Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mar 13 Apr 2010, 14:43

Cateva poze cu linia ferata intre B-dul Lacul Tei si Str. Lizeanu.(anul 1983). Pozele apartin membrului Brassovia care le are postate pe forumul Transira
http://forum.transira.ro/index.php
si doresc sa ii multumesc pentru faptul ca mi-a dat voie sa le postez si pe forumul Trenuletz, chiar s-a bucurat pentru ca sunt interesat de aceasta linie, linia pe langa care treceam adesea cand eram copil, intrucat se afla la mica distanta de zona in care locuiam eu.



Poza este facuta in apropiere de B-dul Lacul Tei, in sensul catre Lizeanu, in dreapta se observa un bloc, apoi imediat Parcul Circului.Sper sa nu gresesc.In plan indepartat, cantonul de pe Str. Judetului.




Alta poza, tot in apropierea celei dintai, insa nu realizez in ce sens este facuta fotografia, ori spre B-dul Lacul Tei, ori spre Lizeanu.Banuiesc ca parcul ar fi in stanga. Daca este asa, atunci poza este facuta spre B-dul Lacul Tei.






Cantonul de pe Str. Soltuzului.







Linia ferata intersectand Str. Pargari.(sensul catre B-dul Lacul Tei)





O poza in acelasi loc, putin mai in spate decat poza precedenta, sensul tot catre B-dul Lacul Tei, sa precizez ca intre U.R.A.C. si Str. Pargarilor, linia era dubla.
U.R.A.C. insemnand Uzina Reparatii Ateliere Centrale, care apartine R.A.T.B.fost I.T.B. Aici au fost construite o mare parte din tramvaiele care au circulat prin Bucuresti Festival, V3A, EP-V3A, V3A - 93 si altele. O parte din tramvaiele V3A clasice au fost construite in anii '83-'85 pentru Ploiesti si Constanta. Tot la U.R.A.C. se fac reparatii capitale la autobuze si troleibuze si tot aici se caseaza acestea. Linia ferata se unea cu linia de tramvai. Si mai exista o linie de tramvai care la Uzina 23 August Poarta 4 intra in uzina si se unea cu linia ferata.





Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mar 13 Apr 2010, 22:20, editata de 1 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mar 13 Apr 2010, 19:53

Alte cateva poze facute in anul 1983 intre Str. Lizeanu si B-dul Lacul Tei, care apartin userului Brassovia si caruia ii multumesc pentru acordul dat de a le posta pe acest forum.

Poza de mai jos este facuta in apropierea B-dului Lacul Tei, spre Str. Lizeanu. In plan secund se observa cantonul din Str. Judetului.






Urmatoarea fotografie este facuta intre Str. Judetului si Str. Soltuzului, spre Str. Judetului respectiv B-dul Lacul Tei, deci invers fata de fotografia precedenta.







Cantonul din Str. Pargarilor, aici linia este dubla.









Iata si cantonul din Str. Soltuzului.












Si o poza facuta chiar in apropiere de B-dul Lacul Tei, spre directia B-dul Lacul Tei, in partea stanga se observa putin din Parcul Circului.











Deci in aceasta zona, Lizeanu- Pargarilor- Lacul Tei, se afla 4 cantoane (aproape) identice. Unul la trecerea cu Str. Lizeanu, altul pe Str. Pargarilor, altul pe Str. Soltuzului, iar altul pe Str. Judetului. Linia nu mai exista, cand ma voi face bine voi face o vizita in zona sa vad ce mai pot gasi, sa fac cateva poze, si sa caut cantoanele pentru ca ele mai exista. Pentru cei care nu cunosc zona, pot spune ca acest segment de linie se afla intre fosta Gara Herastrau si Gara Obor. Fotografiile postate sunt adevarate documente, deosebit de valoroase , si sunt preluate de la userul Brassovia.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 4250
Reputatie : 7538
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mar 13 Apr 2010, 20:15

Frumoase imagini document . In poza 1 se observa un bloc de locuinte . In acest bloc aflat pe Str. Judetului la Nr.18 , in parcarea din fata blocului , in parcul din apropiere , pe langa linia ferata , in 1983 s-au turnat mai multe scene pentru filmul „ Actiunea Zuzuc ” (regia : Gheorghe Naghi) . In film , apare chiar si un tren de marfa aflat in tranzit sau poate doar pentru filmare ...

[img=http://www.123poze.3x.ro/files/720617442333425830_thumb.jpg]

[img=http://www.123poze.3x.ro/files/95026524882900640_thumb.jpg]

[img=http://www.123poze.3x.ro/files/59033869156088585_thumb.jpg]
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mar 13 Apr 2010, 21:56

Interesant Ionut C.F.R. ceea ce spui. Abia astept sa ma duc in zona sa pozez. Am sa caut si blocul situat pe Str. Judetului la nr. 18. Chiar daca linia nu mai exista, voi gasi cantoanele. Si voi gasi cu siguranta cateva indicii care sa mai aminteasca de faptul ca pe aici a fost candva linia ferata care ducea de la Bucuresti la Constanta. Fotografiile de mai sus au devenit, adevarate documente. Adevarate valori. Parca nu imi vine sa cred ca aceasta linie nu mai exista. Si deja stiu ca atunci cand am sa ma duc in zona, voi gasi cu totul altceva! Imi va fi greu sa vad cum in locul liniei voi gasi parcari sau poate locuri ingradite. Pozele de mai sus care au fost facute in anul 1983, raman atat pentru mine dar si pentru voi adevarate valori, mai ales ca eu treceam adesea cand eram copil prin zona. Si asta nu e tot! Datorita userului Brassovia, caruia nu am nici cuvinte sa ii multumesc,pentru acordul primit, voi mai posta pe forumul nostru cateva poze-document , insa de data aceasta facute doi ani mai tarziu, adica in anul 1985!

Asadar, iata cantonul de pe Str. Pargarilor pozat doi ani, mai tarziu adica in anul 1985.








Si alta poza, cu acelasi canton de pe Str. Pargarilor(anul 1985).






O poza facuta in apropiere de B-dul Lacul Tei, in sensul spre Str. Lizeanu, in apropiere de Str. Judetului, se vede si cantonul.








Si alte imagini-document, in apropiere de Bulevardul Lacul Tei, poza de mai jos este facuta spre B-dul Lacul Tei, in stanga se poate vedea putin din Parcul Circului






Alta imagine:








Si o alta poza dar aceasta este facuta in sens invers, adica spre Lizeanu, tot in apropiere de B-dul Lacul Tei, aici parcul apare pe partea dreapta.









Si daca tot am pomenit de Parcul Circului si doriti sa vedeti cat este de frumos, iata poze aici:


http://calatorii.myfreeforum.ro/parcuri-gradini-botanice-f9/parcul-circului-bucuresti-t138.htm
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mier 14 Apr 2010, 13:34

Si ca sa va faceti o impresie asupra pozelor-document postate mai sus voi atasa si o harta a zonei apartinand si aceasta userului Brassovia, insa cifrele trecute nu au legatura cu pozele postate de mine, intrucat pe Forumul Transira pozele sunt aranjate altfel. Linia roz este locul prin care a fost linia ferata, cele patru cerculete roz care se vad arata locul celor patru cantoane, de pe Str. Judetului, Soltuzului, Pargarilor, iar in dreapta jos la cifra 11 se observa cantonul de la Lizeanu.Langa cantonul de pe Str. Judetului, se observa si trei blocuri in zig-zag, cred ca primul este acela de care a spus Ionut C.F.R. ca a fost filmat Actiunea Zuzu, iar in partea stanga a hartii unde se observa multa verdeata, se afla Parcul Circului.Intre cantonul din Str. Pargarilor si Lizeanu se poate observa linia dubla.

Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mier 14 Apr 2010, 13:48

Super pozele.
Nu pot sa cred.
Trebuie insa sa admitem ca dezvoltarea unei comunitati nu se poate face fara sacrificii, printe care uneori chiar si demontarea unor cai ferate.

Nu trebuie uitat ca in epoca respectiva nimeni nu se gindea la posibilitatea folosirii liniei pentru eventuale trenuri urbane sau chiar tramvaie.Probabil gindirea a fost : traficul spre mare creste, nu mai poate fi prin oras, afara cu el.Liniile de tramvai erau gindite altfel asa incit ....
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Sam 24 Apr 2010, 18:08

Astazi am facut o mica expeditie in zona B-dul Lacul Tei- Lizeanu, calatorie care am dorit sa o fac mai demult, insa din cauza problemelor de sanatate am amanat-o. Insa astazi sambata 24 aprilie 2010, am dat o fuga in aceasta zona, impins fiind si de nostalgia care mi-a cuprins sufletul vazand pozele userului Brassovia care le-am postat mai sus, poze facute in urma cu 25 si 27 de ani.Chiar daca nu am mai gasit nimic in afara de cantoane, si stiam acest lucru, insa mi-am dorit mult sa trec prin locurile pe care am trecut si cand eram mic, pe urmele fostei linii Bucuresti- Constanta. Am sa incerc sa postez pozele facute de mine astazi, in paralel cu cele ale userului Brassovia, din anii 1983 si 1985 spre a se putea face diferenta de trecere a celor 25 respectiv 27 de ani de la pozele anterioare care apartin userului Brasovia. Expeditia am inceput-o din B-dul Lacul Tei, foarte aproape de locul in care am facut prima intrunire a forumului (Cafeneaua Kava) cu myster2008, didi si vrabieionut. Iata asadar B-dul Lacul Tei. Pe aici trecea trenul candva. In partea stanga venea de la Gara Herastrau si se indrepta spre Gara Obor (dreapta).





Am luat-o spre dreapta, spre Gara Obor, pentru a putea ajunge la Lizeanu, locul final al calatoriei mele.In dreapta se vede Parcul Circului iar in partea stanga locul a fost acoperit de asfalt pentru a se putea largi parcarea.Locul liniei este cel din mijloc, dintre parc si asfalt.






Iata si alta poza facuta de mine astazi, tot spre Lizeanu exact pe locul in care exista sina de cale ferata.







Iar acum sa dam timpul inapoi cu 25 de ani, pentru ca prin prisma fotografiilor putem face acest lucru. Deci acelasi loc, fotografiat in anul 1985.










Iata o poza facuta astazi tot in acelasi loc, numai ca sensul este invers, adica spre B-dul Lacul Tei, respectiv Gara Herastrau.








Si alta poza facuta tot astazi, 24 aprilie 2010, tot spre B-dul Lacul Tei, iar Parcul Circului este pe partea stanga.








Si sa ne intoarcem din nou in timp, acelasi loc, pozat in anul 1985.







Alta poza, tot in anul 1985.






Si acelasi loc, anul 1983








Alta poza, tot in 1983, si aceasta facuta in aceeasi directie adica spre B-dul Lacul Tei.





Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Sam 24 Apr 2010, 21:55, editata de 5 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Sam 24 Apr 2010, 18:29

Iata si cantonul situat pe Str. Judetului, insa este modificat, poza facuta astazi.








Cantonul in anul 1985







Si in anul 1983












-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Cantonul din Str. Soltuzului anul 2010













Si o poza cu cantonul din Str. Soltuzului in anul 1983








------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Cantonul din Str. Pargarilor pozat de mine astazi 24 aprilie 2010















Si acelasi canton din Str. Pargarilor pozat in anul 1985












Si in anul 1983








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Cantonul de pe Str. Lizeanu, pozat de mine astazi, 24 aprilie 2010





Si o poza din anul 1983 cu acelasi canton.







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Si traseul care l-am strabatut eu astazi, cerculetele roz indica locul celor 4 cantoane, situate pe Str. Judetului, Str. Soltuzului Str. Pargarilor si Str. Lizeanu, care se afla in partea dreapta jos unde este trecut nr. 11 .Numerotarea nu este corecta, harta am preluata-o de la userul Brassovia. http://forum.transira.ro/profile.php?mode=viewprofile&u=538


Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 369
Varsta : 34
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 3012
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Joi 28 Oct 2010, 01:43

Traficul de călători din oraș a fost desființat pentru că existau multe treceri la nivel și se aștepta destul la barireră (și 5-10 min). Sistemele C.F.R. nefiind prea perfomante le acea vreme, când trenul pleca din Herăsătrău spre Est (Obor) trebuiau coborâte toate barierele. Nu erau multe mașini, dar erau căruțași care înjurau. Plus dobitocii care traversau aiurea și erau călcați de tren (așa cum zicea cineva, să motri călcat de tren e una dintre cele mai stupide moduri de a muri).
Se pare că ultimele trenuri de călăori între Băneasa și Est (Obor) au circulat înainte de sept. 1958 ; în 1958 nu mai era decât un tren București Nord - București Băneasa - București Herăstrău - Buc. Est (Obor) - Buc Titan - Oltenița era personalul 8041; în rest, toate erau limitate la Est (Obor). Posibil ca din sept. 1958 (nah, că nu m-am uitat pe mersul trenurilor din sept. 1958 și la chestia asta) trenurile de Oltenița să fi fost limitate la Titan (pe atunci Gara Titan se afla mai înspre oraș). Legătura Reînverii - Gara de Est (Obor) a dispărut în anii '80, când s-au construit blocurile de pe Șos. Colentina. În mersul trenurilor din 1959, varianta pentru uzul intern al C.F.R. (cred că era mersul de vară - pe atunci se scoteau mersurile sept.-iun., și iun.-sept.) trenurile de Oltenița erau limitate la Titan.
Interesant e că prin 1957 sau 1958 existau trenuri București Est (Obor) - București Herăstrău - București Băneasa ... 1) Snagov Plaje și 2) Făurei! În livret se spunea că distanța dintre Est (Obor) - Herăstrău era de 4,6 km și timpul minim de parcurs era de 9 sau 10 minute (depinde de tren). Viteza maximă pe linie era de 70 km, dar la un simplu calcul se vede că viteza de mers era de 27,4 km/h, deci trenul probabil nu mergea cu mai mult de 30-40 la oră pe acolo. Trenul oprea în Herăstrău la linia D. Gara Herăstrău (găsită pe o hartă din 1935 ca stația Bolintineanu, după numele unei fabrici de cărămidă, care se afla vis-a-vis de Fabrica de Glucoză, peste calea ferată, lângă lac) cică era o clădire mică. Doar parter; acoperiș plat. Mă mir să fi fost clădirea originală dacă avea acel acoperiș plat - la vremea înființării căii ferate, toate clădiriele aveau acoperiș țuguiat (în ape).
Dacă aveau bani și interes, puteau s-o bage în subteran și să o facă pentru trenuri urbane. Săpau pe deasupra, făceuau un "șanț" și turnau un capac de beton.
După desființarea traficului de călători, nu știu din ce motive, linia nu mai apărea pe hărți sau dacă apărea,apărea incompletă.
Încă 3 chestii în legătură cu ea:
1) În perioada de sfârșit exista un fel de triunghi (cum se vede în Ghidul Străzilor din 1982): http://img521.imageshack.us/img521/2047/garaherastrau.jpg
F-ca de Glucoză (desființată în 1986, că nu-i plăcea lui Ceazșescu mirosul degajat de fabrică), avea o rotativă. Dat fiind spațiu mic, nu ar fi putut fi realizată o curbă. Așa că se aducea un vagon care era impins pe rotativă, rotativa se rotea cu 90 de grade și venea locmotiva fabricii și prelua vagonul;
2) În curba de după intersecția cu Str. Glucozei (azi Grigore Țițeica) și Str. Verdi existau câteva linii care intrau la o stație de betoane (înființată cam prin 1956);
3) La intersecția cu Bd. Lacul Tei cică exista un canton de... lemn. Când eram eu mic, la această intersecție exista o cruce a Sf. Andrei;
4) În anii '80 cantoanele nu mai erau în fuicțiune. Mecanicul oprea trenul la trecerea la nivel, ajutorul se dădea jos și oprea circulația rutieră;
5) E adevărat că se făceau manevre în fața blocurilor de vis-a-vis de Parcul Circului (Tonola)? What a Face
6) Când s-au construit blocurile de pe Șos. Ștefan cel Mare și Al. Circului (alee care a tăiat în 2 complexul de mori) s-au tras 2 linii de tren pentru alimentarea cu materiale de construcții;
7) Linia de tramvai paralelă cu Str. Reînvierii (linia a existat și după 1989, deși nefuncțională): avea urmtăorul scop: venea un tren încărcat cu materiale pentru U.R.A.C. Trenul era garat paralel cu Str. Reînvierii; sosea un tren format din 2 vagoane mici și o locmotivă mică aparținând U.R.A.C, iar materialele erau descărcate din trenul C.F.R. în trenul U.R.A.C. Totuși, dacă exista această metodă, de ce pe Str. Pârgarilor exista o ramificație pentru U.R.A.C.?;
8 ) Linia industrială nu se termina pe Reînvierii, ci în curtea unui depozit de pe Str. Mașina de Pâine. Pe vremuri, în unele dintre clădiri fusese "mașina de pâine" - Manuntanța Comunală Colentina;
9) Oare când s-au construit casele din zona Maica Domnului - Pârgarilor - Județului firele de telegraf și de telefon au fost îngropate?;
10) E adevărat că de vagoanele de marfă se mai agățau și "călători de ocazie"?
11) Existau "zvonuri" care spunea că odinioară trenurile de Cosntanța nu mergeau direct la Constanța, ci intrau pe ruta Herăstrău - Est (Obor). În M.T. din 1942 și 1948 am găsit așa ceva, dar numai pentru personale.

Fază tipic românească: când s-a desființat calea ferată, în curtea paralelă cu Str. Reînvierii au mai rămas 2-3 vagoane din astea până prin 1991--1993. În zona Str. Vagonului mai exista o cisternă (după 1989), dar nu știu dacă provenea de la vreun vagon.

P.S. Eu am prin această linie când eram mic. Mi-e dor de ea. Sad :z6: Nu țin minte să fi văzut vreun tren pe ea. Bine, de când am eu mai multe imagini în minte, cred că deja fusese desființat traficul pe ea de tot. Mă întrebam pe unde traversa lacul și unde era gara (că bănuiam eu că trebuie să fi fost o gară pe ea).
Acum nu a mai rămas nici o urmă de șină pe acolo. Dacă nu știi că unele clădiri au fost cantoane, nu îți dai seama că pe acolo a trecut o cale ferată. a25

Fostul traseu al liniei. Dinspre Lic. "Traian" spre Str. Ramuri Tei: http://forum.transira.ro/files/fosta_cf_aviatiei__tei__obor_zona_str_l_galvani_174.jpg . Mai rămăseseră 2 șine în gardul unei case de vis-a-vis de liceu, dar au dispărut și alea
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p1_212.jpg
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p2_186.jpg
http://forum.transira.ro/files/fost_canton_soltuzului_p3_828.jpg
Pozele sunt făcute în februarie, anul acesta (2010).
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12979
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Joi 28 Oct 2010, 11:09

Bine ai venit pe acest forum! Interesant si pretios continutul mesajului de mai sus. Am sa revin si eu cu alte amintiri. Poate cand vom avea timp, vom merge prin zona sa mai facem cateva poze si sa mai cautam vreun semn al acestei linii!
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 369
Varsta : 34
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 3012
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Joi 28 Oct 2010, 11:27

Din păcate nu mai există vreo urmă de șină. Am fost eu pe tot traseul. Fosta trecere la nivel de pe Str. Județului era bună ca bumper pentru vitezomani!
Într-un fel de ghid cu propuneri pentru viitoarea dezvoltare a Bucureștiului se propune deja desființarea porțiunea dintre linia de Constanța și Gara de Est (Obor). Gara de Est (Obor) trebuia să devină gară terminus (până la urmă s-a întâmplat asta).
E inetersant cum de nimeni nu demolat niciunul dintre fostele cantoane din zona Tei-Lizeanu! Salvarea lor să fi venit de la faptul că au fost bine construite și materialele de construcție erau bune (cărămida de Ciurea cred că era ce mai bună cărămidă din România). Alea 4 cantoane (din care unul a ajuns înglobat într-o vilă) și cel de la Baicului (funcțional încă - pentru Gara de Est (Obor)) sunt singurele cantoane de pe fosta linie care au mai scăpat Pe fosta linie Progresul - Filaret - Șos. Progresului (Trafic Greu) - Răzoare - Leul - Grozăvești - Regie - Gara de Nord nu a mai scăpat nici un caton. Cantoanele ar trebui delcarate monument istoric (deși asta le-ar putea dăuna într-un fel, pentru că dacă nu le-ar putea modifica unii propietari le-ar putea distruge numai că sa facă după aia ce vor).
Situația celor 4 foste cantoane e următoarea:
1) Str. Județului - acoperișul dat jos și cantonul înglobat într-o vilă;
2) Str. Soltuzului - renovat de actualul propietar;
3) Str. Pârgarilor - într-o stare așa și așa. Dacă cineva i-ar dona bani propietarului să-l renoveze, bine ar fi. Dar trăim în România;
4) Str. Lizeanu - într-o stare acceptabilă. Dacă cineva i-ar dona bani propietarului să-l renoveze, bine ar fi. Dar trăim în România.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 369
Varsta : 34
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 3012
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Sam 30 Oct 2010, 14:58

Un plan cadastral din 1958 (upgradat în 1971) pe care se vede Gara Herăstrău și linia de la Fabrica de Glucoză. Exista pasaj de traversare supraterană la intersecția căii ferate cu Șos. F-ca de Glucoză? :avit:



Sus In jos
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3234
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Sam 30 Oct 2010, 16:54

Nu.

era doar o trecere la nivel cu calea ferata. Interesanta placa de intors vagoane (cea de langa trecerea la nivel Smile)
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010



Numarul mesajelor : 369
Varsta : 34
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 3012
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Dum 31 Oct 2010, 00:16

7) Linia de tramvai paralelă cu Str. Reînvierii (linia a existat și după 1989, deși nefuncțională): avea urmtăorul scop: venea un tren încărcat cu materiale pentru U.R.A.C. Trenul era garat paralel cu Str. Reînvierii; sosea un tren format din 2 vagoane mici și o locmotivă mică aparținând U.R.A.C, iar materialele erau descărcate din trenul C.F.R. în trenul U.R.A.C. Totuși, dacă exista această metodă, de ce pe Str. Pârgarilor exista o ramificație pentru U.R.A.C.?;
8 ) Linia industrială nu se termina pe Reînvierii, ci în curtea unui depozit de pe Str. Mașina de Pâine. Pe vremuri, în unele dintre clădiri fusese "mașina de pâine" - Manuntanța Comunală Colentina;
10) E adevărat că de vagoanele de marfă se mai agățau și "călători de ocazie"?


Fază tipic românească: când s-a desființat calea ferată, în curtea paralelă cu Str. Reînvierii au mai rămas 2-3 vagoane din astea până prin 1991--1993. În zona Str. Vagonului mai exista o cisternă (după 1989), dar nu știu dacă provenea de la vreun vagon.
[/quote]

7) Am înțeles eu greșit. Linia de descărcare a U.R.A.C.-ului era cea care pornea de la macazul de pe Pârgarilor. Linia paralelă cu Reînvierii era folosită pentru aducerea unor materiale care erau depozitate acolo!;
Cool În curtea de lângă cimitir existau 2 linii și 2 locomotive. Una dintre locmotive era o L.D.M. 220, adică varianta cu 2 capote și 2 cabine a clasicei 120. Mai era o drezină cu transmisie cu lanț. O derzină din asta ar mai exista printr-un sat cu Sr din Județul Iași - unde e o și o fabrică de cărămidă;
10) Persoane care mi-a povestit toate astea mai călătoarea cu trenul de marfă, între Tei și Lizeanu.

Vagoanele acelea s-ar fi putut să fi rămas acolo pentru că nu erau ale C.F.R.-ului, ci ale Morii lui Assan. * Iar ăia să nu le fi dat îanpoi (deși erau ale statului). Pentru alimentarea Morii lui Assan * urma să se facă legătura cu liniile ferate de la Gara de Est (Obor); din vagoanele C.F.R. urma să se descarce grâul și semințele de floarea soarelui în niște vagoane de marfă care urmau să circule pe linia de tramvai. De pe undeva de pe Reînvierii urma să se tragă o linie către cele care duceau în curtea fabrcii (lor) *. Dar a venit 1989 și...
În curtea F-cii de Glucoză se afla o L.D.M.
Podul de cale ferată era cam pe locul unde sunt acum liniile de tramvai. Înspre "Getax" (unde e acum "Taxi Glucoza") mai exista o linie. Pe acea linie se putea intra numai dinspre Tei!
C.f. mersului trenurilor de marfă din 1962, pe porțiunea Gara Băneasa - Gara Herăstrău vi.t maximă pt. trenurile de marfă era de 30 km/h (sunt sigur că de la Băneasa până la racord se putea merge și cu viteză mai mare). Drumul era parcurs în minim 9 min. Nu se menționează și restul traseului - probabil restul ținea de necesitățiile fabricilor.

* începând anii '50 Moara lui Assan a fost împărțită în 2 untiăți juridice distince. Ultima dată, cele 2 se numeau "Grâul" și "Solaris" (ultima producea ulei - mai avea și unitatea de pe Șos. Electronicii, racoradată la Gara de Est (Obor)).
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 369
Varsta : 34
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 3012
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   Mier 10 Noi 2010, 01:22

Pe această linie, din diverse mersuri de tren.

Pe ruta Bucurerști - Constanța, în 1942. Erau numai personale spre Constanța și toate trenurile de Constanța (L.E. : în afară de unul) intrau prin Herăstrău și Est (Obor):




Și retur:



În 1948 deja numai o parte din trenurile de Constanța intrau prin Herăstrău și Est (Obor)




Ultima editare efectuata de catre nokia2010 in Mier 10 Noi 2010, 12:27, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST   

Sus In jos
 

FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST
» BUCURESTI OBOR-BUCURESTI NORD
» IR 14038/14039 Brasov-Ploiesti Vest-Bucuresti Baneasa-Constanta (RT)
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» FOSTA LINIE DE MOCANITA DIN CONSTANTA
Pagina 1 din 5Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-