Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Retragerea certificatului de siguranta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
alliens



Numarul mesajelor : 253
Reputatie : 2244
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 00:56

ldh80 a scris:
  Daca la începutul activitatii, pana au reusit sa se dezvolte si sa se extinda, am inteles ca alta solutie decat utilizarea unor automotoare second-hand nu exista, acum cred ca ar trebui ca si Regiotrans sa achizitioneze automotoare noi!

   In plus, ar trebui puse conditii mai stricte pentru operatorii privati de transport feroviar de calatori, in momentul in care li se inchiriaza sectii neinteroperabile si anume

 -Un pachet minim de investitii in infrastructura feroviara de pe sectia inchiriata, cu posibilitatea ca in functie de volumul acestor investitii sa li se prelungeasca contractul de inchiriere.
 -Intr-un anumit termen rezonabil, sa achizitioneze automotoare noi, produse de firme consacrate din Romania sau din strainatate.


Se pot pune astfel de conditii daca inchirierea s-ar face si la noi ca in alte tari (Austria, Germania, Cehia,...) pe perioade de 15 ani, nu pe 4 ani ca la noi, si cu numar stabile de tren/km pe an...Altfel nu poti avea pretentii ca firmele sa aduca automotoare ultimul racnet iar tu ca stat sa le dai tzeapa spre exemplu, schimband in anul urmator modul de calcul al subventiei sau retragandu-i abuziv nu stiu ce acreditare pentru probleme punctuale
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4699
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 08:01

Si cine opreste statul roman sa inchirieze sectiile ca in Germania sau Austria, pe o perioada de 14 sau chiar 20 de ani ?!

In afara de aceasta, se pot lua si alte masuri de stat pentru încurajarea aparitiei si dezvoltarii operatorilor privati de transport feroviar puternici

-motorina folosita in transportul feroviar (atat de companiile de stat cat si de operatorii privati) sa nu mai fie supusa accizelor
-energia electrica folosita in transportul feroviar sa fie achizitionata cea mai ieftina de pe piata, direct de la Hidroelectrica, fara intermediari
-pe cat posibil (daca legislatia europeana permite), pe traseele paralele cu calea ferata, sa nu se mai acorde nici un fel de licenta pentru transportul auto de calatori
-pregatirea personalului operativ feroviar (atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati) sa se faca in mod gratuit de catre CENAFER, pe baza datelor cu personalul necesar comunicate de catre companiile de stat si operatorii privati, cu obligatia operatorilor privati de a angaja imediat, pe perioada nedeterminata, acest personal operativ, in caz contrar operatorii privati urmând a suporta costul scolarizarii acestui personal catre CENAFER (inclusiv costurile cu masa si cazarea pe perioada scolarizarii)
-stabilit un mod de calcul a subventiei pentru transportul feroviar de calatori unitar, atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati
-in cazul operatorilor privati care fac investitii semnificative in infrastructura feroviara si material rulant, sa se acorde reduceri de impozite si taxe pe profit. Aceste reduceri sa se acorde gradual, in functie de investitiile facute!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 09:37

ldh80 a scris:
Si cine opreste statul roman sa inchirieze sectiile ca in Germania sau Austria, pe o perioada de 14 sau chiar 20 de ani ?!
Legislația.

ldh80 a scris:
-motorina folosita in transportul feroviar (atat de companiile de stat cat si de operatorii privati) sa nu mai fie supusa accizelor
Fără accize nu se poate (discriminare față de rutier), dar s-a propus de nenumărate ori să se scoată taxa de drum și supraacciza (care e pentru autostrăzi) din costul motorinei pentru tracțiunea feroviară și pentru navigație. Ministerul Finanțelor s-a șters în dos cu aceste propuneri de fiecare dată.

ldh80 a scris:
-energia electrica folosita in transportul feroviar sa fie achizitionata cea mai ieftina de pe piata, direct de la Hidroelectrica, fara intermediari
Se cheamă favorizarea Hidroelectrica, e caz de infringement. Problema mare e că la noi s-a făcut pe dos, anul trecut s-a dat o lege prin care să se achiziționeze energie cu precădere de la termocentrale și CN Cernavodă, și abia când acestea nu fac față să se cumpere energie hidro, ,,pentru a proteja Valea Jiului", adică să aibă minerii de lucru (și să își ia primele). Mă mir cum nu s-a sesizat UE atunci.
Revenind la tracțiunea feroviară, CFR S.A. poate cumpăra energie electrică pe bursă, însă acolo vând doar ,,traderii", adică niște intermediari, ,,băieții deștepți" din energie. Ăia cumpără ieftin și vând scump și mai sunt și înțeleși între ei la preț.

ldh80 a scris:
 -pe cat posibil (daca legislatia europeana permite), pe traseele paralele cu calea ferata, sa nu se mai acorde nici un fel de licenta pentru transportul auto de calatori
Ar fi discriminatoriu, din nou riscăm să ne trezim cu infringement. Plus că traseele căilor ferate sunt diferite de cele ale șoselelor. În schimb, ar trebui o corelare între cele 2, cu peroane comune, vii cu trenul și pleci cu autobuzul mai departe sau invers, cu bilete comune... deja visez, noi nu suntem în Austria.

ldh80 a scris:
 -pregatirea personalului operativ feroviar (atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati) sa se faca in mod gratuit de catre CENAFER, pe baza datelor cu personalul necesar comunicate de catre companiile de stat si operatorii privati, cu obligatia operatorilor privati de a angaja imediat, pe perioada nedeterminata, acest personal operativ, in caz contrar operatorii privati urmând a suporta costul scolarizarii acestui personal catre CENAFER (inclusiv costurile cu masa si cazarea pe perioada scolarizarii)
În felul ăsta, practic, statul ar sponsoriza toți operatorii... nu se face pe nicăieri așa. E drept, n-ar fi rău.

ldh80 a scris:
 -stabilit un mod de calcul a subventiei pentru transportul feroviar de calatori unitar, atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati
Există deja și se aplică din 2012.

lldh80 a scris:
-in cazul operatorilor privati care fac investitii semnificative in infrastructura feroviara si material rulant, sa se acorde reduceri de impozite si taxe pe profit. Aceste reduceri sa se acorde gradual, in functie de investitiile facute!  
Aici e o problemă de Cod Fiscal, trebuie să nu fie impozitat profitul reinvestit.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6480
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 10:00

Au achizitionat energie electrica de la termocentrale si atomocentrala fiindca hidrocentralele au flux variabil al productiei de curent, mai exact sunt pornite si oprite in functie de varfurile de consum de energie electrica din Romania(dimineata si seara). Pe langa asta, nu se poate garanta debitul de apa si deobicei hidrocentralele au puteri instalate minuscule in comparatie cu o termocentrala. De exemplu, hidrocentrala de la Tarnita, jud. Cluj are putere instalata de 45MW(pe care nu-i produce niciodata, oricum) in timp ce o termocentrala are o putere instalata de minim 800MW. CTE Rovinari are 1720 MW, Turceni 1650 MW, Cernavoda 1600 MW mi se pare, din care produce constant 1400MW.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7765
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 10:06

Cine are atatia bani,incat sa finanteze numai material rulant nou,sa modernizeze toata infrastructura si eventual sa ofere calatorii gratis?Iar statul sa ofere motorina si electricitate moca,sa desfiinteze celelalte tipuri de transport? Sa fim seriosi...
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1882
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Vin 20 Mar 2015, 17:15

Automotoarele astea germane tip Desiro ar fi fost perfecte pentru toate trenurile Regiotrans. Citesc de pe wikipedia engleză (http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro) că inginerii nemțeni recent au creat special acest tip de automotor pentru a face față concurenței cu autobuzele rutiere... Mai multe țări europene au introdus pe căile ferate acest tip de automotor, chiar și CFRCălători, ce bine a făcut! Și Regiotrans ar fi trebuit să cumpere din astea, cu km 0 direct de la fabrică cel puțin 100 de bucăți, că ce au făcut ei: faliment lent dar sigur! De ce scriu astea? Ca să bage bine mințile în cap celelalte firme private! Chiar și CFRCălători: ar trebui să cumpere chiar în acest an 100 de automotoare Desiro direct de la fabrică cu km 0 (dar chiar și 50 de bucăți ar fi un pas bun), cu astea sigur ar ieși cu profit chiar și cu Mersul actual! (Ce fericiți ar fi cei din Guvern și cei de la FMI, că o firmă falimentară de stat în sfârșit intră pe profit) Viteza maximă 120 km/o, 100 de locuri pe scaune + 100 de locuri stal (4 persoane pe metrul pătrat). Consumă foarte puțin. Rebrusează în doar 5 minute, practic atât durează cât mecanicul merge de la un capăt la celălalt. Pe liniile neelectrificate între orașele mari ar fi ideale chiar și ca interregio deci, pe relații de genul Craiova – Sibiu, Craiova - Pitești – București, Cluj – Oradea, Baia Mare - Satu Mare – Oradea – Arad, Piatra Neamț – Bacău, etc. Și știu că accelerate din astea circulă pe-alocuri și cu Desirouri... Am citit mulți forumiști, cum că pe distanțe mari ar fi incomode. Ei, vă spun din proprie experiență: am călătorit adesea pe relația Târgu Mureș – Sibiu, și nu că n-au fost incomode, dar am și adormit. De amorțit după un timp amorțești în orice vagon, exclusiv cele cușetă sau de dormit... Mersul Regiotrans de pe M 406 ar trebui preluat de oricine, numai că nimeni nu a calculat falimentul Regiotrans tocmai pe mijlocul lui martie, și nimeni nu are material rulant (nici ca proiect pentru viitorul apropiat), nici ca rezervă, nici fanteziile astea de „haideți să prelungim trasa unor trenuri”, iar de luat automotoare second hand din Franța cu împrumuturi bancare după cazul Regiotrans cred că nimeni nu va mai face de acum încolo în România... În consecință: orice firmă privată (chiar și de afară – dacă sunt din astea care se mai interesează de liniile scoase la licitație), sau fie ea chiar și CFRCălători, ca să opereze pe liniile Regiotrans, ar trebui să cumpere și să bage pe Mersul Regiotrans cel puțin 100 de Desirouri luate direct din fabrică cu km 0 (doar că nimeni nu va da bani pentru așa ceva din Guvernul actual. Guvernul actual știm de ce e interesat: „băgați dube pe șosele oricâte vreți, iar căile ferate scoatem la fier vechi!”), dacă nu vrei repetarea cazului Regiotrans și vrei ca „viitorul să sune bine”... Pe termen lung asta ar fi viabil... Să lași acuma totate liniile astea Regiotrans în paragină cu tot personalul și cu toți călătorii ar fi un dezastru nu doar natural, ci și economic. Multe dintre aceste linii au fost reabilitate prin forțe proprii la un nivel cât de cât acceptabil, multe dintre ele cu viteze bune, peste 60 km/o... Provizoriu sigur că CFRCălători încearcă să recupereze ce poate, dar peste 50% din trenurile din Mersul Regiotrans nu vor fi repuse în circulație. Păcat. Mare păcat. „dăm căile ferate la fier vechi – SĂ VINĂ DUBARII!”
Sus In jos
lapsanszkitamas
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1219
Varsta : 21
Localizare : Orasul trandafirilor
Reputatie : 2885
Data de inscriere : 21/07/2012

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 17:45

Comode pentru tine, poate. Pe mine ma dureau toate deja la Alba
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11826
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 18:09

CFR Calatori le-a luat ieftin si fara mentenanta deci contract de 2 lei mai ales cand stia ca infratructura e pamant si nu vor rezista mult cu partea de rulare plus a doua la mana CFR le-a bagat ca trenuri IC cand ele sunt concepute pentru Regio au facut si croatii cu automotoarele DB clasa 120 le-au bagat ca trenuri ICN
A doua parte negativa iarna incalzirea nu prea fac fata si confortul e de maxim 100 km
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 19:13

Automotoarele nu cresc în copaci!
Și nici nu se vând din stoc, ca autoturismele. Desiro-urile de la CFR au venit pe parcursul a vreo 4 ani, iar de când s-a semnat contractul până la prima livrare au mai trecut vreo 2 ani. Și mai sunt de plătit rate pentru ele pentru încă vreo 2 ani! Rate pe care le plătește statul, că a garantat împrumutul și CFR Călători nu are fonduri...

Chiar dacă, ipotetic vorbind, s-ar da mâine comandă pentru 100 de automotoare, probabil prin 2020 va sosi ultima unitate.

Nici automotoarele second hand nu-s ușor de găsit. Prin afară nu se practică înnoiri complete ale flotei, ca la români. Achiziția de material rulant (valabil și pentru autobuze, camioane, avioane, vapoare sau orice alte vehicule comerciale) se face treptat, câteva unități pe an, nu toate odată. Dacă le iei pe toate odată, o să fie toate scadente la revizie în aceeași perioadă și o să iasă toate din serviciu în aceeași perioadă... și peste 10 ani s-ar putea să nu mai ai bani să reînnoiești tot parcul, vezi situația RATB, unde 30% din autobuzele Mercedes sunt moarte, probabil definitiv.
Din cauza asta, nici cei din afară nu vând en-gros automotoare, chiar și cele de la SNCF s-au adus pe durata a vreo 9 ani și sunt doar puțin peste 100.
Singura soluție să prinzi loturi mari e ca întregul sistem de transport să fie schimbat. Dacă într-un oraș se înlocuiește o linie grea de autobuz cu una de tramvai, ăia or să vândă imediat excesul de autobuze. La fel și la tren, DB a extins serviciile cu ICE, așa că a disponibilizat la greu vagoane de IC, o parte ajungând la noi ca 22-96. La fel și francezii cu TGV, așa că au ajuns vagoanele Corail la Remar Pașcani și prin alte zări. Dar automotoare... mai greu, pentru că asta e tendința în materie de trenuri de scurt parcurs, nu le desființează nimeni.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3903
Reputatie : 6799
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 19:24

Iasi - Dorohoi, nu este scurt parcurs. Sunt 154 km... ar fi nevoie de vagoane.
Bucuresti - Craiova, la fel, 250 km, Bucuresti - Ramnicu Valcea, 276 km, n-are ce cauta Desiro Motor, ar fi nevoie de vagoane.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 20:29

Iași - Dorohoi e tren regio... astea sunt trenuri cu care călătorii merg, în medie, 30 km. Nu face nimeni naveta 150 km.
Pentru București - Craiova există IR-uri directe (prin Roșiori) din oră în oră. De ce ar merge cineva cu ocol prin Pitești? Alea sunt, de fapt, 2 trenuri combinate pentru economie de material rulant, adică București - Pitești și Pitești - Craiova, iar în felul ăsta se acoperă și București - Slatina.

Pe București - Vâlcea nu ai clienți, 3/4 din călători coboară la Videle și Roșiori... de ce ar face cineva 276 km pe CF, când are 160 pe șosea?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cristy79



Numarul mesajelor : 1239
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2657
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 20:48

Dr2005 a scris:
Iași - Dorohoi e tren regio... astea sunt trenuri cu care călătorii merg, în medie, 30 km. Nu face nimeni naveta 150 km.
Pentru București - Craiova există IR-uri directe (prin Roșiori) din oră în oră. De ce ar merge cineva cu ocol prin Pitești? Alea sunt, de fapt, 2 trenuri combinate pentru economie de material rulant, adică București - Pitești și Pitești - Craiova, iar în felul ăsta se acoperă și București - Slatina.

Pe București - Vâlcea nu ai clienți, 3/4 din călători coboară la Videle și Roșiori... de ce ar face cineva 276 km pe CF, când are 160 pe șosea?

Atunci de ce sunt plimbate in prostie IR-uri formate din tramvaie Dezastro fix pe aceste rute?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12025
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14059
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 20:55

Sunt pentru cei care merg pe bucăți, nu tot traseul.

Am mers o singură dată de la Craiova la București via Pitești, la insistențele unui coleg din Târgoviște, care avea legătură în Titu. Am făcut 4 ore jumate + 2 ore întârzierea... evident, colegul a pierdut legătura și a coborât în Găești să ia duba. Aproape 7 ore într-un Desiro nu a fost prea plăcut.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11826
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 22:00

Eu am mers în 2009 și nu am avut nimic plus ca pana la Titu am stat în picioare iar la Pitești ai timp 20 de minute sa te dezmortesti
Sus In jos
cristy79



Numarul mesajelor : 1239
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2657
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Vin 20 Mar 2015, 23:18

S-au schimbat multe din 2009, lumea s-a mai desteptat si nu mai pot fi fraieriti de CFR asa usor. Cam bate vantul prin ele, ceea ce in fond nu e un lucru rau Very Happy

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta   Astazi la 08:44

Sus In jos
 

Retragerea certificatului de siguranta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Retragerea certificatului de siguranta
» Verificați-vă cunoștințele!
Pagina 4 din 12Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: REGIOTRANS-