Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Nicolina (600)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1110
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4110
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Nicolina (600)   Mier 06 Mai 2015, 21:37





Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1110
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 4110
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Joi 13 Aug 2015, 19:50

Imagini de astazi din gara Nicolina nu cea Internationala:











Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5836
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Mar 31 Mai 2016, 22:41

Cateva cuvinte despre istoria acestei statii CFR.

Prima cladire a garii Nicolina (actuala "gara interna") a fost construita la sfarsitul secolului 19, o data cu linia ferata Vaslui- Nicolina.

Dar trebuie sa mentionam ca in 1874 a fost realizata o cale ferata de ecartament larg, care pleca din gara Iasi (e posibil ca liniile de ecartament larg sa fi ajuns si pana in incinta Antrepozitelor Iasi- actuala cladire "Vama Veche"), trecea pe la actuala gara Nicolina si trecea Prutul la Ungheni, facand legatura cu caile ferate din- pe atunci- Imperiul Tarist (Rus).
In 1877, peste aceasta linie larga se suprapune ("se incaleca") si o linie de ecartament normal.

La sfarsitul secolului 19, o data cu constructia cai ferate (normale) Vaslui- Buhaiesti- Nicolina, linia ferata dintre statiile Nicolina si Iasi este transformata din linie incalecata (larga+normala) in linie normala simpla. Astfel, linia incalecata este limitata la statia Nicolina, iar dupa inceperea constructiei liniilor de manevra si garare de la Socola ("embrionul" viitorului triaj Socola), este limitata la Socola.

In 1918, dupa unirea Basarabiei cu Romania, toate liniile largi din Basarabia (si implicit si din Vechiul Regat) sunt trecute la ecartament normal.

Dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial si ocuparea de catre URSS a Basarabiei, caile ferate din Basarabia sunt trecute la ecartament larg, iar doua sectoare de cale ferata de pe teritoriul Romaniei sunt transformate in linii incalecate cu 4 sine (larg+normal): Ungheni URSS- Socola si Vadu Siretului- Dornesti.

Cladirea garii internationale Nicolina a fost construita intre anii 1952- 1954, pentru a deservi trenurile internationale din Bulgaria, Turcia , Grecia, spre si dinspre URSS.

În această stație au început să oprească trenurile care circulă pe ruta Moscova - București - Sofia - Istanbul. Prin această gară au trecut trenurile speciale ale conducerii R.S.F. Iugoslavia la 6 și 23 iunie 1956 și a URSS în 17 iunie 1962, 5 martie 1968 și în noaptea de 12 ianuarie 1970 (când delegația sovietică condusă de Leonid Brejnev s-a îndreptat spre Bulgaria).

La 31 octombrie 1981 s-a inaugurat pe sub Gara Nicolina o trecere pietonală subterană, cu acces la peroane.

În fața Gării Internaționale Nicolina se află o fântână arteziană care a fost construită în anii '60 ai secolului al XX-lea, având o suprafață de 160 mp și o adâncime de 1,5 metri. Fântâna nu a mai funcționat din anii '70, degradându-se în proporție de 90%.

Fântâna arteziană a fost reabilitată în anul 2008 de către Primăria Iașului, devenind este cea mai mare din municipiu, ca suprafață. Bazinul are o suprafață de aproximativ 160 mp și o adâncime de 1,2 metri, lucrările fiind executate de firma „Proximity Europe" din Miroslava.

Sursa- wikipedia.

Din anii 1970 statia Nicolina a fost inzestrata cu o instalatie tip CED, ocazie cu care s-a construit o cladire CED, "lipita" de veche gara interna.
Intre anii 1974-1978 se executa dublarea caii ferate Iasi- Nicolina, iar dupa 1980 si a caii ferate Nicolina- Grajduri.
In 1988 prima locomotiva electrca ajunge in statia Nicolina, o data cu terminarea electrificarii cai ferate Pascani- Iasi- Nicolina- Socola.
Existau proiecte si de electrificare a caii ferate Nicolina- Barlad- Tecuci.

Ultimile investitii si lucrari la statia Nicolina s-au realizat prin 1986-1988, cand capacitatea statiei ajunge la 5 linii. In trecut tot din statia Nicolina se ramifica si o linie speciala, ce mergea paralel cu M600, si ajungea in incinta centrului CENAFER de la podul de piatra! Am prins cateva vagoane vechi abandonate in curtea CENAFER, insa nu stiu anul exact cand linia din incinta CENAFER a ramas fara legatura cu restul retelei feroviare.

Dupa 1990 incepe si decaderea statiei Nicolina. Intai a fost desfiintata linia 5 (in ce an ?), apoi cladirea si peroanele nu mai sunt intretinute corespunzator- mai ales dupa 1991, cand Nicolina nu mai era "poarta de intrare" in Romania dinspre URSS.

Insa lovitura cea mai grea pentru statia Nicolina a reprezentat-o mutarea formalitatilor de control vamal si a politiei de frontiera la HM Ungheni-Prut, astfel cladirea garii "internationale" fiind in cea mai mare parte abandonata si ramasa neutilizata.
Acest lucru a avut loc la data de 12 decembrie 2010, o data cu "Mersul trenurilor 12 decembrie 2010- 10 decembrie 2011".

Astazi nu stiu ce mai exista in cladirea "garii internationale" Nicolina, dar asa cum a fost renovata gara Iasi, asa ar trebui renovata si cladirea garii "internationale" Nicolina (dar si peroanele, pasajele pietonale subterane, etc).

Si o intrebare: inainte de 1990 sau in anii 90, cand internationalele Romania express si Danubius express (care circulau din Bucuresti via Pascani Triaj- Iasi- Nicolina) stationau in Nicolina cca o ora pentru controlul vamal, s-a realizat schimbarea locomotivei electrice (care aducea aceste trenuri de la Bucuresti) cu locomotiva diesel-electrica (care ducea aceste trenuri pana la Ungheni URSS/Moldova), in statia Nicolina si nu in statia Iasi ?


Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 375
Varsta : 32
Localizare : Iasi
Reputatie : 909
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Mier 28 Sept 2016, 11:39

Am fost ieri la gara Nicolina sa cumpar un bilet de tren, si am vazut ca se fac ceva modernizari. In incinta cladirii unde se vand biletele , am vazut ca s-a pus gresie si faianta. Pe afara nu am remarcat mai nimic , atata doar ca panoul cu mersul trenurilor a fost mutat din locul initial, probabil datorita lucrarilor si mutat undeva pe un stalp de sustinere al cladirii, asa de bine mutat incat o parte sta efectiv pe jos Laughing
Am facut si poze , dar nu au iesit grozave fiind aproape intuneric.
Un lucru pozitiv, am vazut in gara Nicolina si intarziatul 1832 (cca 30 minute) la care s-au urcat peste 20 de calatori si care avea grad de ocupare de cca 50%.
Sus In jos
bobi

avatar

Numarul mesajelor : 545
Localizare : Iasi
Reputatie : 1880
Data de inscriere : 06/05/2014

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Mar 09 Mai 2017, 10:30

Nu inteleg de ce nu este folosita , pentru trafic intern, cladirea garii internationale?Sunt destule trenuri care trec prin Nicolina, plus ca statia pentru mijloacele de transport in comun, se afla in fata garii.Cladirea mica, nu este pentru secolul 21 si pentru un oras ca Iasul.
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 375
Varsta : 32
Localizare : Iasi
Reputatie : 909
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Mar 09 Mai 2017, 13:44

bobi a scris:
Nu inteleg de ce nu este folosita , pentru trafic intern, cladirea garii internationale?Sunt destule trenuri care trec prin Nicolina, plus ca statia pentru mijloacele de transport in comun, se afla in  fata garii.Cladirea mica, nu este pentru secolul 21 si pentru un oras ca Iasul.

Dar parca in dreptul cladirii mari din Gara Nicolina nici nu este peron acoperit.
Sus In jos
bobi

avatar

Numarul mesajelor : 545
Localizare : Iasi
Reputatie : 1880
Data de inscriere : 06/05/2014

MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   Mar 09 Mai 2017, 14:34

laurentzu a scris:
bobi a scris:
Nu inteleg de ce nu este folosita , pentru trafic intern, cladirea garii internationale?Sunt destule trenuri care trec prin Nicolina, plus ca statia pentru mijloacele de transport in comun, se afla in  fata garii.Cladirea mica, nu este pentru secolul 21 si pentru un oras ca Iasul.

Dar parca in dreptul cladirii mari din Gara Nicolina nici nu este peron acoperit.

oricum trebuie modernizat tot ce inseamna peron, asa ca ar putea face si acoperisuri.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Nicolina (600)   

Sus In jos
 

Nicolina (600)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Plecari / Sosiri Constanta
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (M, N, O)-