Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Linia de centura a Bucurestiului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  Urmatorul
AutorMesaj
Traveller

avatar

Numarul mesajelor : 164
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3024
Data de inscriere : 24/11/2009

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 12:43

Azi dimineata CFR Calatori a postat pe fb ceva poze cu descriere sumara, legate de oarece teste pe linia de centura, sectiunea de vest, cu un eventual tren suburban care leaga Gara de Nord de Gara Progresu. Stiti mai multe amanunte?
Sus In jos
19jimmy84
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2622
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5367
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 14:13

https://www.realitatea.net/anunt-important-pentru-bucuresteni-cum-vor-putea-ajunge-din-nord-in-sud-in-doar-40-de-minute_1995828.html

SF-uri... tongue
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/19Jimmy84
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2081
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4979
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 15:13

"[....] a spus Bușe, în timpul unei vizite la șantierul centurii feroviare."

Care santier? Voi stiti ceva? Eu nu am vazut sa lucreze pe undeva.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3001
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5619
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 15:57

Din pacate, un tren suburban, de la Gara de Nord la Gara Bucuresti-Progresul, pe centura feroviara, nu cred ca ar aveea succes! Din 3 motive

-Starea precara a infrastructurii feroviare le linia de centura, dar si pe magistrala 900 (intre Bucuresti Nord si Chiajna). Asta sa spunem ca s-ar putea rezolva.

-Faptul ca un astfel de tren ar trece pe la marginea capitalei (poate ar fi util pentru locuitorii din localitatile situate in imediata apropiere a caii ferate de centura, care ar vrea sa ajunga la Gara de nord si sa plece din Bucuresti cu trenul)

-Acum gara Bucuresti-Progresul nu prezinta nici un interes pentru publicul calator, din moment ce de acolo nu pleaca si nu soseste nici un tren de calatori


Solutia cea mai buna ar fi

-Refacerea celebrului pod de la Gradistea si redeschiderea pentru traficul de calatori al garii Bucuresti-Progresul

-Realizarea extinderii magistralei M4 a metroului bucurestean de la statia (acum capat de linie) Gara de Nord 2, la statia CFR Bucuresti Progresul (aceasta extindere este cea mai buna solutie- magistrala de metrou putând trece si prin centul orasului- pentru realizarea legaturii intre cele doua statii CFR- Bucuresti Nord si Bucuresti Progresul).
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 4070
Reputatie : 7232
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 15:59

16 statii pe 32 km ? Cam exagerat totusi... Pe de alta parte e bine si pentru ceferisti, ca vor avea cu ce sa ajunga la munca.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1254
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1666
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 16:20

Va fi o incercare esuata, vorbim de un desiro care va pendula intre GDN si Progresul.Pe cine sa serveasca?Eu stau foarte aproape de asa zisul santier si nu ma vad urcand in desiro sa merg la GDN.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1254
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1666
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 16:28

Am tramvaiul 7 si 25, 4 statii de tramvai pana la Gara Progresul.Gara respectiva nu va avea nici o data succes la calatori daca va fi un capat de linie.Gara progresul poate fi cel mult o gara de tranzit intre o noua magistrala de tren interurban.Am mai amintit candva pe acest forum un plan de revitalizare aliniei 902.Am botezato 902A.Este nevoie de o linie ce va pleca din Mihai bravu,Calugareni, Adunatii Copaceni, Jilava pe fostul amplasament al liniei de tramvai 29 si cu intrare in Bucuresti pe fosta linie uzinala pana in zona Autagarii Filaret.De acolo ori subteran pana la statia Eroii Revolutiei sau subteran spre statia Tineretului cu continuitate spre nordul capitalei pe M2.Este greu de acceptat un astfel de proiect, stiu.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13602
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15897
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 19:27

E clar că acest tren nu e gândit pentru ca cineva să meargă cap-coadă cu el. Iar Gara Progresu va fi capăt de linie doar din lipsă de altceva, trenul va căra aer între Măgurele și Progresu, dar nu poți să termini traseul în Măgurele.

Acest tren ar trebui să deservească localitățile cu ieșire la centură, pe care să le conecteze cu M2 (la Berceni) și M3 (București Vest). Amenajarea unei linii de transfer tren-M la București Vest e foarte simplă (acolo e linia de întoarcere a Metrorex, se poate ușor trage un peron la ea), iar la Berceni ar fi 100m de mers pe jos, deci destul de puțin.
Ideal ar fi să se amenajeze parcări Park&Ride în zona haltelor (mai ales la Domnești, Măgurele, Berceni, București Vest), pentru a putea lăsa mașina acolo și a continua cu trenul sau metroul. Dar până atunci...

Ideea unui tren București Progresu - Filaret e fantezistă, nimeni nu o să facă așa ceva. Costurile sunt imense, durata de execuție la fel. În schimb, metroul va ajunge până la Gara Progresu în vreo 10 ani.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71



Numarul mesajelor : 1254
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1666
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 19:47

Extrem de optimist Dr2005,in 10 ani metro la Gara Progresul.Cu ce am gresit sa vad santier pe viata.Nu e suficient balamucul din Dr Taberii si Bucurestii Noi?Ce spun eu cu acea linie este pe actuala linie CFU ce se afla intre Gara Progresul si Cotroceni.Iar pe aceasta linie se afla baraci din carton construite de oamenii strazi, boschetari, o mizerie cumplita.Acum ma intreb, nu ma pricep CFR nu este propietara si pi linia CFU?Se poate construii in etape, intai linia de suprafata interurbana pana la Filaret si pe urma mai vedem.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6323
Varsta : 50
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8695
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 21:23

cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste
tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate
judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3001
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5619
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 22:14


-Calea ferata de centura a Bucurestiului trebuie pastrata (si reabilitata si modernizata)!
Atunci cand va exista un plan urbanistic general bine intocmit (si mai ales respectat cu strictete) a municipiului Bucuresti, ca si zone industriale ar trebui rezervate spatiile libere intinse situate in imediata apropiere a caii ferate de centura, pentru ca cei care in viitor vor dori sa investeasca in unitati industriale sa poata aveea acces facil la cale ferata industriala!

Daca ar exista un asemenea plan urbanistic general al Bucurestiului, pentru unitati industriale ar trebui rezervate urmatoarele zone (unde exista sau poate exista acces facil la cale ferata industriala):

1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor

2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)

3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei

4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.

5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS

Aceste 5 zone ar trebui pastrate exclusiv ca si zone industriale, iar in aceste zone ar trebui ca autorizatiile de constructii sa se dea numai pentru cei care ar dori sa infiinteze unitati de productie industriala.

Si acesta este si cel mai important argument pentru pastrarea, dezvoltarea si modernizarea caii ferate de centura a Bucurestiului!

Fara un plan urbanistic general, bine intocmit si mai ales respectat la sange (si prin care sa se prevada si sa fie clar delimitate care sunt sau se vor dezvolta in perspectiva zonele functionale), Bucurestiul nu se va putea dezvolta , si se va construi in continuuare haotic.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10127
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13024
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 22:17

LanceR a scris:
cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste
tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate
judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic

Trebuia păstrată centura de sud electrificata si dublată se descongestiona circulația trenurilor de marfă de la Chiajna Chitila spre M800 folosită combinat cu trenuri suburbane
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3001
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5619
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 22:19

In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).

Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13602
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15897
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 23:05

ldh80 a scris:
1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor
Nici măcar Ceaușescu nu a demolat case pentru fabrici...

ldh80 a scris:
2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)
Care zonă industrială? Acolo mai funcționează doar Policolor și Stirom + Sicomedul de peste drum. Stirom are racordul lui de CF, folosit. În rest, în zonă sunt hipermarketuri, ansambluri rezidențiale, probabil în 10 ani și cele 2 fabrici de pe stânga Bd. Th. Pallady se vor reloca și zona va deveni o extensie a Cart. Titan / Balta Albă. Doar fosta plaformă Faur-Republica mai are șanse, ca parc industrial, deja sunt mai multe firme private acolo, iar o hală va deveni sală de spectacole a Primăriei Sector 3.

ldh80 a scris:
3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei
Înțeleg că, poate, pozele de pe Google Earth sunt vechi, dar nu prea mai există mare lucru din IMGB. Și în zona aia au răsărit blocuri și sigur vor continua să răsară, datorită distanței mici față de M2. Nu mai zic că partea cu IMGB aparține de București, pe când partea opusă ține de Popești-Leordeni. Evident, oamenii preferă Bucureștiul.

ldh80 a scris:
4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.
Să zicem că asta se califică drept zonă industrială, dar momentan o parte din ea e câmp. Zona a fost ocolită de dezvoltările imobiliare (ca și Ferentari, are niște ghetouri confort 3).

ldh80 a scris:
5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS
Nu a existat niciodată denumirea de ,,platforma Industriilor-IREMOAS". Industriilor se numea stația de metrou (că Str. Industriilor e în colțul opus al Bucureștiului), iar IREMOAS e actualul URBIS, deci fabrica de țevărie și încuietori. Între Bd. Iuliu Maniu și Bd. Preciziei s-au tot construit blocuri, cămine studențești private și alte blocuri pe lângă ele, viitorul zonei ca ,,industrială" e inexistent. Fabrica Coca-Cola s-a închis (în spatele ei deja s-au construit case), URBIS am impresia că se pregătește de mutare... mai rămâne CESAROM, CET Militari (a nu se confunda cu CET VEST), Prefabricate Vest și vreo câteva firme mici. La S de Bd. Timișoara e cartierul Brâncuși, care se extinde rapid, în câțiva ani ajunge spre CET Vest. Iar noul metrou spre Dr. Taberei sigur o să facă zona mai atractivă. Deja și târgul de vechituri a dispărut (de fapt, s-a mutat pe locul fostei fabrici CiCo/Pepsi, lângă autogara Filaret, dar vânzătorii de ocazie tot se întind pe trotuarele din zonă).

În schimb, există suficient spațiu de-a lungul Centurii, numai bun pentru dezvoltări industriale. Cu acces la CF de Centură, cu acces la DNCB, teoretic cu acces ușor la A1, A2 și A3.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13602
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15897
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Lun 24 Oct 2016, 23:09

ldh80 a scris:
In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).

Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva.

Linia aia nu a fost niciodată industrială. A fost linie principală, rămășiță a fostei linii Filaret - București Nord. Ce a mai rămas acum din ea - Buc. Vest - București Cotroceni și, teoretic, până la Piața Danny Huwe/Răzoare și Buc. Progresu până la intersecția cu Str. Anghel Alexandru - sunt grupe de linii ale celor două stații. Până la Cotroceni vine păcura pentru CET Grozăvești o dată sau de două ori pe an, iar până în Str. Anghel Alexandru se descărcau materiale de construcții acum câțiva ani.
Restul liniei a fost la CFR S.A., probabil o parte trecut la SAAF. După aia fabricile privatizate și demolate și-au tras gardul peste linie... nu știu cât de legal.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   

Sus In jos
 

Linia de centura a Bucurestiului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Linia de centura a Bucurestiului
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Pe linia Bucuresti - Giurgiu
» 918 : Timisoara Sud - Buziaș
» IR 1632: Oradea - Cluj Napoca - Bucuresti Nord - Constanta
Pagina 21 din 24Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-