Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Microbuzele, coșciuge pe roți

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29  Urmatorul
AutorMesaj
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 13:33

Adrian78 a scris:
Poate ne spui si noua cat e subventia pe care o baga statul britanic in sistemul asta privat 8 mld de lire?

Asta ai auzit-o de la Jeremy Corbyn cumva? Laughing

Network Rail (infrastructura) nu e privatizată.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10011
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12850
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 13:42

Warrington a scris:
Adrian78 a scris:
Poate ne spui si noua cat e subventia pe care o baga statul britanic in sistemul asta privat 8 mld de lire?

Asta ai auzit-o de la Jeremy Corbyn cumva? Laughing

Network Rail (infrastructura) nu e privatizată.

Ma refeream la operatori privati
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1200
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1554
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 13:46

Mi-am adus aminte, Warrington era cu ideea unui thalys Cluj Napoca-Iasi.Dumnezeule, ce nebunie.Noi nu suntem in stare sa reparam un pod si noi visam TGV-uri particulare prin tara asta.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 13:55

ciprian71 a scris:
Mi-am adus aminte, Warrington era cu ideea unui thalys Cluj Napoca-Iasi.Dumnezeule, ce nebunie.Noi nu suntem in stare sa reparam un pod si noi visam TGV-uri particulare prin tara asta.

E singura ieșire din impas pentru o țară ca România, infrastructura realizată în regim privat și trenurile operate în regim privat. Chiar dacă ”privat” o să însemne DB sau SNCF.

Pe bani publici, traseul tău de la Arad la București trece prin Sighișoara, iar realizarea lui costă și durează cât trans-siberianul Laughing


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Dum 09 Apr 2017, 14:04, editata de 1 ori
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 14:02

Adrian78 a scris:
Ma refeream la operatori privati

Operatorii privați plătesc taxe de utilizare a infrastructurii și primesc unele subvenții care acoperă doar parțial acele taxe.

Iar în prezent, la 20 de ani după privatizare, statul nu mai face niciun efort cu achiziționarea materialulului rulant, iar operatorii open access sunt din ce în ce mai des întâlniți.

Privatizarea nu e un scop în sine, e doar modalitatea de ieșire din mlaștină a unui sector economic. Peste 40 de ani, privatizarea căilor ferate o să fie un simplu fapt istoric, dar trebuia început cu ceva.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10011
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12850
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 14:11

Warrington a scris:
Adrian78 a scris:
Ma refeream la operatori privati

Operatorii privați plătesc taxe de utilizare a infrastructurii și primesc unele subvenții care acoperă doar parțial acele taxe.

Iar în prezent, la 20 de ani după privatizare, statul nu mai face niciun efort cu achiziționarea materialulului rulant, iar operatorii open access sunt din ce în ce mai des întâlniți.

Privatizarea nu e un scop în sine, e doar modalitatea de ieșire din mlaștină a unui sector economic. Peste 40 de ani, privatizarea căilor ferate o să fie un simplu fapt istoric, dar trebuia început cu ceva.

Poate ne spui si media tarifelor pentru ca undeva operatorii trebuie sa isi scoata banii
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1925
Reputatie : 4228
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 14:34

Si puterea de cumparare. Nu se poate aplica asa ceva in Romania, clar. De privatizat se poate si in Romania, dar trenurile tot necesita 85% din costuri subventionate ca in prezent pentru a putea circula. Nu ar plati aproape nimeni tarife asa mari. Uite situatia in Romania, ca nici gratis fiind multi nu circula cu trenul dar sa coste 50 de lire un bilet Bucuresti - Constanta. Degeaba ar face doar o ora sau si mai putin de o ora, putini ar merge. Inclusiv eu as apela la transportul auto sau la trenuri incete dar mult mai ieftine.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 14:45

Adrian78 a scris:
Poate ne spui si media tarifelor pentru ca undeva operatorii trebuie sa isi scoata banii

Îți sună cunoscut noțiunea ”conflict de interese”?

Dacă ștergi mesajele interlocutorului în timp ce participi chiar tu la dezbatere nu te mai califici pentru o discuție cu mine.
Ăsta e nivelul tău, atunci discută doar cu cei ca tine.

Trebuie totuși să remarc comportamentul românesc tipic: ieri respectul fals de a te adresa cu ”dvs.” și azi ștergerea mesajelor care se refereau la carențe de comunicare corectă.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10011
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12850
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Dum 09 Apr 2017, 15:57

Warrington a scris:
Adrian78 a scris:
Poate ne spui si media tarifelor pentru ca undeva operatorii trebuie sa isi scoata banii

Îți sună cunoscut noțiunea ”conflict de interese”?

Dacă ștergi mesajele interlocutorului în timp ce participi chiar tu la dezbatere nu te mai califici pentru o discuție cu mine.
Ăsta e nivelul tău, atunci discută doar cu cei ca tine.

Trebuie totuși să remarc comportamentul românesc tipic: ieri respectul fals de a te adresa cu ”dvs.” și azi ștergerea mesajelor care se refereau la carențe de comunicare corectă.

Pai daca o tot ti langa cu succesul privatizarii vino si cu argumente de aia te-am intrebat de tarife pentru ca am citit undeva ca media tarifelor era undeva la 22 de euro fata de media europeana de 11 euro si ma gandeam ca stii mai multe
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13398
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15634
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 00:35

Warrington a scris:
Dr2005 a scris:
S-ar putea taxa utilizarea drumurilor la valoarea reală. La momentul actual, transportul auto e subvenționat la greu de stat.

Serios? Și cu accizele și TVA-ul incluse în prețul carburantului, cum e? Alea sunt ”taxa de șmecher” pe care o ia statul, fără să ofere nimic în schimb? Benzina și motorina ar fi la un sfert de preț, fără acele taxe.
Acele accize și TVA sunt percepute oricui. Și transportul feroviar le plătește și cei care n-au curent și folosesc generatoare le plătesc. Deci nu sunt niște taxe exclusiv pentru sectorul auto, ci sunt pentru absolut toată lumea care folosește benzină și motorină.

Ei bine, sistemul feroviar, pe lângă taxele din motorină, mai plătește TUI, mai plătește autorizarea periodică a personalului, certificatul de siguranță și multe altele.
Warrington a scris:
Ineficiența economică a căii ferate are altă cauză: dacă am considera fiecare vagon drept un vehicul separat și dacă pe o linie oarecare trece un tren de 10 vagoane la fiecare 10 minute înseamnă că frecvența de circulație e doar un vehicul pe minut. O șosea cu o singură mașină pe minut ar fi de fapt pustie, pe o autostradă circulă zeci sau sute de vehicule pe minut, ceea ce pe calea ferată n-o să se întâmple ever veci.
Nu trebuie calculată eficiența căii ferate după numărul efectiv de trenuri, ci după tonele de marfă și numărul de călători. Pentru că acel vehicul pe minut care-ți iese ție din calcul înseamnă 60 de tone de margă, deci 3 tiruri. Un TIR la 33 secunde e mult pentru un drum, iar drumul în cauză necesită o construcție specială, cu benzi mai late, fundație mai adâncă, parapete și alte dotări.

Warrington a scris:
România are trenurile din 1970 și autocarele din 2005 - 2010, trenul nu poate fi competitiv în condițiile astea. Și UK avea material rulant vechi de 40 de ani înainte de privatizare, dar în România nu vrea nimeni privatizare. În România toată lumea vrea șefi numiți politic și angajări pe șpagă.
În afară de vreo 10 Y-uri (care sunt din anii '80) și de DWA-uri (1992-1993), tot materialul rulant de la CFR Călători e nou sau modernizat în ultimii 20 ani. Desigur, lumea nu știe asta sau nu vrea să știe, iar pentru presa mâncătoare de ceva maro cu polonicul orice e pe șine e de pe vremea lui Ceaușescu, fie că e vorba de trenuri, tramvaie sau metrouri.
Privatizare s-a mai încercat, închirierea secțiilor neinteroperabile e tot o formă de privatizare. Dar rezultatul n-a fost chiar cel scontat, pentru că condițiile economice și schimbările legislative foarte dese nu permit unui OTF privat să își ia un credit din care să aducă câteva vehicule noi. Softrans și Astra sunt altceva, acolo vorbim de producători rămași cu marfa pe stoc, după ce CFR Călători, RegioJet și alți operatori nu au mai putut achita comenzile sau nu au mai făcut licitația aia cu dedicație că s-a schimbat Guvernul. Normal că, dacă tot erau cu vehiculele feroviare în curte, n-aveau nimic de pierdut dacă le puneau în circulație.

De altfel, dacă stăm pe marginea unei căi ferate e imposibil să nu remarcăm că în cea mai mare parte a timpului de fapt nu trece nimic pe ea.[/quote]

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 03:17

Dr2005 a scris:
Acele accize și TVA sunt percepute oricui. Și transportul feroviar le plătește și cei care n-au curent și folosesc generatoare le plătesc. Deci nu sunt niște taxe exclusiv pentru sectorul auto, ci sunt pentru absolut toată lumea care folosește benzină și motorină.  

Benzină și motorină cumpără în principal cei care folosesc infrastructura rutieră. Dacă tu plătești TVA și accize pentru motorina utilizată pe calea ferată, foarte bine, acele taxe n-au decât să meargă în infrastructura feroviară. Dar cei din transportul rutier plătesc taxe mult peste ce se cheltuie cu infrastructura rutieră. Și nu e vorba că le plătesc ei, dar acele taxe se regăsesc de fapt în prețul fiecărui produs pe care-l cumperi tu din hypermarket. Orice taxă în plus, tot acolo se va regăsi.

Și dacă mâine ai să dublezi pentru transportatorii rutieri taxele incluse în prețul carburantului, o să se facă contrabandă cu motorină așa cum se face contrabandă cu țigări și o să vedem câtă motorină mai vinzi în RO și dacă mai încasezi măcar sumele pe care le încasezi acum.

Nu știu ce făceai tu în 1988, eu patrulam o frontieră unde omul se ducea ”dincolo” cu 5 litri de pălincă și obținea la schimb 20 de litri de benzină, pentru că în România era pe cartelă. Iar dacă motorina de contrabandă n-o să fie de-ajuns, o să dispară uleiul de floarea-soarelui din magazine și fiecare o să-și facă propriul combustibil diesel în garaj. Chiar crezi că poți percepe orice taxe vrei tu, fără ca economia să reacționeze? Dacă introduci măsuri draconice poți, dar ai să ai un nivel de trai ca în Coreea de Nord sau ca în România lui Ceaușescu.    

Dr2005 a scris:
Nu trebuie calculată eficiența căii ferate după numărul efectiv de trenuri, ci după tonele de marfă și numărul de călători. Pentru că acel vehicul pe minut care-ți iese ție din calcul înseamnă 60 de tone de margă, deci 3 tiruri. Un TIR la 33 secunde e mult pentru un drum, iar drumul în cauză necesită o construcție specială, cu benzi mai late, fundație mai adâncă, parapete și alte dotări.

Calculează-le cum vrei tu, realitatea e că în România n-ai nici cine știe ce transport de marfă, nici cine știe ce transport de pasageri pe calea ferată. E mult un TIR la 33 de secunde?! Uită-te într-o zi pe A3, între Passau și Nurnberg și numără câte TIR-uri trec în 33 de secunde. Asta ca să nu mai spun de M1 între St.Albans și Milton Keynes.

Niciun politician nu e atât de lipsit de instinct de conservare încât să introducă restricții aberante sau taxe și mai aberante în transportul rutier, în baza calculului tău cu vagoane de câte 60 de tone de marfă care probabil ajung direct în raft la hypermarket. Ceaușescu a fost într-adevăr suficient de lipsit de instinct de conservare, cu consecințe pe deplin meritate  Laughing

Transportul feroviar e bun în două situații: ori ai un furnizor care trimite mereu același produs în cantități industriale, gen cărbune sau ciment, ori ai un flux permanent de pasageri între două orașe mari. Dar dacă din București ai 30 de pasageri pentru Tecuci, 30 pentru Piatra-Neamț și 30 pentru Botoșani, trenul n-are cum să fie eficient. Poți să-ți bați joc de banii din taxe și impozite și să plimbi câte o locomotivă cu două vagoane pentru fiecare din destinațiile astea, dar la un moment dat chiar rămâi fără bani.

Dr2005 a scris:
În afară de vreo 10 Y-uri (care sunt din anii '80) și de DWA-uri (1992-1993), tot materialul rulant de la CFR Călători e nou sau modernizat în ultimii 20 ani. Desigur, lumea nu știe asta sau nu vrea să știe, iar pentru presa mâncătoare de ceva maro cu polonicul orice e pe șine e de pe vremea lui Ceaușescu, fie că e vorba de trenuri, tramvaie sau metrouri.

Era vorba de vechimea tehnologiei, nu de anul de fabricație al vehiculului. Dacă fabrici azi o locomotivă cu abur, ea tot tehnologie din 1930 rămâne, nu contează că e fabricată în 2017.

Vezi în ce an au apărut trenurile capabile de 200 km/h, în timp ce în Europa de Vest se circula cu viteze de 70-80 km/h și acela e nivelul tehnologiei feroviare din România, chiar dacă vehiculele sunt producție 2017.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13398
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15634
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 11:32

Warrington a scris:
Benzină și motorină cumpără în principal cei care folosesc infrastructura rutieră. Dacă tu plătești TVA și accize pentru motorina utilizată pe calea ferată, foarte bine, acele taxe n-au decât să meargă în infrastructura feroviară. Dar cei din transportul rutier plătesc taxe mult peste ce se cheltuie cu infrastructura rutieră. Și nu e vorba că le plătesc ei, dar acele taxe se regăsesc de fapt în prețul fiecărui produs pe care-l cumperi tu din hypermarket. Orice taxă în plus, tot acolo se va regăsi.

Și dacă mâine ai să dublezi pentru transportatorii rutieri taxele incluse în prețul carburantului, o să se facă contrabandă cu motorină așa cum se face contrabandă cu țigări și o să vedem câtă motorină mai vinzi în RO și dacă mai încasezi măcar sumele pe care le încasezi acum.
Uite aici un exemplu de taxare a infrastructurii: https://www.euload.com/info.php?catID=30
Și nu cred că a crescut contrabanda la ei... de fapt n-ar avea cum, pentru că taxa nu e în prețul combustibilului, ci e la numărul de km parcurși. În plus, e aplicată doar vehiculelor grele... la 300 km ies vreo 8 lei pe km... la 20 t înseamnă 12 bani pe kg de marfă... crezi că o astfel de taxă ar crește atât de mult prețul la consumatorul final?

Warrington a scris:
Calculează-le cum vrei tu, realitatea e că în România n-ai nici cine știe ce transport de marfă, nici cine știe ce transport de pasageri pe calea ferată. E mult un TIR la 33 de secunde?! Uită-te într-o zi pe A3, între Passau și Nurnberg și numără câte TIR-uri trec în 33 de secunde. Asta ca să nu mai spun de M1 între St.Albans și Milton Keynes.
Și ce vinietă plătesc tiriștii ăia? Ce salarii au? Crezi că merge cineva cu tahograful măsluit? Clar au cheltuieli mai mari decât ai noștri, în condițiile în care produsele de la raft, care sunt transportate cu camioanele respective, costă cam la fel ca la noi. Sau, poate, transportatorii și intermediarii din alte țări nu vor neapărat profit cu 2 cifre și nu își exploatează angajații precum sclavii pe plantație? Dar deja depășim obiectul de activitate al acestui forum.

Warrington a scris:
Transportul feroviar e bun în două situații: ori ai un furnizor care trimite mereu același produs în cantități industriale, gen cărbune sau ciment, ori ai un flux permanent de pasageri între două orașe mari. Dar dacă din București ai 30 de pasageri pentru Tecuci, 30 pentru Piatra-Neamț și 30 pentru Botoșani, trenul n-are cum să fie eficient. Poți să-ți bați joc de banii din taxe și impozite și să plimbi câte o locomotivă cu două vagoane pentru fiecare din destinațiile astea, dar la un moment dat chiar rămâi fără bani.
Există trenuri de containere, cisterne, cărbuni, ciment, piatră spartă, autoturisme pentru export... chestia e că mulți dintre acești clienți folosesc la greu și traficul auto, fie pentru că nu există capacitate de transport suficientă pe anumite tronsoane de cale ferată (Palas - Port Constanța, de exemplu), fie pentru că nu există suficiente vagoane, fie pentru că transporturile întârzie, fie pentru că e mai ieftin cu TIR-ul. Ei bine, la volume mari, NU AR TREBUI să fie mai ieftin cu TIR-ul. Adică Dacia, de pildă, n-ar trebui să trimită zilnic 20 de TIR-uri spre Franța, ci un tren. Deși după ce au reușit austriecii să deraieze un astfel de tren, nu știu cât export a mai făcut Dacia cu trenul spre Occident...

Warrington a scris:
Era vorba de vechimea tehnologiei, nu de anul de fabricație al vehiculului. Dacă fabrici azi o locomotivă cu abur, ea tot tehnologie din 1930 rămâne, nu contează că e fabricată în 2017.
Aruncă o privire și pe la vecini... la unguri găsești strămoșii Y-urilor de la noi, au 50 de ani și banchete de mușama. Austriecii au rame electrice din anii '70. De bulgari nici nu mai vorbesc. Pe când noi la vagoane stăm chiar bine... aer condiționat și prize pe majoritatea IR-urilor, ba chiar și pe o bună parte din R-uri. În vreme ce austriacul merge fără climatizare pe bilete de 3 ori mai scumpe, cetățeanul din Sărulești merge cu climă și prize cu 2 lei la naș Smile)
Dacă am avea o infrastructură mai bună, trenul chiar ar fi atractiv.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 363
Reputatie : 656
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 14:21

Dr2005 a scris:
 Austriecii au rame electrice din anii '70

Austriecii au Railjet capabil de peste 200 km/h care ajunge prin toate țările din jur (Cehia, Ungaria) și are inclusiv clasa business, iar la Viena ajung și ICE-urile germane. Contează ce calitate a serviciului se poate oferi celor mai civilizați pasageri, că de la ei vin banii, nu de la navetiștii care circulă cu rame din anii '70.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13398
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15634
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 20:20

Eu n-aș fi așa sigur că banii OeBBului vin din călătorii ocazionali. Plus că și Railjet-ul e tren de navetă pe anumite rute, mai ales că are statut de IC, nu e tren cu tarif global, deci are porția lui de facilități și subvenții.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13874
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17260
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   Lun 10 Apr 2017, 23:19

Tu nu stii ce vorbesti mai baiatule, nu stiu ce cauti tu in calea ferata. Oare de ce un tren de rang e prioritar fata de un tren de naveta, pentru ca ala de rang e cu oameni care platesc bilete la niste preturi maricele si pentru asta oferi conditii si viteza, asta de naveta cedeaza trecerea celor de rang si pe astea de naveta nu prea dai multi bani.
Imaginea o fac trenurile de rang care strabat tara nu tasti basti astea de naveta pline de tigani.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Microbuzele, coșciuge pe roți   

Sus In jos
 

Microbuzele, coșciuge pe roți

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Microbuzele, coșciuge pe roți
» 304 : Ploiesti Sud - Maneciu
Pagina 28 din 29Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-