Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Secții desființate

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Secții desființate   Mier 10 Oct 2012, 14:23

Eu cred ca nu putem face o harta completa a liniilor forestiere. Motivul este lesne de inteles, liniile forestiere (asa cum le spune numele) au fost in marea lor majoritate linii construite pentru exploatarea lemnului.
Cum exploatarea s- a terminat la un moment dat, si liniile au fost demontate si si mai apoi montate in alta parte.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Mier 10 Oct 2012, 16:12

Nu toate erau linii transportabile, conform mesajului postat de Bogdan SRL <<Liniile ferate cu șine transportabile

Liniile ferate cu șine transportabile se executau ca prelungiri ale căilor ferate forestiere, de obicei pe terasamentul drumurilor de iarnă, pentru a înlesni apropiatul lemnului din parchete (S. Gîrbu, 1934). De la locul de cuplare cu linia permanentă și pînă la locul de încărcare, vagoanele goale erau deplasate fie prin tracțiune animală, fie prin împingere cu mîna, iar la vale gravitațional, fiind dirijate prin frînare. După epuizarea lemnului din parchet se mutau în alt loc.
Avînd o mare mare mobilitate, liniile transportabile puteau fi conduse, în pădurile de cîmpie, pînă la fiecare arbore în parte (E. Guzman, 1923). Primele instalații de acest fels-au folosit în pădurile Fondului Bisericesc, la Brodina și Falcău, iar mai tîrziu s-a extins pe văile Suceviței, Suhei și Moldoviței (I. Opletal, 1913 și R. Ichim, 1988).>> se foloseau doar in aceasta zona.
Nu avem confirmare scrisa ca s-ar mai fi folosit si in alta parte. Eu nu cred ca aveau lungimi prea mari pentru ca ar fi fost greu de transportat necesitand forta de munca si timp pentru montarea , demontarea si transportul lor la alta locatie.

Un mare val de desfiintari de cai ferate de acest tip a aparut prin anii 60 cand transportul feroviar de lemn s-a inlocuit cu transportul rutier care se efectua in majoritatea cazurilor pe drumuri forestiere amenajate pe vechile terasamente.
Acolo unde exploatarea lemnului s-a incheiat, ele au fost abandonate pentru ca atunci nu exista "foamea" actuala dupa fier vechi si demontarea acestor retele era nerentabila la acea data. Infiintarea unei noi exploatari forestiere cu constructia de linii noi se faceau in cu totul alte zone, departate de cele desfiintate si de cu totul alte IFET-uri din alte regiuni.
De multe ori in excursiile din munti gaseam aceste cai ferate uitate de timp si de lume.
In ultimii 20 de ani tot ce insemna fier si nu era folosit era repede "recoltat" si transformat in bani.

Cred ca am putea, punand cap la cap toate informatiile despre CFF si CFI sa intocmim un fel de harta pe care sa puem mentiona pentru caile ferate prezentate perioada in care au functionat, pentru ca cei care vin dupa noi si sunt pasionati de acest domeniu sa stie unde au existat aceste retele, pentru ca urmele lor dispar din ce in ce mai repede.

Eu cred ca merita macar sa incercam. Very Happy
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10223
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Mier 10 Oct 2012, 18:13

A existat CFF si la Baru Mare,ducea spre Barel.
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3839
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Mier 10 Oct 2012, 21:36

@Vlad si @Semafor

Vlad are dreptate, pozele sunt cu linia 515 racordul care pleaca din Gura Putnei pana la Nisipitul, afectata de inundatii in 2008.

Semafor, dumneavoastra vorbiti despre o linie de encartament ingust, cea care incercati sa o aratati pe acea harta. Ei bine, acea linie (de pe harta) CFF este fosta linie Brodina - Izvoarele Sucevei. De asemenea cand Bucovina era condusa de Imperiul Austro Ungar, a mai fost construita o linie in perioada 1911-1913 pana la Seletin (azi in Ucraina), iar in timpul primului razboi mondial, dupa ce austro ungarii au recuperat Bucovina de la rusi, au prelungit linia pana la Izvoarele Sucevei in 1917. Dupa primul razboi mondial, Bucovina a devenit parte a Romaniei, fiind preluata de CFR si abandonata ulterior. In 1940 rusii au intrat in Bucovina ocupand nordul, intr-un final nordul Bucovinei a ramas la URSS (astazi in Ucraina), linia a fost dezafectata, iar CFR a stabilit un nou capat de linie si anume Nisipitu. Linia a fost scurtata de-a lungul timpului si se pare ca in 2008 sa dus de tot... singura bucata din ramificatia 515 ramanand Gura Putnei - Putna.

Uitati si o poza cu traseul acestei linii Brodina - Izvoarele Sucevei:


Sper ca am lamurit discutia ! Wink
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Joi 11 Oct 2012, 11:05

Da discutia s-a lamarit. A fost o neintelegere.
Eu ma refeream la poza cu harta iar Vlad la pozele cu calea ferata.
In textul pus de autorul reportajului, acesta spunea ca a facut stanga inainte de a iesi din Putna si atunci m-am gandit ca a gasit un drum forestier care la un moment intersecta una din cele cateva CFF ramase in zona . De asta am si pus harta.
Daca voi spuneti ca acele fotografii sunt ale liniei ce mergea la Nisipitu asa sa fie, nu vreau sa intru in polemica ( mie mi s-a parut ca dupa forma si vechimea traverselor, ar fi ale unei CF cu ecartament ingust) . Ca sa mergi paralel cu aceasta linie (515) trebuia sa ajunga la Vicovul de Sus si de acolo sa faca stanga pe un drum asfaltat pana la Brodina. Voi sunteti din zona si cunoasteti mai bine.
De aici a aparut neintelegerea.
Eu am parcurs acest drum o singura data cu masina in 2007 de la Pojorata prin Fundu Moldovei, Izvoarele Sucevei si de aici prin cele 2 Brodine am ajuns la asfalt si civilizatie in dreptul indicatorului spre Ulma si Vicov de unde am urmat soseaua paralela cu calea ferata pana la Vicovul de Sus si de aici am ajuns si la Manastirea Putna. Portiunea de drum intre Ulma si Vicovul de sus mi-a placut cel mai mult - peisajul si casele si oamenii- parca erau din alta tara.
Cu stima ,
C.F.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Joi 11 Oct 2012, 17:05

Vlad a scris:
Pe harta pe care o ai tu nu sunt și liniile înguste din zona Curtea de Argeș - Campulung Muscel?
Am cautat si am gasit.
<< Candesti (650-700 m alt. 15 km de Campulung Muscel)…
Laocalitatea este accesibila si cu trenul forestier din lungul vaii Bratia, cu plecare de la gara Stalpeni, de pe linia ferata Golesti – Campulung. >>
Muntii Iezer – Ion Ionescu -Dunareanu – Editura Sport Turism- Bucuresti 1984

Aici una de la Berevoiesti care se bifurca


Iar aici cea de la Berevoiesti si inca una ce vine de la Candesti

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Dum 14 Oct 2012, 13:39

dan tm a scris:
Pe fostul forum railwayfan, pusesem eu niste poze cu portalul Sinaia al tunelului Paduchiosu.
O sa le caut si o sa le pun si aici.Nu am ajuns chiar la el ca ploua si o luasem gresit prin fata hotelului in loc sa ajung direct la tunel.Tunelul e ciupercarie acum. Se intimpla prin 2007.
Restul ca o locomotiva ingropata, ca soldati, ca securitatea, dracu si tata lui nu cred ca trebuie luate in seama.
portalul este in fata hotelului Mara din Sinaia.

http://www.ziarulinfomontan.ro/2008/05/29/misterul-din-inima-bucegilor/

http://incomod-media.ro/ziar/video-misteriosul-tunel-din-bucegi/

http://wikimapia.org/11060261/ro/Tunelul-Izvor-lucrare-%C3%AEnceput%C4%83-%C3%AEn-1914-%C5%9Fi-%C3%AEnc%C4%83-nefinisata

Am gasit si eu articolele aparute in -Jurnalul Feroviar:



Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Dum 14 Oct 2012, 13:42





Sus In jos
Shinkasen



Numarul mesajelor : 375
Reputatie : 3166
Data de inscriere : 30/04/2009

MesajSubiect: Re: Secții desființate   Lun 25 Aug 2014, 22:55

De pe linia Reghin - Lapusna, depoul de locomotive Isticeu, transformat intr-o biserica de aproape doua decenii.




Pe toata Valea Gurghiului, sunt urme formate de la drumuriile de cale ferata ce odata impanzeau toata valea, acum se pare ca si pe fosta linie principala la Solovastru, au aparut mai multe case.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Secții desființate   Astazi la 17:59

Sus In jos
 

Secții desființate

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Secții desființate
» Regionala GALAȚI
» Prima zi de circulație a Regiotrans pe secția 318 (Ineu - Cermei)
Pagina 9 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-