Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 751
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 23:39

ldh80 a scris:
Sunt doua situatii distincte

-BLA simplificat sau dependenta intre statii. Se intalneste in acele situatii in care, din cauza distantei mici intre doua statii succesive, nu s-au mai montat semnale prevestitoare.
In acest caz semnalul de iesire a unei statii face si functia de semnal prevestitor a statiei urmatoare.
Exemple de asemenea situatii-  Iasi-Nicolina, Nicolina- Socola, Suceava- Suceava Nord, Vaslui- Munteni, etc.


-BLAS , adica bloc semi-automat.
In acest caz exista semnale prevestitoare intre doua statii succesive, dar nu exista semnale de trecere BLA.
Un tren nu poate fi expediat din prima statie spre urmatoarea statie, daca trenul expediat anterior nu a ajuns in statia urmatoare.
 Spre deosebire de sistemul intelegerii telefonice a caii libere, sectiunea dintre doua statii este controlata electric de pe luminoschema uneia din statii, asfel incat (daca aceasta sectiune nu apare ca libera pe luminoschema), un tren nu poate fi expediat spre statia vecina (semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber daca sectiunea dintre aceea statie si statia urmatoare apare ca ocupata pe luminoschema).
In plus, in cazul sectiilor echipate cu sistem BLAS, semnalele prevestitoare sunt prevazute cu 3+1 locasuri pentru becuri, insa nu sunt montate si utilizate decat doua becuri (galben/galben-clipitor si verde).
Desi capacitatea de circulatie a sectiei respective este acceiasi in cazul BLAS ca si in cazul sistemului intelegerii telefonice a caii libere, avantajul sistemul BLAS consta intr-o mai mare siguranta a circulatiei, eliminând posibilitatea erorilor umane a impiegatilor de miscare, care in sistemul intelegerii telefonice a caii libere pot fi mai greu prevenite.
Exemple de sectii cu sistem BLAS-  Crasna- Munteni, etc.
 Vaslui- Munteni este BLA banalizat , are doar doua sectoare e bloc, si un singur semnal de trecere  BLA, care face si functie de prevestitor,pentru ambeel sensuri de  mers .
 Controlul caii libere se  face probabil  pe tip 1,2 sau 3 AD ..! avantajul  este cel relevat ,insa  dezavantajul consta in a circula cu 20km/h  o bucatica buna,la cale libera  cand pica tot !
  BLAS poate sau nu, avea  prevestitor( desi nu cred ca are neaparat ) si daca  exista , are  reperul  aferent montat pe semnalul prevestitor , banuiesc reperul de culoare alba , plus reperul de prevestitor pe BLA, ca si semnalele prevestitoare   si cu rol  de inscriere pe BLA ,deci 3 (+1 Av sau rezerva) si se folosesc toate trei; " eu personal nu stiu sa existe  implementat undeva  sistemul" ,  insa  certitudinea   ca  exista in mod cert  dependenta  cu excludere intre cele doua statii, elimina  ipoteza ca ar exista ceva mai mult decat posibilitatea  ca sa exista urmatoarele elemente  identificatoare :
-posibilitatea efectuarii de parcursuri de  expediere/trecere pe stanga ( pe intelegere telefonica/cale libera nu se poate  efectua trecerea spre firul din stanga caii duble, , si nu  cred ca se  poate  pune pe liber semnalul spre alta directie decat cea normala aferenta  directiei si sensului de mers,firului  normal de circulatie , se circula cu O.C. ,la cale libera, pe falsa !,alte  conditii ,etc)
- pe toate semnalele de iesire   va exista ,indicator de  iesire pe firul din stanga caii duble;
- toate semnalele de iesire  vor avea toate  combinatiile de indicatii posibile ;
-in dreptul semnalului de intrare de contra , va exista indicatorul "semnalul  este pe partea  stanga a caii duble" ;
 Criteriul  distantei intre doua puncte de sectionare  nu este neaparat o conditie pentru acest sistem,desi el  se aplica de obicei in complexe feroviare gen Ploiesti, Iasi,Suceava ,Pascani,Adjud ,Marasesti, Tecuci, Buzau  Brasov ,si altele  , adica cam tot   ce are ramificatii in si din centre mari ,precum si ramificatii in si din linie curenta, tip Sarata Monteoru,( aflat pe BLA banalizat pe firul 2 ,dar  cu dependenta intre Buzau si Ulmeni hm ).
Existenta acestora  va denota in mod clar ca sectia este BLAS in sensul  pur al cuvantului, altfel este  sectie  pe care se circula la cale libera.
BLAS- bloc de linie simlificat
BLSAR-bloc de linie semiautomat cu relee, si iata ce scrie la carte,adica Instr 351/1988 :


5.2.1. Blocul de linie automat
Art. 80. Toate semnalele luminoase ale blocului de linie automat trebuie să treacă în mod automat pe oprire la intrarea
trenului pe sectoarele de bloc pe care le acoperă, precum și în cazul întreruperii funcționării circuitelor de cale ale
acestor sectoare.
La arderea unui bec de la o indicație permisivă semnalul trebuie să treacă automat pe o indicație mai restrictivă.
În cazul efectuării unei comenzi, nu trebuie să existe tensiuni perturbatoare la releele care sunt în stare normală
atrase și se dezexcită la efectuarea comenzilor. Aceeași prevedere se aplică și releelor care au stare normală atrasă și se
dezexcită prin schimbarea stării elementelor pe care le controlează (repetitoare ale secțiunilor izolate, releu de zăvorâre
de sens, relee directoare, relee de comandă a prevestitoarelor și releelor de comandă a barierelor).
Art. 81. Stațiile situate pe secții înzestrate cu bloc de linie automat trebuie să fie prevăzute cu instalații care:
a) să nu permită punerea pe “liber” a semnalului de intrare pentru un parcurs stabilit pe o linie ocupată;
b) să asigure la aparatul de comandă controlul ocupării liniilor și macazurilor, precum și controlul executării
parcursurilor.
Se admite lipsa acestor instalații cu aprobarea conducerii departamentului căilor ferate pentru fiecare caz în
parte, numai în stațiile care nu sunt înzestrate cu instalații de centralizare electrodinamică.
Art. 82. Blocul de linie automat trebuie să fie completat cu instalații pentru controlul automat al vitezei trenurilor și
autostop.
Art. 83. Liniile curente care converg spre stațiile prevăzute cu centralizare electrodinamică a macazurilor și semnalelor,
trebuie să fie echipate, de regulă, cu instalații de bloc de linie automat.
În acest caz în stațiile alăturate stației centralizate electrodinamic se prevăd:
- semnale de ieșire luminoase sau mecanice spre stația centralizată electrodinamic, care trebuie să treacă
automat pe oprire la depășirea lor de către tren;
- semnale luminoase de înscriere pe bloc (în situația când stația este prevăzută cu semnale mecanice de ieșire).
Trecerea pe oprire a semnalului luminos de înscriere pe bloc trebuie să conducă la căderea automată pe oprire a
semnalului mecanic de ieșire;
- semnale luminoase de intrare puse în dependență cu semnalele de ieșire din capătul opus al stației, care
trebuie să treacă automat pe oprire la depășirea lor de către tren.
5.2.2. Blocul de linie automat simplificat (B.L.A.S.)
Art. 84. Blocul de linie automat simplificat trebuie să îndeplinească toate condițiile blocului de linie automat, cu
excepția posibilității de expedieri succesive a mai multor trenuri la interval de sector de bloc de la stația expeditoare spre
stația primitoare, neavând semnale intermediare

5.2.3. Blocul de linie semiautomat cu relee (B.L.S.A.R.)
Art. 85. Blocul de linie semiautomat cu relee trebuie să îndeplinească condițiile de la art.78 și 79. În afară de acestea,
blocul de linie semiautomat cu relee trebuie să mai îndeplinească următoarele condiții:
a) în stare normală când pe distanța dintre două stații vecine nu se află nici un tren, trebuie să permită circulația
trenurilor în orice sens, cu condiția primirii consimțământului prin bloc de la stația primitoare;
b) după primirea consimțământului pentru circulația într-un anumit sens, trebuie să fie exclusă posibilitatea
expedierilor din sens contrar;
c) după depășirea de către tren a semnalului de ieșire, stația care a expediat trenul să nu mai poată expedia un al
doilea tren în același sens de mers înainte de primirea reavizului de sosire de la stația primitoare și înainte de primirea
unui nou consimțământ de expediere;
d) sensul de orientare al blocului să nu se poată schimba în timpul ocupării distanței de circulație de către un
tren;
e) stația primitoare să poată da reavizul de sosire numai după punerea semnalului de intrare pe oprire și după ce
trenul a depășit dispozitivele de control ale primirii trenului în stație;
f) dacă s-a executat comanda de expediere și trenul nu mai circulă, stația care urmează să primească trenul să
poată aduce în stare normală instalația numai după:
- apăsarea butonului de despiedicare artificială, care este normal plumbuit,
- punerea semnalului de intrare pe oprire,
- darea reavizului de sosire.
g) semnalele de ieșire de la liniile introduse în bloc să treacă automat pe oprire la depășirea lor de către tren,
indiferent dacă sunt mecanice sau luminoase;
h) consimțământul de expediere să poată fi anulat de oricare din stațiile vecine, dacă trenul nu mai circulă;
I) în stațiile vecine de pe distanța dotată cu B.L.S.A.R. se semnalizează:
optic
- primirea și darea consimțământului de expediere,
- primirea și darea avizului de plecare,
- permiterea punerii pe liber a semnalului de ieșire,
- necesitatea dării reavizului de sosire.
acustic
- necesitatea dării reavizului de sosire,
- primirea consimțământului (de scurtă durată).
j) dacă trenul s-a garat în stație și nu se poate da reavizul de sosire, să se poată întrerupe semnalizarea acustică
prin apăsarea unui buton fără blocare (fixare);
k) semnalele de intrare să se poată pune pe liber independent de starea B.L.S.A.R.;
l) să nu se utilizeze elemente redresoare în schema circuitului de linie, deoarece se pot obține indicații false ca
urmare a influențelor de curent alternativ


Ultima editare efectuata de catre @ndrey in Mier 21 Oct 2015, 23:50, editata de 1 ori
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4351
Reputatie : 5518
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 23:45

Atunci intre Sintana si Utvinisul Nou este BLAS? pe firul din dreapta ca pe stinga e fir fals.Nu te poate primi daca circuli pe stinga.
Sus In jos
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1581
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 3595
Data de inscriere : 30/12/2011

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Joi 22 Oct 2015, 14:36

dan tm a scris:
Atunci intre Sintana si Utvinisul Nou este BLAS? pe firul din dreapta ca pe stinga e fir fals.Nu te poate primi daca circuli pe stinga.

Am mers cu RT Brad-Arad de la Santana la Utvin pe firul stang in aelasi timp pe firul celalalt mergea odata cu noi IR1833 deci se poate merge simultan pe ambele fire si in Utvin am ajuns inaintea IRului!
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/servtrans888
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   

Sus In jos
 

Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Regionala GALAȚI
» Lucrari de modernizare la gara Piatra Neamt
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» M900 Sectii secundare
» Intretinere si reparatii la calea ferata
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-