Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2419
Varsta : 21
Reputatie : 3315
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 07 Mar 2016, 10:19

Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):
Lujerului, fir Preciziei - Saligny

La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2419
Varsta : 21
Reputatie : 3315
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 25 Mar 2016, 23:14

Rama de metrou CAF 1323-2323 Cerna la plecarea din Gara de Nord. Din păcate, n-am avut timp să scot aparatul/camera; dacă n-aș fi auzit fluierul locomotivei, nu m-aș fi grăbit să ies din Basarab ca să pozez fluieroasa și aș fi ratat trenul - a fost o chestie de câteva secunde, spre marele meu noroc. Par foarte mici și scurte metrourile când sunt în afara tunelului.




Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
spiderpc



Numarul mesajelor : 398
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1929
Data de inscriere : 12/10/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 25 Mar 2016, 23:30

mielutu zburator a scris:
Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):...........
Lujerului, fir Preciziei - Saligny
...........
La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.

Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var.


Ultima editare efectuata de catre spiderpc in Vin 25 Mar 2016, 23:57, editata de 1 ori
Sus In jos
http://2wireless.blogspot.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3660
Reputatie : 4649
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 25 Mar 2016, 23:51

E prima data cind citesc de metrou in Bucuresti Nord ma refer in gara, nu la metrou sub Gara de Nord, ce facea rama pe acolo unde trebuie sa ajunga?
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2419
Varsta : 21
Reputatie : 3315
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 25 Mar 2016, 23:57

A plecat din atelierele Grivița și va ajunge pe linia de centură până la Berceni, de unde intră pe linia de metrou care o va duce în stația propriu zisă și în depou. Acolo va intra în probe. Ca să ajungă spre linia de centură, trebuie să plece din Gara de Nord pentru că din Grivița nu are cum să iasă spre Chiajna.
Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3904
Reputatie : 6803
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Sam 26 Mar 2016, 00:11

mielutu zburator a scris:
Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.

Chiajna-Jilava: 60 km/h ambele fire
Jilava-Berceni-Bucuresti Sud: 50 km/h
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2638
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Sam 26 Mar 2016, 11:59

Am prins si eu miercuri dimineata la Aurel Vlaicu o rama noua in teste. Nu stiu ce rama era, dar oricum erau scaunele ambalate in folii inca.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4666
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 28 Mar 2016, 11:37

spiderpc a scris:
mielutu zburator a scris:
Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):...........
Lujerului, fir Preciziei - Saligny
...........
La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.

Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var.

Oare dupa ce se imbiba cu ulei, il mai aduna cineva? In mod normal cred ca ar trebui razuit din cind in cind. La Lujerului spre exemplu acest amestec a ajuns sa infunde barbacanele (gaurile de scurgere dintre zona traverselor si canalul colector lateral).
Sus In jos
Bogdaniss



Numarul mesajelor : 13
Varsta : 40
Localizare : Sebes - Alba
Reputatie : 1444
Data de inscriere : 08/01/2013

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Joi 09 Iun 2016, 11:11

Referitor la TBM in Romania comunista cu siguranta va spun ca existau pe vremea lui Ceausescu TBM-uri. Erau numite "Masina de forat la sectiune plina" si se foloseau cu precadere in domeniul amenajarilor hidroenergetice (aductiunea principala baraj Gura Apelor - Casa Vanei Fluture Retezat a fost realizata in intregime cu o astfel de masina fabricata de, probabil cea mai cunoscuta firma in domeniu: ROBBINS). Daca deviez un pic de la topic rog administratorii sa mute mesajul!
Din dorinta de a creste viteza de inaintare a galeriilor de aductiune aferente amenajarilor hidroenergetice din tara s-a nascut ideea de a lucra cu TBM-uri, astfel ca a fost adus in tara de la firma Robbins un TBM cu care s-a realizat aductiunea principala mai sus mentionata. Evident ca dupa acest TBM s-au realizat alte cateva zeci de unitati la fosta 1 Mai Ploiesti, unitati care au fost repartizate la amenajarile hidro din tara. Numai la amenajarea hidro a raului Sebes (in cadrul careia lucrez) au fost aduse 4 bucati. Acestea erau de dimensiuni mai mici decat tata lor Robbins-ul (diametrul de forare la Robbins = 4.5 m iar la MFT-urile romanesti = 2.5 m ) si muuuuuuuult mai defectuoase. In fine.......pot povesti mai multe despre ele dar sunt off topic. Cert este ca am petrecut destule ore in preajma lor pe vremurile cand eram elev si le cunosteam ca pe propria casa.
Sus In jos
Bogdaniss



Numarul mesajelor : 13
Varsta : 40
Localizare : Sebes - Alba
Reputatie : 1444
Data de inscriere : 08/01/2013

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 09 Aug 2016, 15:29

Ca sa-i raspund Mielutului Zburator, scutul semimecanizat era format dintr-un cilindru (un fel de virola care avea diametrul tunelului) care la capatul dinspre frontul de lucru era inchis (ca un pahar rasturnat intr-o parte). Capatul de la frontul de lucru era alcatuit dintr-un sistem de usi sau trape care se dechideau (manual) intr-o ordine bine stabilita. Prin aceste trape minerii sapau cu tarnacopul frontul de lucru si evacuau sterilul excavat. Acum intrebarea care se ridica este: de ce si mecanizat daca se sapa manual. Raspunsul este urmatorul: scutul avea o instalatie speciala care facea posibila miscarea de inaintare prin tarare la front si in acelasi timp exista o alta instalatie care, exact in urma scutului (si aici vorbim de maxim 1 cm distanta) monta pe intreaga circumferinta a tunelului prefabricate semirounde din beton care formau inelul tunelului. De precizat ca forarea tunelurilor cu scutul (total mecanizat sau semimecanizat) se realizeaza doar in cazul in care roca strabatuta este foarte moale.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5673
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7786
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 09 Aug 2016, 21:29

Sus In jos
cardinal



Numarul mesajelor : 1856
Reputatie : 4347
Data de inscriere : 08/04/2010

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 13 Sept 2016, 12:31

Venind cu metroul dinspre Anghel Saligny spre centru, cum se face ca de la statia Nicolae Grigorescu 2 pe stanga,  se ajunge la Dristor 1 pe partea dreapta ?

E vreo subtraversare a liniei principale ( Ma refer la M1 Titan - Dristor).
Sus In jos
riciu



Numarul mesajelor : 507
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2885
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 13 Sept 2016, 13:05

Da, M3 trece pe deasupra lui M1 (dinspre 1 Dec 1918 spre Dristor 1).
E insa o mare aiureala ce a iesit acolo. Dar bine ca circula.
Sus In jos
sp59



Numarul mesajelor : 50
Varsta : 57
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2146
Data de inscriere : 13/03/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 13 Sept 2016, 16:04

S-a ales varianta cu circulatia pe partea stanga pe M3 intre Grigorescu si Saligny, fiindca daca se circula normal pe dreapta, mai trebuia facuta o sub-traversare intre cele 2 fire intre Grigorescu si 1 Decembrie si era mai greu.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3660
Reputatie : 4649
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 13 Sept 2016, 19:50

Asa s-a proiectat sau asa s-a adaptat la ce era deja sapat din epoca de aur?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Astazi la 19:58

Sus In jos
 

Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Despre metrouri
» Cateva cuvinte despre Amaryllis
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» Cateva cuvinte despre Hibiscus(Trandafir-de-China)
» Despre palmieri...
Pagina 5 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-