Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Joi 15 Oct 2015, 17:59

Care a fost prima cale ferata din Romania, echipata cu instalatie BLA, si in ce an s-a realizat acest lucru ? Presupun ca dupa 1960!

1. La nivelul anului 1991, erau echipate cu sistem BLA urmatoarele linii de cale ferata din Romania (in afara de cele electrificate):

-Suceava- Paltinoasa- Vatra Dornei- Salva- Beclean pe Somes (in curs de electrificare la aceea data)

-Nicolina- Buhaiesti

-Zorleni- Barlad- Tecuci Ram. Frunzeasca- Tecuci Nord hc.- Tecuci- Nisipurile HM- Faurei- Urziceni- Armasesti

-Linia Tecuci- Sendreni- Ram. Barbosi Post 14 era in curs de echipare cu BLA

-Agigea Ecluza HM- Eforie Nord

-Corlatesti- Armasesti si Urziceni- Ram. Amara- Slobozia veche- Ciulnita

-Mogosoaia- Balotesti

-Chiajna- Bucuresti Vest (Ciorogarla)- Jilava- Giurgiu Nord- Ruse

-Chitila- Titu- Golesti- Ram. Pod Arges- Bradu de Sus- Parvu- Costesti- Slatina- Piatra Olt

-Ram. Valcea- Bujoreni Valcea- Calimanesti

-Craiova- Jiu (gara noua)

-Timisoara Nord- Timisoara Sud- Timisoara CET- Timiseni

-Timisoara Nord- Timisoara Vest

-Brasov- Podu Olt- Sibiu- Vintu de Jos

-Sibiu- Copsa Mica

-Oradea- Oradea Vest- Salonta- Ciumeghiu

-Piatra Craiului- Oradea Est- Oradea

-Aghires- Huedin

-RAM. Dej CCH- Caseiu HM

-Rastoci- Jibou- Zalau Nord


Aproape toate liniile electrificate au fost echipate cu sistem BLA, in momentul electrificarii lor, cu urmatoarele exceptii:


-Darmanesti- Cacica- Paltinoasa (Gura Humorului); se circula la cale libera

-Pascani- Targu Neamt (cale libera in 1991, conducere centralizata acum)

-Onesti- Valea Uzului- Comanesti- Mihaileni (cale libera, dar statiile Valea Uzului si Comanesti au instalatii CED)

-Palas- Constanta Marfuri (cale libera)

-Constantin David (Voluntari)- Ram. Constantin David- Ram. 1 Titan- Titan Calatori (Bucuresti Sud) si Ram. 1 Titan- Titan Marfuri (cale libera).

-Targu Carbunesti- Calnic Gorj HM- Albeni- Seciurile (in 1991 cu cale libera)

-Ramificatie Gura Motrului- Turceni- Rovinari- Amaradia- Targu Jiu (cale libera)

-Turceni- Dragotesti (cale libera)

-Amaradia- Barsesti (probabil sectie cu conducere centralizata)

-Strehaia- Motru Est- Motru (cale libera)

-Caransebes- Resita Nord- Resita Sud (cale libera, dar statia Resita Nord are instalatie CED)

-Barcea Mica- Hunedoara (cale libera)

-Barcea Mica- Triaj CS Hunedoara (cale libera)

-Sibot- Cugir (cale libera in 1991, acum conducere centralizata)

-Voslabeni- Chileni HM (conducere centralizata).


2. Sectii echipate cu BLAS (Bloc automat simplificat; toate statiile fiind echipate cu instalatii CED, dar nu exista semnale de trecere BLA intre statii):

-Munteni- Crasna

-Constanta Marfuri- Lumina- Capu Midia/Sitorman si Dorobantu- Lumina

-Radulesti- Giurgiu Nord

-Calimanesti- Cozia HM

-Utvinisul Nou- Santana

Posibil si altele.


3. Statii intre care, datorita distantei mici, nu exista semnale prevestitoare intre ele:

-Iasi- Nicolina

-Nicolina- Socola

-Vaslui- Munteni

Posibil si altele.


4. Statii echipate cu instalatii CED (altele decat cele situate pe linii echipate cu BLA sau BLAS):

Radauti, Balteni, Eforie Sud, Zimnicea, Baia-Mare, Baia-Mare-Sud, Satu-Mare, Satu-Mare-Sud, Carei, Sacuieni-Bihor.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4008
Reputatie : 5074
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Joi 15 Oct 2015, 21:22

Prima instalatie CED Thomson-Houston a fost pusa in functiune in 10 iunie 1932 in Bucuresti.
Comanda parcursurile pe cale dubla spre Chitila si Grivita si pe cale simpla spre Filarest, Mogosoaia si spre marfuri.
Comanda 95 de macaze.

primul BLA semiautomat a fost construit intre Fetesti si Saligny in 1938.

primul BLA a fost pus in functiune intre Bucuresti NOrd-Chitila in 1936.instalatia bombardata in 1944 a fost repusa in functiune in 1951 si a lucrat pina in 1968 cind a fost inlocuita cu un bloc cu cod adaptat tractiunii electrice.
o
O instalatie analoaga in 1938 intre Fetesti si Cernavoda cu grupuri electrogene datorita lipsei electricitatii, blocul a fost inlocuit in 1966 cu un bloc nou tip CFR.

al treilea bloc de linie automat a fost in 1954 intre Chitila si Brazi cu aparatj VES(Vereignite Eiseenbahn Signalwerke) importat in timpul razboiului.

Primul BLA construit in tara la Electromagnetica dupa o schema originala IPCF s-a dat in uz in 1960 pe sectiunea Bod-Mureni.

Dupa aceea s-a trecut la productia interna si s-a dat prioritate liniilor care urmau a fi electrificate.

Sursa

D. Iordanescu C Georgescu

Constructii pentru transporturi in Romania 1986
vOlumul I pag.502-503

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Joi 15 Oct 2015, 22:23

Va multumesc pentru completari!
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1951
Varsta : 25
Reputatie : 3893
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Vin 16 Oct 2015, 22:52

Care e diferenta in bloc linie automat simplificat si BLA ?
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1951
Varsta : 25
Reputatie : 3893
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Vin 16 Oct 2015, 22:55

Din ce am citit pe forum intre Vaslui si Munteni e BLA, deoarece s-a pus semnal prevestitor acum cativa ani.
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1951
Varsta : 25
Reputatie : 3893
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Vin 16 Oct 2015, 23:06

Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7251
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10976
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mar 20 Oct 2015, 17:04

catalin2014 a scris:
Care e diferenta in bloc linie automat simplificat si BLA ?

BLA simplificat este între stațiile aflate la distanță mică între ele unde semnalele de ieșire fac funcția de semnal prevestitor pentru semnalele de intrare ale stației vecine.
Exempu: Suceava - Suceava Nord
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4008
Reputatie : 5074
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mar 20 Oct 2015, 17:52

Aceea nu e situatia in care e dependenta intre statii?

http://www.afer.ro/documents/utiledefinitii-b-ro.html
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7251
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10976
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mar 20 Oct 2015, 17:56

Eu așa am învățat la școală.

Adică:

BLA simplificat - dependență directă între stații

BLSA (bloc de linie semi-automat) - BLA care nu permite expedierea succesivă a mai multor trenuri la sector de bloc, neavând semnale de trecere
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 728
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3449
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 08:33

dan tm a scris:
Aceea nu e situatia in care e dependenta intre statii?
E dependenta directa cu excludere ,adica nu se poate efecta parcurs de expediere din statia vecina ,cand statia anterioara expediaza tren spre ea,semnalul acesteia neputand fi pus pe liber.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 147
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 808
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 10:59

Vlad a scris:

BLSA (bloc de linie semi-automat) - BLA care nu permite expedierea succesivă a mai multor trenuri la sector de bloc, neavând semnale de trecere

Aici nu am inteles prea bine la ce configuratie te referi. La aceea cu semnal Prevestitor ?
Sus In jos
https://train-sim.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4008
Reputatie : 5074
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 11:10

Nu, semnalul de iesire din statia de expedire este prevestitor pentru semnalul de intrare in statia vecina.

De exemplu in Timisoara SuD si Vest, dupa expedire spre Timisoara Nord, primul semnal intilnit este semnalul de intrare in Timisoara Nord, iar dupa acesta mai sint 2 pe parcurs.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 11:37

Sunt doua situatii distincte

-BLA simplificat sau dependenta intre statii. Se intalneste in acele situatii in care, din cauza distantei mici intre doua statii succesive, nu s-au mai montat semnale prevestitoare.
In acest caz semnalul de iesire a unei statii face si functia de semnal prevestitor a statiei urmatoare.
Exemple de asemenea situatii- Iasi-Nicolina, Nicolina- Socola, Suceava- Suceava Nord, Vaslui- Munteni, etc.


-BLAS , adica bloc semi-automat.
In acest caz exista semnale prevestitoare intre doua statii succesive, dar nu exista semnale de trecere BLA.
Un tren nu poate fi expediat din prima statie spre urmatoarea statie, daca trenul expediat anterior nu a ajuns in statia urmatoare.
Spre deosebire de sistemul intelegerii telefonice a caii libere, sectiunea dintre doua statii este controlata electric de pe luminoschema uneia din statii, asfel incat (daca aceasta sectiune nu apare ca libera pe luminoschema), un tren nu poate fi expediat spre statia vecina (semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber daca sectiunea dintre aceea statie si statia urmatoare apare ca ocupata pe luminoschema).
In plus, in cazul sectiilor echipate cu sistem BLAS, semnalele prevestitoare sunt prevazute cu 3+1 locasuri pentru becuri, insa nu sunt montate si utilizate decat doua becuri (galben/galben-clipitor si verde).
Desi capacitatea de circulatie a sectiei respective este acceiasi in cazul BLAS ca si in cazul sistemului intelegerii telefonice a caii libere, avantajul sistemul BLAS consta intr-o mai mare siguranta a circulatiei, eliminând posibilitatea erorilor umane a impiegatilor de miscare, care in sistemul intelegerii telefonice a caii libere pot fi mai greu prevenite.
Exemple de sectii cu sistem BLAS- Crasna- Munteni, etc.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 147
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 808
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 14:50

Mersi pentru explicatii. Dar nu inteleg de ce nu se monteaza pur si simplu semnalul prevestitor cu panou de tip B (2 focuri), daca nu se folosesc decat cele 2 becuri ? Reperul semnalului este "tinta" sau "X-ul negru" ?
Sus In jos
https://train-sim.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   Mier 21 Oct 2015, 14:58

Cu placere! Reperul semnalului este X-ul negru!

Pe sectii cu BLAS (bloc semiautomat) s-au montat semnale prevestitoare cu 3+1 locasuri pentru becuri, probabil in eventualitatea/perspectiva in care pe acele sectii urma sa fie introdus blocul automat (BLA).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS   

Sus In jos
 

Sectii echipate cu BLA (Bloc automat de liniei), BLAS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Regionala GALAȚI
» Lucrari de modernizare la gara Piatra Neamt
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» M900 Sectii secundare
» Intretinere si reparatii la calea ferata
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-