Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1585
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4952
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 14:23

Din punctul meu de vedere să se ieftinească toate! Ideea era că după ce că au preț de R la mers de IR faceți nazuri la etajate sau Desiro. Dacă asta ați înțeles... Că sufăr pentru că sunt trenuri ieftine? Hahaha!!! Am zis, cu riscul de a fi considerat infatuat, de câte ori, cam puțin, folosesc trenul evit aceste struțo-cămile. De ce? Mergeți pe defunctul R2021/2022, actualmente 1836?, și observați "fauna"! Si atunci consider că am dreptul să aleg mediul în care să călătoresc, bineînțeles contracost. In rest, fiecare să meargă cu ce vrea, eu am traseu de vacanță în țară de aprox. 3000 km, evident nu cu trenul-aș ieși la pensie până l-aș termina!
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 827
Reputatie : 3835
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 14:42

baiazid a scris:
Eu cred ca cei care nu dadeau bani pe tren pana acum, nu vor da nici de acum incolo. indiferent daca scad tarifele sau nu... [....]

Ar fi de luat în calcul niște factori care au atras spre tren clienți noi:

- trenurile cu vagoane de biciclete

Mai ales printre corporatiștii bucureșteni e tot mai popular cicloturismul de weekend și nu numai. De regulă categoria asta de public n-ar alege trenul pentru călătorii prin țară, dar posibilitatea transportării bicicletelor îi determină să cotizeze, din când în când, și la transportul feroviar. O nișă cu posibilități de dezvoltare în viitor.

- trenurile de viteză București - Constanța

- garniturile Hyperion ale Softrans.
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4173
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 15:04

Mie mi se pare normal cum e acum. Desiro să facă rute pe 901, rute de 2 ore, iar restul, trenuri cu vagoane sau automotoare COMFORTABILE.
Ceea ce nu s-a înțeles a fost că raportul calitate/preț, în cazul IR-urilor făcute cu șobolani, este mai mic decât la dube - de-asta dubele pe Pitești mergeau full iar trenul vântura 1 șobolan cu 25 de călători din care 15 mergeau cu nașul! Acum, raportul calitate/preț, CHIT că vorbim de aceiași șobolani, este mult mai mare; a cam băgat un ghimpe în dubari ceea ce e foarte bine.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13879
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16235
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 16:02

AeroX a scris:
Nu erau studenti sau pensionari? Dar ce erau? Locuitori ai planetei Titu? Dar bineinteles, toti cu bilete intregi, poate chiar de la Craiova.  Laughing
Am stat în picioare în zona cu strapontine (că nu mai erau locuri) și l-am văzut pe naș cum a început controlul... am văzut un set de cupoane de pensionar și vreo 3 cupoane de student. Ceilalți călători nu au mai prezentat nimic pe lângă bilet... și sigur nu erau copii, iar studenți cu legitimație mă îndoiesc să fi fost prea mulți, că nu prea păreau studenți.

AeroX a scris:
Si cu 2 AM, desi in medie in ultimii ani era doar cu 1 AM. Ia sa-l mai observi si in alte zile...si mai ales nu duminica.
Era luni.

AeroX a scris:
Romanul vrea sa foloseasca trenul fiindca doreste sa mai calatoreasca si in siguranta.
În afară de accidentul de la Valea Călugărească nu există alte victime din rândul călătorilor vreunui tren din România în ultimii 20 de ani.

AeroX a scris:
ca vai, sunt suprataxati studentii la unele trenuri cu oferte, de parca casiera nu le da direct bilet intreg si lor si e dispusa sa-i jecmaneasca! Ar trebui sa mai dai pe la casele de bilete, sa vezi cum e treaba pe teren, domnu' doctor. Smile Casierele resping reducerile, sunt destule cu bun simt.
Tu nu înțelegi esența... e o jecmăneală generală, te jecmănesc inclusiv pe tine! De unde crezi că vin banii pentru compensarea reducerilor pentru studenți? Îți spun eu, vin de la bugetul de stat, deci din impozitele tale și ale mele și ale noastre. Dacă CFR Călători consideră că prețul corect al unei călătorii Craiova - Constanța, de exemplu, e de 50 lei, de ce se încăpățânează să încaseze 94 lei (47 de la student, 47 de la stat) pentru unii călători?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 670
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2678
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 17:28

Dr2005 a scris:

Tu nu înțelegi esența... e o jecmăneală generală, te jecmănesc inclusiv pe tine! De unde crezi că vin banii pentru compensarea reducerilor pentru studenți? Îți spun eu, vin de la bugetul de stat, deci din impozitele tale și ale mele și ale noastre. Dacă CFR Călători consideră că prețul corect al unei călătorii Craiova - Constanța, de exemplu, e de 50 lei, de ce se încăpățânează să încaseze 94 lei (47 de la student, 47 de la stat) pentru unii călători?

Daca ai tren redus 45% si vrei sa platesti ca student iei tot bilet intreg! Iti zice casiera: "trenul acesta are deja oferta, nu aveti nevoie de reduceri, doar cu legitimatie va costa si mai mult, iar cupoanele nu merita consumate".
Caz foarte frecvent intalnit de mine anul trecut la IR 1782, ii vedeam pe multi ca nu stiau faza, se trezeau cu surpriza direct la casa. Bine, asta anul trecut, inainte de tarifarea Regio cu tot cu abonamente.
Deci iti faci tu griji total aiurea ca fura CFR-ul de la ministere. E dreptul lor sa faca tarifarea la un anumit tren customizata atat timp cat ei isi scot parleala.  Wink Nu zic, o mai scapa si cate un cupon (mai ales la 3 trenuri distincte din punctul A in punctul B). Paguba in ciuperci. Furat ma mai simteam eu de CFR acum, cand dimpotriva mi-e si mai mare drag sa le dau bani acum.  Very Happy Ba chiar mi-am luat si card de "fidelitate" Tren Plus ca sa merg si mai ieftin.  Basketball

In rest, e vara, lumea se plimba cu legaturi la mare, o sa mai examinez si eu 1896-ele.  Twisted Evil
Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCeOVLRNcR9-4qHrh8nfWilA/videos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13879
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16235
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 18:53

Legea educației spune clar că reducerea pentru elevi și studenți este de 50%. Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei, cât ar trebui să fie biletul pentru elev/student? Aici e nevoie de corelat legislația.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14191
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 19:13

Ai probleme grave daca ti se explica si tu o ti langa cu prostia asta.

Daca operatorul de transport a decis ca ofera reducere din tariful intreg la toata lumea de x% tu nu pricepi in vecii vecilor ca tariful intreg e ala 90 lei din care se acorda reducere pentru biletul intreg de 45% iar daca reducerea de student e mai mica fata de reducerea acordata pentru biletul intreg ce naiba e asa greu de priceput ca nu il impieduca nimeni sa aleaga acel bilet!!!

NU vrei sa pricepi ca reducere la reducere NU se acorda!!!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 4152
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 19:49

Sunt doua treburi aici, care nu se amesteca: tariful normal si tariful de tip oferta, ala care are reducere aplicata tarifului normal. Reducerea aia de 50% pentru elevi studenti se alica doar tarifului normal, si asa e corect,chiar daca tariful tip oferta ajunge sa fie 10% din tariful initial.

E dreptul operatorului feroviar de a ajusta tariful prin mijloace proprii, dincolo de cele existente prin lege,

Dr2005 a scris:
Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei,

Ce intelegi tu prin ,,bilet intreg'' ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13879
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16235
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 20:04

baiazid a scris:
Sunt doua treburi aici, care nu se amesteca: tariful normal si tariful de tip oferta, ala care are reducere aplicata tarifului normal. Reducerea aia de 50% pentru elevi studenti se alica doar tarifului normal, si asa e corect,chiar daca tariful tip oferta ajunge sa fie 10% din tariful initial.
Nu există ,,tarif normal", există doar tarif maximal de deservire generală. Care e... maximal, nu zice nimeni că trebuie să te raportezi la el. Aici e contradicția, ar trebui lămurit dpdv legal cum e cu reducerea, sper să se facă la următoarea revizuire a legislației.

baiazid a scris:
Dr2005 a scris:
Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei,

Ce intelegi tu prin ,,bilet intreg'' ?
Prin ,,bilet întreg" înțeleg bilet pentru adulți. Dacă pe un tren, toți adulții, indiferent dacă își cumpără biletul cu 5 minute sau cu 30 zile înainte, fără să existe un număr limitat de locuri la preț promoțional, plătesc un preț, de ce nu ar trebui raportate facilitățile la acel preț? Da, înțeleg dacă erau 100 de locuri la 50 lei (să zicem 100, înlocuiți 100 cu cât vreți voi) și nu tot trenul, atunci da, era o ofertă specială, pentru o parte din călători, cum e și la avion.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 4152
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 20:35

Dr2005 a scris:


Prin ,,bilet întreg" înțeleg bilet pentru adulți. Dacă pe un tren, toți adulții, indiferent dacă își cumpără biletul cu 5 minute sau cu 30 zile înainte, fără să existe un număr limitat de locuri la preț promoțional, plătesc un preț, de ce nu ar trebui raportate facilitățile la acel preț? Da, înțeleg dacă erau 100 de locuri la 50 lei (să zicem 100, înlocuiți 100 cu cât vreți voi) și nu tot trenul, atunci da, era o ofertă specială, pentru o parte din călători, cum e și la avion.

E foarte discutabil...Am vazut si la BDZ dar si la sarbi genul asta de oferta pentru tot trenul, nu vad nimic ilegal aici. Pentru ca sa fie implementat un tarif tip oferta ca la avion,   CFR Calatori ar trebui sa acopere cam toate intervalele orare fara exceptie, si ar trebui sa aiba grija ca timpii de deplasare pentru trenurile de acelasi rang sa fie acelasi.

Eu cred ca a fost pus in dificultate si de faptul ca nu mai poate folosi rangul de regio pentru trenuri care opresc rar, si de aici varianta de rezerva: lasa-l interregiio dar scade-i tariful pana la pret de regio. Foarte multe din trenurile lor care au oferte au probleme la timpul de deplasare, fie sunt prea aproape de trasa unui privat.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13879
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16235
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Mier 22 Iun 2016, 22:36

baiazid a scris:
E foarte discutabil...Am vazut si la BDZ dar si la sarbi genul asta de oferta pentru tot trenul, nu vad nimic ilegal aici. Pentru ca sa fie implementat un tarif tip oferta ca la avion,   CFR Calatori ar trebui sa acopere cam toate intervalele orare fara exceptie, si ar trebui sa aiba grija ca timpii de deplasare pentru trenurile de acelasi rang sa fie acelasi.
Ilegal... e discutabil. Dacă pentru toate biletele întregi aplici un preț, nu ar trebui să aplici reducere la altul. Însă nicio lege nu spune cum trebuie să își declare operatorii tarifele și cum trebuie să le aprobe. E o varză legislativă.
Nu e neapărată nevoie ca CFR Călători să acopere toate intervalele, că nici avioanele nu acoperă toate intervalele. Ofertele ar putea fi graduale - primele 10 bilete la 20 lei, următoarele 100 la 40 lei, următoarele 100 la 50 lei și restul la preț întreg, pe principiul ,,primul venit, primul servit". Ceva oarecum similar e la trenurile internaționale, unde numărul de locuri la ofertă e limitat pentru fiecare tren.

baiazid a scris:
Eu cred ca a fost pus in dificultate si de faptul ca nu mai poate folosi rangul de regio pentru trenuri care opresc rar, si de aici varianta de rezerva: lasa-l interregiio dar scade-i tariful pana la pret de regio. Foarte multe din trenurile lor care au oferte au probleme la timpul de deplasare, fie sunt prea aproape de trasa unui privat.

Erau multe trenuri R cu mers de IR... culmea e că, pe lângă Curtea de Conturi, și CFR Călători a insistat (!) să se definească clar trenul R, deranjat că privații luau subvenție de R și aveau mers de IR, în timp ce ei mergeau cu IR cu mers de IR și luau subvenție... de IR, deci de vreo 4 ori mai mică. În loc să speculeze legislația în favoarea lor, au cerut schimbarea, probabil în ideea că privații vor mări prețul. Practic, în loc să concureze cu transportul auto, concurau cu alea câteva trenuri private de pe interoperabile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2427
Varsta : 35
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4847
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Joi 23 Iun 2016, 00:41

DA, concurenta principala vine de la TRANSPORTUL AUTO pentru CFR CALATORI dar si CFR MARFA.
Mai putin de la firmele private feroviare de transport pasageri si marfa.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14191
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Joi 23 Iun 2016, 01:35

CFR-Calatori are ca si concurent principal transportul auto nu privatii feroviari care au 2-3 trenuri, transportul auto e principalul concurent care ofera tarife mici si curse multe iar de multe ori mai rapide, de asta lumea prefera auto si CFR incearca prin pretul scazut ca atraga calatorii ca la viteza nu poate umbla, ce le dicteaza infra asa danseaza.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 4152
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Joi 23 Iun 2016, 10:16

Asta e tariful de baza http://www.cfrcalatori.ro/244, la care se aplica apoi reduceri pentru elevi, studenti, pensionari. Iar la tariful asta intreg, maximal, normal, de baza, sau cum vreti sa-i spuneti, se aplica si astea : http://www.cfrcalatori.ro/5111 (vezi reducerile procentuale). Dar, dupa cum se observa, ofertele de calatorie si facilitatile pentru anumite categoriui sociale sunt pe acelasi nivel, chiar pe aceiasi pagina. Deci e clar ca la un moment dat si omul de rand poate avea ca sa zicem asa, facilitatea unui student sau pe-acolo, prin oferta. Asta nu inseamna ca studentul poate beneficia si de facilitate, si de oferta in acelasi timp, daca una sau alta din calculele matematice il avantajeaza, el poate chiar renunta la facilitate pentru oferta sau invers...

,,Trenuri IR tarifate R pe anumite distante'' http://www.cfrcalatori.ro/6524 face parte din categoria oferte , adica este deja o reducere la care nu poti sa mai aplici o alta reducere, adica aia din lege pentru studenti etc

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare, nu scrie nicaieri ca un operator este obligat sa dea ofertele intr-un fel sau altul, nu scrie nicaieri ca trebuie sa le dea ca la avion( unde pretul creste functie de numarul de locuri disponibile si apropierea de data plecarii),  si nu la tot trenul. Daca CFR Calatori asa stie sau asa dispune de management, e treaba lor, dar nu inseamna ca este incorect sau ilegal. Si nu vorbim doar de CFRCalatori , ca si la ceilalti operatori e la fel...


Ultima editare efectuata de catre baiazid in Joi 23 Iun 2016, 11:20, editata de 6 ori
Sus In jos
cardinal

avatar

Numarul mesajelor : 2246
Reputatie : 5055
Data de inscriere : 08/04/2010

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   Joi 23 Iun 2016, 10:46

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta   

Sus In jos
 

IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» IR 1970/1971 Galati-Braila-Tandarei-Constanta
» IR 1966/1965 Iasi-Vaslui-Barbosi-Braila-Tandarei-Constanta-Mangalia
» IR 1970: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta
» Galati - Braila - Faurei
» Filești (Galati-Vest) (700)
Pagina 4 din 7Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: TRENURI SEZONIERE-