Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 15 Ian 2016, 00:10

Toate stațiile sunt făcute în săpătură deschisă, pentru că nu prea ai cum să le faci altfel. Bine, la metrourile de mare adâncime, pe tehnologie sovietică, se făcea tunelul cu un scut imens, apoi se săpau accesele la stație cu două scuturi mai mici și apoi se scotea pământul. La Praga s-a lucrat așa.

Revenind la metroul nostru, ce s-a folosit pe vremea Tovarășului nu era un TBM, ci un scut care opera aproape manual, nu ca TBM-urile de acum. E drept, la ăla nu se surpa drumul deasupra lui, dar locuitorii din blocurile de pe Ștefan cel Mare și Olteniței știu cel mai bine cum e să-ți vibreze blocul când trece metroul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2431
Varsta : 21
Reputatie : 3332
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 15 Ian 2016, 00:19

Cam care e tehnologia din spatele săpăturii cu scut? Nu găsesc nimic relevant pe Google și de metoda asta nu prea știu mai nimic decât că era mai puțin tehnologizată ca săpătura cu TBM.
Metroul din Moscova e făcut la adâncime foarte mare, ceea ce mi se pare puțin ciudat, având în vedere că amenințarea nucleară a apărut când deja o parte din linii erau deja săpate. Recomand pe tema asta un roman fiction foarte fain, Metro 2033, și continuarea sa, Metro 2034 - foarte bune cărți!
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 15 Ian 2016, 08:50

Aveam si noi scuturi ca altfel cum s-au facut tunelele de la Vilcele? si scuturile ramase pe linia Alunu-Seciuri?


Asta am gasit despre metrou

Ritmul de constructie in aceasta prima etapa a fost de 2 km pe an, ceea ce in mod absolut nu inseamna prea mult, dar fața de o lucrare în premiera pe țara, constituia un ritm bun. In scurt timp ritmul de constructie avea sa se dubleze, pastrandu-se acelasi pana la incheierea lucrarilor si la ultima magistrala. In continuare metroul s-a realizat intr-un ritm de 4 km pe an, mult mai bun decat media inregistrata pe glob, doar metroul din Capitala Mexicului a adus un ritm superior, de 5,5 km pe an.
Executia statiilor de metrou in incinta de pereti mulati cu capac, se bazeaza pe ideea utilizarii pe perioada executiei planseului de acoperis al statiei, ca element de sprijinire a incintei de pereti mulati. In aceasta idee, acoperisul statiei se pretoarna inainte de realizarea celorlalte elemente de structura rezemand pe pamant, pe capetele peretilor mulati si pe stalpii metalici lansati in transee forate la adancime.
Construirea de tuneluri in subteran, cu ajutorul scutului, i-a preocupat pe proiectanti din primele zile ale existentei Intreprinderii Metroul Bucuresti. Aceasta solutie nu se putea definitiva până nu se creau toate elementele ei componente: utilajul de avans și montaj al bolțarilor prefabricați – scutul – producția de bolțari ș.a.m.d.
Trebuia optat pentru un tip de scut care se putea produce repede în țară și să fie în măsură să țină frontul stratificației, care urma să fie străbătută fiind în bună parte nisipoasă, iar instalațiile edilitare subtraversate, multe din ele, sensibile la tasări. S-a ales tipul de scut semisecurizat, cu front deschis, dar tacționat cu sutare și orizontale care rup taluzul de cădere a nisipului. Scuturile pentru tunelurile de metrou au fost proiectate de I.P.C.F pe baza temei elaborate de Întreprinderea Metroul București și au fost executate la Întreprinderea 23 August București.


http://www.metrorex.ro/istoric_metrorex_p780-1

Asadar s- a sapat si intr-un alt mod, se turna planseul si apoi se sapa sub el, ceea ce e complet diferit de sapatura deschisa.
Aici pe saitul Agerpres se vede o poza cu o macara care scoate sau poate baga, o piesa a scutului printr-un put de acces.

http://www.agerpres.ro/flux-documentare/2014/11/16/documentar-35-de-ani-de-la-inaugurarea-metroului-bucurestean-08-20-02

Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5683
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7801
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 15 Ian 2016, 21:56

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 15 Ian 2016, 22:04

Aici se vede ca s-a sapat cu scutul, dar se scotea pamintul cu vagoneti de mina nu cu banda rulanta.

http://adevarul.ro/news/bucuresti/secretele-metroului-bucurestean-inghetat-inginerii-pamantul-putea-construi-superba-statie-titan-1_5662cad27d919ed50eea00ee/index.html

Cind au facut metroul au patit ca astia de acuma sa strice canaizarea ?
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2431
Varsta : 21
Reputatie : 3332
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Sam 16 Ian 2016, 00:14

Și totuși, cu ce e diferită metoda săpăturii cu scut față de cea folosită acum la M5, cu TBM-uri?
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Sam 16 Ian 2016, 18:24

In fapt scutul este TBM, insa nu inteleg cum era scutul semimecanizat.

http://www.tunele.ro/ro/portofoliu/constructii.php
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2431
Varsta : 21
Reputatie : 3332
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Dum 17 Ian 2016, 12:57

Probabil că nu avea acel cap rotativ imens al TBM-ului, și era mult mai primitiv, săpătura fiind executată în altă metodă (poate chiar de mână?!)
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Luca tgv



Numarul mesajelor : 234
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1157
Data de inscriere : 06/06/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Dum 17 Ian 2016, 16:04

Exista doua metode de a sapa tuneluri de metro:

1.Metoda ,,cut and cover'' ceea ce inseamna a sapa si a acoperi.. aceasta metoda este des folosita la metrourile de suprafata neputand fi folosta la metrouri de adancme... este ma ieftina acolo unde se poate..Exemplu M1/M3 pe langa splai/raul dambovita.

2. Metoda de sapare cu scut-ca exista scuturi mai moderne sau mai putin, asta e altceva- cred ca deja se stie in ce consta aceasta metoda deci nu mai scriu...
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2431
Varsta : 21
Reputatie : 3332
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Dum 17 Ian 2016, 21:10

Luca tgv a scris:

2. Metoda de sapare cu scut-ca exista scuturi mai moderne sau mai putin, asta e altceva- cred ca deja se stie in ce consta aceasta metoda deci nu mai scriu...

Exact asta am întrebat eu, cum se sapă cu scut, care e metoda? Toți mi-au zis că e diferită de TBM (folosită la M5 și M4). Eu știu că pe timpul lui Ceaușescu nu existau utilaje tip TBM în România.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Dum 17 Ian 2016, 21:14

Si la calea ferata tunelurile rotunde au fast sapate cu scutul deci tehnologia exista.

Se vede in poza din Adevarul de pe pagina cealalta un panou cu care se captusea tunelul exact cum e azi la TBM.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3687
Reputatie : 4681
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mier 20 Ian 2016, 20:31

Sus In jos
mariushal



Numarul mesajelor : 70
Reputatie : 1896
Data de inscriere : 12/12/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Joi 28 Ian 2016, 22:27

Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2643
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Joi 28 Ian 2016, 23:56

Poate daca nu s-ar impinge ca la moaste (cu tigai incluse) nu ar cadea ca prostii.
Also, Antena3 se stie ca e site de scandal. Uite versiunea mai realista a stirii: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/anpc-cere-inchiderea-celei-mai-aglomerate-statii-de-metrou-din-capitala-ce-nereguli-au-fost-descoperite-dupa-o-sesizare.html
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Vin 29 Ian 2016, 10:15

NicuS a scris:
Poate daca nu s-ar impinge ca la moaste (cu tigai incluse) nu ar cadea ca prostii.  

Păi se împing, că metroul vine din An în Paști, de fapt nimeni nu știe exact când vine următorul metrou, poate să vină peste 3 minute sau peste 20... banii din subvenții oricum merg în principal pe salarii.

Exemple de salarii Metrorex (în mână):
- mecanic: 4500 - 5500 lei
- inginer stagiar: 3000 lei
- inginer cu 4 ani vechime: 3800 lei
- vânzător de cartele: 2000 lei

+ bonuri de masă, autorizații/permise CFR (depinde de funcție) cu impozitul suportat de Metrorex (deci nu oprit din salariu ca la noi), program de 6 ore pentru mecanici și 7 ore pentru celelalte categorii de personal (,,program de tunel"), cu excepția celor care lucrează la birourile din Palatul CFR, zi liberă plătită de ziua metroului (plătită ca zi festivă pentru cei care lucrează), contract colectiv de muncă prin care se stipulează clar că au prioritate la angajare rudele de gradul I are celor deja angajați.

Asta ca să știți de ce nu vine metroul la timp și de ce se calcă lumea în picioare când vine metroul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Astazi la 09:59

Sus In jos
 

Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Despre metrouri
» Cateva cuvinte despre Amaryllis
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» Cateva cuvinte despre Hibiscus(Trandafir-de-China)
» Despre palmieri...
Pagina 4 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-