Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
teoiasi



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 289
Data de inscriere : 05/05/2016

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Mier 25 Mai 2016, 15:45

Ce inseamna ora de varf ?(nu ma refer la film )
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Mier 25 Mai 2016, 17:22

Toate vagoanele depind de sursa de curent a locomotivei. Strict pentru iluminat si afisajele electronice se folosesc bateriile, care pot fi incarcate din dinamuri sau din sursa de curent a locomotivei.
Cu alte cuvinte, cand un vagon sta in remiza pe baterii este functional doar iluminatul, si nimic mai mult.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4699
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Mier 25 Mai 2016, 22:01

Iar la vagoanele de pana in 1990 (19-40, 20-40, 19-57, 20-57, 19-47, 20-47, 11-47, 21-47, 26-26, 26-47 si Rame TE) , energia electrica (care atunci putea fi livrata numai de locomotive electrice pentru vagoane), era utilizata de acele vagoane strict numai pentru incalzirea electrica a lor ?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Mier 25 Mai 2016, 22:16

Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire.
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2337
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 00:27

Acum 2 -3 ani cand am venit cu 1833 la TM, in vagonul in care eram corpurile de iluminat erau prevazute cu becuri si neoane, iar neoanele se stingeau cand locomotiva nu "furniza" curent catre tren... Practic pe baterie mergea doar iluminatul de "avarie"...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4699
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 08:32

Problema este ca pana in 1998-1999 (când au aparut in parcul CFR primele locomotive diesel prevazute cu posibilitatea furnizarii energiei electrice pentru vagoanele de calatori), numai locomotivele electrice aveau prevazute din constructie priza pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor de calatori.

Dieselele de dinainte de 1998-1999 (clasele 60/62 nemodernizate, 64 veche, 67, 68, 70, 71, 80 nu puteau furniza energie electrica pentru vagoane)

Exceptia o constituia locomotivele clasa 60/62 nemodernizata, care aveau o priza electrica deasupra tampoanelor, dar era putea fi folosita exclusiv pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor WIT (de incalzire cu aburi). Din cate stiu tensiunea furniza de aceea priza, exclusiv pentru vagoanele WIT, era de 170 V (daca nu gresesc).
Sus In jos
bubu



Numarul mesajelor : 216
Varsta : 45
Localizare : constanta
Reputatie : 2799
Data de inscriere : 11/11/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 10:10

DUAL a scris:
Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire.
Oooo curent electric prin conducta!!!! Si presiunea aerului prin fisa I.T.!!!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 11:35

Toate vagoanele prevăzute cu convertizor static alimentau toate serviciile vagonului de la ,,conducta" electrică. Cele fără convertizor aveau doar baterii și dinam sau alternator. Când vagonul stătea, iluminatul se făcea doar de la baterii, când mergea era alimentat de la dinam/alternator, care încărca și bateriile. De exemplu, la TE nu aveai convertizor static, de aia era beznă în ele când stăteau pe loc, abia luminau becurile, că și bateriile erau duse.

Încălzirea electrică era, evident, asigurată de locomotivă sau de WG. Oricum, toate vagoanele produse/livrate după 1961 la SNCFR erau prevăzute (și) cu încălzire electrică și cu încălzire cu abur, deci nu erau probleme la trenurile remorcate cu locomotivă electrică. Probleme erau doar dacă scăpa câte un Dimitrov sau Hecht iarna pe tren cu locomotivă electrică, dar cred că aveau grijă cei din revizii să nu se întâmple asta prea des.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4699
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 14:50

Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.

Insa pana in 1998-1999 doar locomotivele electrice puteau furniza energie electrica pentru vagoanele de calatori.

Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.

Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori.
Ceva incercari in acest sens ar fi fost cu locomotivele diesel-electrice clasa 66/67 (cu motoare diesel Alco), dar (din motive discutabile) aceste incercari ori nu au dat rezultate favorabile, ori nu s-au generalizat.
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4715
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5610
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 15:04

Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 15:14

ldh80 a scris:
Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.
Vagoanele alea compuneau și trenuri internaționale, deci instalațiile de încălzire electrică trebuiau să fie funcționale choar și anterior anului 1966.

Citat :
Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.
Nu ai cum să găsești multe poze vechi, că WG-uri au fost doar două și au apărut foarte târziu, când deja apăreau DA-urile cu instalație de încălzire. Cum motoarele de pe ele erau similare celor de pe AM1000, de pe un WG a fost luat motorul pentru a fi montat pe un automotor.
Trenul prezidențial e altceva, are și altfel de instalații, la alte tensiuni (parcă 680 V, o să caut când ajung acasă), deci nici dacă în tragi cu EA nu poți să îl alimentezi electric fără generator.

Citat :
Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori.
Nu a fost nicio încercare, mai ales că vagoanele existente aveau și încălzire cu abur, iar numărul de WIT-uri și LDH-uri cu generator de abur era suficient.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7765
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 15:19

Katalyn a scris:
Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.

prin Gara de Nord nu trece?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4699
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 15:25

Va multumesc pentru aceste lamuriri!

Dar daca deja aparusera locomotivele LDE cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori, care a mai fost logica construirii acelor doua vagoane-generator WG ?
Daca-mi puteti oferi mai multe detalii despre aceste vagoane WG (in ce an au fost construite, cat si cum au fost utilizate, de ce companie apartinea- Infrastructura, Calatori sau Marfa-, starea lor actuala, detaliile tehnice a lor) , m-as bucura!
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4715
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5610
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 15:33

LanceR a scris:
Katalyn a scris:
Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.

prin Gara de Nord nu trece?

Nu trece, e un BB cu o rama posibil RIO 08.
Sus In jos
TonyCFR



Numarul mesajelor : 419
Varsta : 16
Localizare : Alba Iulia
Reputatie : 1128
Data de inscriere : 25/02/2015

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Joi 26 Mai 2016, 18:36

Salut, am o intrebare! Se pare ca multe locomotive au numerotare noua, dar scris altundeva impreuna cu 'RO-SNTFC'. Este un motiv pentru schimbarea asta? Sunt curios. Multumesc! (Exemplu, Locomotive EA 008 in loc sa fie 41-0008-3, e 91 53 0 410008-3 RO-SNTFC.)
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Astazi la 08:47

Sus In jos
 

Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
Pagina 64 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-