Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Accidente si Incidente CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa



Numarul mesajelor : 4811
Reputatie : 7410
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Sam 03 Dec 2016, 22:50

Adriane fi mai explicit ca sa priceapa si forumistii Smile
Una e INDA la electrice si alta la diesele.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2578
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5037
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 21:31

In privinta accidentului de la Barsesti: din cate am inteles, mecanicul de pe locomotiva EA a facut infarct, si nu a mai putut opri locomotiva!

Dar:

-Tinand cont ca efectua o manevra, si conform regulamentului, inainte de legare, locomotiva trebuie oprita cu cativa metri inaintea garniturii la care urmeaza sa fie legata, presupun ca in momentul in care mecanicul a facut infarct, locomotiva se deplasa cu viteza foarte mica, cu controlerul pe prima treapta si cu robinetul de frana FD-1 in pozitia "defranat".

Tinand cont de acestea, avand controlerul pe prima treapta si deplasandu-se cu viteza foarte mica, consecintele impactului nu trebuiau sa fie asa violente!

-Din cate stiu, fiecare locomotiva este dotata cu o pedala, pe care mecanicul trebuie sa o apese la un anumit interval. Iar daca mecanicul nu face acest lucru, intai suna o sonerie de avertizare, iar apoi se declanseza franarea automata.
Dar probabil acel sistem nu este functional in regim de manevra, la viteze mici. Din cate stiu viteza maxima admisa in regim de manevra este de 30 km/h.

-Acum se vede prostia care s-a facut, cand s-au desfiintat posturile de mecanici-ajutori (la vremea respectiva ministrul transporturilor era Traian Basescu).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9693
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12441
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 21:41

ldh80 a scris:
In privinta accidentului de la Barsesti: din cate am inteles, mecanicul de pe locomotiva EA a facut infarct, si nu a mai putut opri locomotiva!

Dar:

-Tinand cont ca efectua o manevra, si conform regulamentului, inainte de legare, locomotiva trebuie oprita cu cativa metri inaintea garniturii la care urmeaza sa fie legata, presupun ca in momentul in care mecanicul a facut infarct, locomotiva se deplasa cu viteza foarte mica, cu controlerul pe prima treapta si cu robinetul de frana FD-1 in pozitia "defranat".

Tinand cont de acestea, avand controlerul pe prima treapta si deplasandu-se cu viteza foarte mica, consecintele impactului nu trebuiau sa fie asa violente!

-Din cate stiu, fiecare locomotiva este dotata cu o pedala, pe care mecanicul trebuie sa o apese la un anumit interval. Iar daca mecanicul nu face acest lucru, intai suna o sonerie de avertizare, iar apoi se declanseza franarea automata.
Dar probabil acel sistem nu este functional in regim de manevra, la viteze mici. Din cate stiu viteza maxima admisa in regim de manevra este de 30 km/h.

-Acum se vede prostia care s-a facut, cand s-au desfiintat posturile de mecanici-ajutori (la vremea respectiva ministrul transporturilor era Traian Basescu).

Numai ineptii ai scris

Mecanicul nu a facut infarct in timpul cuplarii defectiunea a aparut la locomotiva la care si-a luat treptele pe crestere din cauza echipamentului INDA
Da fiecare locomotiva are un Dispozitiv de Siguranta si Vigilenta aceea pedala care trebuie apasata intrun interval de 20 de secunde sub 10 km/h sistemul nu descarca conducta
Viteza maxima la manevra este de 25km/h cand intrii pe o linie ocupata
Ajutorii erau la birou sa scrie de asigurare si ce o mai fi trebuit daca erau pe locomotiva mureau si ei amandoi
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2578
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5037
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 21:52

-Am spus ca mecanicul a facut infarct INAINTE de cuplare, nu in timpul cuplarii!

-M-am referit la viteza maxima admisa in regim de manevra IN GENERAL, nu cea in cazul efectuarii manevrei si intrarii pe o linie ocupata!

-La toate trenurile CFR-Calatori tractate cu locomotive, am vazut ca in locomotiva este doar un singur om- evident mecanicul! Deci- cel putin la CFR-Calatori- de ani buni nu mai exista posturile de mecanic-ajutor!

Sa fi ramas la CFR-Marfa posturile de mecanic-ajutor ?!

-Din cate stiu, aceea "instalatia INDA" se refera la instalatiile montate pe locomotivele diesel-electrice clasa 60 si 62 modernizate (dupa anul 1999), pentru incalzirea electrica a trenurilor de calatori tractate cu acest tip de locomotive!

In ce consta instalatia INDA la locomotive electrice (care au instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori, din proiectarea si constructia locomotivelor electrice) ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9693
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12441
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 22:06

Nu a facut nici un infarct nu stiu de unde ai informatia asta

Viteza maximă admisă la manevră este de 40 km/h, când locomotiva
execută mișcări de manevră prin tragere cu vehicule feroviare pe linie liberă sau execută mișcări
izolate și de 25 km/h în restul cazurilor.
(2) Viteza maximă cu care se efectuează manevra poate fi limitată din cauza condițiilor
impuse de aparatele de cale, linie, pantă, intemperii, vizibilitatea semnalelor, spațiul rezervat
manevrei și alte cauze locale, prevăzute în planul tehnic de exploatare a stației - denumit în
continuare PTE - sau prin ordin de circulație.
(3) Viteza reală cu care se efectuează manevra trebuie reglată de către mecanicul de
locomotivă astfel încât să se poată asigura oprirea vehiculelor la locul stabilit, fără a se produce
deteriorarea acestora sau degradarea și deplasarea încărcăturii.

La trenurile de marfa exista echipa completa mecanic-mecanic sau sistem simplificat mecanic-sef de tren doar la impingatoare si manevra se admite un singur mecanic

http://www.inda.ro/ConvAlimServAux.html
Sus In jos
Daniel Trifu
User Dezactivat
User Dezactivat
avatar

Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 134
Data de inscriere : 01/12/2016

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 23:00

asadar mecanicul nu a facut infarct altfel DSV ar fi oprit trenul.
singura sa optiune de a opri era sa deconecteze locomotia dar nu stim din ce motive nu a facut-o.
putem face referinta la schemele electrice ale acestori locomotive si sa explicam exact ce s-a intamplat.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4811
Reputatie : 7410
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 23:18

Florine sistemul inda implementat pe LE a fost un fiasco inca de la inceput. E al treilea caz grav cand o ia razna graduatorul si produce tamponare violenta. Si ca de obicei in Romania pana nu mor persoane nu se iau masuri pentru ca abia acum le-au retras pe toate din circulatie. Tu nu ai de unde sa stii de la ce distanta a pornit electrica bucuclasa fata de trenul oprit timp in care mecanicul poate a dus controlerul si pe treapta doi, trei, poate chiar si mai mult si atunci s-a blocat pe crestere. Degeaba vi tu acum cu teoria chibritului ca pana nu se finalizeaza ancheta nu stie nimeni ce s-a intamplat cu adevarat.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4110
Reputatie : 5209
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 23:26

Aaa ma scuzati, cine e Florin in discutia asta?

Infarct a zis cel intervievat la tv, probabil de acolo s-a dus teoria cu infarctul, dupa cum la fel de bine poate fi dat doar la tv ca sa acopere cauzele.
Ce a patit mecanicul de pe EC ca din poze se vede ca il scot pe targa prin partea de catre vagon?
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4811
Reputatie : 7410
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Dum 04 Dec 2016, 23:42

ldh80
Vezi daca nu ai cont pe facebook...mai cunosteai si tu lumea Smile
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9693
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12441
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 00:07

Daniel Trifu a scris:
asadar mecanicul nu a facut infarct altfel DSV ar fi oprit trenul.
singura sa optiune de a opri era sa deconecteze locomotia dar nu stim din ce motive nu a facut-o.
putem face referinta la schemele electrice ale acestori locomotive si sa explicam exact ce s-a intamplat.

Miercuri am mai auzit o varianta cand s-a accelerat locomotiva mecanicul a cazut si s-a lovit la cap iar dupa impact a coborat sa mearga la colegul de la EC dar s-a prabusit in dreptul ECului facand infarct sau din cauza loviturii la cap..
dane cei de acolo au spus ca ii tasnea sangele din gura si nas a fost prins intre bord si vagon el ramand sa manance nu a mai schimbat postu

Cica ar fi gasit robinetul KD2 in pozitia de franare de urgenta si robinetul franei directei actionat la maxim dar tinand cont de timpul de intrare in actiune 6-8 secunde
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4110
Reputatie : 5209
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 00:26

Nu cred ca trebuie sa discutam aici pozitia robinetilor...

deoarece pina vine comisia de investigare oricine stie ca robinetii trebiuie sa fie gasiti in pozitia,,corecta"

____________
Instructia precede ceva pentru mecanicul locomotivei care va deveni rotasa in momentul in care se cupleaza cealalta?

@vitosa

mda, inca ma descurc chiar daca nu cunosc pe toata lumea.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2578
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5037
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 11:27

Vitosa a scris:
Florine sistemul inda implementat pe LE a fost un fiasco inca de la inceput. E al treilea caz grav cand o ia razna graduatorul si produce tamponare violenta. Si ca de obicei in Romania pana nu mor persoane nu se iau masuri pentru ca  abia acum le-au retras pe toate din circulatie. Tu nu ai de unde sa stii de la ce distanta a pornit electrica bucuclasa fata de trenul oprit timp in care mecanicul poate a dus controlerul si pe treapta doi,  trei, poate chiar si mai mult si atunci s-a blocat pe crestere. Degeaba vi tu acum cu teoria chibritului ca pana nu se finalizeaza ancheta nu stie nimeni ce s-a intamplat cu adevarat.  

Cred ca ati explicat cel mai bine (dintre toti colegii de forum) cum s-a intamplat acest accident!

Ar trebui totusi facuta o ancheta serioasa si vazut cine a aprobat si supravegheat implementarea acestui sistem inda la locomotivele electrice! Chiar daca or fi fost ingineri cei care au facut asta- dar totusi trebuiau sa tina cont si de parerile mecanicilor- care lucrând direct pe locomotiva, stiau cel mai bine cum se comporta acest sistem inda si care sunt deficientele lui!

La CFR-Calatori exista locomotive electrice echipate cu acest sistem INDA ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2578
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5037
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 11:30

Vitosa a scris:
ldh80
Vezi daca nu ai cont pe facebook...mai cunosteai si tu lumea  Smile

Cont pe Facebook am- dar totusi nu as vrea sa-l spun public pe acest forum!
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 741
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3493
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 12:03

ldh80 a scris:

Ar trebui totusi facuta o ancheta serioasa si vazut cine a aprobat si supravegheat implementarea acestui sistem inda la locomotivele electrice!  Chiar daca or fi fost ingineri cei care au facut asta- dar totusi trebuiau sa tina cont si de parerile mecanicilor- care lucrând direct pe locomotiva, stiau cel mai bine cum se comporta acest sistem inda si care sunt deficientele lui!

La CFR-Calatori exista locomotive electrice echipate cu acest sistem INDA ?

Nu s-a mai tinut cont de mult si de multe pareri ale mecanicilor,dar asta e alt aspect; problema e ca nu a fost ceva experimental initial,si apoi dupa implementare sa fie upgradat continuu si aduse toate locomotivele care aveau aceasta implementare la acelasi nivel tehnic,pentru a se asigura performanta ,fiabilitate si siguranta impusa de acest sistem,si asa avem rezultatele ( cred vreo 9 variante constructive LE 5100 si LE 3400 ,plus multe alte ''fineturi'' individuale ale fiecarei locomotive !).
Au fost initial inchiriate si fiabilizate de calatori primele masini de 5100kw,cum ar fi EA-663 ,insa au fost returnate sa zicem proprietarului de drept CFR Marfa,asa cum mai tarziu au fost cedate si DA-urile fiabilizate ,si DHC-urile modernizate la FAUR -ALSTOM si MTU( DHC care zic eu au fost cele mai reusite din lotul inchiriat de CFR marfa la calatori,dar si din toate modernizarile facute la acest tip de masina).

---------------------------
Probabil ca cea mai mare deficienta este comanda motor graduator/alimentare motor graduator in c.a. ,care este cel putin bizara ( daca te lasa sistemul trifazat din cazuza variatiilor mari de tensiune din catenara, are variatii aiurea de frecventa/tensiune sau influiente neadmise din alte circuite ,care nu ar fi ceva nou pe astea !) te-ai c..... pe ea masina ,sau cum e cazul de vorbim acuma,cu rezultat tragic, si bine ca nu era la cuplare pe un tren de calatori ca era carnagiu!
Daca nu a avut timp sa actioneze asupra F7B( F7A) care este pozitionat in spatele scaunului mecanicului, undeva in partea superioara a usii de acces in sala, degeaba a efectuat franare rapida ,exista riscul sa nu deconeteze deloc,sau prea tarziu tinand cont de timpul de golire a CG ( la FD1 nici nu incape discutia de deconecta ,dar apare riscul de a nu avea efect de franare cand este combinata cu franarea rapida ).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2578
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5037
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Lun 05 Dec 2016, 19:38

Prin butonul "F7B( F7A)" va referiti cumva la butonul "deconectarea rapida a disjunctorului" ?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   

Sus In jos
 

Accidente si Incidente CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Accidente feroviare
» Idei pentru reducerea nr. accidentelor auto
Pagina 28 din 32Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-