state de pe Glob- Canada si SUA), dar si utilizarea inca pe scara larga a traverselor din lemn si a sistemului de prindere a sinei de traversa cu crampoane!

Se intinde din nordul Canadei (cele mai nordice statii de cale ferata din Canada sunt Ford Nelson, Hay River, Prince Rupert si Lynn Lake), pana in extremitatea sudica a statul El Salvador- portul Cutuco.

Daca in Canada, SUA si Mexic se utilizeaza ecartamentul normal (si exista multiple legaturi feroviare intre aceste state), la sud de frontiera dintre Mexic si Guatemala (localitatea Ciudat Tecun Uman), sunt mari probleme cu reteaua feroviara.
Atat Guatemala cat si El Salvador ecartamentul ingust de 914 mm, si retelele feroviare din aceste state sunt astazi aproape complet degradate.

Pe viitor, pentru conectarea acestui sistem feroviar cu Rusia (si implicit Europa) in nord si cu America de Sud, se au in vedere doua mari proiecte feroviare:

a. Realizarea unei cai ferate care sa lege transiberianul cu reteaua feroviara canadiana, linie care va include si un tunel feroviar pe sub stramtoarea Bering.
Pe teritoriul Rusiei traseul ar urma sa fie: Ciulman (de unde se va desprinde din Transiberian)- Ohotsk- Magadan- Giziga- Kamenskoe- Anadyr- Egvekinot- Providenjia/Rusia (de unde se va intra intr-un tunel feroviar pe sub stramtoarea Bering)- Nome/Alaska SUA.
In America de Nord linia va urma traseul: Nome- Fairbanks (unde se va conecta cu calea ferata din Alaska spre Anchorage- Seward)- Dawson Beaver (frontiera Alaska/SUA- Canada)- Whitehorse- Ford Nelson (unde se va conecta cu reteaua feroviara canadiana).
Daca se va realiza acest proiect, va fi cel mai ambitios proiect feroviar de pe Glob, de la constructia Transiberianului, si va lega pe cale ferata continentul american de Asia si implicit Europa.

b. Reconstructia si trecerea la ecartament normal a cailor ferate din Guatemala si El Salvador, si realizarea proiectului FERISTA, care presupune conectarea printr-o cale ferata de ecartament normal (si cu un pod feroviar peste canalul Panama) a Americii de Nord de America de Sud, care sa plece din statul El Salvador, sa traverseze statele Americii Centrale (Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama), iar in America de Sud sa traverseze teritoriul Columbiei si a statului Ecuador, si sa se conecteze cu sistemul feroviar sud-american in localitatea din Peru - Cerro de Pasco.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 16 Noi - 20:00

5. Sistemul feroviar sud-american

Cuprinde un numar de 7 state (Peru, Brazilia, Paraguai, Uruguai, Argentina, Bolivia si Chile) si se intinde de la Carajas (in Brazila), Cerro de Pasco (Peru), pana la San Carlos de Bariloche (Argentina) si Puerto Montt (Chile).

Aici principala problema este ca aici se utilizeaza 3 ecartamente diferite, astfel:

-In Peru- ecartament normal de 1435 mm

-In Bolivia -ecartament ingust de 1000 mm

-In Uruguai- ecartament normal

-In Paraguai- ecartament normal (linia Encarnacion- Asuncion), dar si ecartament ingust de 1000 mm

-In Brazilia- ecartament ingust de 1000 mm, dar si ecartament larg de 1600 mm

-In Argentina se utilizeaza nu mai putin de 3 ecartamente: normal (liniile situate la est de fluviul Parana, care fac legatura cu Uruguai si Paraguai si linia pana la frontiera cu Brazilia), ingust de 1000 mm si larg de 1676 mm (liniile Buenos Aires- Galvez- Forres- San Miguel de Tecunuman, Buenos Aires- Rufino- Justo Daract- frontiera cu Chile, Buenos Aires- Bahia Blanca- San Carlos de Bariloche, Forres- Rufino, Justo Daract- Bahia Blanca, Bahia Blanca- Zapala).

-In Chile se utilizeaza: ecartamentul ingust de 1000 mm (frontiera cu Bolivia- portul Arica, frontiera cu Bolivia - portul Antofagasta), normal (linia izolata Arica- frontiera cu Peru- Tacna) si larg de 1676 mm (linia ce traverseaza Chile de la nord la sud- Antofagasta- Aquas Blanca- Santiago de Chile- Puerto Montt si linia dintre frontiera cu Argentina si Santiago de Chile).

Asadar principala problema aici ar fi trecerea la ecartament normal a tuturor liniilor de cale ferata care leaga aceste 7 state, dar si constructia unor noi cai ferate de legatura, astfel:

-Huancavelica- Aquas Calliente (in Peru; astfel se vor uni cele doua retele feroviare din Peru)

-Puno- Guaqui (pentru eliminarea transbordarii cu feryboatul pe lacul Titicana, la granita dintre Peru si Bolivia)

-Arica- Antofagasta

-Montero- Aiquilie (in Bolivia; in acest fel se va asigura legatura intre Brazilia si portul Arica)

-Laguna Limpia- Formosa (in Argentina)

-Sao Luis- Belem (in Brazilia)

-Liniile Santa Fe- Parana si Rezistencia- Corrientes, care ar presupune si constructia a doua poduri feroviare peste fluviul Parana. Aceste cai ferate ar lega reteaua principala feroviara din Argentina cu liniile ferate situate la est de fluviul Parana si implicit cu Uruguai, Paraguai si Brazilia.

Pentru legarea Americii de Sud cu America centrala si de Nord, exista proiectul FERISTA, care presupune constructia unei cai ferate de ecartament normal, care sa plece din Mexic si sa strabata tarile Americii centrale (Guatemala, El Salvador, apoi Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, iar in America de sud- Columbia, si apoi sa treaca prin orasul peruan Iquitos unde sa traverseze fluviul Amazon, iar la Cerro de Pasco sa se uneasca cu reteaua feroviara din Peru).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 16 Noi - 21:27

In acest sistem feroviar se intalneste cea de-a doua altitudine maxima atinsa de o cale ferata de pe Glob- altitudinea de 4783 m, atinsa de linia ferata Lima- La Oroya.

In privinta trenurilor internationale de calatori, din aceste 5 mari sisteme feroviare de pe Glob, acestea sunt:

-Moscova- Ulan Bator- Beijing

-Moscova- Harbin- Beijing

-Moscova- Pyongyang

-Beijing- Hanoi (circula pe ecartament normal, deoarece intre frontiera China/Vietnam si Hanoi este linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament ingust de 1000 mm)

-Hanoi- Ho Chi Ming (circula pe ecartament ingust de 1000 mm)

-Aranyprathet- Bankok (circula pe ecartament ingust de 1000 mm)

-Bankok- Kuala Lumpur (circula pe ecartament ingust de 1000 mm)

-Kuala Lumpur- Singapore Tanjong Pagar (din 1 iulie 2011 trenurile de calatori sunt limitate la frontiera dintre Malaezia si Singapore- statia Woodlands; circula pe ecartament ingust de 1000 mm)

-Istambul- Ankara- Aleppo (anulat de la inceperea razboiului civil din Siria)

-Teheran- Aleppo- Damasc (anulat de la inceperea razboiului civil din Siria)

-Damasc- Amman (anulat de la inceperea razboiului civil din Siria; circula pe ecartament ingust de 1050 mm).



In afara de aceste 5 mari sisteme feroviare, trenul mai poate fi intalnit si in urmatoarele state:

-Mali si Senegal (linia Bamako-Dakar)
-Bourkina Faso si Cote-d’ Ivoire (linia Ougadougo-Abidjan)
-Etiopia si Djbouti (linia Addis Abeba-Djibouti)
-Columbia si Venezuela.

De asemenea, linii izolate mai intalnim in: Indonezia (ecartament ingust 1067 mm), Filipine (ecartament ingust 1067 mm), Sri-Lanka, Africa Centrala, Camerun(linia Younde-Doula), Congo (linia Brazaville-Pointe Noire), Eritreea, Gabon (transgabonezul Owendo-Franceville), Ghana, Guineea (Conarki-Kankan), Liberia, Madagascar (Antanarive-Toamasina), Mauritania (Nouhdibou-Zouerat-Fredekirk), Nigeria, Sierra Leone, Sudan, Togo, Noua Zeelanda, Fiji, Belize, Costa Rica, Cuba, Haiti, Honduras (Puerto Cortez-Iriona), Jamaica (Montego Bay-Kingston), Nicaragua (Managua-Leon), Panama (Colon-Panama), Trinidad-Tobago, Ecuador, Guyana,Suriname.

Deci, din cele 188 de state independente ,care exista actualmente pe glob, 138 de state dispun de cai ferate (cele mai multe in Europa-40, si cele mai putine in Oceania-3).


Dupa prezentarea sistemului clasic de transport roata-sina, mentionez si cate date despre ceea ce vor fi probabil trenurile viitorului- si anume cele cu sustentatiei electromagnetica.

Astfel, in 1875, inginerul William Froude, dupa studii si experiente numeroase, a facut publica teoria realizarii transportului, prin alunecarea vehiculelor pe o perna de aer.
La vremea respectiva, ideea a reprezentat un strigat in pustiu; omul nu reusise inca sa invinga efectele gravitatiei si sa se ridice in aer.

In 1956 inginerul francez Jean Bertin realizeaza primul vehicul pe perna de aer, utilizabil pe teren obisnuit(asa numitul „aerotren Bertin”).

Primul tren, cu sustentatie electromagnetica, este pus in functiune la 7 mai 1971, pe un traseu experimental, langa Munchen (pe atunci-R.F.Germana), si, in accelasi an, trenul
„Transrapid 02”, realizat de firma vest-germana „Krauss-Maffei”.
Contributii importante, in acest domeniu, au adus si cercetatorii japonezi.

In fine, la 1 ianuarie 2004, primul tren din lume, cu sustentatie electromagnetica si motor electric linear intra in exploatare comerciala, printr-o ruta ce leaga centrul de aeroportul orasului Shanghai (China). Linia are o lungime de 30,5 km, iar acest tren a fost realizat de firma germana "Siemens", iar viteza maxima atinsa este de 441 km/h.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Lun 16 Noi - 21:28

Surse bibliografice:

-„De la roata la farfuria zburatoare”, autor Paul Teodoru, editura „Albatros”, Bucuresti, 1985;

-„Statele lumii de la A la Z”, 2001;
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar   Astazi la 16:10

Sus In jos
 

Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Ecartamentele utilizate de caile ferate de pe Glob si sisteme feroviar
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din Basarabia
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-