Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
mihaitzateo



Numarul mesajelor : 107
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 1193
Data de inscriere : 12/09/2014

MesajSubiect: Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive   Dum 08 Mar 2015, 19:19

Salut!

Cautand pe internet,comparatii intre diverse modele de locomotive am vazut ca una e puterea dezvoltata de locomotiva,in cai putere / Kw si alta e Efortul de tractiune.
Ma intrebam daca e cineva pe aici care stie mai multe legat de acest subiect.
Inteleg ca efortul de tractiune a locomotivei e ceea ce conteaza cel mai mult.
Efortul de tractiune din cate vad e dat in Kn sau tone sau lbs (pentru SUA).
Iar inteleg ca exista un efort de tractiune de start,unul maxim si unul continuu.
EDIT:
Am gasit explicat pe o pagina de wiki:
https://wiki.openttd.org/Tractive_Effort
Nu cred ca e complet ce zice acolo,dar oricum,da o idee.
Daca nu stie cineva engleza,pot traduce tot articolul si sa il postez aci.

Dar tot astept ,poate cineva care e mecanic de locomotiva/a fost sau inginer la caile ferate vine sa explice mai pe intelesul tuturor,acolo sunt niste formule si cam atat.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 754
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3658
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive   Lun 09 Mar 2015, 08:55

Puterea data si cuplul dat ,dau, o viteza maxima, si una minima, un tonaj maxim demarabil dat de cuplul de la demaraj ,un tonaj remorcabil la viteza data de cuplul continuu .
Acetea de mai sus depind direct de tipul constructiv al locomotivei LE,LDE , LDH sau LDM, transmisia aplicata ,mijlocul de legare intre vehicule ( cupla automata sau cupla cu surub ), numarul de osii motoare ,masa aderenta a locomotivei ,etc .
Locomotivele de calatori au un cuplu relativ mai mic decat cele pentru marfa, dar o viteza constructiva mai mare,iar cele pentru marfa au un cuplu mai mare si o viteza mai mica .
Sus In jos
 

Puterea locomotivei si Efortul de tractiune la locomotive

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Locomotive Softronic Phoenix
» Locomotive clasa 47(470 474) apartinand CFR Marfa
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
» Locomotive LDE 130
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-