Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8544
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Despre metrouri   Sam 13 Iun 2015, 11:45

Aici puteti discuta despre metrouri. Toate mesajele off-topic vor fi sterse.
Sus In jos
nsw



Numarul mesajelor : 45
Varsta : 18
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1470
Data de inscriere : 12/01/2013

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 15 Iun 2015, 19:46

Am o întrebare.
Mai sunt IVA funcționabile,în parcul celor de la metrorex?
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1002
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2634
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 15 Iun 2015, 19:59

Da. Circulă pe M4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu).
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2412
Varsta : 21
Reputatie : 3305
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 15 Iun 2015, 23:25

Și una care circulă pe M3, am văzut-o de câteva ori. În general apariția ei coincide cu menționarea în raportul AFER a unei defecțiuni la Bombardiere.

Am și eu o întrebare: cum comunică trenurile de metrou cu ATP? Cum funcționează, de fapt, sistemul ăsta, și e diferit cumva cel de pe M2? Deseori, mecanicii de pe M2 controlează accelerația manual din controller.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 16 Iun 2015, 00:10

Sunt două sisteme de ATP: unul produs de Dimetronic și instalat numai pe M4 și unul produs de Bombardier, instalat pe restul rețelei.
Când apare IVA, ea circulă în cale liberă, cu ordin de circulație dat prin stația radio-telefon cu înregistrare.

Apropo de IVA, contractul cu Alstom prevede un număr de trenuri care să fie reparate... ăia le repară (pe banii Metrorex) și apoi Metrorex refuză să le folosească. De exemplu 115, cel expus în Gara de Nord anul trecut, avea toată partea de rulare NOUĂ (boghiuri, osii, roți), compresor nou, contactoare noi, motoare rebobinate (care costă aproape cât unele noi). Nu a circulat nici măcar 1m și nici nu va circula, așa va ajunge la fier vechi. Și sunt multe în situația asta, pentru că de prin 2007 Metrorex a refuzat să mai folosească trenurile ce ieșeau din RG și RK, pentru a forța mâna statului să îi dea bani de metrouri noi (ceea ce a reușit, până la urmă). A... faza frumoasă e că toate trenurile IVA ,,circulă" pe hârtie, fac kilometri. De aia în loc de 7 minute se circulă la 10, că teoretic sunt și 2 - 3 IVA pe traseu.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2412
Varsta : 21
Reputatie : 3305
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 16 Iun 2015, 15:36

Eu întrebasem cum se face legătura tren - sistem de control. Prin inductori de cale, sau prin computer de bord programat ca la o anumită distanță să meargă cu viteza x, apoi y, apoi să oprească ?
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 16 Iun 2015, 17:11

E un fel de ETCS nivel 2 simplificat, nu există inductori sau JIL-uri, doar balize în cale și antenă și senzor pe tren. Pentru mai multe: https://drive.google.com/file/d/0B4mVX-ArsZiWNXNkNGZVem5oNXc/view?usp=sharing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11826
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Mar 16 Iun 2015, 17:23

Se numeste instalatie control continuu, nu punctat, cum exista la instalatia indusi.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4627
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 29 Iun 2015, 10:32

Pe AFER e un raport despre un incident la metrou. Eu nu am mai prins pina acuma.
Partea proasta e ca totul e putin diferit fata de tren, semnalizare, indicatii, avize care se iau din Piata Unirii etc.Doctore poate ne explici putin cum e cu metroul.
de exemplu IDM de care se spune in raport vin la peron ca la tren sau au undeva un birou ca la CED?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 29 Iun 2015, 19:46

dan tm a scris:
Partea proasta e ca totul e putin diferit fata de tren, semnalizare, indicatii, avize care se iau din Piata Unirii etc.Doctore poate ne explici putin cum e cu metroul.
de exemplu IDM de care se spune in raport vin la peron ca la tren sau au undeva un birou ca la CED?

IDM stă în dispecerat cu ochii în luminoschemă (mă rog, nu e pe panoul cu beculețe, ci pe monitoare și proiectat cu retroproiectorul pe perete). Trenurile cu ATP/ATO apar pe fiecare secțiune, pe când IVA și LDH-ul circulă numai la cale liberă și sunt introduse manual de IDM, că secțiunile nu mai au JIL-uril, ATP-ul funcționând pe alte principii. La plecare se dă ordin de circulație prin stația de radio-telefon cu înregistrare, iar acesta se confirmă de către mecanic (și, teoretic, după aia mecanicul ajutor confirmă mecanicului plin că a recepționat și el, apoi povestește despre semnal și ce indică el).
Pe rețea au mai rămas doar semnalele de intrare și ieșire din stații (pe M2 nici măcar alea), care sunt acționate manual de IDM (bine, există o interdependență între ele, în sensul că nu poți să pui semnalul de intrare pe liber dacă ai tren în stație).

Dispeceratul, deocamdată, e împărțit în 3: unul pentru M4 (primul modernizat, ATP și ATO produs de Dimetronic, circulă doar IVA echipate cu acel sistem, BM merge doar la probe pe acolo sau la închiriere - de regulă în scop publicitar se filmează pe M4, că arată mai bine... dar circulă la cale liberă), unul pentru M2 (al doilea modernizat, cu ATP și ATO Bombardier) și unul pentru M1/M3 (tot cu ATP și ATO Bombardier). O să mai urmeze un dispecerat pentru M5. Nu știu cum se face legătura între tronsoane... că dispeceratele sunt în camere diferite. Acolo stau și operatorii și IDM.



Se observă luminoschema pentru M1/M3, dar și trasele tipărite pe ,,rola" de hârtie (adică pe bucăți lipite cu scotch). Pe luminoschemă se pot observa și semnalele, care nu acoperă fiecare bloc de linie... deși, până al ATO, era semnalizare BLA asemănătoare cu cea de la CFR (deci cu semnal la fiecare bloc).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2243
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 29 Iun 2015, 19:55

Sa inteleg ca au "simplificat" semnalizrea, de fapt complicind-o ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 29 Iun 2015, 21:28

Au vrut complet să scape de BLA înainte să aibă ATP pe toate trenurile. Rezultatul a fost dezastruos, așa că au scos trenurile IVA de tot din circulație. Dar nu le pot casa, pentru că s-au făcut o groază de RG-uri și RK-uri în ultimii ani (de ex. 115 ăla expus anul trecut are toată partea de sub cutie NOUĂ... boghiuri, motoare, contactoare, compresor. Nu a circulat nici măcar un minut), așa că apar pe hârtie că circulă și fac km...

Probabil cineva a luat șpagă măricică de la Bombardier, dovadă că și pe CAFuri au trebuit să instaleze același sistem, nimeni nu a putut produce ceva compatibil (bine, probabil e ,,invenție" Bombardier și nu e voie altceva), așa că echiparea cu ATP a trenurilor CAF a costat cam cât un tren nou.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4627
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 29 Iun 2015, 22:47

La atita modernizare stau cu trasele grafice tip grila X inca in fata?alea erau la trenuri cind mai evacua armata austriaca materialul pe linia Dornisoara -Birgau.
ce modernizarea lu peste au facut?
unde e IDM ala care l-a trimis gresit asta nu am intels eu, IDM l-a trimis gresit dar nu a luat aviz din Unirii.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1002
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2634
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Dum 19 Iul 2015, 23:48

De câteva zile văd că toate metrourile de pe M1 pe care le prind merg până la Pantelimon și nu doar Republica. Așa au început ele să circule, sau doar am eu norocul să le prind?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4627
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Lun 20 Iul 2015, 00:10

Oare Astra Arad ar mai putea face metrouri sau ii trebuie 4098 autorizari ? si mai degraba nu incurca marii jucatori.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Astazi la 08:43

Sus In jos
 

Despre metrouri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Despre metrouri
» Cateva cuvinte despre Amaryllis
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» Cateva cuvinte despre Hibiscus(Trandafir-de-China)
» Despre palmieri...
Pagina 1 din 6Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-