Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
mihaitzateo



Numarul mesajelor : 105
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 929
Data de inscriere : 12/09/2014

MesajSubiect: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 13:35

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ce-linii-ferate-vrea-statul-desfiinteze-lista-tronsoanelor-pierderi-financiare-1_5436a3190d133766a8cd31f7/index.html

Tronsoanele cu cele mai mari pierderi financiare, care nu au prezentat interes nici pentru investitorii particulari chemați să le ia în chirie, ar putea intra pe o listă neagră a excluderii din rețea.
Chiar dacă operatorii feroviari au contestat vehement proiectele care prevăd desființarea unei părți substanțiale (40%) din căile ferate, Master Planul General de Transport, dezbătut joi cu autoritățile din domeniu, păstrează teza desființării.

În document este prevăzută stabilirea unei „rețele primare“ reprezentând 60% din totalul căilor ferate existente acum, rețea care va beneficia în continuare de subvenții și finanțări, și a unei „rețele secundare“ (restul de 40%), pentru care sunt creionate mai multe scenarii.

Cel mai bun scenariu pentru liniile din „rețeaua secundară“ presupune existența unui interes local sau privat, caz în care subvenționarea ar veni de la autoritățile locale (sau județene) ori din surse private. Cel mai rău scenariu: „Excluderea din rețeaua națională de căi ferate“, în cazul liniilor care nu prezintă interes local sau privat.

Deveselu, pe lista neagră?

Autoritățile participante la dezbaterea publică de joi n-au fost în măsură să dea exemple concrete de linii care ar putea ajunge să fie desființate, dar de-a lungul timpului s-au făcut mai multe liste negre, bazate în special pe criteriul pierderilor financiare și al traficului scăzut.

Autoritățile participante la dezbaterea publică de joi n-au fost în măsură să dea exemple concrete de linii care ar putea ajunge să fie desființate, dar de-a lungul timpului s-au făcut mai multe liste negre, bazate în special pe criteriul pierderilor financiare și al traficului scăzut. Într-un top al pierderilor, realizat în 2009 pentru justificarea scoaterii la închiriere, se regăsesc liniile Ploiești Nord – Măneciu, Curtea de Argeș – Pitești, Zimnicea – Roșiori Est, Sântana – Brad, Timișoara Nord – Cenad, Livezeni-Lupeni, Mintia-Păuliș-Lunca Gr. T și, atenție, Corabia-Caracal.

Da, Corabia-Caracal, linie simplă neelectrificată care străbate și zona Deveselu (județul Olt), unde americanii vor să construiască faimosul scut antirachetă. De ce ar putea fi închise aceste linii ne explică Ștefan Roșeanu, secretar general al Asociației Industriei Feroviare: „În prezent, statul acordă pachete sociale (subvenții pentru serviciul public de transport de călători) pe majoritatea liniilor ferate, dar dacă se va aplica scenariul prevăzut în Master Plan, doar pe liniile din rețeaua primară vor mai primi aceste pachete sociale. Rețeaua secundară nu va mai primi subvenții decât, eventual, de la consiliile județene, însă acestea nu au cadrul legal pentru asemenea facilități. Or, investitorii privați sunt interesați în primul rând de aceste pachete sociale și, dacă nu le vor mai primi, vor pleca“. „Eliminarea, peste 3-5 ani“ Marcel Boloș, directorul general al Autorității de Management pentru Programul Operațional Transporturi (AM POST), a încercat să atenueze duritatea mesajului că se vor închide 4.000 de kilometri de cale ferată, spunând în cadrul dezbaterii publice că eliminarea aceasta va începe abia peste câțiva ani. „Se va crea o instituție independentă care va analiza fiecare tronson de cale ferată în parte și va lua o decizie, că asta se va închide, asta nu. Dar stați liniștiți că lucrurile acestea nu se vor întâmpla mâine, ci peste 3-5 ani. Este eronat să spui că România urmează să taie 30% din rețea“, a spus oficialul AM POST.

LINII FERATE CU PIERDERI



Regionala București

Ploiești Nord – Măneciu

Buda – Slănic

Căciulați – Snagov Plaje

Fieni – Pietroșița

Dițești – Gura Palângii

IL Caragiale – Dițești – Moreni

R1 – R2 Dițești



Regionala Craiova

Curtea de Argeș – Pitești

Corabia – Caracal

Zimnicea – Roșiori Est

Poian Mare – Golenți



Regionala Timișoara

Sântana – Brad

Timișoara Nord – Cenad

Livezeni – Lupeni

Caransebeș – Bouțari

Cărpiniș – Ionel

Lovrin – Nerău

Jebel – Liebling

Simeria – Hunedoara

Mintia – Păuliș – Lunca Gr. T

Subcetate – Hațeg

Jimbolia – Lovrin



Regionala Cluj

Săcuieni BH – Abrami – Șimleu Silvaniei – Sărmășag

Ilva Mică – Rodna Veche

Abrami – Popești

Holod – Oradea Est

Dobrești – Rogoz

Ulmeni Sala – Cehu Silvaniei

Baia Mare Sud – Baia Sprie



Regionala Brașov

Sebeș Alba – Petrești

Sebeș – Petrești



Regionala Iași

Roman – Buhăiești

Leorda – Dorohoi

Pașcani – Târgu Neamț

Dolhasca – Fălticeni

Dornișoara – Floreni

Păltinoasa – Dărmănești

Fundu Moldovei – Pojorâta

Vama – Moldovița

Dornești – Putna

Dornești – Siret

Gura Putnei – Nisipitu

Crasna – Huși

Dăngeni – Săveni

Podu Iloaiei – Hârlău

Lețcani – Dorohoi

Grivița – Bârlad



Regionala Galați

Buzău – Berca – Nenoiașu

Galați – Bârlad

Mărășești – Panciu

Focșani – Odobești



Regionala Constanța

Saligny Est – Cernavodă

R1 Lumina – Lumina
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12018
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14051
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 13:57

Același Master Plan, în Anexa D, identifică ca potențiale secții propuse pentru electrificare, printre altele:
- Dornești - Nisipitu
- Deva - Arad via Sântana
- Ploiești - Urziceni - Giurgeni


_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3487
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 14:44

Ce-mi place ca Oravita Anina nu este pe pierdere! Laughing
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 15:40

Masterplanul ala e un mare r***t
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4366
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 19:39

...In beep-u' ma-sii! Doar profitul intra in calcul, doar banul le ia mintile astora!?... Argumentul istorie?? Poate fi luat in calcul doar daca le explici ce este istoria, ptr.ca evident ei nu stiu ce este aceea!... Sad
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3637
Reputatie : 4620
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 21:05

Cine niba l-a scris?
Cine l-a citit?
Cine l-a aprobat?


Cum este posibil sa apara la pierderi linii care nu sint circulate, la electrificare linii care nu mai sint in teren?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 21:31

Masterplan facut copy/paste dupa cine stie ce documente fantoma exact cum se fac studiile de fezabilitate =milioane de euro pentru nimic
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 22:14

Buda - Slanic cu pierderi?? Imbecilii aia au copiat un document vechi. Daca ar fi fost un minim interes din partea capuselor imputite care au alcatuit aceasta mizerie de "kktplan" ar fi putut sa arunce un ochi chiar si aici pe forum si sa vada cum stau de fapt lucrurile.
Sau Ulmeni - Cehu Silvaniei....linie care a fost demontata demult. Ce pierderi mai aduce oare?
Cica "stati linistiti ca asta nu se va intimpla miine, ci peste 3-5 ani". Tactica clasica securistica: un eveniment negativ plasat in viitor este acceptat mai usor.
Sau, lanseaza fumigena cu 40% din retea taiata. Lumea se revolta si pe urma vin si zic: "bine, bine, nu 40% ci 30%". Atunci ar trebui sa zicem "ei, asa mai treaca mearga.." iar asta era oricum cifra la care se gindisera initial. E ca atunci cind vrei sa vinzi ceva, pui in plus la pret in anunt ca sa ai de unde sa scazi pina la pretul dorit de fapt.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12018
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14051
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 22:32

Anul de referință e 2011... iar ei au scos în 2014 un document cu estimări pentru 2013 (!), bazat pe datele din 2011. Evident, au luat date doar din raportul de activitate de la CFR Călători, pe care l-au downloadat de pe site... abia după ce au scos prima variantă de MPGT au început să ceară informații... evident, nu au ținut cont de ele. Practic, analiza aia e făcută pe baza situației CFR Călători din 2010.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Vin 10 Oct 2014, 23:31

Deci am anticipat corect copy/paste dupa niste acte fantome oare pentru ce trebuia intors serviciu pentru aceasta firma americana datorii din urma pentru campania electorala?
Cred ca era mai bine sa le fi dat spre intocmire unor consultanti care au modernizat ceva prin Cehia si Polonia sa nu mai zic ca si Roseanu il facea mai bine
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12018
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14051
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Sam 11 Oct 2014, 00:38

Pentru 25% din alea 2 milioane de euro, le făceam eu Master Plan, nu de 500, ci de 1000 de pagini Twisted Evil

Pentru comparație, o analiză de piață pentru un coridor feroviar de marfă care trece prin vreo 7 țări, cu posibilitatea extinderii spre o a 8-a țară, a costat vreo 20.000 euro. Dar nu a făcut-o o firmă australiană cu punct de lucru în Marea Britanie, ci una slovacă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Dum 12 Oct 2014, 11:26

Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2412
Varsta : 21
Reputatie : 3304
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Lun 13 Oct 2014, 23:09

Mai ales Bârlad - Galați e foarte neprofitabilă, de-asta cred că TFC au 12 perechi de trenuri pe zi pe linia aia. (Nu neapărat pe Bârlad - Galați, ci și pe Tg. Bujor - Bârlad sau Galați - Berești).
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi   Astazi la 21:48

Sus In jos
 

Guvernul doreste inchiderea unor cai ferate cu pierderi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Blue Line Cai Ferate
» Caile Ferate din Australia
» Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» Cai ferate in patrimoniul UNESCO
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-