Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Canalul Sip-Serbia 1890-1896

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Canalul Sip-Serbia 1890-1896   Joi 12 Feb 2015, 10:32

Navigația prin zona Porților de Fier, era extrem de dificilă nu numai din cauza neînțelegerilor dintre marile puteri, dar și din cauza stâncilor de la porțile de Fier, fapt care a determinat propunerea mai multor proiecte de soluționare, printre care cel mai serios este cel derulat între 1890 și 1896 de croire pe lângă malul sârbesc a Canalului Sip : Gherdapul Mare (km 946,7 – km 944,6), la „Porțile de Fier”, pe lângă malul drept al fluviului, și canalul Micul Gherdap (km 944,2 – km 943,1) sau al „Porților de Fier mici” Pentru că la această lucrare era angajată o întreagă flotilă de vase special echipate pentru forare și săpare în stâncă, pe malul Dunării la ieșirea din oraș spre Ieșelnița s-a construit, în 1890, un Șantier de reparații sub numele de “Atelierele Navale.

Navigatia in Caznele Dunarii

Dinamitare stanci


Foreze pentru realizare gauri plantare explozibil


Draga sapare canal

Alta draga fluviala

Constructia canalului Sip

Lucrari la canalul Sip

Canalul Sip
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Canalul Sip-Serbia 1890-1896   Vin 13 Feb 2015, 10:19

Cazanele Mari este cel mai cunoscut și mai îngust defileu: aici Dunărea se îngustează la 150 m și ajunge la o adâncime de până la 53 m. Pentru a face navigabilă Dunărea între Baziaș și Turnu-Severin, în această regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri și vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului István Szechenyi încă în anul 1834 începe îndepărtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus și continuă lucrările până la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, și ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig și Societatea de Discont din Berlin, pe dealtă parte, au fost începute lucrările de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevăzut inițial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor Gábor Baross, care a primit după această dată porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectivă un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) și o extraordinară cantitate de muncă. Foloasele au fost în raport cu sforțarea depusă, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinară navigației dunărene, ceeace a atras după sine intensificarea comerțului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

1893 Regele Alexandru si mama sa

Batardoul si santierul canalului Sip 1

Batardoul si santierul canalului Sip 2

Canalul a fost inaugurat de împăratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, după care a efecuat o vizită oficială de trei zile în Regatul României. La eveniment, desfășurat la Orșova, au fost prezenți regii Carol I al României și Alexandru I al Serbiei.

Inaugurare  senal navigabil

Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896

Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului

Gara Orsova- imparatul urca in caleasca

Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J

Canalul Sip inaugurat 1896

Vaporul cu imp F J

Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Canalul Sip-Serbia 1890-1896   Sam 14 Feb 2015, 10:41

Canalul Sip pe malul sarbesc

Defileul de la Portile de Fier inainte si dupa prima regularizare de la sfarsitul anilor 1890

Limitele canalului deschis în albia Dunării sunt marcate prin geamanduri, iar pentru o mai mare siguranță a navigației prin aceste locuri primejdioase, s-a înființat un corp de piloți speciali, de stat, care conduc toate vapoarele pe această porțiune.
Cu toate aceste amenajări hidrotehnice, până la construirea barajului de la porțile de Fier, navigația prin zonă se făcea sub controlul unor ofițeri piloți, care aparțineau de două agenții de pilotaj pe Dunăre, cu sediile la Orșova și Tekjia.

Canalul Sip 6

Canalul Sip 7

Vas in canalul Sip si CF

Remorcherul  tras de locomotiva 2

Remorcherul  tras de locomotiva 1

Canalul Sip 4

Canalul Sip 8

Canalul Sip 3

Canalul Sip 5
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Canalul Sip-Serbia 1890-1896   Lun 16 Feb 2015, 10:50

In urmatorul film veti vedea cateva imagini cu locomotiva care tragea navele in sus pe Dunare pe canalul Sip (de la minutul 6 la 6.20) Dar nu strica sa vedeti intreg filmul care tine de mandria noastra nationala. Aceasta este parerea mea!

https://www.youtube.com/watch?v=kRlnsiqnnf4
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Canalul Sip-Serbia 1890-1896   Astazi la 15:40

Sus In jos
 

Canalul Sip-Serbia 1890-1896

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)
» ZS-Serbia
» Mari inventatori romani in domeniul feroviar
» Comlosul Mare (Romania) -- Nakovo(Serbia) -- Kikinda(Serbia)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-