Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
mihaitzateo



Numarul mesajelor : 105
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 937
Data de inscriere : 12/09/2014

MesajSubiect: Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive   Dum 08 Mar 2015, 19:19

Salut!

Cautand pe internet,comparatii intre diverse modele de locomotive am vazut ca una e puterea dezvoltata de locomotiva,in cai putere / Kw si alta e Efortul de tractiune.
Ma intrebam daca e cineva pe aici care stie mai multe legat de acest subiect.
Inteleg ca efortul de tractiune a locomotivei e ceea ce conteaza cel mai mult.
Efortul de tractiune din cate vad e dat in Kn sau tone sau lbs (pentru SUA).
Iar inteleg ca exista un efort de tractiune de start,unul maxim si unul continuu.
EDIT:
Am gasit explicat pe o pagina de wiki:
https://wiki.openttd.org/Tractive_Effort
Nu cred ca e complet ce zice acolo,dar oricum,da o idee.
Daca nu stie cineva engleza,pot traduce tot articolul si sa il postez aci.

Dar tot astept ,poate cineva care e mecanic de locomotiva/a fost sau inginer la caile ferate vine sa explice mai pe intelesul tuturor,acolo sunt niste formule si cam atat.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 717
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3365
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive   Lun 09 Mar 2015, 08:55

Puterea data si cuplul dat ,dau, o viteza maxima, si una minima, un tonaj maxim demarabil dat de cuplul de la demaraj ,un tonaj remorcabil la viteza data de cuplul continuu .
Acetea de mai sus depind direct de tipul constructiv al locomotivei LE,LDE , LDH sau LDM, transmisia aplicata ,mijlocul de legare intre vehicule ( cupla automata sau cupla cu surub ), numarul de osii motoare ,masa aderenta a locomotivei ,etc .
Locomotivele de calatori au un cuplu relativ mai mic decat cele pentru marfa, dar o viteza constructiva mai mare,iar cele pentru marfa au un cuplu mai mare si o viteza mai mica .
Sus In jos
 

Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Locomotive Softronic Phoenix
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
» Locomotive LDE 130
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-