Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   14.04.10 13:48

Super pozele.
Nu pot sa cred.
Trebuie insa sa admitem ca dezvoltarea unei comunitati nu se poate face fara sacrificii, printe care uneori chiar si demontarea unor cai ferate.

Nu trebuie uitat ca in epoca respectiva nimeni nu se gindea la posibilitatea folosirii liniei pentru eventuale trenuri urbane sau chiar tramvaie.Probabil gindirea a fost : traficul spre mare creste, nu mai poate fi prin oras, afara cu el.Liniile de tramvai erau gindite altfel asa incit ....
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   24.04.10 18:08

Astazi am facut o mica expeditie in zona B-dul Lacul Tei- Lizeanu, calatorie care am dorit sa o fac mai demult, insa din cauza problemelor de sanatate am amanat-o. Insa astazi sambata 24 aprilie 2010, am dat o fuga in aceasta zona, impins fiind si de nostalgia care mi-a cuprins sufletul vazand pozele userului Brassovia care le-am postat mai sus, poze facute in urma cu 25 si 27 de ani.Chiar daca nu am mai gasit nimic in afara de cantoane, si stiam acest lucru, insa mi-am dorit mult sa trec prin locurile pe care am trecut si cand eram mic, pe urmele fostei linii Bucuresti- Constanta. Am sa incerc sa postez pozele facute de mine astazi, in paralel cu cele ale userului Brassovia, din anii 1983 si 1985 spre a se putea face diferenta de trecere a celor 25 respectiv 27 de ani de la pozele anterioare care apartin userului Brasovia. Expeditia am inceput-o din B-dul Lacul Tei, foarte aproape de locul in care am facut prima intrunire a forumului (Cafeneaua Kava) cu myster2008, didi si vrabieionut. Iata asadar B-dul Lacul Tei. Pe aici trecea trenul candva. In partea stanga venea de la Gara Herastrau si se indrepta spre Gara Obor (dreapta).





Am luat-o spre dreapta, spre Gara Obor, pentru a putea ajunge la Lizeanu, locul final al calatoriei mele.In dreapta se vede Parcul Circului iar in partea stanga locul a fost acoperit de asfalt pentru a se putea largi parcarea.Locul liniei este cel din mijloc, dintre parc si asfalt.






Iata si alta poza facuta de mine astazi, tot spre Lizeanu exact pe locul in care exista sina de cale ferata.







Iar acum sa dam timpul inapoi cu 25 de ani, pentru ca prin prisma fotografiilor putem face acest lucru. Deci acelasi loc, fotografiat in anul 1985.










Iata o poza facuta astazi tot in acelasi loc, numai ca sensul este invers, adica spre B-dul Lacul Tei, respectiv Gara Herastrau.








Si alta poza facuta tot astazi, 24 aprilie 2010, tot spre B-dul Lacul Tei, iar Parcul Circului este pe partea stanga.








Si sa ne intoarcem din nou in timp, acelasi loc, pozat in anul 1985.







Alta poza, tot in anul 1985.






Si acelasi loc, anul 1983








Alta poza, tot in 1983, si aceasta facuta in aceeasi directie adica spre B-dul Lacul Tei.




_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in 24.04.10 21:55, editata de 5 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   24.04.10 18:29

Iata si cantonul situat pe Str. Judetului, insa este modificat, poza facuta astazi.








Cantonul in anul 1985







Si in anul 1983












-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Cantonul din Str. Soltuzului anul 2010













Si o poza cu cantonul din Str. Soltuzului in anul 1983








------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Cantonul din Str. Pargarilor pozat de mine astazi 24 aprilie 2010















Si acelasi canton din Str. Pargarilor pozat in anul 1985












Si in anul 1983








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Cantonul de pe Str. Lizeanu, pozat de mine astazi, 24 aprilie 2010





Si o poza din anul 1983 cu acelasi canton.







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Si traseul care l-am strabatut eu astazi, cerculetele roz indica locul celor 4 cantoane, situate pe Str. Judetului, Str. Soltuzului Str. Pargarilor si Str. Lizeanu, care se afla in partea dreapta jos unde este trecut nr. 11 .Numerotarea nu este corecta, harta am preluata-o de la userul Brassovia. http://forum.transira.ro/profile.php?mode=viewprofile&u=538



_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   28.10.10 1:43

Traficul de călători din oraș a fost desființat pentru că existau multe treceri la nivel și se aștepta destul la barireră (și 5-10 min). Sistemele C.F.R. nefiind prea perfomante le acea vreme, când trenul pleca din Herăsătrău spre Est (Obor) trebuiau coborâte toate barierele. Nu erau multe mașini, dar erau căruțași care înjurau. Plus dobitocii care traversau aiurea și erau călcați de tren (așa cum zicea cineva, să motri călcat de tren e una dintre cele mai stupide moduri de a muri).
Se pare că ultimele trenuri de călăori între Băneasa și Est (Obor) au circulat înainte de sept. 1958 ; în 1958 nu mai era decât un tren București Nord - București Băneasa - București Herăstrău - Buc. Est (Obor) - Buc Titan - Oltenița era personalul 8041; în rest, toate erau limitate la Est (Obor). Posibil ca din sept. 1958 (nah, că nu m-am uitat pe mersul trenurilor din sept. 1958 și la chestia asta) trenurile de Oltenița să fi fost limitate la Titan (pe atunci Gara Titan se afla mai înspre oraș). Legătura Reînverii - Gara de Est (Obor) a dispărut în anii '80, când s-au construit blocurile de pe Șos. Colentina. În mersul trenurilor din 1959, varianta pentru uzul intern al C.F.R. (cred că era mersul de vară - pe atunci se scoteau mersurile sept.-iun., și iun.-sept.) trenurile de Oltenița erau limitate la Titan.
Interesant e că prin 1957 sau 1958 existau trenuri București Est (Obor) - București Herăstrău - București Băneasa ... 1) Snagov Plaje și 2) Făurei! În livret se spunea că distanța dintre Est (Obor) - Herăstrău era de 4,6 km și timpul minim de parcurs era de 9 sau 10 minute (depinde de tren). Viteza maximă pe linie era de 70 km, dar la un simplu calcul se vede că viteza de mers era de 27,4 km/h, deci trenul probabil nu mergea cu mai mult de 30-40 la oră pe acolo. Trenul oprea în Herăstrău la linia D. Gara Herăstrău (găsită pe o hartă din 1935 ca stația Bolintineanu, după numele unei fabrici de cărămidă, care se afla vis-a-vis de Fabrica de Glucoză, peste calea ferată, lângă lac) cică era o clădire mică. Doar parter; acoperiș plat. Mă mir să fi fost clădirea originală dacă avea acel acoperiș plat - la vremea înființării căii ferate, toate clădiriele aveau acoperiș țuguiat (în ape).
Dacă aveau bani și interes, puteau s-o bage în subteran și să o facă pentru trenuri urbane. Săpau pe deasupra, făceuau un "șanț" și turnau un capac de beton.
După desființarea traficului de călători, nu știu din ce motive, linia nu mai apărea pe hărți sau dacă apărea,apărea incompletă.
Încă 3 chestii în legătură cu ea:
1) În perioada de sfârșit exista un fel de triunghi (cum se vede în Ghidul Străzilor din 1982): http://img521.imageshack.us/img521/2047/garaherastrau.jpg
F-ca de Glucoză (desființată în 1986, că nu-i plăcea lui Ceazșescu mirosul degajat de fabrică), avea o rotativă. Dat fiind spațiu mic, nu ar fi putut fi realizată o curbă. Așa că se aducea un vagon care era impins pe rotativă, rotativa se rotea cu 90 de grade și venea locmotiva fabricii și prelua vagonul;
2) În curba de după intersecția cu Str. Glucozei (azi Grigore Țițeica) și Str. Verdi existau câteva linii care intrau la o stație de betoane (înființată cam prin 1956);
3) La intersecția cu Bd. Lacul Tei cică exista un canton de... lemn. Când eram eu mic, la această intersecție exista o cruce a Sf. Andrei;
4) În anii '80 cantoanele nu mai erau în fuicțiune. Mecanicul oprea trenul la trecerea la nivel, ajutorul se dădea jos și oprea circulația rutieră;
5) E adevărat că se făceau manevre în fața blocurilor de vis-a-vis de Parcul Circului (Tonola)? What a Face
6) Când s-au construit blocurile de pe Șos. Ștefan cel Mare și Al. Circului (alee care a tăiat în 2 complexul de mori) s-au tras 2 linii de tren pentru alimentarea cu materiale de construcții;
7) Linia de tramvai paralelă cu Str. Reînvierii (linia a existat și după 1989, deși nefuncțională): avea urmtăorul scop: venea un tren încărcat cu materiale pentru U.R.A.C. Trenul era garat paralel cu Str. Reînvierii; sosea un tren format din 2 vagoane mici și o locmotivă mică aparținând U.R.A.C, iar materialele erau descărcate din trenul C.F.R. în trenul U.R.A.C. Totuși, dacă exista această metodă, de ce pe Str. Pârgarilor exista o ramificație pentru U.R.A.C.?;
8 ) Linia industrială nu se termina pe Reînvierii, ci în curtea unui depozit de pe Str. Mașina de Pâine. Pe vremuri, în unele dintre clădiri fusese "mașina de pâine" - Manuntanța Comunală Colentina;
9) Oare când s-au construit casele din zona Maica Domnului - Pârgarilor - Județului firele de telegraf și de telefon au fost îngropate?;
10) E adevărat că de vagoanele de marfă se mai agățau și "călători de ocazie"?
11) Existau "zvonuri" care spunea că odinioară trenurile de Cosntanța nu mergeau direct la Constanța, ci intrau pe ruta Herăstrău - Est (Obor). În M.T. din 1942 și 1948 am găsit așa ceva, dar numai pentru personale.

Fază tipic românească: când s-a desființat calea ferată, în curtea paralelă cu Str. Reînvierii au mai rămas 2-3 vagoane din astea până prin 1991--1993. În zona Str. Vagonului mai exista o cisternă (după 1989), dar nu știu dacă provenea de la vreun vagon.

P.S. Eu am prin această linie când eram mic. Mi-e dor de ea. Sad :z6: Nu țin minte să fi văzut vreun tren pe ea. Bine, de când am eu mai multe imagini în minte, cred că deja fusese desființat traficul pe ea de tot. Mă întrebam pe unde traversa lacul și unde era gara (că bănuiam eu că trebuie să fi fost o gară pe ea).
Acum nu a mai rămas nici o urmă de șină pe acolo. Dacă nu știi că unele clădiri au fost cantoane, nu îți dai seama că pe acolo a trecut o cale ferată. a25

Fostul traseu al liniei. Dinspre Lic. "Traian" spre Str. Ramuri Tei: http://forum.transira.ro/files/fosta_cf_aviatiei__tei__obor_zona_str_l_galvani_174.jpg . Mai rămăseseră 2 șine în gardul unei case de vis-a-vis de liceu, dar au dispărut și alea
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p1_212.jpg
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p2_186.jpg
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p3_828.jpg
Pozele sunt făcute în februarie, anul acesta (2010).
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   28.10.10 11:09

Bine ai venit pe acest forum! Interesant si pretios continutul mesajului de mai sus. Am sa revin si eu cu alte amintiri. Poate cand vom avea timp, vom merge prin zona sa mai facem cateva poze si sa mai cautam vreun semn al acestei linii!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   28.10.10 11:27

Din păcate nu mai există vreo urmă de șină. Am fost eu pe tot traseul. Fosta trecere la nivel de pe Str. Județului era bună ca bumper pentru vitezomani!
Într-un fel de ghid cu propuneri pentru viitoarea dezvoltare a Bucureștiului se propune deja desființarea porțiunea dintre linia de Constanța și Gara de Est (Obor). Gara de Est (Obor) trebuia să devină gară terminus (până la urmă s-a întâmplat asta).
E inetersant cum de nimeni nu demolat niciunul dintre fostele cantoane din zona Tei-Lizeanu! Salvarea lor să fi venit de la faptul că au fost bine construite și materialele de construcție erau bune (cărămida de Ciurea cred că era ce mai bună cărămidă din România). Alea 4 cantoane (din care unul a ajuns înglobat într-o vilă) și cel de la Baicului (funcțional încă - pentru Gara de Est (Obor)) sunt singurele cantoane de pe fosta linie care au mai scăpat Pe fosta linie Progresul - Filaret - Șos. Progresului (Trafic Greu) - Răzoare - Leul - Grozăvești - Regie - Gara de Nord nu a mai scăpat nici un caton. Cantoanele ar trebui delcarate monument istoric (deși asta le-ar putea dăuna într-un fel, pentru că dacă nu le-ar putea modifica unii propietari le-ar putea distruge numai că sa facă după aia ce vor).
Situația celor 4 foste cantoane e următoarea:
1) Str. Județului - acoperișul dat jos și cantonul înglobat într-o vilă;
2) Str. Soltuzului - renovat de actualul propietar;
3) Str. Pârgarilor - într-o stare așa și așa. Dacă cineva i-ar dona bani propietarului să-l renoveze, bine ar fi. Dar trăim în România;
4) Str. Lizeanu - într-o stare acceptabilă. Dacă cineva i-ar dona bani propietarului să-l renoveze, bine ar fi. Dar trăim în România.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   30.10.10 14:58

Un plan cadastral din 1958 (upgradat în 1971) pe care se vede Gara Herăstrău și linia de la Fabrica de Glucoză. Exista pasaj de traversare supraterană la intersecția căii ferate cu Șos. F-ca de Glucoză? :avit:



Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2854
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   30.10.10 16:54

Nu.

era doar o trecere la nivel cu calea ferata. Interesanta placa de intors vagoane (cea de langa trecerea la nivel Smile)
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   31.10.10 0:16

7) Linia de tramvai paralelă cu Str. Reînvierii (linia a existat și după 1989, deși nefuncțională): avea urmtăorul scop: venea un tren încărcat cu materiale pentru U.R.A.C. Trenul era garat paralel cu Str. Reînvierii; sosea un tren format din 2 vagoane mici și o locmotivă mică aparținând U.R.A.C, iar materialele erau descărcate din trenul C.F.R. în trenul U.R.A.C. Totuși, dacă exista această metodă, de ce pe Str. Pârgarilor exista o ramificație pentru U.R.A.C.?;
8 ) Linia industrială nu se termina pe Reînvierii, ci în curtea unui depozit de pe Str. Mașina de Pâine. Pe vremuri, în unele dintre clădiri fusese "mașina de pâine" - Manuntanța Comunală Colentina;
10) E adevărat că de vagoanele de marfă se mai agățau și "călători de ocazie"?


Fază tipic românească: când s-a desființat calea ferată, în curtea paralelă cu Str. Reînvierii au mai rămas 2-3 vagoane din astea până prin 1991--1993. În zona Str. Vagonului mai exista o cisternă (după 1989), dar nu știu dacă provenea de la vreun vagon.
[/quote]

7) Am înțeles eu greșit. Linia de descărcare a U.R.A.C.-ului era cea care pornea de la macazul de pe Pârgarilor. Linia paralelă cu Reînvierii era folosită pentru aducerea unor materiale care erau depozitate acolo!;
Cool În curtea de lângă cimitir existau 2 linii și 2 locomotive. Una dintre locmotive era o L.D.M. 220, adică varianta cu 2 capote și 2 cabine a clasicei 120. Mai era o drezină cu transmisie cu lanț. O derzină din asta ar mai exista printr-un sat cu Sr din Județul Iași - unde e o și o fabrică de cărămidă;
10) Persoane care mi-a povestit toate astea mai călătoarea cu trenul de marfă, între Tei și Lizeanu.

Vagoanele acelea s-ar fi putut să fi rămas acolo pentru că nu erau ale C.F.R.-ului, ci ale Morii lui Assan. * Iar ăia să nu le fi dat îanpoi (deși erau ale statului). Pentru alimentarea Morii lui Assan * urma să se facă legătura cu liniile ferate de la Gara de Est (Obor); din vagoanele C.F.R. urma să se descarce grâul și semințele de floarea soarelui în niște vagoane de marfă care urmau să circule pe linia de tramvai. De pe undeva de pe Reînvierii urma să se tragă o linie către cele care duceau în curtea fabrcii (lor) *. Dar a venit 1989 și...
În curtea F-cii de Glucoză se afla o L.D.M.
Podul de cale ferată era cam pe locul unde sunt acum liniile de tramvai. Înspre "Getax" (unde e acum "Taxi Glucoza") mai exista o linie. Pe acea linie se putea intra numai dinspre Tei!
C.f. mersului trenurilor de marfă din 1962, pe porțiunea Gara Băneasa - Gara Herăstrău vi.t maximă pt. trenurile de marfă era de 30 km/h (sunt sigur că de la Băneasa până la racord se putea merge și cu viteză mai mare). Drumul era parcurs în minim 9 min. Nu se menționează și restul traseului - probabil restul ținea de necesitățiile fabricilor.

* începând anii '50 Moara lui Assan a fost împărțită în 2 untiăți juridice distince. Ultima dată, cele 2 se numeau "Grâul" și "Solaris" (ultima producea ulei - mai avea și unitatea de pe Șos. Electronicii, racoradată la Gara de Est (Obor)).
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   10.11.10 1:22

Pe această linie, din diverse mersuri de tren.

Pe ruta Bucurerști - Constanța, în 1942. Erau numai personale spre Constanța și toate trenurile de Constanța (L.E. : în afară de unul) intrau prin Herăstrău și Est (Obor):




Și retur:



În 1948 deja numai o parte din trenurile de Constanța intrau prin Herăstrău și Est (Obor)




Ultima editare efectuata de catre nokia2010 in 10.11.10 12:27, editata de 1 ori
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   10.11.10 1:40

București (Nord - Băneasa - Herăsătrău - Est (Obor) - Titan) - Oltenița în vara lui 1958 . Deja nu mai erau decât 2 perechi de trenuri între Nord și Est (Obor), dintre care unul un fel de tren urban (bineînțeles că au reununțat și la ăsta)



În vara lui 1958 apar și trenuri București (Est (Obor) - Herăstrău - Băneasa) - Snagov !





și București (Est (Obor) - Herăstrău - Băneasa) - ... Făurei !!! :shock: Bine, erau pentru personalul C.F.R. tongue





Ultima editare efectuata de catre nokia2010 in 10.11.10 12:29, editata de 1 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   10.11.10 10:26

Ce interesante documente!! Felicitari pentru postarea acestora!! Adevarate valori!!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2629
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   10.11.10 19:03

Trenuri de marfă pe Băneasa-Herăstrău în 1962. Nu se menționează parcursul de la Gara Herăstrău către instituțiile care beneficiau de acces la această cale ferată.
În 1962 pentru manevră se foloseau pe această linie locomotie din seria 597 (cum arătau aburoasele astea? :abor: ). Deci se pare că e adevărt ce mi-a zis cineva: pe lângă blocuriler de vis-a-vis Parcul Circului (Tonola) treceau trenuri de marfă tractate de locomotive cu aburi. Dacă aș fi locuit pe acolo atunci mi s-ar fi părut marfă să-mi treacă un mărfar tractat de o aburoasă pe sub ferestre.
:z6:

mai


sept



Sus In jos
NB 2009



Numarul mesajelor : 105
Reputatie : 2393
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   22.11.10 1:56

Din amintirile mele de „martor ocular“ (am frecventat mult zona de pe la sfârșitului anilor 50 și o cunoșteam bine, îmi amintesc perfect trenurile de călători care treceau pe Reînvierii spre gara Obor, îmi amintesc bariera de „modă veche“ de la traversarea șoselei Colentina, cu semnale de avertizare zise „Crucea Sf. Andrei“ etc.) am încercat să marchez pe vederea din satelit traseul ei în zona Oborului, până la intrarea în linia existentă și azi, care duce la gara Obor (am marcat și linia care deservea Halele Centrale Obor, servind la aducerea mărfii — veneau vagoane cu carne, pește, cartofi etc., trase pâș-pâș de o locomotivă și se garau direct la rampa acoperită de pe fațada care vine azi în spatele noii primării, unde se făcea descărcarea…).



Sus In jos
NB 2009



Numarul mesajelor : 105
Reputatie : 2393
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   22.11.10 20:12

Pentru a întregi dosarul documentar „de epocă“ a fostei linii C. F. R. de care este vorba, adaug și eu orarul trenurilor din mersul de vară pe 1957 (nu aduce cine știe ce informații spectaculoase față de cele din documentele postate pe forum de nokia 2010, în linii mari se constată că „seamănă“ cu cel din 1958, totuși se poate observa că funcționau, încă, trei perechi de trenuri cu plecarea din București Nord, din care două așa-zise „auto-cursă“, adevărate „trenuri urbane“, cum bine a zis nokia 2010 (cred că nu greșim dacă presupunem, cu foarte mici șanse de a ne înșela, că erau formate din automotoare Malaxa „scurte“, pe două osii, din clasa 77…); trenul personal propriu-zis, care făcea întregul parcurs, până la Oltenița, era, în vara lui 1957, primul de dimineață, cu plecarea la 4.15 (în 1958 era cel de la începutul după-amiezii, cu plecare la 14.20).

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Astazi la 18:07

Sus In jos
 

FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST
» BUCURESTI OBOR-BUCURESTI NORD
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» FOSTA LINIE DE MOCANITA DIN CONSTANTA
» IR 14038/14039 Brasov-Ploiesti Vest-Bucuresti Baneasa-Constanta (RT)
Pagina 2 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-