Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Ovidiu (800)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Ovidiu (800)   Lun 27 Apr 2015, 22:24

Ca si la Hm Dunarea, de atitea ori am trecut in goana trenului prin aceasta statie si tot de atitea ori am regretat ca nu am putut vedea mai bine cladirea aceasta de caramida incit mi-am propus ca intr-o buna zi sa merg acolo special ca sa o studiez mai indeaproape. Iata ca intr-un final am reusit:





Constructia strimba din stinga este evident ridicata ulterior. Ceea ce nu e tocmai evident pentru un ochi neantrenat este ca si corpul inalt din dreapta e constructie mai recenta. Analizind pozele facute de altii din goana trenului mi s-a parut ceva in neregula cu forma acelor ferestre mari, nemaivazute pe reteaua CFR.
In plus, tiglele de pe corpul originar sint de tip CFR, mai groase decit celelalte.

La fata locului am observat ca acele caramizi au niste cifre pe ele. Caramiziele "clasice" de Ciurea sint netede.



Daca va uitati cu atentie la briul de caramizi proeminente de sus, se vede ca acestea sint cu gauri, nu pline - ca acelea de Ciurea. Nu au nici acceasi calitate si nici punerea in opera nu se compara cu cea din 1895. Vedeti ca rosturile sint putin alfel, mai "din topor":



Ceea ce e insa demn de toata admiratia este stradania arhitectilor vremii (anii 60, poate?) de a pastra un aspect unitar, armonios.

Din acest unghi nimic nu tradeaza data mai recenta a constructiei:



Din pacate acoperisul e in stare foarte rea; de aici pina la distrugerea completa a cladirii nu mai e mult:



Aici a fost tablita cu numele statiei. Ma intreb cum o fi aratat oare?



A supravietuit insa cea din partea de vest:







Toaleta statiei:



Vedere spre Cernavoda:





Trafic:



As fi foarte bucuros daca s-ar face "un RK" profesionist acestei cladiri. E o bucatica de istorie, o dovada "vie" a patrunderii civilizatiei umane in acest spatiu insular, altadata un adevarat labirint nepatruns de paduri, ape si stuf.





Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Lun 27 Apr 2015, 22:59

Am gasit o ilustrata din Primul razboi mondial:



Asadar am intuit corect: corpul central e cel originar. Tablita ruginita cu numele statiei e mai noua.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3365
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6801
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 02:28

Nu prea este mare diferenta intre starea de atunci si starea de acum, in cateva luni va arata exact ca in ilustrata...
Singura diferenta este ca acum suntem pe timp de pace... affraid
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 10:43

Foarte corect spus, cu putine cuvinte. Sper insa ca sa se gasesca cineva din actuala generatie sa o salveze de la distrugere; sa arate ca nici noi nu sintem mai prejos decit bunicii care au construit-o si parintii care au pastrat-o!
Tinind cont ca a fost construita "la pachet" cu podurile Saligny/Carol I (actualmente monumente istorice) ar putea fi inclusa intr-un minicircuit turistic. Zona e fascinanta; tot rasfoind hartile vechi (Planurile directoare de tragere) am vazut ca pe vremea aceea peisajul din insula era radical diferit. Era o intindere vasta de paduri, lacuri, canale si stufaris, ca o mica Delta.
Ceea ce stie toata lumea e ca ansamblul de poduri era cel mai lung din Europa la vremea aceea; dar putini stiu ca in socoteala intra si podul Ezerul cel Mare, in lungime de aproximativ 1,5km! situat intre statiile Dunarea si Ovidiu. Eu as pune un panou urias la marginea autostrazii cu poza acestuia si cu o reconstituire a peisajului de lunca dimprejur. Cred ca oamenii care acum trec pe acea plictisitoare autostrada ar fi surprinsi si poate le-ar trezi interesul sa afle mai multe.
Sus In jos
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3173
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 13:35

TVlad,

in primul rand da-mi voie sa-ti multumesc pentru imagini. Ca pasionat de arhitectura feroviara a Regatului+Dobrogea in acest caz (dar cu foarte putin timp liber din pacate in ultimul timp) vanez pe putinele forumuri de profil din Ro astfel de "reportaje" pentru a-mi clati ochiul si sufletul.

In primul rand imaginile de calitate buna pot sa fie folosite pentru a determina dimensiunile unor astfel de cladiri. Poti numara caramizile, dimensiunile caramizilor de Ciurea se cunosc si sunt standard, si poti face diverse schite ale unor statii. Asta daca se doreste realizarea ei la "scara".

In al doilea rand, cum bine ai intuit, este vorba de o cladire extinsa dupa 1920, odata cu ambla actiune de extindere a statiilor si a liniei. Se stie ca in ww1 armaa romana in retragere a dinamitat una din pilele podului peste Borcea. Traficul a fost reluat tarziu, parca prin 1923 (sper sa nu ma insel, scriu din memorie) data dupa care aceste statii au fost extinse si dezvoltate pentru a putea prelua traficul tot mai mare spre portul Constanta. Tot atunci, a fost construit corpul nou. Evident, grija fata de detalii din epoca de aur a CFR nu se regaseste in interbelic. Spre diferenta insa de alte vremuri mai actuale, te rog sa remarci ca s-a folosit acelasi material (caramida) si s-a incercat pastrarea unor detalii exterioare (vezi braul dintre parter si nivelul 1 !) astfel incat cladirea are un aspect unitar pentru un ochi neptregatit !
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4768
Reputatie : 6079
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 14:25

Constructia strimba din stinga este evident ridicata ulterior. Ceea ce nu e tocmai evident pentru un ochi neantrenat este ca si corpul inalt din dreapta e constructie mai recenta. a scris:

Pare a fi cladirea care se vede in poza de razboi insa extinsa.

Sus In jos
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3173
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 14:54

pai aia si este....cu aripa estica adaugata (cea perpendiculara pe linii)...Smile
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4768
Reputatie : 6079
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 15:08

Am vrut sa spun ca cladirea mica din stinga ce pare o anexa, in poza de razboi este aliniata cu cladirea mare, in poza pusa de TVlad este extinsa spre linii si peste fata cladirii principale.
Sus In jos
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3173
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 15:30

Aaaa, ok.

Cladirea mica din staga in poza din 1917 cred ca este cabina de centralizare  statiei, primele modele construite dupa introducerea centralizarii pe reteaua CFR in jurul lui 1900. Erau sisteme de centralizare cu bare Hennning cu o cabina centrala de comanda situata langa cladirea de calatori a statei. In lipsa unei imagini mai bune este doar o presupunere bazata pe ce s-a construit si in alte statii de pe retea. Erau constructii relativ mici si daca a supravietuit timpului, sigur a capatat alta destinatie dupa ce s-a schimbat sistemul de centralizare.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 28 Apr 2015, 22:15

Multumesc, Cata! Pentru mine e si pasiunea dar mai ales o dorinta de a "salva" ce se mai poate, fie si numai pe memoria aparatului fotografic. Senzatia mea e ca traiesc intr-o lume din ce in ce mai departe de normalitate si care in mod implacabil imi distruge lucrurile placute sau familiare in numele unui fals progres sau pur si simplu dintr-o criminala nepasare.

Intre timp am mai facut niste cercetari: se pare ca aceasta statie s-a numit la inceput Borcea, fiind redenumita Ovidiu cindva intre 1906 si 1912. Placuta cu numele statiei - Ovidiu - vizibila in fotografia din Primul razboi mondial e asadar putin mai noua decit cladirea. Nu imi dau seama prea bine din poza dar pare a fi din cele din seria cu chenar si rozeta cu cinci petale.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mar 05 Sept 2017, 23:09

Stimati forumisti, e a doua oara cind trec anul asta spre litoral si nu reusesc sa vad aceasta veche cladire. De fiecare data am fost la volan si nu am putut sa imi iau ochii prea mult de la drum insa ceva mi s-a parut in neregula. E un vis urit sau nenorocitii au demolat-o si pe asta? Si mai suspect e ca si la Dunarea am avut aceeasi senzatie. Sint inca acolo, le-ati vazut recent?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4768
Reputatie : 6079
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mier 06 Sept 2017, 08:31

Parca citisem mai demult pe alt forum ca urmeaza sa le demoleze, o sa caut.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13877
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16231
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Mier 06 Sept 2017, 09:18

Dunărea era aprobată pentru demolare, va rămâne doar clădirea comunistă, care adăpostește instalația CED.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Joi 07 Sept 2017, 22:26

Asa dadea de inteles si IDM-ul cu care am vorbit, ca ar fi avut durata de viata expirata si ca probabil va fi demolata. Se mira ca nu au demolat-o odata cu lucrarile de la "coridor". Asa sintem noi, mai pragmatici decit americanii sau mai bine zis asa avem noi impresia ca sint americanii, cum nu mai au nevoie de ceva, gata la gunoi cu el. In realitate ei, neavind practic o istorie adevarata, se agata de orice spanac si il ridica la rangul de monument pentru ca daca s-ar putea, sa scoata si bani din el. Au de exemplu la Muzeul Ford din Detroit o lopata prinsa intr-un bloc de beton, lopata pusa acolo pare-se de insusi Edison. Nu va spun cit de tocit e minerul lopetii de la miile de miini care vor poate sa se "innobileze" putin, sa imprumute cumva o particica din geniul lui Edison...

Revenind la subiect, eu cred ca s-ar fi putut face ceva interesant cu aceste cladiri daca ar fi existat o minima preocupare si un dram de inteligenta si inventivitate. O idee le-as fi dat-o chiar eu, mini hotel pentru ceferistii pasionati pescari... Sint aproape de Dunare si sint convins ca din sutele de angajati din tara s-ar fi gasit citiva amatori.

Intrucit fotobachetul mi-a facut figura si nu mai afiseaza pozele, cind o sa am putin mai mult timp la dispozitie, o sa reiau primul mesaj de la acest subiect ca sa refac ilustratia. Cum spuneam si atunci, macar cu pozele sa raminem...
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2098
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5057
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   Sam 16 Sept 2017, 00:23

Ca si la Hm Dunarea, de atitea ori am trecut in goana trenului prin aceasta statie si tot de atitea ori am regretat ca nu am putut vedea mai bine cladirea aceasta de caramida incit mi-am propus ca intr-o buna zi sa merg acolo special ca sa o studiez mai indeaproape. Iata ca intr-un final am reusit:



"Elevatie":



Constructia strimba din stinga este evident ridicata ulterior. Ceea ce nu e tocmai evident pentru un ochi neantrenat este ca si corpul inalt din dreapta e constructie mai recenta. Analizind pozele facute de altii din goana trenului mi s-a parut ceva in neregula cu forma acelor ferestre mari, nemaivazute pe reteaua CFR.
In plus, tiglele de pe corpul originar sint de tip CFR, mai groase decit celelalte.



La fata locului am observat ca acele caramizi au niste cifre pe ele. Caramiziele "clasice" de Ciurea sint netede.




Daca va uitati cu atentie la briul de caramizi proeminente de sus, se vede ca acestea sint cu gauri, nu pline - ca acelea de Ciurea. Nu au nici acceasi calitate si nici punerea in opera nu se compara cu cea din 1895. Vedeti ca rosturile sint putin alfel, mai "din topor":



Ceea ce e insa demn de toata admiratia este stradania arhitectilor vremii (anii 60, poate?) de a pastra un aspect unitar, armonios.

Din acest unghi nimic nu tradeaza data mai recenta a constructiei:



Din pacate acoperisul e in stare foarte rea; de aici pina la distrugerea completa a cladirii nu mai e mult:



Aici a fost tablita cu numele statiei. Ma intreb cum o fi aratat oare?



A supravietuit insa cea din partea de vest:





Toaleta statiei:



Trafic:



As fi foarte bucuros daca s-ar face "un RK" profesionist acestei cladiri. E o bucatica de istorie, o dovada "vie" a patrunderii civilizatiei umane in acest spatiu insular, altadata un adevarat labirint nepatruns de paduri, ape si stuf.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Ovidiu (800)   

Sus In jos
 

Ovidiu (800)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 806 : Constanta - Sitorman
» Ovidiu (800)
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (M, N, O)-