Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Rame electrice străine

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9225
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11866
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mar 09 Feb 2016, 17:54

Eu am sustinut si m-ai sustin ideea in cazul achizitiei de rame sau locomotive sa se fi cumparat o licenta sau cumparate un lot experimental si dupa produse in Romania unde sa se faca si mentenanta le ele
Sus In jos
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 11:24

A existat productie de locomotive si rame in Romania si din pacate s-a ales praful nu doar datorita incapacitatii de adaptare (ori poate chiar incompetentei) conducerii respectivelor intreprinderi.
Un alt motiv este tocmai eliminarea concurentei: cum este mai evantajos pentru un producator de locomotive din vest: sa-ti vinda cinci locomotive si licenta si sa-ti mai faci tu inca 45, sau sa-ti vanda el toate 50?

Din pacate sint nenumarate cazurile in care investitori (strategici) din vest (care produceau, evident, aceleasi produse) sa cumpere intreprinderile chipurile pentru a-si mari capaqcitatea de productie, dupa care sa inchida simplu noua filiala din Romania, iar piata de la noi sa trebuiasca sa cumpere acele produse de la centrele de productie ale investitorului (strategic) din vest.

Exemple care sa nu confirme ce este mai sus sint foarte putine...
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6149
Reputatie : 8047
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 11:27

Nu cred ca am fost obligati sa semnam contractul cu Siemens practic fara mententenanta AM-urilor. Si nu cred ca am fost obligati de altii sa modernizam piesele de muzeu seria 900.
Sus In jos
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 11:33

Bineinteles ca nu am fost obligati, dar stim cu totii cum se semneaza contractele in Romania, mai ales cele cu statul... Si este evident ca cineva a dat, cineva a luat iar contractul a fost semnat in interesul statului si al boborului roman... Suspect

Altfel cum ar putea partea romana sa nu se gandeasca sa negocieze si mentenanta? Ori e prosti (ceea ce nu m-ar mira) ori sint minjiti (idem)...

Scuze de offtopic dar nu m-am putut abtine
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6149
Reputatie : 8047
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 11:45

Si atunci nu ar fi mai ok sa ne uitam in ograda noastra?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14123
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 12:04

O parte din automotoarele Desiro s-au asamblat la Arad.
Trenurile de metrou Bombardier s-au asamblat la Craiova, iar CAF-urile la Grivița.

Poate citește și cel care o tot ține cu subminarea economiei naționale.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
lifetec



Numarul mesajelor : 290
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1793
Data de inscriere : 01/11/2012

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 12:12

elm a scris:
A existat productie de locomotive si rame in Romania si din pacate s-a ales praful nu doar datorita incapacitatii de adaptare (ori poate chiar incompetentei) conducerii respectivelor intreprinderi.
Un alt motiv este tocmai eliminarea concurentei: cum este mai evantajos pentru un producator de locomotive din vest: sa-ti vinda cinci locomotive si licenta si sa-ti mai faci tu inca 45, sau sa-ti vanda el toate 50?

Din pacate sint nenumarate cazurile in care investitori (strategici) din vest (care produceau, evident, aceleasi produse) sa cumpere intreprinderile chipurile pentru a-si mari capaqcitatea de productie, dupa care sa inchida simplu noua filiala din Romania, iar piata de la noi sa trebuiasca sa cumpere acele produse de la centrele de productie ale investitorului (strategic) din vest.

Exemple care sa nu confirme ce este mai sus sint foarte putine...

Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14123
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 13:51

AM Malaxa 700 = copie de automotor Ganz
DA = licență Sulzer (depășită de n ori)
EA = licență ASEA (depășită de n ori)
vagoane 20-47/57 = copie DWA Bautzen
vagoane 11/21-47 = copie PAFAG Wroclaw
vagoane AVA200 = licență DeDietrich
tramvai V3A = copie LHB
tramvai Imperio = licență Siemens

Și sunt gata să pun pariu că și AM900 și LDH-ul e ,,inspirat" de undeva.

Deci, ce material rulant s-a conceput la noi? Poate pe vremea lui Malaxa și a Uzinelor Reșița, dar în comunism clar nu s-a inovat nimic... și ce s-a încercat cu mai puține piese de import a eșuat lamentabil, vezi locomotivele cu motoare AlCo sau tramvaiele Timiș 2.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 14:23

In Romania in anii 1960- 1970, s-au achizitionat licente din tarile vest-europene pentru diverse produse. La momentul când au fost achizitionate acele licente, erau destul de noi si performante, si evident a fost foarte bine ca s-au achizitionat atunci- toate tarile in curs de dezvoltare asa au procedat.
Amintesc aici licenta Sulzer din Elvetia pentru locomotive diesel-electrice, licenta ASEA din Suedia pentru locomotive electrice, licenta MAN si saviem din RF Germana pentru motoare diesel, licenta Pirelli din Italia pentru petrochimie, licenta Renault din Franta pentru autoturisme de oras, etc.

Din pacate ceea ce s-a gresit dupa 1980 a fost faptul ca- pe fondul economiilor drastice si a sistarii aproape complete a importurilor- a fost ca aceste produse si licente nu au mai fost modernizate (munca si priceperea inventatorilor, inginerilor si muncitorilor romani nu putea suplini in totalitate necesitatea cunoasterii si aplicarii inovatiilor si modernizarilor aparute pe plan mondial), si ca atare produsele se realizau in cea mai mare parte (cu exceptia unor imbunatatiri minore) dupa licentele din anii 60- 70, care in tarile de origine a acestor licente, ele erau deja depasite.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14123
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Mier 10 Feb 2016, 18:02

Au fost și după Revoluție licențe, de exemplu au fost autobuze Rocar de Simon, ba chiar și autobuze Rocar pe șasiuri de Daf și Mercedes (!).

Însă când produci 20 - 30 ani doar pe licență, înveți cum funcționează un produs și poți să îl îmbunătățești tu, ajungând să scoți un produs nou, pentru care să nu mai plătești taxe la cel care ți-a dat licența. Că tot am vorbit de autobuze, Rocar a încercat și doi ,,hibrizi" între Dac 112 UDM și Rocar de Simon, rezultând Rocar 312 și 512... 312 chiar s-a vândut binișor, însă era doar un 112 cu face-lift, deci nu a rezistat prea mult.
Pentru comparație, în Polonia în 1994 s-a cumpărat o licență de Neoplan N4016 și K4016. În 1999 firma respectivă s-a apucat să producă propriile autobuze - Solaris. Și acum Solarisul circulă bine mersi în Germania (a bătut Mercedesul la licitații!!!), Austria, Italia, Cehia, Ungaria, Bulgaria și, cu greu, a pătruns și în România (Baia Mare, Cluj, Oradea, Craiova), după o licitație trucată în favoarea Mercedes (mare scandal a fost cu mita Daimler) și pentru care s-au judecat vreo 2 ani.
Aceeași societate a asamblat câțiva ani tramvaie Bombardier. După care s-a apucat să își producă propriile tramvaie.

Așa ar fi trebuit să facem și noi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Lun 15 Feb 2016, 16:33

lifetec a scris:

Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani

Nu vorbeam doar de productia in domeniul feroviar, vorbeam de toata industria romaneasca!
Dar hai sa vorbim concret (din domeniul feroviar):
La Resita se producea (printre altele) sina de cale ferata. Nu mai tin minte care magistrala din tara se repara / modernizeaza, dar printre altele se monteaza si sina noua, importata din Austria. In timp ce combinatul siderurgic de la Resita se duce de ripa...
Chiar vrei sa cred ca sina austriaca este mai buna si mai ieftina decat sina romaneasca? Normal ca nu, adevarul este mereu la mijloc si nu pe extreme: sper sa ma insel, dar sint convins ca atribuirea contractului pentru sina de care vorbim nu a fost facuta cinstit.
Este adevarat ca am avut productie de proasta calitate, asa a cerut sistemul atunci si este la fel de adevarat ca metehnele se uita greu.

"Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani"

Sa intelegem ca masinile aduse second hand din Franta si Germania sint virf de gama, nu tot vechituri la care s-a renuntat acolo?
La achizitia ramelor electrice izolate cu azbest (sh, normal) romanasii nostrii din CFR au scapat din vedere acest aspect pe moca? Cind a izbucnit scandalul se avonea de niste spagi primite atunci...

Si inchei cu citeva exemple neferoviare:
Tractorul Brasov si Aro Cimpulung au intrat in democratie cu productia la blana, cu liste de asteptare, nu se facea fata cererii. Deci cerere era, apreciate erau. Chiar de pe o zi pe alte au devenit depasite moral si necompetitive? Ironic, pina la Duster, tot ce inseamna masina de teren si tractor a trebuit importat.
Un ultim exepmlu concret: Tepro Iasi. Nu imi mai amintesc din ce tara era investitorul strategic, dar a respectat termenii contractului de privatizare:
- a retehnologizat uzina - a demontat utilajele vechi si depasite moral(?), montate de comunisti, le-a dus in uzina de la el din tara.
- a demontat din uzina de la ei utilajele (oare) noi si performante si le-au montat la noi - utilajele comuniste de la Iasi le-au montat la ei evident.
- in foarte scurt timp au pus lacatul pe poarta (la noi) si au continuat sa produca la ei cu utilajele iesene.

Este adevarat ca sint si contra-exemple, evident... No
Sus In jos
marius_catalin84
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 466
Varsta : 32
Localizare : ramnicu sarat
Reputatie : 3177
Data de inscriere : 23/08/2009

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Joi 18 Feb 2016, 19:06

elm a scris:
lifetec a scris:

Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani

Nu vorbeam doar de productia in domeniul feroviar, vorbeam de toata industria romaneasca!
Dar hai sa vorbim concret (din domeniul feroviar):
La Resita se producea (printre altele) sina de cale ferata. Nu mai tin minte care magistrala din tara se repara / modernizeaza, dar printre altele se monteaza si sina noua, importata din Austria. In timp ce combinatul siderurgic de la Resita se duce de ripa...
Chiar vrei sa cred ca sina austriaca este mai buna si mai ieftina decat sina romaneasca? Normal ca nu, adevarul este mereu la mijloc si nu pe extreme: sper sa ma insel, dar sint convins ca atribuirea contractului pentru sina de care vorbim nu a fost facuta cinstit.
Este adevarat ca am avut productie de proasta calitate, asa a cerut sistemul atunci si este la fel de adevarat ca metehnele se uita greu.

"Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani"

Domnilor...am vrut sa intram in UE si NATO?
A venit strainul si ne-a zis sa dam totul la fier vechi...acesta e pretul pentru asa zisa libera circulatie in spatiul intracomunitar


Sa intelegem ca masinile aduse second hand din Franta si Germania sint virf de gama, nu tot vechituri la care s-a renuntat acolo?
La achizitia ramelor electrice izolate cu azbest (sh, normal) romanasii nostrii din CFR au scapat din vedere acest aspect pe moca? Cind a izbucnit scandalul se avonea de niste spagi primite atunci...

Si inchei cu citeva exemple neferoviare:
Tractorul Brasov si Aro Cimpulung au intrat in democratie cu productia la blana, cu liste de asteptare, nu se facea fata cererii. Deci cerere era, apreciate erau. Chiar de pe o zi pe alte au devenit depasite moral si necompetitive? Ironic, pina la Duster, tot ce inseamna masina de teren si tractor a trebuit importat.
Un ultim exepmlu concret: Tepro Iasi. Nu imi mai amintesc din ce tara era investitorul strategic, dar a respectat termenii contractului de privatizare:
- a retehnologizat uzina - a demontat utilajele vechi si depasite moral(?), montate de comunisti, le-a dus in uzina de la el din tara.
- a demontat din uzina de la ei utilajele (oare) noi si performante si le-au montat la noi - utilajele comuniste de la Iasi le-au montat la ei evident.
- in foarte scurt timp au pus lacatul pe poarta (la noi) si au continuat sa produca la ei cu utilajele iesene.

Este adevarat ca sint si contra-exemple, evident... No
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9225
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11866
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Lun 09 Mai 2016, 23:25

Sus In jos
adrian.vidican.9



Numarul mesajelor : 124
Varsta : 34
Localizare : lovrin
Reputatie : 1489
Data de inscriere : 15/03/2013

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Joi 12 Mai 2016, 18:52

Stie cineva ce rame electrice exista la Craiova in afara de cele de la Softronic ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3678
Reputatie : 4670
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Joi 12 Mai 2016, 19:15

Rama veche 55 undeva in statia Jiu(vechi).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Rame electrice străine   Astazi la 21:16

Sus In jos
 

Rame electrice străine

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Rame electrice Hyperion
» Rame electrice străine
» Rame electrice clasa 58
» Locomotive electrice transferate de la BC la Medgidia
» Zone Neutre
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-