Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12555
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15727
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 04 Sept 2015, 21:51

Pe Bucuresti-Brasov singurul tren ieftin si comod de la CFR este 3003, restul sunt scumpe ca sunt IR iar celalate R sunt cu etajate deci nu e placut deloc sa mergi cu asa ceva. Automat la privat alta e situatia, si ieftin si mai comod fata de etajatul cfr.

Cat despre Bucuresti-Galati sa sti ca ma bate gandul sa dau o tura cu noul ADH de la TFC, merita un drum cu el, atat ca seara din Galati nu ai cu ce sa pleci, un oras asa mare si dupa ora 20 nu mai pleaca nimic pana dimineata la 4, ce porcarie da na, suntem in Romania la CFR si totul e posibil. Pe vremuri era un tren la 23:55 spre Buzau-Bucuresti Personalul 7012 si mai era unul tot pe la un 23 si ceva spre Tecuci, acum nu mai ai nimic, si daca merg cu TFC la Galati sunt obligat sa intru pe 703 la Tg Bujor, apoi Barlad si sa ma intorc dimineata tot cu el la Bucuresti, doar asa am unde pierde noaptea, plimbare pe 703 sa nu stau in GL aiurea.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4772
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5675
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 04 Sept 2015, 22:31

@Karpaty am venit de mai multe ori cu acest tren RE 3006 actualul IR 1634 cred ca pe putin am 10 drumuri anul asta cu acest tren dar ultimele 3 sunt din alta lume. Odata a venit nasul dupa Floresti si de 2 ori de la Sinaia la Pl.Vest ni a venit deloc, a stat in compartimentul de serviciu ca la ce era in vagoane pe culoare si la usi ori era luat pe sus de calatori inghesuiti ori i spargea aia lacatul de la compartiment si ramaneau pe afara. Poate ma duc duminica o fuga la Busteni si ma intorc cu 1634 gratis, chit ca stau o ora in picioare.

TFC e o mare tzeapa cu trenurile lor IR de pe Buc-Buzau si Buc-Galati, auzi la ei sa nu dea drumul la aer ca sa faca economie. E clar ca suntem la desene animate. Agentul de paza de pe Buzau i pune pe toti sa coboare jos pe peron cu tigarile adica degeaba staipe scara si scrumul si fumul iese afara daca nu esti cu picioarele pe peron tot degeaba.

Vinerea la TFc la trenul Buc-Galati si IR 15053 Buc-Buzau e macel si inca nu au inceput studenti. Pe 15053 vinerea si duminica sunt 2 automotoare VT pe Galati oare de ce nu vor sa suplimenteze ?

Pentru Buc-Brasov e dezastru total, singurele trenuri care isi merita bani sunt trenurile Regio, tarife minime, conditi cat de ok in schimb la IR ziua incepe prost de dimineata.

IR 1745 = vagoane 20-76 fara prize si aer, doar vagonul de biciclete e lux.

IR 1631 = Aproape de R 3001, aglomerat in week-end vagonul de biciclete insuficient cereri.

IR 1638 = Toata vara a mers full in week-end-uri cu calatori in picioare si bicilete pe la usi, se vede lipsa vagonului de biciclete.

IR 1621 = Este full in fiecare zi se suplimenteaza dar tot ar mai fo loc de un vagon ca sa mearga lumea pe scaune.

IR 1645 = Grupa de Brasov de VSD cu vagoane 20-76 fara aer si prize adica dai 50 lei ai linie modernizata dar calatoresti ca acum 10 ani si exeplele pot continua.

IR 1527 = vagoane 20-76 fara prize fara aer.

IR 1741 = La cls a 2-a ai prize dar la cls 1-a nu.

Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4701
Reputatie : 7197
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 04 Sept 2015, 22:36

@Jurnal Feroviar
N-am avut liniste si pace pe tema acelei probleme dar din pacate n-am reusit sa aflu decat atat:
in data de luni 31 august in Gara de Nord au sosit asa:
- la 7.13 IR1552 din directia Ploiesti Sud iar compunerea lui din cate am vazut e cam stabila cu Acvila, si apropo la Ploiesti Sud au stat 21-90-uri retrase din circulatie sau erau din alte serii ? (si poate mai sunt si acum)
- la 7.19 IR1654 din directia Vatra Dornei
- urmatorul a fost tocmai R3002 la 7.42 care sigur iese din calcul. La Chitila opreste 7.25-7.26. Nu stiu ce probabilitate ar fi in cele 550 de tone admise la acest tren sa fi fost cele 5-6 vag 21-90 venite de la Astra Arad via Brasov cu alte trenuri. Din pacate toata lumea e secretoasa pana peste masura de parca s-ar scurge informatii de la NASA ori Pentagon...
Asa ca nu ramane decat ca in timp ce treceai pe la Chitila in jurul orei 7.10 te-ai petrecut cu IR1654, asa cum am anticipat. Acum ori nu erau vagoane din seria 21-90 ori ai vazut 22-76/96 si le-ai confundat cu 21-90. Erai si pe partea opusa...
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4772
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5675
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Vin 04 Sept 2015, 22:43

@Mario076 la Ploiesti Sud au fost si inca mai sunt doar 19/21-80, 20-76 si Ramele TE vechi atat. Si de curand s-au mai pricopsit 2 vagoane 19-50.

Daca erau 21-90 iesite de la revizie vom afla in curand ca o sa iasa la drum.

1654 iese si el din calcule caci am postat eu compunerea de luni la pagina trecuta la acest topic, l-am vazut in Pl.Sud in timp ce asteptam pe cineva care venea cu intarziatul 5001 de la Crivina.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 00:09

kerpeten ali a scris:
Pe bani mei babele sa stea pe locul cu care l-ai cumparat in avans sa fi sigur ca stai unde vrei iar nasul cu tupeu de mahala sa imi raspunda asa.

Nașul poate dispune ca tu să-ți miști posteriorul de pe locul de pe bilet și să te așezi pe alt loc... și tu n-ai ce să-i faci, trebuie să te conformezi, pentru că regulamentul spune că nașul poate să re-aranjeze pasagerii în tren, cu condiția să le ofere loc pe scaun la aceeași clasă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn



Numarul mesajelor : 4772
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5675
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 00:43

Doctore esti sigur de ceea ce spui ? Inseamna ca tu nu muncesti, tu plimbi doar cateva hartii toata ziua in rest stai pe faceebok, pe forum si pe alte site-uri. Nu sti ce inseamna sa muncesti cu sudoare pentru un salariu castigat corect. Omul si-a cumparat bilet cu anticipatie pentru acea reducere dar si pentru a fi sigur ca primeste un loc bun, caci din cate imi aduc aminte a intrebat aici pe forum unde e pozitionat locul x la vagonul 21-87 si era unul din cele mai bune locuri de la jumatatea vagonului si cu acea masuta mica. Acum nu mai mergem cu trenul daca nu cunoastem regulamente facute de toti prosti de pe vremea impuscatului ? Hai sa fim seriosi si sa revenim cu picioarele pe pamant tu ai impresia ca eu daca imi iau bilet la IR pe Buc-Brasov timp de 2h45 sunt sclavul unui nesimtit care reprezinta o companie de tot rasul ? Cand s-or termina vilourile in Moldova cu siguranta cei de la stiri nu vor intra in somaj.

Doamne cat ma oftic ca nu am fost in locul lui AlexD luni in acel tren de nu mutam babele direct pe peron cu tot cu nas. Auzi la el sa fiu sclav pe banii mei, aloo gara pe ce lume traim ?

@Dr2005 tu ai vazut cam multe filme iar cand erai mic sigur ai invatat engleza de la desene animate. Ar fi cazul sa te uiti pe net la niste seriale ( drame ) turcesti poate realizezi si tu in al 12-lea ceas in ce lume traim.
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3465
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 01:09

Probabil dottore se referă la "Normele Uniforme privind transporturile pe căile ferate din România" articolul 12, pct 6:

"În cazul în care călătorul nu poate ocupa locul rezervat potrivit legitimației de călătorie, agentul operatorului de transport feroviar este obligat să-i asigure alt loc, în limita locurilor disponibile în tren. În cazul în care nu se poate asigura loc, se va face restituirea tarifului tichetului de rezervare. Cererea de restituire se adresează operatorului de transport feroviar, care suportă și cheltuielile de trimitere a acestuia prin poștă.
În situațiile în care operatorul de transport feroviar public de călători este nevoit, datorită situațiilor de exploatare, să modifice compunerea trenurilor de călători sau tipul vagoanelor/automotoarelor din compunerea trenului, acesta este obligat să redistribuie, pe locuri libere, călătorii care au procurat deja legitimații de călătorie. Agentul operatorului de transport feroviar public de călători va înscrie pe verso legitimației de călătorie noul loc ocupat de călător, urmat de mențiunea redistribuit."

Reglementarea asta se poate interpreta la nesfârșit...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 01:50


Doctore poti sa imi da regulamentul care permite controlul la urcarea in tren de catre fite-cine de la CFR Calatori cu o legitimatie CONTROL agatata de git? te rog , mersi

@ didinul , care ar fi acele situatii in care daca am cumparat loc sa nu il pot ocupa in afara de faptul ca se scoate un vagon din tren?

Ar fi faptul ca stau pe el blatistii spre Videle?
Ar fi faptul ca stau pe el ceferistii cu autorizatie pentru care opresc IR in Blandiana?


Ultima editare efectuata de catre dan tm in Sam 05 Sept 2015, 01:54, editata de 1 ori
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12555
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15727
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 01:50

Adica dupa ce ca platesc o sacosa de bani pe un bilet ca asa cer ei, trebuie sa merg si la ora impusa de ei, sa accept si conditiile de 2 bani ca doar asa e la CFR si in Romania, plus de asta mai trebuie sa accept si nesimtirea angajatilor. Adica pe banii mei sunt sclavul altora? Da ce am facut, sunt cumva la munca silnica, in folosul comunitatii sau cum? Platesc un serviciu sa fiu bataia de joc a lui x si y iar ei soarecii de birou merg gratis.
Nu taticu, trenul IR e cea mai mare teapa posibila, scump si prost. Nu se merita sa mergi cu trenu in RO, in afara de Bucuresti-Constanta/Brasov restul rutelor sunt praf si pulbere, doarme trenul pe drum, conditii de rahat si tarif de avion.
Multa lume a ajuns la concluzia asta si a renuntat la a mai merge cu trenul, prea putini au ramas care sa plateasca bilete intregi, majoritatea sunt cu reduceri si chiar si asa, cunosc destui studenti care nu folosesc o fila din carnetul cu reduceri pentru IR pe motiv ca trenul e cel mai naspa mijloc de transport.
Trenul e ok ca mijloc de transport daca esti pasionat de tren, si ai timp de pierdut, asa da, te urci in tren Regio, platesti putin si mergi, savurezi calatoria(ca doar se circula cu viteza melcului turbat) si cam atat e ceea ce iti poate oferii calatoria cu trenul in RO.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:01

dan tm a scris:

Doctore poti sa imi da regulamentul care permite controlul la urcarea in tren de catre fite-cine de la CFR Calatori cu o legitimatie CONTROL agatata de git? te rog , mersi
Fiecare operator își poate organiza cum dorește controlul de bilete. Deci dacă postează câte un angajat la fiecare ușă... sunt liberi să o facă. În schimb, nu pot controla la peron, cu excepția stațiilor stabilite prin ordin al Președintelui SNCFR.
Ca fapt divers, în Ungaria nici nu ai voie în gară fără bilet valabil (cu excepția cazului când ești imigrant ilegal și ești însoțit de încă vreo 1000 de inși la fel ca tine).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:05

Lasa Ungaria, la CFR e legal sa controleze la peron? si chiar in tren e legal sa arat biletul altuia in fara de partida trenului?
in fapt partida trenului e controlata.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:13

Conducerea CFR Călători poate să trimită și femeia de serviciu la control dacă îi face o hârtie. Toți au în fișa postului, după enumerarea atribuțiilor de serviciu ,,și orice alte activități stabilite de conducere". Iar aici poate intra și controlul de bilete.

La peron, după lege, doar dacă președintele SNCFR dispune.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3465
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:17

dan tm a scris:

Doctore poti sa imi da regulamentul care permite controlul la urcarea in tren de catre fite-cine de la CFR Calatori cu o legitimatie CONTROL agatata de git? te rog , mersi

@ didinul , care ar fi acele situatii in care daca am cumparat loc sa nu il pot ocupa in afara de faptul ca se scoate un vagon din tren?

Ar fi faptul ca stau pe el blatistii spre Videle?
Ar fi faptul ca stau pe el ceferistii cu autorizatie pentru care opresc IR in Blandiana?

Reglementările acelea sunt de pe vremea lui Dej, deși cică-s aprobate de prin 2005. Nu în formă, ci în mentalitate. E tot ca atunci, statul te poate călări cum vrea el, că dânsul e stat și tu p*limea. În mod normal o asemenea eroare, dacă n-are cauze penibile cum sunt blatiștii și ceferiștii cu autorizație (care, fie vorba între noi, pot solicita gratuit loc în tren dar nu fac asta din comoditate preferând să-i încurce pe alții), ar trebui despăgubită strașnic, cu tragerea la răspundere a "agentului OTF".
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3465
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:20

Dr2005 a scris:
Conducerea CFR Călători poate să trimită și femeia de serviciu la control dacă îi face o hârtie. Toți au în fișa postului, după enumerarea atribuțiilor de serviciu ,,și orice alte activități stabilite de conducere". Iar aici poate intra și controlul de bilete.

La peron, după lege, doar dacă președintele SNCFR dispune.

Sau/și directorii de sucursale regionale și locțiitorii acestora.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Sam 05 Sept 2015, 02:31

Păi ți se oferă un loc... e același tarif pentru toate locurile, nu e ca la low-cost, unde locul la geam costă mai mult și ăla din mijloc mai puțin.
Curios cât de deranjați sunt unii că nu pot sta pe locul de pe bilet. Dar de scăunelele pliante de la Softrans nu se plânge nimeni...

Locul nu e obligatoriu pentru autorizație, iar dacă vrei loc, trebuie să îl plătești, nu este gratuit decât la dormitor sau cușetă, pentru cine are autorizații valabile la VD. Asta pe lângă impozitul de 33% pe fiecare călătorie făcută cu autorizația, care ți se reține direct din salariu și intră în bugetul statului (deci nu la CFR Călători, cum ar fi normal).
Bun, să zicem că pui tunurile pe ceferiști (la 800 - 1500 lei salariu, nu merită să meargă gratuit cu trenul pe care tot ei îl întrețin, nu?), dar ce te faci cu cei cu abonamente? Că nici la abonament nu ești obligat să rezervi loc.
De fapt, întreaga idee de rezervare de loc pe distanțe mici e o tâmpenie din start. Mai era o firmă care cerea rezervare obligatorie la tren R, lucru 100% ILEGAL.

Legislație contravenții:
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/4695

Later edit: nu e la zi versiunea aia a HG 203/1994. O să vă pun luni varianta la zi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Întrebări și răspunsuri    Astazi la 09:58

Sus In jos
 

Întrebări și răspunsuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
» Întrebări și răspunsuri
Pagina 2 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-