Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive din clasa 64 si 66

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3352
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 10:34

GM 1132 a fost de 100, adica 65, iar dupa ce 1358 a plecat la reparatie, boghiurile ei a fost puse sub 1132, devenind 63 ( ulterior 66 ), iar 1358 cand a fost trimisa la reparatie avea boghiuri de 100.
Acum 640-981 e fost 65-0981 si 641-358 este fost 63-1358, care de fapt ar trebui sa fie 640-1358, este de 100 si ea.
Sus In jos
Grigor



Numarul mesajelor : 350
Reputatie : 2216
Data de inscriere : 09/11/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 11:41

Carpathia si Ludmilele au aparut cu mult dupa GM-uri. Nu mi se pare logica schimbarea clasei la aceste masini. Puteau ramane linistit 630 si 650 , Ludmilla pusa la clasa 660 iar Carpathia schimbata in 640. Si s-ar putea schimba un pic si codificarea asta terifianta UIC , pentru ca sunt tipuri de locomotive construite in numar mai mare de 1000 de unitati , unde daca aplici UIC-ul , iese o porcarie , cum deja e si la 1358 , care devine prin magie GM-ul 358 No .
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12018
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14051
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 18:54

Regulamentul cu numărul european a apărut prin 2011... moment la care Carpathia și Ludmillele erau deja înmatriculate. Primul venit, primul servit, AFER a alocat seriile în funcție de ce avea înregistrat la momentul respectiv, mai ales că autoritățile naționale au mână liberă la seriile locomotivelor (de aia Taurusul e 1116 în Austria, 0182 în Germania și 0470 în Ungaria).
Niciun stat membru UIC nu a avut peste 1000 de vagoane sau locomotive de același tip, pentru că tehnica a evoluat, nu au cumpărat 30 de ani același model de locomotivă. Poate doar Rusia să fie în situația asta, dar Rusia nu e în UE și nu aplică cod UIC decât pe vagoanele care ies din țară spre țările care aplică RIC (spre România nu, că noi aplicăm și RIC, dar suntem și membrii OSJD și vagoanele rusești veneau pe OSJD).

La noi numerotarea a fost oarecum ilogică, în sensul că EA-urile, DA-urile și LDH-urile au avut numere consecutive... practic, la trecerea de la 060-DA-001 la 60-0001-2, următoarele și-au păstrat numărul de ordine (0002, 0003 ș.a.), dar seria a fost modificată corespunzător (60, 62, 67 sau 68). Pe când prin restul Europei s-ar fi dat seriile 60, 62, 67 și 68 și locomotivele ar fi început de la 0001 în fiecare serie. Și mai lipsită de logică a fost păstrarea la GM-uri a numerelor de DA (din motive birocratice probabil, pe inventar s-ar putea să apară ,,locomotiva DA 959"), de acum s-a ajuns să se aloce 4 serii (640, 641, 660, 661) pentru un total de 50 locomotive, după cum s-a procedat și la EA-uri de avem 400 și 401.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cfr500



Numarul mesajelor : 1922
Varsta : 25
Reputatie : 3783
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 19:15

offtopic
Eu nu inteleg de ce vagoanele 20-49 0xx si 20-49 2xx sunt in aceeasi serie, ca sunt diferite.
Sus In jos
Grigor



Numarul mesajelor : 350
Reputatie : 2216
Data de inscriere : 09/11/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 20:09

Pai oricum este ilogica din start aplicarea acestei codificari pe niste locomotive care si asa nu ies din tara , dar ma rog , probabil ca in curand vom vedea DHC-ul industrial al celor de la CET Turceni cu serie UIC la capul trenului IC Bucuresti - Viena ( sarcastic vorbind). Interesant cum prin alte tari aceasta chestie s-a aplicat cu mai mult gust decat la noi , sau nu s-a aplicat deloc , vezi UK. Mai apoi , prea putin ma intereseaza cate locomotive s-au fabricat altundeva , aici e Romania , atatea s-au facut , sunt membru UE , fa-mi te rog o modificare la acest sistem , pentru ca altfel o sa iasa o procarie si o bataie de joc. Nu poti zice despre GM-ul 1358 , care e ex- DA-1358 , ca prin acest nou sistem devine 358 , asta este ilogica , minciuna , fals , etc etc. Fa-l asa: 92-53-0-641-1358-x.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10213
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 20:16

Cum ? Ca e diferenta la interior ? O serie are aceleasi specificatii tehnice, si e derivata in subserii in momentul in care sunt diferente la interior, ceea ce s-a intamplat si cu 20-49.
Cred ca locomotivele astea EGM au serii noi pentru ca s-a umblat la partea de suspensie si tractiune si probabil au fost alterate si vitezele maxime.
Sus In jos
mureseanu_976
Moderator
Moderator


Numarul mesajelor : 2219
Localizare : I eh, no, nooo, no es possible
Reputatie : 5188
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 22:28

Modificarea suspensie NU era pretext justificat sa inventeze o noua serie. Pai atunci DA-urile cu perne de cauciuc (1197, 1036, 694, 941, etc) de ce n-au primit seria...67, ca au perne de cauciuc si nu arcuri in foi ? Toata treaba asta cu noile serii 64 si 66 pare a avea o latura fiscala, pe care fie n-o cunoastem exact, fie o intuim intocmai cum e dar nu putem sa o dezvoltam ca atragem DNA-ul pe ei...

Acelasi argument si cand au inventat suspensia elicoidala pentru DA-uri, doar DA 1248 a fost incadrat in seria 65, iar urmatoarele (cu echipare INDA) si-au pastrat seria (60, sau 62 dupa caz) fara sa incomodeze pe nimeni in nici un fel.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10213
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 22:49

Pai am scris mai sus ca nu cred ca e doar modificata suspensia. Cel putin daca au modificat doar atat nu e justificata noua clasa. Probabil s-a modificat si la tractiune ceva, au schimbat acel calculator care stim ca a fost facut de GM, probabil ajustari la sistemul de tractiune. Pana nu vine cineva cu o lista clara de modificari, sunt doar speculatii.. Totusi aceste masini sa fie echipate cu motoare ca pe DA-ul CTV-ist si sa fie readuse cat mai multe din cele care zac la gard la viata, ar fi o idee buna.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12018
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14051
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Sam 11 Iul 2015, 23:08

Motoarele astea sunt, oricum, mai noi decât 12 LDA-28. Mai bine ar fi reechiparea DA-urilor originale, eventual a LDE-urilor. De fapt, LDE125 ar fi chiar o locomotivă bună pentru trenurile scurte de călători (eventual cu mărirea parbrizelor pentru a fi aptă de conducere simplificată). Și e cam singurul model din parcul CFR care nu a suferit vreo tentativă de modernizare până acum.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2242
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Mar 14 Iul 2015, 20:51

1132 a aparut ?
Sus In jos
deconectat



Numarul mesajelor : 584
Reputatie : 1206
Data de inscriere : 27/05/2015

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Mar 14 Iul 2015, 21:16

E iesit de mult, doar ca nu a fost vopsit

Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3352
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Mar 14 Iul 2015, 23:48

Intradevar seria 64- 1358-2 si 64-0981 sunt de 100km/h si nu alt ceva special decat suspensia modificata ,iar bonus la reparatie 981 are un picut de apa in uleiul de ungere,dar la drum inca nu va calca niciuna!
Sus In jos
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2242
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Mier 15 Iul 2015, 18:10

"La drum inca nu va calca niciuna" ?
Sus In jos
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2242
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Mier 15 Iul 2015, 18:15

O gluma...ca sa mai si ridem...daca tot are apa in uleiul de motor, ce-ar fi sa incercam si ulei rafinat de floarea soarelui in loc de motorina...am inteles ca la autoturisme functioneaza...., s-ar evita si "pierderile"...cine l-ar lua acasa sa-l puna in tigaie....
Sus In jos
ldh.ro



Numarul mesajelor : 116
Varsta : 39
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 1020
Data de inscriere : 24/06/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Joi 16 Iul 2015, 11:58

florin.lifticariu a scris:
O gluma...ca sa mai si ridem...[...], ce-ar fi sa incercam si ulei rafinat de floarea soarelui in loc de motorina...am inteles ca la autoturisme functioneaza...., s-ar evita si "pierderile"...cine l-ar lua acasa sa-l puna in tigaie....

...și de pâine proaspăt scoasă din cuptor... în urma trenului sunny mamă, ce foame mi-ați făcut!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66   Astazi la 21:45

Sus In jos
 

Locomotive din clasa 64 si 66

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 189 Siemens
» Locomotive clasa 45
» Locomotive din clasa 64 si 66
» M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici
» Locomotive clasa 86 (LDH 45)
Pagina 2 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-